Paul Hoffmann: cast.
Er zijn 12 films gevonden.

Tatort - Mord in der U-Bahn

1983 | Mysterie

Oostenrijk 1983. Mysterie van Kurt Junek. Met o.a. Fritz Eckhardt, Kurt Jaggberg, Albert Rolant, Lieselotte Plauensteiner en Karl Merkatz.

Na een voetbalwedstrijd in een Weens stadion komt het in de ondergrondse tot een veldslag tussen de opgewonden supporters. De toegesnelde politie vindt in een wagon het lijk van een neergestoken jongeman. De eigenaar van het steekwapen is snel achterhaald, maar hij beweert bij hoog en bij laag niet de dader te zijn. Oberinspektor Marek (Eckhardt) zit in de buurt in het Prater te kaarten, want hij is met pensioen gegaan. Zijn opvolger zit met een delicaat onderzoek en moet zich aan de regels van het spel houden. Dan komt de hulp van Marek als geroepen, want die kan zich zaken permitteren, die voor een gewone politieman taboe zijn. De in Linz geboren Eckhardt speelt zichzelf met zijn Oostenrijkse charme, terwijl de bijrollen keurig in de pas meelopen. Het niet al te opwindende scenario is wederom van hoofdrol Eckhardt en het was de bedoeling, dat hij nog eenmaal een zaak zou oplossen, nadat hij de dienst had verlaten, maar er volgden nog een drietal en een gastcommissariaat. Aflevering 150.

Jägerschlacht

1981 | Drama

Duitsland 1981. Drama van Wigbert Wicker. Met o.a. Bernd Stephan, Heinrich Schweiger, Günther Ungeheuer, Paul Hoffmann en Marina Demetz.

Een boer die strijdt tegen zijn dictatoriale landheer, neemt het recht in eigen hand en doodt de landheer en diens helper. Na een redelijk begin, waarin de armoedige boerengemeenschap op een geloofwaardige wijze wordt getekend, ontaardt de film in een oppervlakkig tegenover elkaar plaatsen van goed en kwaad. Het camerawerk is van Petrus Schloemp, Wolfgang Bachmann en Rainer Lanuschny.

Der arme Mann Luther

1965 | Drama

Duitsland 1965. Drama van Franz Peter Wirth. Met o.a. Hans Dieter Zeidler, Hannes Messemer, Ernst Fritz Fürbringer, Paul Hoffmann en Margarete Carl.

Op zijn sterfbed overdenkt Martin Luther (Zeidler) de belangrijkste momenten van zijn leven. Overwinningen en nederlagen, zijn disputen met de kerkelijke overheden, zijn verbanning uit Rome, vriendschap en verraad en het ondoorgrondelijke spel van de politieke machten. Ook op dit orgelpunt in zijn leven beseft hij eerst ten volle de consequenties van zijn daden. Biografie van Luther, haast even boeiend als een theologische les in school. Het uitstekend spel van Zeidler kan het saaie dedactische scenario van Leopold Ahlsen niet opfleuren. Eindeloze discussies en dialogen zonder de minste actie zijn ervoor verantwoordelijk dat de meeste kijkers binnen de kortste keer zullen afhaken. Geschikt als historische stof zonder de minste entertainment waarde. Fotografie van Karl Schröder.

Der Hund des Generals

1964 |

Duitsland 1964. Franz Peter Wirth. Met o.a. Karl Meixner, Werner Hessenland en Paul Hoffmann.

Op zijn sterfbed overdenkt Martin Luther (Zeidler) de belangrijkste momenten van zijn leven. Overwinningen en nederlagen, zijn disputen met de kerkelijke overheden, zijn verbanning uit Rome, vriendschap en verraad en het ondoorgrondelijke spel van de politieke machten. Ook op dit orgelpunt in zijn leven beseft hij eerst ten volle de consequenties van zijn daden. Biografie van Luther, haast even boeiend als een theologische les in school. Het uitstekend spel van Zeidler kan het saaie dedactische scenario van Leopold Ahlsen niet opfleuren. Eindeloze discussies en dialogen zonder de minste actie zijn ervoor verantwoordelijk dat de meeste kijkers binnen de kortste keer zullen afhaken. Geschikt als historische stof zonder de minste entertainment waarde. Fotografie van Karl Schröder.

Kein Mann zum heiraten

1959 | Komedie, Romantiek

Oostenrijk 1959. Komedie van Hans Deppe. Met o.a. Hans-Joachim Kulenkampff, Marianne Hold, Friedl Czepa, Kurt Grosskurth en Paul Hoffmann.

Rijke fabrikant Wolf Kruse (Kulenkampff) wringt zich in alle mogelijke bochten om Brigitte Voss (Hold), een tennis-crack, aan de haak te slaan, maar zij wil niets van hem weten! Het uiterst voorspelbare scenario is van Janne Furch en Wolf Neumeister naar een 'gouden' idee van H.J. Kulenkampff. Het camerawerk is van Sepp Ketterer. Duits-Oostenrijkse leut ten top met heel wat verkleedpartijen van Hans!

Die Ideale Frau

1959 | Komedie

Duitsland 1959. Komedie van Josef von Báky. Met o.a. Ruth Leuwerik, Boy Gobert, Friedrich Domin, Agnes Windeck en Martin Benrath.

Komedie der verwisselingen, die vreselijk uit de tijd is. Burgemeester Dr. Franziska Becker (Leuwerik) mag volgens een gemeentelijke verordening niet haar openbare ambt uitoefenen als haar echtgenoot of een familielid in de gemeenteraad zit - of omgekeerd. Haar man, Axel Jungk (Benrath), voert de oppositie aan, dus hebben ze hun huwelijk geheim gehouden en treffen ze elkaar in het geniep. De politiek maakt van hun echtvereniging een vechtvereniging door een meningsverschil over de bestemming van een kasteel dat aan de stad vermaakt werd. Vervolgens krijgt Franziska de bof na een bezoek aan een kinderziekenhuis, die zij weer doorgeeft aan Axel. Ze gaan allebei om op verhaal te komen naar Monaco, waar ze ooit trouwden, maar dan haalt de vaderlandse politiek hen in. De spelprestaties zijn naar behoren, maar deze oppervlakkige film geloof je na vijf minuten wel. Het verrassingsloze scenario is van Walter Forster, Joachim Wedekind en Hildegard Brücher. Camerawerk van Werner Krien.

Die Grosse Nummer

1942 | Drama

Duitsland 1942. Drama van Karl Anton. Met o.a. Leny Marenbach, Rudolf Prack, Paul Kemp, Charlotte Daudert en Paul Hoffmann.

De dochter van een in de arena omgekomen paardrijdster moet van haar vader de circuswereld mijden. De eenvoudige intrige biedt Anton gelegenheid voor een levendige schildering van het circusleven.

Zentrale Rio

1939 | Avonturenfilm, Misdaad

Duitsland 1939. Avonturenfilm van Erich Engels. Met o.a. Leny Marenbach, Camilla Horn, Ita Rina, Werner Fuetterer en Ivan Petrovitch.

Maria, een jonge vrouw (Marenbach), reist naar Rio om haar man te zoeken, die verdwenen is. Tijdens de overtocht leert ze een jongeman, Wenk (Fuetterer), kennen. Beiden raken in Rio verwikkeld in een reeks geheimzinnige avonturen rond een bende smokkelaars van verdovende middelen. Natuurlijk is er tenslotte een happy end. Een verward draaiboek en een erbarmelijke montagetechniek hebben deze film de das omgedaan. Het verhaal is te onwaarschijnlijk om spannend te zijn.

Kleiner Mann - ganz gross!

1938 | Komedie

Duitsland 1938. Komedie van Robert A. Stemmle. Met o.a. Viktor de Kowa, Gusti Huber, Paul Hoffmann en Hilde von Stolz.

Wanneer Peter Kolle een brief ontvangt waarin verteld wordt dat hem een erfenis van 137.000 dollar te wachten staat, gaat zijn omgeving hem met andere ogen bekijken. Hij heeft die brief echter zelf geschreven! Een amusante film met onverwachte wendingen. Huber en de Kowa vormen een enig paar.

Meine Freundin Barbara

1937 | Komedie

Duitsland 1937. Komedie van Fritz Kirchhoff en Frits Kirchoff. Met o.a. Grethe Weiser, Paul Hoffmann, Franz Zimmermann, Elisabeth Ried en Ellen Bang.

Een oppervlakkige, maar snel verlopende komedie rondom een ouvreuse bij de zwijgende film (de 34-jarige Weiser), die zich voordoet als vlot van de tongriem gesneden huwelijksadviseuse, die een in de steek gelaten echtgenoot helpt zijn vrouw jaloers te maken en weer terug te veroveren. Ze zingt ook nog 'Wovon andere Mädchen träumen, davon träum'ich auch'. Het scenario is van regisseur Kirchhoff naar het toneelstuk van Willi Kollo. Het camerawerk is van Georg Bruckbauer.

Fanny Elszler

1937 | Historische film

Duitsland 1937. Historische film van Paul Martin. Met o.a. Lilian Harvey, Liselotte Schaak, Paul Hoffmann, Willy Birgel en Rolf Moebius.

Danseresje Fanny (Harvey) moet Metternich aan Franse documenten helpen, maar Fanny wordt verliefd op de Franse hertog en verdacht van gemene zaak met de Fransen. Een typische Harveyproduktie met enkele schitterend aangeklede nummers.

Und du, mein Schatz fährst mit

1936 | Musical

Duitsland 1936. Musical van Georg Jacoby. Met o.a. Marika Rökk, Hans Söhnker, Alfred Abel, Oskar Sima en Paul Hoffmann.

Rökk leert op weg naar New York een aardige man kennen, waarna zij het theater in de steek laat.