Russ Meyer: regie, cast, scenario, productie, camera en montage.
Er zijn 27 films gevonden.

Amazon Women on the Moon

1987 | Komedie

Verenigde Staten 1987. Komedie van Joe Dante, Carl Gottlieb, Peter Horton, John Landis en Robert K. Weiss. Met o.a. Rosanna Arquette, Ralph Bellamy, Carrie Fisher, Griffin Dunne en Steve Guttenberg.

Reeks losse scènes in de trant van KENTUCKY FRIED MOVIE, die meestal niet erg geestig zijn. De parodie op CAT WOMEN ON THE MOON, die tussen de sketches door vertoond wordt, lijkt zo op het origineel dat je daar beter naar kan kijken. Het beste is de parodie op een seksfilm uit 1930 met Bartel en Fisher, maar dat is pas helemaal op het eind. De film werd voltooid in 1986, maar pas een jaar later uitgebracht.

Beneath the Valley of the Ultravixens

1979 | Erotiek

Verenigde Staten 1979. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Francesca 'Kitten' Natividad, Anne Marie, Ken Kerr, June Mack en Lola Lagusta.

In de VIXEN-serie komt seks-specialist Meyer deze keer met Lavonia ('Kitten'), die niet veel bevrediging vindt bij haar man Lamar die een IQ van 37 heeft. Bijgevolg zoekt Lavinia haar satisfactie bij andere mannen van het stadje. Meyer presenteert het allemaal als een vieze mop, en in het vertellen daarvan blijft hij absoluut een meester.

Beneath the Valley of the Ultra-Vixens

1979 | Erotiek

Verenigde Staten 1979. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Stuart Lancaster, Candy Samples, Uschi Digard, Steve Tracy en DeForest Covan.

In zijn laatste bioscoopfilm zet wansmaakkoning Meyer zijn handelsmerken nog wat dikker aan dan gewoonlijk: platte seks, botte satire, bizarre wendingen en dialogen, en natuurlijk enorme boezems. Het verhaal, voor zover aanwezig, draait om een stel in een Amerikaanse suburb dat wegens seksproblemen de hulp inroept van onder meer een homoseksuele tandarts en een wulpse pinksterevangeliste. Curieus detail: net als Meyers' eerdere kunststukjes Beyond the Valley of the Dolls en Up! werd de film geschreven door Roger Ebert, die zich verder nooit meer aan een scenario waagde maar wel de populairste filmcriticus van Amerika werd.

Up!

1976 | Erotiek

Verenigde Staten 1976. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Robert McLane, Edward Schaff, Mary Gavin, Elaine Collins en Su Ling.

Na het succes van SUPER VIXENS (1975) waagde Meyer zich met succes aan deze komische misdaadfilm met angstaanjagende wouden, een Adolf Hitler-kloon en een assortiment grootboezemige dames. De Russ Meyer-Touch doet het weer! Homofiele nazi's en andere mannelijke personages uitgerust met salami-achtige penissen, zijn relatief nieuw in Meyer's wellustig coïtusland. Seks en geweld worden in de dreigend-komische traditie gemengd. Het lekkerste kijkstuk is de nieuwe Meyerontdekking De La Croix, als een buitenmaatse meid op de jogging-toer. Een echte camp-film! Ook bekend als OVER, UNDER AND UP.

Supervixens

1975 | Erotiek

Verenigde Staten 1975. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Shari Eubank, Charles Napier, Uschi Digard en Haji.

Na het succes van SUPER VIXENS (1975) waagde Meyer zich met succes aan deze komische misdaadfilm met angstaanjagende wouden, een Adolf Hitler-kloon en een assortiment grootboezemige dames. De Russ Meyer-Touch doet het weer! Homofiele nazi's en andere mannelijke personages uitgerust met salami-achtige penissen, zijn relatief nieuw in Meyer's wellustig coïtusland. Seks en geweld worden in de dreigend-komische traditie gemengd. Het lekkerste kijkstuk is de nieuwe Meyerontdekking De La Croix, als een buitenmaatse meid op de jogging-toer. Een echte camp-film! Ook bekend als OVER, UNDER AND UP.

Super Vixens

1975 | Erotiek

Verenigde Staten 1975. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Shari Eubank, Charles Napier, Uschi Digard, Henry Rowland en Sharon Kelly.

Vulgair en grotesk, wat kun je anders van pornokoning Meyer verwachten. Rond deze tijd, toen de seks in de bios harder werd, besloot Meyer het komischer aan te pakken met een voluptueuze vrouw die iedereen het hoofd op hol brengt.

The Seven Minutes

1971 | Drama

Verenigde Staten 1971. Drama van Russ Meyer. Met o.a. Wayne Maunder, Marianne McAndrew, Philip Carey, Yvonne De Carlo en Jay C. Flippen.

Een keur aan goede karakteracteurs slaagt er niet in het belachelijke scenario te redden dat gebaseerd is op Irving Wallace's bestseller over een pornorechtszaak.

Beyond the Valley of the Dolls

1970 | Muziek, Erotiek

Verenigde Staten 1970. Muziek van Russ Meyer. Met o.a. Dolly Read, Cynthia Meyers, Marcia McBroom, Michael Blodgett en Edy Williams.

Drie mooie jonge dames vormen een rockband. Ze besluiten, op aandringen van hun manager, een kans te wagen in Hollywood. Dank zij de relaties van de tante van een van hen, staan ze weldra in het middelpunt van de belangstelling. Op weg naar de roem, maken ze kennis met een aantal zonderlinge personages en het trio wordt meegesleept in een draaikolk van drank- en drugmisbruik, partnerruil, seksuele buitensporigheden, sadisme en masochisme. Schitterende cynische parodie op het leven in Hollywood van `tietenkoning` Meyer. De grove humor zal niet bij iedereen in de smaak vallen en de sekssc[KA2]enes zijn zeer expliciet, zeker voor een film geproduceerd door een grote maatschappij (samen met THE SEVEN MINUTES was dit de enige film die Meyer ooit voor een 'major' draaide). Het scenario van Roger Ebert heeft niets te maken met de succesroman van Jacqueline Susann of met de daarop gebaseerde film. De slotsequensie is gewoonweg verbluffend. In beeld gebracht door Fred J. Koenekamp. Door twee vooraanstaande Amerikaanse critici gekozen als één van de tien beste films die in de V.S. in de periode 1968-'78 zijn gemaakt. Gedraaid in Panavision.

Cherry, Harry and Raquel

1969 | Erotiek

Verenigde Staten 1969. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Larissa Ely, Linda Ashton, Charles Napier, Bert Santos en Franklin H. Bolger.

Drug-gangsters opereren langs de Mexikaanse grens en Meyer is onomwonden in zijn houding tegen drugs, maar dan wel na een uur erotiek en geweld. Hij benadert de banaliteit van het leven van de gemiddelde Amerikaan. Het is echter lachen geblazen wanneer Meyer enkele falende passages (problemen met het negatief van de film) overbrugt met ironiserende commentaar en opnamen van Uschi Digart, alias Astrid Lilimor. Ook bekend als RUSS MEYER'S MEGA VIXENS en MEGA VIXENS.

Vixen!

1968 | Erotiek

Verenigde Staten 1968. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Harrison Page, Erica Gavin en Garth Pillsbury.

Drug-gangsters opereren langs de Mexikaanse grens en Meyer is onomwonden in zijn houding tegen drugs, maar dan wel na een uur erotiek en geweld. Hij benadert de banaliteit van het leven van de gemiddelde Amerikaan. Het is echter lachen geblazen wanneer Meyer enkele falende passages (problemen met het negatief van de film) overbrugt met ironiserende commentaar en opnamen van Uschi Digart, alias Astrid Lilimor. Ook bekend als RUSS MEYER'S MEGA VIXENS en MEGA VIXENS.

Vixen

1968 | Erotiek

Verenigde Staten 1968. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Erica Gavin, Harrison Page, Jon Evans, Garth Pillsbury en Michael O'Donnell.

Misschien wel de meest artistieke, zachte pornofilm ooit gemaakt met een zeer robuuste Vixen die minder de hoer met het hart van goud is dan wel de juffrouw met de gouden uitrusting. Indringende kleurenfotografie van Meyer zelf, die ooit fotograaf was voor o.a. het tijdschrift Playboy.

Finders Keepers, Lovers Weepers

1968 | Erotiek, Misdaad

Verenigde Staten 1968. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Anne Chapman, Paul Lockwood, Gordon Wescourt, Duncan MacLeod en Robert Rudelson.

Kruimeldieven proberen hun slag te slaan en het effect wordt een soort vagevuur dat wordt gevoed door de verschillende manieren van ontrouw der protagonisten. Het scenario bevat enkele smakelijke details en de filmkunst is beperkt tot scènes waarin de held en een bordeeldame over klassieke muziek discussiëren terwijl ze neuken op de tonen van Beethoven, Hindesmith en Strauss, de climax bereikend op Sibelius 'Finlandia'.

Good Morning... and Goodbye!

1967 | Erotiek

Verenigde Staten 1967. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Alaine Capri, Stuart Lancaster, Pat Wright, Haji en Karen Ciral.

In principe een driehoeksgeval (zoals 'Lorna'), maar stilistisch helemaal anders, zoals trouwens alle hierop volgende kleurenfilms van Meyer. Het verhaal wordt minder samenhangend, barokker met ironiserend commentaar en de sekstaferelen nadrukkelijker. De dialogen vulgairder en de montage nerveuzer. Men is dit de 'Meyer Touch' gaan noemen: het verhaal is minder belangrijk; de sfeer daarentegen wel en de personages zijn eigenlijk karikaturen met oversensuele vrouwen en opdringerige mannen.

Common-Law Cabin

1967 | Erotiek

Verenigde Staten 1967. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Jack Moran, Frank Bolger, Adele Rein, Babette Bardot en John Furlong.

Een paar mannen en een paar vrouwen samen op een eilandje in de Coloradostroom en wat daaruit (bij Meyer) voortvloeit. Op een blauwe maandag heeft Meyer ooit beweerd dat dit zijn lievelingsfilm is! Op een `tongue-in-cheek`-manier verteld, slaagt Meyer erin zijn obsessies (en die van de kijkers) te ironiseren. Ook bekend als HOW MUCH LOVING DOES A NORMAL COUPLE NEED?

Mondo Topless

1966 | Erotiek

Verenigde Staten 1966. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Lorna Maitland, Babette Bardot, Sin Lenee, Diane Young en Donna X.

Striptease danseressen voeren hun nummertje in de vrije natuur op en geven in off-interviews uitleg over hun werk. Voor het eerst doen Bardot (42-24-36) en Maitland (42-24-36) hun opwachting in een Meyer-film. Zij zullen zijn vaste 'sterren' worden!

Faster, Pussycat! Kill! Kill!

1966 | Erotiek, Actiefilm

Verenigde Staten 1966. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Tura Satana, Lori Williams, Haji, Susan Bernard en Stuart Lancaster.

Drie goed-ogende dames, voorvechtsters van de seksuele emancipatie van de vrouw, bedrijven seks en vermoorden mannen. En passant levert Meyer een scherpe [KL]Bonanza[KLE]-parodie. Luisterrijke afsluiting van Meyer`s zwart-witte `Steinbeck- periode`. Door zijn geweldsc[KA2]enes ook bekend als cultfilm in de reeks van de `roughies` van Meyer (van Lorna tot Pussycat). Vitaal-vulgair werk waarmee Meyer zich warempel in de jaren zestig een zekere faam opbouwde bij Amerikaanse... intellectuelen.

Mudhoney

1965 | Erotiek, Komedie

Verenigde Staten 1965. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Hal Hopper, Antoinette Christiani, John Furlong, Lorna Maitland en Stu Lancaster.

Een van die kleine onafhankelijke seksploitatiefilms uit de provincie die Meyer in het midden van de jaren 1960-70 aan de lopende band maakte. Is nu minder opwindend dan destijds.

Motorpsycho

1965 | Erotiek, Actiefilm

Verenigde Staten 1965. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Haji, Alex Rocco, Stephen Oliver, Holle K. Winters en Joseph Cellini.

Drie rockende motorfietsers trekken verkrachtend en moordend door het Amerikaanse hinterland. Tot zij op een man botsen die moedig genoeg is om zich te wreken op de dood van zijn vrouw. Wild, sadomasochistisch melodrama, bevolkt door halfgekke hillbillies. Meyer speelt zelf de rol van de sheriff. Gemaakt met een ultra-low budget en verheven tot de status van cultfilm die als het eerste protest gold tegen de impopulaire strijd in Vietnam.

Motor Psycho

1965 |

Verenigde Staten 1965. Russ Meyer. Met o.a. Joseph Cellini, Richard S. Brummer en Arshalouis Aivazian.

Drie rockende motorfietsers trekken verkrachtend en moordend door het Amerikaanse hinterland. Tot zij op een man botsen die moedig genoeg is om zich te wreken op de dood van zijn vrouw. Wild, sadomasochistisch melodrama, bevolkt door halfgekke hillbillies. Meyer speelt zelf de rol van de sheriff. Gemaakt met een ultra-low budget en verheven tot de status van cultfilm die als het eerste protest gold tegen de impopulaire strijd in Vietnam.

Lorna

1964 | Erotiek

Verenigde Staten 1964. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Lorna Maitland, Mark Bradley, James Rucker, Hal Hopper en Doc Scott.

Een mijlpaal in de geschiedenis van de Amerikaanse seksfilm. Sexy Maitland wordt verkracht door een weggelopen gevangene, die zij mee naar huis neemt, waar hij gedood wordt door haar man. Meyer vulgariseerde de atmosfeer en verhalen van Erskine Caldwell. De personages zijn eenvoudig, oerconservatief, racistisch en hun levenswandel weerspiegelt essentiële emoties: liefde, begerigheid, jaloersheid, angst en verlangen. Vooral in het begin van de film herkent men reeds alle elementen van latere Meyer-films.

Fanny Hill

1964 | Erotiek, Komedie

Verenigde Staten​/​​Duitsland 1964. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Letitia Roman, Miriam Hopkins, Walter Giller, Alexander D'Arcy en Chris Howland.

Een provinciaaltje komt in 1790 in Londen aan en wordt kamermeisje in een bordeel, zonder van de aard van het etablissement te weten. Ze is alleen maar verrukt over alle attenties van de `familieleden` voor de talrijke `nichtjes` van de madam. Zowel voor Meyer als vergeleken met John Clelands roman een uiterst tamme film, met op Duitse maat gesneden platte humor. (Na voltooiing van de Duitse versie laste Meyer nog tien minuten beelden met zijn rondborstige Amerikaanse 'sterren' in, die zo weinig geïntegreerd zijn, dat ze het resultaat niet pittiger maken). Veterane Hopkins als de hoerenmadam etaleert hautaine verveling.

Heavenly Bodies

1963 | Erotiek, Documentaire

Verenigde Staten 1963. Erotiek van Russ Meyer.

Halve of pseudo-documentaire film over fotomodellen. Ondermaatse Meyer!.

Europe in the Raw

1963 | Erotiek, Documentaire

Verenigde Staten 1963. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Véronique Gabriel, Greta Thorwald, Heide Richter, Abundavita en Denise du Vall.

Aan elkaar gekleefde dans- en stripnummertjes, zogezegd met een verborgen camera (in een aktentas!) gefilmd. Misleidende candid cameratoestanden! Foei, Russ!.

Wild Gals of the Naked West

1961 | Erotiek

Verenigde Staten 1961. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Julie Williams, Sammy Gilbert, Franklin Bolger, Donna Scott en Teri Taylor.

De held, die het omwille van de mooie Williams in deze nudie- western moet opnemen tegen een zekere Snake-Wolf, is nauwelijks 1.50m groot maar heeft een 'colt' van minstens een halve meter lang! De seksistische humor van Meyer steekt de neus aan het venster in een haast dadaïstische film die Meyer's reputatie als 'King of the Nudies' bevestigde. Ook bekend als NAKED GALS OF THE GOLDEN WEST.

Erotica

1961 | Erotiek

Verenigde Staten 1961. Erotiek van Russ Meyer.

Een 'nudie', bestaande uit zes sketches. Regie en scenario zijn van Meyer maar de 'vertolkers' worden niet eens geciteerd. Allicht eerder opgenomen burlesque-nummers. Ondermaats, Meyer onwaardig. Het succes was dan ook eerder betrekkelijk.

Eve and the Handyman

1960 | Erotiek

Verenigde Staten 1960. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Eve Meyer en Anthony James Ryan.

Na het verbluffende succes van zijn officiële debuutfilm THE IMMORAL MR. TEAS draaide Meyer een hele reeks zogeheten 'Nudies', volgens zijn beproefde methode. Veel bloot, jawel, maar erotische opwinding? De klusjesman uit de titel mag alleen maar zien en blijft, zoals de kijker, slechts een voyeur. Meyer's echtgenote Eve speelde de titelrol en nog een zestal andere rolletjes. De film kende destijds een betrekkelijk succes.

The Immoral Mr. Teas

1959 | Erotiek

Verenigde Staten 1959. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Pete De Cenzie, William Ellis Teas, Marilyn Westly, Ann Peters en Dawn Dennelle.

Teas, een fotograaf van twee honderd pond, kan met behulp van een speciale bril door de kleren van vrouwelijke schoonheden zien. Ontelbare borsten en achterwerken worden in detail getoond. Na de nudistische films in de jaren vijftig een hele afwisseling! Meyer's officiële debuutfilm kende een overweldigend succes en zette de wereld van de seksfilm in oproer. Meyer haalde hiermee de erotiek uit de ondergrond naar de bioscoop. De fatsoenscode, waarover Hays meer dan een halve eeuw zo zorgvuldig in de V.S. gewaakt had, werd op korte tijd overboord geworpen. De opgang van de erotiek was in de filmerij niet meer te stoppen. Meyer draaide deze trendsetter in drie dagen voor 24.000 dollar, die hij van een legervriend leende, maar het bracht hem wel een netto winst op van 1 miljoen dollar.