Robert Blees: scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Magnificent Obsession

1954 | Drama

Verenigde Staten 1954. Drama van Douglas Sirk. Met o.a. Jane Wyman, Rock Hudson, Agnes Moorehead, Otto Kruger en Barbara Rush.

In dit heerlijk soapy melodrama voelt een roekeloze, verwende playboy (Hudson) zich verantwoordelijk voor de dood van een in-goede man en besluit zijn leven te beteren. Ondertussen probeert hij de weduwe (Wyman), wier blindheid hij ook nog eens heeft veroorzaakt, voor zich te winnen. Fraaie Technicolor kleuren in een film die Jane Wyman (voorheen getrouwd met Ronald Reagan) haar vierde Oscarnominatie opleverde. Melodrama-meester Sirk had veel succes met de film en maakte vervolgens met All That Heaven Allows (eveneens met Wyman en Hudson), Written on the Wind en Imitation of Life nog mooiere voorbeelden binnen dit genre.

Cattle Queen of Montana

1954 | Western

Verenigde Staten 1954. Western van Allan Dwan. Met o.a. Barbara Stanwyck, Ronald Reagan, Gene Evans, Lance Fuller en Anthony Caruso.

Thomas Blackburn schreef het verhaal en Dwan verfilmde het op conventionele wijze. Nadeel: er wordt teveel gepraat. Evans is de schurk die een eigen keizerrijk wil oprichten. Stanwyck verzet zich tegen hem, en wil met alle middelen haar land - dat ze geërfd heeft - behouden. Ze krijgt daarbij steun van Reagan, die achteraf een regeringsagent blijkt te zijn. Evans wil ondertussen de Indianen in actie brengen. De aanblik van de western is echter schitterend door het grootse werk van Oscar- winnaar John Alton, die tot de betere cameramensen van Hollywood behoorde.

The Glass Web

1953 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1953. Misdaad van Jack Arnold. Met o.a. Edward G. Robinson, John Forsythe, Marcia Henderson, Richard Denning en Kathleen Hughes.

Robinson doet het goed als een autoriteit op het gebied van criminologisch onderzoek die meedoet in een mysterieshow op tv, en die een moord pleegt, die wordt gebruikt als de basis voor een van de programma's. Oorspronkelijk een 3-D-productie. Scenario van Robert Blees en Leonard Lee naar de roman van Max Simon Ehrlich. Camerawerk van Maury Gertsman.