Christopher Spelman: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

Armageddon Time

2022 | Drama

Verenigde Staten 2022. Drama van James Gray. Met o.a. Banks Repeta, Jaylin Webb, Anthony Hopkins, Anne Hathaway en Jeremy Strong.

New York, 1980. De twaalfjarige Paul (Repeta) zit op een openbare school, maar volgens zijn vader is het beter dat ook hij, net als oudere broer Ted, naar een peperdure privéschool gaat. Die keuze wordt versneld wanneer Paul en zijn vriend Johnny, een van de weinige zwarte jochies in Pauls klas, zichzelf in de nesten werken. Het kattenkwaad dat de jongens uithalen is vergelijkbaar, maar de straffen en consequenties van hun daden zijn dat niet. Hard, maar eerlijk en intelligent coming-of-age verhaal, dat regisseur Gray goeddeels baseerde op zijn eigen jeugd. Met sterke bijrol van Hopkins als Pauls geliefde opa Aaron.

The Lost City of Z

2017 | Avonturenfilm, Biografie

Verenigde Staten 2017. Avonturenfilm van James Gray. Met o.a. Charlie Hunnam, Robert Pattinson, Sienna Miller, Tom Holland en Angus Macfadyen.

Meeslepende biopic over de Britse ontdekkingsreiziger Percy Fawcett (Hunnam), die begin twintigste eeuw in de jungle van het Amazonegebied op restanten van een inheemse beschaving stuit, wat zal leiden tot een levenslange zoektocht naar de verdwenen stad uit de titel. Prachtig gefotografeerd en aangenaam ingehouden verteld verhaal over obsessie en de zucht naar kennis van regisseur James Gray (The Yards, The Immigrant). Gebaseerd op het gelijknamige boek van The New Yorker-journalist David Grann.

The Immigrant

2013 | Drama

Verenigde Staten 2013. Drama van James Gray. Met o.a. Marion Cotillard, Joaquin Phoenix en Jeremy Renner.

In dit bedachtzame drama volgen we de Poolse Ewa (Cottilard) die in 1921 met haar zuster naar Amerika komt. Als die niet wordt toegelaten omdat ze tbc heeft, dreigt ook Ewa niet verder te komen dan Ellis Island. Maar dankzij de handige Bruno (Gray-favoriet Phoenix) weet ze toch illegaal de Nieuwe Wereld te bereiken. Waar al snel blijkt dat Bruno's hulp een hoge prijs heeft. Voor het eerst kiest Gray (We Own the Night) voor een vrouwelijk perspectief. Maar het onderwerp blijft onveranderd: ploeterende Amerikanen die wanhopig proberen zichzelf te verbeteren.