Uwe Bossenz is componist.
Er zijn 3 films gevonden.

Kundschafter des Friedens

2016 | Actiefilm

Duitsland 2016. Actiefilm van Met o.a. Henry Hübchen, Michael Gwisdek, Antje Traue, Jürgen Prochnow en Thomas Thieme.

Kundschafter des Friedens (verkenner van de vrede) was in de voormalige DDR de eufemistische benaming voor een spion. In deze alleraardigste actiekomedie ronselt de huidige Duitse veiligheidsdienst noodgedwongen zo'n afgedankte veteraan, voor een klus in een voormalige Sovjetrepubliek. Maar de onderhavige Falk (Duits film- en tv-juweel Henry Hübchen) wil liever op stap met zijn oude kameraden. En zo volgt een doldriest Ocean's Eleven-achtig avontuur waarin een verzameling gevestigde oude rotten laten zien hoe je de toeschouwer kan vermaken met een combinatie van stoer, fijngevoelig en grappig.

Ohne Dich

2014 | Drama

Duitsland 2014. Drama van Alexandre Powelz. Met o.a. Katja Riemann, Helen Woigk, Meral Perin en Charly Hübner.

Drie vrouwen, drie verhaallijnen. Kinderloze vroedvrouw Rosa (Riemann) krijgt de diagnose kanker. Solozeilende serveerster Motte (Woigk) is na een wilde ontmoeting zwanger. Rosa's huishoudhulp Layla (Perin) weigert haar jongere ex los te laten. Regiedebutant Powelz pakt meteen de grote thema's, maar moet dan de lijntjes nog verweven en de karakters reliëf geven. Dat lukt niet helemaal. Niettemin blazen de acteurs hun personages leven in, waarbij Woigk de ingetogen rol heeft, Perin de ongemakkelijke en Riemann de dynamische. Charly Hübner en Rolf Hoppe zorgen als respectievelijk Rosa's wederhelft en vader voor wat frisse lucht.

Am Ende kommen Touristen

2007 | Drama

Duitsland 2007. Drama van Robert Thalheim. Met o.a. Alexander Fehling, Ryszard Ronczewski en Barbara Wysocka.

Sven (Fehling), een Duitse jongen van een jaar of twintig, heeft als alternatieve dienstplicht gekozen voor een jaar vrijwilligerswerk in Auschwitz. Hij wordt assistent van een bejaarde ex-gevangene (Ronczewski) die voorlichting geeft aan scholieren. De knorrige oude man moet weinig van Sven hebben, maar langzaam groeien de twee naar elkaar toe. En gelukkig werkt er ook nog een leuk meisje in het museum. Klinkt tamelijk voorspelbaar allemaal, en is het ook wel, maar regisseur Thalheim, die het verhaal baseerde op eigen ervaringen, weet er toch een mooi, oprecht, niet te zwaarmoedig drama van te maken.