John Ralston: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

On the Basis of Sex

2018 | Biografie, Drama

Verenigde Staten 2018. Biografie van Mimi Leder. Met o.a. Felicity Jones, Armie Hammer, Justin Theroux, Sam Waterston en Kathy Bates.

Biopic over de vroege jaren van opperrechter en feministisch icoon Ruth Bader Ginsburg. De film start in 1956, wanneer ‘RBG’ als jonge moeder studeert aan Harvard én zorgt voor haar ernstig zieke man. Vervolgens zien we hoe ze zich ontwikkelt tot een briljante advocaat die belangrijke overwinningen boekt in de strijd tegen discriminatie op basis van geslacht. Voorspelbaar, nogal braaf portret, maar wel met een fijne hoofdrol van Felicity Jones, die RBG neerzet als een hardwerkende betweter die haar activistische kant pas later ontdekt. Liefhebbers van vurige, emotionele rechtbankscènes worden in het laatste kwartier op hun wenken bediend.

Mary Higgins Clark's The Cradle Will Fall

2004 | Mysterie, Thriller, Romantiek

Verenigde Staten 2004. Mysterie van Rob W. King. Met o.a. Angie Everhart, Philipp Brenninckmeyer, John Ralston, William B. Davis en Alan C. Peterson.

Biopic over de vroege jaren van opperrechter en feministisch icoon Ruth Bader Ginsburg. De film start in 1956, wanneer ‘RBG’ als jonge moeder studeert aan Harvard én zorgt voor haar ernstig zieke man. Vervolgens zien we hoe ze zich ontwikkelt tot een briljante advocaat die belangrijke overwinningen boekt in de strijd tegen discriminatie op basis van geslacht. Voorspelbaar, nogal braaf portret, maar wel met een fijne hoofdrol van Felicity Jones, die RBG neerzet als een hardwerkende betweter die haar activistische kant pas later ontdekt. Liefhebbers van vurige, emotionele rechtbankscènes worden in het laatste kwartier op hun wenken bediend.

Power and Beauty

2002 | Drama, Biografie, Historische film

Verenigde Staten 2002. Drama van Susan Seidelman. Met o.a. Natasha Henstridge, Kevin Anderson, Peter Friedman, John Ralston en Grant Nickalls.

De aantrekkelijke Judith Exner heeft in het Hollywood van de jaren 50 een affaire met Frank Sinatra, trouwt met acteur Billy Campbell en beweert later zelfs zwanger te zijn van John F. Kennedy. Haar bijnaam 'de maffiaprinses' dankt ze aan haar relatie met Sam Giancana, een invloedrijke gangster uit Chicago.

Her Best Friend's Husband

2002 | Drama

Canada​/​​Verenigde Staten 2002. Drama van Waris Hussein. Met o.a. Cheryl Ladd, Bess Armstrong, William R. Moses, Lindy Booth en John Ralston.

De aantrekkelijke Judith Exner heeft in het Hollywood van de jaren 50 een affaire met Frank Sinatra, trouwt met acteur Billy Campbell en beweert later zelfs zwanger te zijn van John F. Kennedy. Haar bijnaam 'de maffiaprinses' dankt ze aan haar relatie met Sam Giancana, een invloedrijke gangster uit Chicago.

Sanctuary

2001 | Thriller, Mysterie

Verenigde Staten 2001. Thriller van Katt Shea. Met o.a. Melissa Gilbert, Costas Mandylor, Chris Martin, Leslie Hope en Kenneth Welsh.

De beroemde fotografe Jo Ellen wordt gestalkt. Na een zenuwinzinking besluit ze naar haar familie te gaan, die op een afgelegen eiland woont. Ze wordt verliefd op een oude jeugdvriend en het geluk lijkt aan haar zijde.

The Deadly Look of Love

2000 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 2000. Mysterie van Sollace Mitchell. Met o.a. Jordan Ladd, Darlene Cooke, Vincent Spano, Mimi Kuzyk en Jayne Heitmeyer.

De 23-jarige Janet Flanders (Ladd) uit de Amerikaanse provincie woont nog bij haar ouders. Ze heeft een relatie met de getrouwde Jerry Singleton, die van haar af wil. Hij haalt zijn knappe vriend Brett Becker (Spano) uit Chicago over Janet te versieren, zodat hij haar kan laten vallen. De list slaagt. Jerry bekent aan Janet dat hij een handje heeft geholpen om definitief van haar af te komen en haar moreel te breken. Jerry komt later om bij een brand op zijn kamer. Janet heeft inmiddels haar spullen gepakt en is vertrokken naar de Windy City. Zij neemt contact op met Brett die haar wel aantrekkelijk vindt en verzwijgt dat hij ondertussen verloofd is met een rijke erfgename. Als Janet dit ontdekt, wil zij voorkomen dat Brett moet kiezen. De ervaring heeft ze al en ze draait haar hand er niet meer voor om... Het scenario van regisseur Mitchell en Mark Frost is de zoveelste kloon die geïnspireerd is op FATAL ATTRACTION uit 1987 van Adrian Lyne met Michael Douglas en Glen Close. Het schrijversduo zorgde uiteraard voor andere invalshoeken en laat de gebeurtenissen nooit zichtbaar te erg worden, omdat de film van de opdrachtgevers eerder in de categorie van een romantisch mysterie met een melodramatisch kantje moest vallen. Deze rolprent is heel geschikt voor licht gefrustreerde kijksters die onder het strijken naar bewegende beelden willen kijken om toch te ontspannen. Typisch voer voor de kabel-tv met een standaard regie en een standaard rolverdeling. Het camerawerk is van James R. Bagdonas.

Vanished Without a Trace

1999 | Drama

Verenigde Staten 1999. Drama van Douglas Barr. Met o.a. Shelley Long, William R. Moses, Jennifer Jostyn, Josh Peace en Nigel Bennett.

Televisiedrama met een degelijke hoofdrol van Shelley Long, beter bekend als de wijsneuzerige serveerster van Cheers, die na het verlaten van die populaire serie in films van uiteenlopende kwaliteit te zien is geweest (waaronder in Robert Altmans recente Dr. T & the women). In dit tv-drama speelt ze Elizabeth, een moeder wier 13-jarige dochter op een dag verdwijnt. Na wekenlange zoektochten geeft de politie het op, maar Elizabeth niet. (RdL/VPRO Gids)

Eis - Wenn die Welt erfriert

1998 | Sciencefiction, Thriller, Avonturenfilm, Drama

Duitsland​/​​Verenigde Staten 1998. Sciencefiction van Jean de Segonzac. Met o.a. Grant Show, Udo Kier, Audie England, Flex en Eva La Rue.

Na een natuurramp is het Noordelijk Halfrond bedolven onder een dikke laag ijs. Dr. Eugene Kessler (Kier) in Los Angeles zag het al aankomen en vlucht met een stel overlevenden richting evenaar, waar de witte dood nog niet heeft toegeslagen. Dat blijkt nog een heel gedoe want vliegen kan niet meer en waar vind je zo snel een (duik)boot? Udo Kier (Suspiria, Breaking the waves) is natuurlijk niet te versmaden, maar een post-apocalyptische film vraagt per definitie om visie en daar kan De Segonzac nauwelijks van beticht worden.