Marysia: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Krystyna et sa nuit

1976 | Drama

België 1976. Drama van Charles Conrad. Met o.a. Roger Van Hool, Marysia, Béatrice Leymourre, Yves Collignon en Guy Lesire.

Een triest drama waarin een jonge vrouw, ten gevolge van een zelfmoordpoging blind geworden, vriendschap sluit met een pianist. Maar daar zij in verschillende werelden leven, loopt deze genegenheid uit op een mislukking. Het talent van een Ingmar Bergman is nodig om zo'n geschiedenis te kunnen brengen. Dat niveau wordt in de verste verten niet gehaald, want zoals altijd bij Conrad is er sprake van overdreven effectbejag, en zo nu en doet het zelfs sterk denken aan poppenkast. Kortom, een melodrama dat geen moment overtuigt. Bovendien voorzien van gekunsteld camerawerk en een dito montage.

Les uns, les autres

1972 | Drama

België 1972. Drama van Ben Salah. Met o.a. André Desramaux, Monique Derramaux, Abdel Rarbo, Jean-Claude Martiat en Jacques Racket.

Afwisselend zijn gespeelde scènes en archiefopnamen van actuele gebeurtenissen over allerlei problemen te zien, waarmee de ongelukkige immigranten te kampen hebben. Gemaakt door de eerste de beste Maghrebijn die er te vinden was, en met de pretentie de interne tegenstellingen van het westen duidelijk te maken. Een schools, typisch mei 1968-produkt. Slaapverwekkend en helemaal uit de tijd.

La Chambre rouge

1972 | Drama, Erotiek

Frankrijk​/​​België 1972. Drama van Jean-Pierre Berckmans. Met o.a. Maurice Ronet, Françoise Brion, Sharon Gurney, Christian Barbier en Amédée.

Notabele wil cultureel leven in een Belgische gemeente een nieuwe impuls geven en inviteert een Parijse toneelregisseur. Deze komt onder de charme van de tweede vrouw van zijn gastheer, maar de jonge stiefdochter verleidt hem uit jaloezie (ze heeft met haar stiefmoeder v[KA1]o[KA1]or het huwelijk met haar vader een lesbische relatie gehad), maar wordt uiteindelijk door hem op haar nummer gezet. Minus psychologische verdieping is roman-intrige van Fran[KA10]coise Mallet-Joris (vervolg op ook verfilmde RENPART DES BEGUINES) potsierlijk melodrama waar regisseur alleen quasi-esthetiek aan geeft. Anders bekwame acteurs lijken radeloos, Gurney als de jeugdige intrigantie heeft zichtbaar helemaal geen notie.