Emiliano Torres (1971): scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Whisky Romeo Zulu

2004 | Thriller

Argentinië 2004. Thriller van Enrique Piñeyro. Met o.a. Enrique Piñeyro, Mercedes Morán, Alejandro Awada en Adolfo Yanelli.

Op 31 augustus 1999 verzuimde een Argentijns vliegtuig tijdens het vertrek op te stijgen bij gebrek aan uitgeklapte vleugelflappen. De piloten hadden het alarm genegeerd. De crash die volgde kostte aan tientallen mensen het leven. Voormalig piloot en klokkenluider Piñeyro schetst in zijn docudrama de lakse bedrijfscultuur, de corrupte toezichthouders en de fnuikende deregulering die tezamen debet waren aan de ramp. Perfecte film voor de fervente autorijder die zijn vlieggrage lievelingsreisgenoot wil overtuigen van de ratio van vliegangst. Filmdebutant Piñeyro viel internationaal in de festivalprijzen met zijn klokkenluiderthriller.

Todas las azafatas van al cielo

2002 | Romantiek, Fantasy, Drama, Komedie

Argentinië​/​​Spanje 2002. Romantiek van Daniel Burman. Met o.a. Alfredo Casero, Ingrid Rubio, Emilio Disi, Norma Aleandro en Valentina Bassi.

De Argentijnse tandarts Julián (Casero), doodongelukkig na het overlijden van zijn vrouw, heeft een aansprekende plek gevonden om zelfmoord te plegen: Ushuaia, de zuidelijkste stad, het einde van de wereld. In het vliegtuig ernaartoe werkt Teresa (Rubio) als stewardess. Het typisch Zuid-Amerikaanse, magisch-realistische, en ook wel humoristische lot wil dat Teresa ook ongelukkig is en precies hetzelfde plan heeft als Julián. Dat kan het begin zijn van een mooie vriendschap, of zoals de belegen doch puik gebruikte muziek van Rafaella Carrá bevestigt, 'En el amor todo es empezar'.

Esperando al Mesías

2000 | Komedie, Drama

Argentinië​/​​Spanje​/​​Italië 2000. Komedie van Daniel Burman. Met o.a. Daniel Hendler, Héctor Alterio, Stefania Sandrelli, Chiara Caselli en Melina Petriela.

'Wachten op de Messias' kan vooralsnog de boeken in als een van de hoogtepunten van de bloeiende Argentijnse cinema rond de eeuwwisseling. Daniel Burman (1973) was de huidige economische malaise net voor maar de belabberde situatie in zijn vaderland is wrang genoeg tevens het startpunt van de film. Het draait om twee verschillende personages die bij toeval met elkaar in contact komen in metropool Buenos Aires. De eerste is de joodse Ariel (Hendler, die furore maakte in 25 Watts), een personage dat Burman op zijn eigen ervaringen baseerde. Ariel kán het familierestaurant overnemen en trouwen met een joods meisje maar hij is meer geïnteresseerd in een biseksuele videokunstenares. Santamaria (Piñeyro) leeft een ander leven. Hij verloor zijn fortuin en vrouw door een beurskrach. Met het zoeken en terugbrengen van gestolen portemonnees verdient hij net voldoende om een toiletjuffrouw het hof te maken. Burmans gelaagde én gedetailleerde scenario knoopt de mini-universa ingenieus aaneen. Een fraaie film, mede dankzij de intieme fotografie van Ramiro Civita en de meeslepende klezmer- en jazzmuziek. Goed voor een ware triomftocht langs de internationale festivals waaronder Rotterdam.