Anita Sanders: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Quella eta maliziosa

1975 | Erotiek, Misdaad

Italië 1975. Erotiek van Silvio Amadio. Met o.a. Anita Sanders, Kirsten Baker, Richard Singer en Andrea Aureli.

Een gedateerde sekskrimi à la Italiana over een toneelspeler, die van zijn vervelende vrouw af wil en een baantje als tuinman aanneemt bij een hitsige moeder en dochter die op Elba in een fraaie villa wonen. Niet veel aan.

Skräcken har tusen ögen

1971 | Erotiek, Thriller

Zweden 1971. Erotiek van Torgny Wickman. Met o.a. Solveig Anderssen, Anita Sanders, Hans Wahlgren, Barbro Hiort af Ornäs en Per Axel Aronius.

Na hun vakantie keren een Zweedse dominee en zijn echtgenote naar huis terug en vinden hun woning ingenomen door een meisje, dat over satanische kracht lijkt te beschikken. Dit bizarre werkje houdt het midden tussen een seksfilm en een thriller; een lichtpunt is de aanwezigheid van de oogverblindend mooie Solveig Anderssen. USA/GB-titel: FEAR HAS 1,000 EYES.

Thomas e gli indemoniati

1970 | Mysterie

Italië 1970. Mysterie van Pupi Avati. Met o.a. Edmond Purdom, Anita Sanders, Gianni Cavina, Bob Tonelli en Daniele Samory.

De acteur schrijft voor een noodlijdend toneelgroepje een stuk dat voortkomt uit het verlangen van hem en zijn vriendin naar een kind. Tijdens een spiritistische seance wordt het papieren jochie tot leven gewekt en hij is dan het centrum van de verlangens en angstfantasieën van elk van de spelers. Deze poging tot een mysterie-film met elementen van het theater van Pirandello wordt nergens méér dan dat, omdat de fantasieën en derdehands Fellini-citaten compleet blijven met diens groteske personages en de verbindende 'realistische' scènes vaak overmatig sentimenteel zijn.

Ostia

1969 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1969. Komedie van Sergio Citti. Met o.a. Laurent Terzieff, Franco Citti, Anita Sanders, Ninetto Davoli en Lamberto Maggiorani.

Twee kruimeldieven vinden op het strand van Ostia een passief meisje, dat ze tot de huishoudster van hun hut maken. Als ze gearresteerd worden moet het meisje voor permissie tot gevangenisbezoek liegen, dat ze de minnares van een van beiden is, waardoor ze bij de andere man rivaliteit en jaloezie oproept. Het loopt uit op een tragedie. Het regiedebuut van Pasolini's assistent mist ondanks de supervisie van de meester de poëtische bevlogenheid waarmee een sprookjesachtig scenario als het onderhavige recht zou zijn gedaan. De rolbezetting is ook niet gelukkig: Terzieff is een te gekunsteld acteur voor zijn rol, het Zweedse sterretje Sanders is spectaculair in haar naaktscènes, maar absoluut geen actrice.

La Donna invisibile

1969 | Drama, Erotiek

Italië 1969. Drama van Paolo Spinola. Met o.a. Giovanna Ralli, Carla Gravina, Anita Sanders, Silvano Tranquilli en Luigi Rizzi.

Een vrouw die merkt dat haar echtgenoot op haar uitgekeken is maar die te geremd is om hem te provoceren, vraagt advies bij haar vriendinnen. De één suggereert een open huwelijk met slippertjes om de spanning erin te houden, de ander stelt zichzelf kandidaat voor een ménage à trois. Haar voorzichtig meegaan in die suggesties leidt tot nieuwe frustraties en een dramatische ontknoping. De pretentieuze mooifilmerij moet de hypocriete pikanterie een artistiek aanzien geven, maar het verhaal van Moravia werd een smartlap met psychologie van de zeer koude grond, waaraan het goede spel van Ralli en Gravina verspild is.

Rome come Chicago

1968 |

Italië 1968. Alberto De Martino. Met o.a. Anita Sanders, John Cassavetes en Nikos Kourkoulos.

Een vrouw die merkt dat haar echtgenoot op haar uitgekeken is maar die te geremd is om hem te provoceren, vraagt advies bij haar vriendinnen. De één suggereert een open huwelijk met slippertjes om de spanning erin te houden, de ander stelt zichzelf kandidaat voor een ménage à trois. Haar voorzichtig meegaan in die suggesties leidt tot nieuwe frustraties en een dramatische ontknoping. De pretentieuze mooifilmerij moet de hypocriete pikanterie een artistiek aanzien geven, maar het verhaal van Moravia werd een smartlap met psychologie van de zeer koude grond, waaraan het goede spel van Ralli en Gravina verspild is.

Roma come Chicago

1968 | Misdaad

Italië 1968. Misdaad van Alberto De Martino. Met o.a. John Cassavetes, Gabriele Ferzetti, Nikos Kourkoulos, Anita Sanders en Riccardo Cucciola.

Krantenberichten over een overval die in 1967 op een postkantoor in Rome gepleegd is, leverden de stof voor deze conventionele misdaadfilm, geschreven door zeven (!) scenaristen. Veel (vaak warrige) actie; geweldscènes overdadig uitgesponnen en niet zelden weerzinwekkend. Scenario van regisseur De Martino, Dino Maiuri en Massimo De Rita. Camerawerk van Aldo Tonti. Ook bekend als BANDITS IN ROME.

Nero su bianco

1968 | Erotiek

Italië 1968. Erotiek van Tinto Brass. Met o.a. Anita Sanders, Terry Carter, Nino Segurini en Umberto de Grazia.

Een in haar huwelijksleven teleurgestelde Italiaanse vrouw zwerft een dag door hip Londen en leeft in gedachten haar seksuele fantasieën uit. Veel erotische symboliek, pretentieus camerawerk en frappante montage-effecten zijn te zien in dit vrijwel onverteerbaar en niet weinig hypocriet surrealistisch tijdsbeeld.

La Decima vittima

1965 | Sciencefiction

Italië 1965. Sciencefiction van Elio Petri. Met o.a. Marcello Mastroianni, Ursula Andress, Elsa Martinelli, Salvo Randone en Massimo Serato.

In toekomst is oorlog uitgebannen en de agressie gekanaliseerd tot een reeks geselecteerde killers die elkaar onderling mogen uitroeien. Amerikaanse komt naar Rome om haar tiende slachtoffer te scoren en dringt zich als journaliste op aan kampioen-doder die haar onmiddellijk doorheeft, maar niettemin verliefd wordt. SF-satire kreeg visuele uitwerking volgens op-art-mode van jaren zestig die verrassend contrasterend werkt met ruïnes en monumenten van oude Rome. Atletische en expressieloze schoonheid van Andress kreeg hier ideale rol, al blijft het onwaarschijnlijk dat Mastroianni haar verkiest boven levendige Martinelli.