Reno Isaac: muziek.
Er zijn 12 films gevonden.

La vie des bêtes

2015 | Drama

Frankrijk 2015. Drama van Orso Miret. Met o.a. Jonathan Zaccaï, Sarah Adler, Johan Libéreau en Alain Blazquez.

Militante dierenarts Estelle (Adler) kijkt verder dan haar operatietafel, en vult haar vrije tijd met al dan niet gewelddadige acties op plaatsen waar dieren worden geslacht en/of vlees wordt verkocht. Geen geschikte locaties voor een romance met een halsstarrige politieman (Zaccaï) die de orde moet bewaren, maar al snel lopen de gevoelens voor mens, dier en de orde der dingen kriskras door elkaar. Waar deze tv-film het van moet hebben is moeilijk te zeggen, want het pamfletgedeelte heeft geen gewicht en de romantiek is onecht. Zielig voor de toch al sneue fokdieren, zo'n vruchteloze film.

Atlit

2014 |

Frankrijk​/​​Israël 2014. Shirel Amitay. Met o.a. Géraldine Nakache, Yaël Abecassis, Judith Chemla, Arsinée Khanjian en Pippo Delbono.

Drie zussen zien elkaar in 1995 na lange tijd weer. Ze zijn bij elkaar gekomen in het Israelische Atlit, waar ze het huis van hun overleden ouders samen zullen verkopen. Totdat ze onenigheid krijgen. Tegen die tijd gebeuren er ook vreemde dingen in het huis. Familiedrama laveert tussen lichtvoetigheid en politieke ernst: op de achtergrond, en op televisie, vinden tegelijkertijd politiek ingrijpende gebeurtenissen plaats. Eerste film van Shirel Amitay die eerder als scenariste betrokken was bij Jacques Rivettes 36 Vues du Pic Saint Loup.

Les inséparables

2008 | Komedie, Romantiek

Frankrijk 2008. Komedie van Christine Dory. Met o.a. Guillaume Depardieu, Marie Vialle, Servane Ducorps, Roland Bertin en Amanda Langlet.

Sandra (Vialle) wordt verliefd op junkie-kunstschilder Boris (Depardieu) en het amour fou-drama over getroebleerde tortelduiven is voorgeprogrammeerd. Co-scenariste en regisseur Dory, die eigen ervaringen in het script verwerkte, voerde onder andere regie bij enkele afleveringen van de Arte-schoonheidssalonsoap Vénus et Apollon, gebaseerd op de succesfilm Vénus Beauté (institut) van Tonie Marshall. In een bijrol - en een van haar schaarse filmoptredens - duikt actrice Amanda Langlet op, de aandoenlijke tiener uit Pauline à la plage en enkele andere films van Eric Rohmer. Bij deze film bestond de helft van de équipe achter de camera uit vrouwen.

Le silence

2004 | Drama

Frankrijk 2004. Drama van Orso Miret. Met o.a. Mathieu Demy, Natacha Régnier, Thierry de Peretti en Laurent Barbolosi.

Het gezegde 'Spreken is zilver, zwijgen is goud' kan twee kanten uit en in deze psychothriller kiest Olivier (Demy) de faliekant verkeerde. Met zwangere vriendin Marianne (Régnier) op vakantie in zijn Corsicaanse geboortedorp, is hij plotseling getuige van een moord. Instinctief teruggrijpend op de traditie van zijn voorouders in het ruige gebied, zwijgt hij - met alle gevolgen van dien. Miret, zelf van Corsicaanse origine, schetst in zijn tweede regie de zware, soms natuurmystieke sfeer van een gesloten eilandcultuur verankerd in machismo en oeroude codes. De scènes rond de wildzwijnenjacht hebben een morbide intensiteit.

La kiné : Retour au sommet

1999 | Drama

België​/​​Frankrijk 1999. Drama van Daniel Vigne. Met o.a. Charlotte Kady, Didier Bienaimé, Marco Bisson, Firmine Richard en Julien Drach.

Het gezegde 'Spreken is zilver, zwijgen is goud' kan twee kanten uit en in deze psychothriller kiest Olivier (Demy) de faliekant verkeerde. Met zwangere vriendin Marianne (Régnier) op vakantie in zijn Corsicaanse geboortedorp, is hij plotseling getuige van een moord. Instinctief teruggrijpend op de traditie van zijn voorouders in het ruige gebied, zwijgt hij - met alle gevolgen van dien. Miret, zelf van Corsicaanse origine, schetst in zijn tweede regie de zware, soms natuurmystieke sfeer van een gesloten eilandcultuur verankerd in machismo en oeroude codes. De scènes rond de wildzwijnenjacht hebben een morbide intensiteit.

La kiné : Le patient 18

1999 | Drama

België​/​​Frankrijk 1999. Drama van Daniel Vigne. Met o.a. Charlotte Kady, Didier Bienaimé, Marco Bisson, Firmine Richard en Pierre Malet.

Het gezegde 'Spreken is zilver, zwijgen is goud' kan twee kanten uit en in deze psychothriller kiest Olivier (Demy) de faliekant verkeerde. Met zwangere vriendin Marianne (Régnier) op vakantie in zijn Corsicaanse geboortedorp, is hij plotseling getuige van een moord. Instinctief teruggrijpend op de traditie van zijn voorouders in het ruige gebied, zwijgt hij - met alle gevolgen van dien. Miret, zelf van Corsicaanse origine, schetst in zijn tweede regie de zware, soms natuurmystieke sfeer van een gesloten eilandcultuur verankerd in machismo en oeroude codes. De scènes rond de wildzwijnenjacht hebben een morbide intensiteit.

La Kiné : La clinique blanche

1999 | Drama

België​/​​Frankrijk 1999. Drama van Daniel Vigne. Met o.a. Charlotte Kady, Didier Bienaimé, Marco Bisson, Olia Ougrik en Emmanuelle Bataille.

Het gezegde 'Spreken is zilver, zwijgen is goud' kan twee kanten uit en in deze psychothriller kiest Olivier (Demy) de faliekant verkeerde. Met zwangere vriendin Marianne (Régnier) op vakantie in zijn Corsicaanse geboortedorp, is hij plotseling getuige van een moord. Instinctief teruggrijpend op de traditie van zijn voorouders in het ruige gebied, zwijgt hij - met alle gevolgen van dien. Miret, zelf van Corsicaanse origine, schetst in zijn tweede regie de zware, soms natuurmystieke sfeer van een gesloten eilandcultuur verankerd in machismo en oeroude codes. De scènes rond de wildzwijnenjacht hebben een morbide intensiteit.

La kiné : Le premier pas

1997 | Drama

Frankrijk 1997. Drama van Aline Issermann. Met o.a. Charlotte Kady, Jacques Penot, Jacques Martial, Didier Bienaimé en Aurélien Recoing.

Het gezegde 'Spreken is zilver, zwijgen is goud' kan twee kanten uit en in deze psychothriller kiest Olivier (Demy) de faliekant verkeerde. Met zwangere vriendin Marianne (Régnier) op vakantie in zijn Corsicaanse geboortedorp, is hij plotseling getuige van een moord. Instinctief teruggrijpend op de traditie van zijn voorouders in het ruige gebied, zwijgt hij - met alle gevolgen van dien. Miret, zelf van Corsicaanse origine, schetst in zijn tweede regie de zware, soms natuurmystieke sfeer van een gesloten eilandcultuur verankerd in machismo en oeroude codes. De scènes rond de wildzwijnenjacht hebben een morbide intensiteit.

L'avocate : Linge sale en famille

1995 | Misdaad, Drama

Frankrijk 1995. Misdaad van Philippe Lefebvre. Met o.a. Corinne Dacla, Nathalie Cardone, Bernard Freyd, François Marthouret en Agnès Regolo.

Voor het assisenhof van Bouches-du-Rh[KA4]one verdedigt advocate haar cli[KA3]ent Dacla Cardone. De jonge vrouw wordt ervan beschuldigd met voorbedachte rade een oude rijke man vergiftigd te hebben met de medeplichtigheid van diens zoon. Dacla gelooft in de onschuld van haar cli[KA3]ente, temeer wanneer eensklaps Odent verschijnt, de schoonzoon, die het spel van de gerechtigheid komt meespelen. De Franse Perry Mason is weer in volle actie. Alle routine- gegevens worden mooi gemanipuleerd om uiteindelijk tot de `verhelderende` waarheid te komen. Het wordt allemaal mooi voorgesteld, maar je hebt het al zo dikwijls (veel beter) gezien en iets origineel moet je niet verwachten in dit scenario van Jean-Claude Sussfeld, Aude Blanchard en Lefèbvre. Fotografie van Gérard Vigneron. Formaat 16/9.

L'avocate : Le prix d'une vie

1995 | Drama

Frankrijk 1995. Drama van Philippe Lefebvre. Met o.a. Corinne Dacla, Irène Tassembedo, Patrick Chauvel, Richard Guedj en Jacques Hansen.

Op een grote bouwwerf wordt koortsachtig gewerkt en de veiligheidsvoorschriften worden niet steeds stipt opgevolgd. Tot het drama toeslaat. Een arbeider wordt gedood wanneer een voertuig kapseist. De firma Gotam, verantwoordelijk voor de bouwwerken, stuurt vlug een vertegenwoordiger naar Tassembedo, de weduwe van het slachtoffer. Het is hun bedoeling om deze vrouw van Malinese origine een brief te laten tekenen waarin ze verklaart van elke gerechtelijke vervolging af te zien, in ruil voor een luttele schadevergoeding. Wanneer advocate Dacla hiervan hoort komt ze in actie. Een actueel thema dat op boeiende wijze verwerkt werd met de nadruk op het gebrek aan kennis van de rechten door het gemiddelde publiek en de uitbuiting van arbeiders. Lijkenpikkers als de firma Gotam uit de film zijn van alle tijden en zonder nationaliteit. Het scenario van Jean-Claude Sussfeld, Aude Blanchard en Lefèbvre is echter uiterst conventioneel en zit vol clichés. Fotografie van Gérard Vigneron.

L'avocate : Délit de fuite

1995 | Mysterie, Misdaad, Drama

Frankrijk 1995. Mysterie van Philippe Lefebvre. Met o.a. Corinne Dacla, François Marthouret, Sylvie Granotier, Véronique Silver en Rose Thiery.

Dr. Fabert (Marthouret), een bekend chirurg uit Marseille, wordt ervan beschuldigd een voetganger te hebben doodgereden, en zou na het ongeval zijn doorgereden. Hoewel de bewijzen tegen hem spreken en zijn auto zonder twijfel bij een aanrijding betrokken was, zegt Fabert onschuldig te zijn. Zijn advocate Laura Morelli (Dacla) gaat hem verdedigen. Ze ontdekt dat haar cliënt iemand beschermt. Redelijk boeiende kijk achter de schermen van de Franse rechtbank, waarbij echter geen enkel cliché werd gemeden. Hierdoor beperkt deze reeks, waarvan er nog acht episodes volgden, zich tot genreliefhebbers. Het scenario van Jean-Claude Sussfeld, Aude Blanchard en regisseur Lefèbvre bevat meer dialogen dan actie. Het camerawerk is van Gérard Vigneron. Aflevering 1 van het eerste seizoen, nummer 1 van 8. 16/9.

L'ombre du doute

1993 | Drama

Frankrijk 1993. Drama van Aline Issermann. Met o.a. Sandrine Blancke, Alain Bashung, Mireille Perrier, Josiane Balasko en Luis Issermann.

Adequaat verfilmd, naar incest-verhaal over de elf-jarige, in zichzelf gekeerde Sandrine (Blancke), die zegt door haar vader (Bashung) te zijn misbruikt. Iedereen gaat zich ermee bemoeien - school, familie, politie, autoriteiten - en de druk op het gezin wordt tot in het extreme opgevoerd. Dochterlief trekt haar verklaring in, maar vader wordt toch veroordeeld. Griezelig is hoe verbeten de maatschappij, alle deskundigen voorop, achter de vermeende dader aan zit. Het slot van de film stelt hen in het gelijk (vader bekent), maar de uitkomst had net zo goed anders kunnen zijn. Dat met die mogelijkheid geen rekening wordt gehouden, geeft de film een nare bijsmaak. Scenario van regisseuse Issermann. De beelden zijn van Darius Khondji. Gedraaid in CinemaScope.