Suzy Falk: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Un été après l'autre

1990 | Drama

België 1990. Drama van Anne-Marie Etienne. Met o.a. Annie Cordy, Paul Crauchet, Olivia Capeta, Jean-Paul Comart en Françoise Bette.

Het dagelijkse, uitzichtsloze bestaan van al die gewone mensen die in Luik wonen: mijnwerkers, immigranten, arbeiders, vrouwen van allerlei slag, werklozen, gokkers etc. Een moeder is de ster van de buurt. Kwaliteiten op het intieme vlak en sympathie voor de personages compenseren ternauwernood een alledaags, weinig verrassend scenario en een slappe regie, terwijl Cordy in de hoofdrol van begin tot eind een kunstmatige indruk 'wekt'. Heeft niet het gewicht van, bijvoorbeeld, DISTANT VOICES STILL. Ook bekend als IMPASSE DE LA VIGNETTE.

Merci, Monsieur Robertson

1985 | Drama, Historische film, Animatie

België​/​​Frankrijk 1985. Drama van Pierre Levie. Met o.a. Alexandre von Sivers, Suzy Falk, Catherine Ferrière, Jean-Pierre Gandy en Pierre Laroche.

Rond 1800, in de nadagen van de Revolutie, begeeft de Luikenaar Robertson zich naar Parijs, waar hij adembenemende voorstellingen geeft met zijn uitvinding, de toverlantaarn. Zijn acties worden niet erg op prijs gesteld en zijn apparatuur wordt in beslag genomen. Aan een meisje uit het publiek voorspelt hij de toekomst van de beeldende kunst, via o.a. Joseph Plateau, Emile Reynaud, William Talbot, Leon Bouly, Thomas Edison, om uiteindelijk te belanden bij de gebroeders Lumière, die in 1895 de eerste filmvoorstellingen zullen geven. Een speelse en originele geschiedenis van de voordagen van de film, met enkele unieke voorbeelden van bewegende beelden, w.o. een voorstelling van PIERROT ET COLOMBINE, de eerste 'geprojecteerde tekenfilm' uit de geschiedenis, met behulp van de Praxinoscoop van Reynaud. Helder, duidelijk en frivool, met gespeelde scènes, archiefopnamen en animatiefilm. De verteller Robertson wordt gespeeld door Von Sivers. In het scenario van Pierre en Françoise Levie zijn fragmenten opgenomen uit de korte films MERCI, MONSIEUR ROBERTSON van Patrick Ledoux, LE CHEVAL DE FER van Gérald Frydman en Pierre Levie, UNE INVENTION SANS AVENIR van Daniel Schelfthout en vier films van Levie zelf: DES LANTERNES VRAIMENT MAGIQUES, ZOOTROPOMANIA, LA MÉMOIRE DE L'ŒIL en EMILE REYNAUD. Voor de animatie stonden Etienne De Bruyne, Daniel Schelfthout en Michel Bertiaux in, terwijl de camera werd bediend door Paul Vercheval, Michel Baudour, Raymond Fromont en Désiré Berckmans. De film werd gemaakt n.a.v. de negentigste verjaardag van de filmindustrie. Ook bekend als THANK YOU, MR. ROBERTSON.

Mama Dracula

1980 | Horror

België​/​​Frankrijk 1980. Horror van Boris Szulzinger. Met o.a. Louise Fletcher, Maria Schneider, Jess Hahn, Suzy Falk en Nicole Donato.

Een botte satire op het (eeuwige) thema van de beroemde vampier, overgeplaatst naar deze tijd. Hij slaat een zielig figuur, met name naast zijn Amerikaanse alter ego's. De mislukking is vooral te danken aan het primitieve scenario, de onbeduidende dialogen en de onsamenhangende acteerprestaties, die ook al niet in staat zijn de kwaliteit van dit onvoorstelbaar verwarrende geheel wat op te schroeven.

Une page d'amour

1977 | Mysterie

België 1977. Mysterie van Maurice Rabinowicz. Met o.a. Geraldine Chaplin, Sami Frey, Marcel Dalio, Éve Bonfanti en Quentin Milo.

Fran[KA10]cois (Frey), een man zonder verleden, is vanuit zijn raam getuige van de hardhandige opsluiting van een onbekende in een naburig psychiatrisch ziekenhuis. Er ontstaat een mysterieus contact met de gevangene, die zijn baas, directeur van een wapenfabriek, heeft gedood. Eenzelfde soort contact verbindt hem met een militant theatergezelschap, dat voor de bevrijding van de ingeslotene ijvert, maar vooral met Lise (Chaplin), wier geliefde hij wordt. Een interessant en origineel thema, verknald door de zware en eentonige regie en het niet als te vlotte tempo. Mooie beelden (Jean-Jacques Mathy) van een grijsgroen en schemerig Brussel. Deels gered door de Franse acteurs en Chaplin, die een raadselachtig personage neerzet.

Mariages

1977 |

België 1977. Teff Erhat. Met o.a. Chantal Nobel, Jean-Pierre Dauzun, Jean-Marie Deblin, Roger Dutoit en Nadia Gary.

Een verfilming van een roman uit 1936 van Charles Plisnier die in 1896 in Ghlin geboren werd, ofwel een meedogenloze en afschrikwekkende beschrijving van de schijnvrome zeden en sociale gebruiken binnen het bourgeois-milieu van toen met dialogen van Jos[KA1]e-Andr[KA1]e Lacour, die opvallend trouw blijft aan de strekking van het boek. De tekst is dus koning, de film iets te demonstratief. Daarentegen uitstekend spel en originele decors. Het verhaal betreft de dynastie van een schoenenfabriek in de provincie. De dochter van fabrikant Fraigneur (Deblin), Fabienne (Nodel) en zijn zoon Maxime (Dauzun) zijn het middelpunt van de verwikkelingen. De titel verwijst naar hun favoriete tijdsverdrijf. Wordt ook in twee delen uitgezonden, deel een: FABIENNE, deel twee: MAXIME.

Bauduin des mines

1977 | Drama

België 1977. Drama van Michel Jakar. Met o.a. Christian Barbier, Anouk Ferjak, Jean-Marie Deblin, Liliane Becker en Georges Pirlet.

November 1938. De Waalse mijnstreek. Degene die de kolenmijnen in handen heeft, bijgenaamd Bauduin-des-Mines, heerst als een tiran over zowel zijn familie als zijn arbeiders. Een langdurige staking breekt uit. Wanneer de zoon van de baas met vijf mijnwerkers stiekem naar beneden is afgedaald voor een klus, breekt er brand uit. Hoewel het in dezelfde tijd speelt en dezelfde sfeer heeft als BORINAGE van Henri Storck en Joris Ivens, raakt de filmer verstrikt in zijn scenario, dat voortdurend aarzelt tussen een mijnwerkersdrama van Zola en een schematische schets van de maatschappij vanuit linkse optiek. Wisselvallig acteerwerk en veel bla-bla-bla.

Berthe

1976 | Drama

België​/​​Duitsland 1976. Drama van Patrick Ledoux. Met o.a. Claire Wauthion, Alfonso Lipp, Suzy Falk, Jean-Jacques Moreau en Marion Hänsel.

Een bewerking, of liever gezegd, verraad van de novelle van Guy de Maupassant. Wat een subtiele en suggestieve beschrijving van een grote hartstocht is, verwordt hier tot de gezwollen, overdreven en onbedoeld karikaturale schets, waar deze cineast bekend om staat. Een filmstijl die nergens op slaat en overspannen camerabewegingen. Doet denken aan Boileau : 'Het is slechts loofwerk, het is slechts lijstwerk'. De triomf van de kitsch.

La pente douce

1973 | Drama

Frankrijk 1973. Drama van Claude D'Anna. Met o.a. Pascale Audret, Michel de Ré, Adrian Hoven, Julie Dassin en Jean Mermet.

Een jonge vrouw walgt van haar comfortabele bourgeois- bestaantje en haar echtgenoot, die het veel te druk heeft met zijn eigen zaken, en takelt in snel tempo mentaal af, na eerst nog wat aan betaalde seksuele experimenten te hebben gedaan. Een trieste en radeloze film in een overgecultiveerde stijl en daardoor een beetje te gepolijst. Maar er is geen gebrek aan innemende en schitterende stukken, net als in een zwarte diamant.

L' Assassino è al telefono

1973 | Thriller

België​/​​Italië 1973. Thriller van Alberto De Martino. Met o.a. Anne Heywood, Telly Savalas, Rossella Falk, Willeke van Ammelrooy en Roger Van Hool.

Een toneelactrice wordt belaagd door een huurmoordenaar die niet alleen een politicus heeft gedood, maar ook de regisseur die haar minnaar was. Vóór ze hem onder theaterdecors laat verpletteren, zijn haar echtgenoot en zuster al gedood. Poging tot psychothriller rammelt psychologisch aan alle kanten, maar de dreigende aanwezigheid van Savalas zorgt voor een aantal schokeffecten. De film maakt schilderachtig gebruik van Brugge en Oostende, maar vergeet uit te leggen, wat een Britse actrice aan het Belgische toneel doet.

La valse du collier

1972 | Avonturenfilm, Misdaad, Historische film

België 1972. Avonturenfilm van Jean-Louis Colmant en Teff Erhat. Met o.a. Max Vialle, Janine Vila, Etienne Samson, Paul Roland en Georges Aubrey.

Een nieuw avontuur van de `Engelen der nacht`, losjes ge[KA3]inspireerd op de roman [KL]Les myst[KA2]eres de Londres[KLE] (1844) van Paul F[KA1]eval P[KA2]ere (1816-87). Het gaat om een collier dat van de koningin van Engeland is gestolen. De rolverdeling die bestaat uit bijrolspelers afkomstig van de schouwburg, doet zijn best maar kan er niet meer van maken dan het zwakke scenario toelaat.

Les anges de la nuit

1968 | Drama, Mysterie, Avonturenfilm, Misdaad, Historische film

België 1968. Drama van Teff Erhat en Jean-Louis Colmant. Met o.a. Max Vialle, Etienne Samson, Paul Roland, Georges Aubrey en Georges Jamin.

Londen 1847. Sir Stanley (Samson) krijgt carte blanche om de misdadige bende, bekend als `de gezellen van de nacht`, uit te schakelen, ook al is zijn dienst onderbemand. Ondertussen bereidt zijn baas Lord Trevor (Billen) de verloving voor van zijn dochter Mary (Saurel) met de markies Rio Santo (Vialle). Stanley vertrouwt Rio Santo voor geen meter. En hij heeft volkomen gelijk, want niemand beseft dat de markies een anarchist is die de samenleving wil destabilizeren om het bewind van Koningin Victoria omver te werpen. Hiervoor schakelt hij `de gezellen van de nacht` in, want zijn vertrouweling Sir Moore (Roland) is niemand minder dan de mysterieuze gemaskerde leider van deze bende. Traag en verschrikkelijk theatraal gespeeld misdaadavontuur dat de tand des tijds niet heeft doorstaan. Het is weinig waarschijnlijk dat het gemiddelde publiek van vandaag de moed nog zal opbrengen dit verhaal van corruptie, verraad en misdaad in de hoge Britse kringen in de helft van de 19e eeuw te volgen tot het einde. Je kan beter de roman lezen die aan de basis ligt van deze reeks, Les mystères de Londres van Paul Féval. Deze klassieker van de Franse literatuur werd geadapteerd door Nathan Grigorieff. Volledig opgenomen in de RTB-studio's door Louis Demey en Bob Sentroul. Oorspronkelijk uitgezonden in zeven delen, met als ondertitels: 1. LES DEMONS DE LA NUIT, 2. LA FILLE DU REVENANT, 3. LA VALSE DU COLLIER, 4. LES ATOUTS DU DOCTEUR MOORE, 5. ÉCHEC AU MARQUIS, 6. LE SERMENT DE FERGUS O'BRIEN en 7. LE GIBEL DE NEWGATE.