Christophe Rossingnon: productie.
Er zijn 2 films gevonden.

Cauchemar blanc

1991 | Drama

Frankrijk 1991. Drama van Mathieu Kassovitz. Met o.a. Yvan Attal, Jean-Pierre Darroussin, Roger Souza, François Toumarkine en El Kebir.

Vier jonge racisten achtervolgen per auto, in een troosteloze nachtelijke desolate voorstad, een immigrant per fiets. Door een verkeerd maneuver komt de wagen tegen een telefooncel terecht. Drie van de vier bedreigen de immigrant, die geen spier vertrekt, terwijl de vierde in de verwarring een politiecommissaris neerschiet. Dan wordt de man wakker. Alles was blijkbaar een droom, maar dan rijdt de allochtone fietser voorbij. De achtervolging begint. Weer is zinloze haat het onderwerp in een vroege korte film van de maker van LA HAINE. De boodschap (en de symboliek) is overduidelijk en regisseur/scenarist Kassovitz maakt gebruik van een minimum aan dialogen. Eerder een interessant dan een goed kladwerk van een beloftevolle jonge cineast. Achter de camera nam Georges Diane plaats.

Fierrot le pou

1990 | Drama, Romantiek

Frankrijk 1990. Drama van Mathieu Kassovitz. Met o.a. Fabienne Labonne, Alain Brena-Labinsky en Mathieu Kassovitz.

Een blanke jongeman (Kassovitz) en een zwarte jonge dame (Labonne) trainen korfbal in een gymzaal, elk apart. Ook al richten ze geen enkele maal het woord tot elkaar toch houdt de een de ander scherp in het oog. Tussen beiden ontstaat een haast ondraaglijke spanning. Een vroeg werk van de maker van LA HAINE, waarin zijn lievelingsthematiek reeds duidelijk tot uiting komt. De twee mensen zien elkaar als concurrent. Ze gaan elkaar haten, maar tevens bestaat er een zekere bewondering tussen hen beiden. Voor het meisje verandert de jongen uiteindelijk in een sierlijk spelende athletische neger (Brena-Labinsky). Oorlogsgeluiden op de soundtrack verhogen de symboliek. Kort en gebald scenario van Kassovitz zelf. Georges Diane stond achter de camera.