Martine Beswick: cast.
Er zijn 16 films gevonden.

Trancers II: The Return of Jack Deth

1991 | Sciencefiction, Actiefilm

Verenigde Staten 1991. Sciencefiction van Charles Band. Met o.a. Tim Thomerson, Helen Hunt, Megan Ward, Martine Beswick en Jeffrey Combs.

Dit slappe vervolg op de film TRANCERS (ook bekend als FUTURE COP) uit 1985 is een domme mengeling van actie en huiselijke komedie. Als reiziger door de tijd neemt Thomerson het op tegen een nieuwe booswicht, terwijl hem het leven zuur wordt gemaakt door twee kibbelende echtgenotes: de ene uit het verleden en de andere uit de toekomst.

From a Whisper to a Scream

1986 | Horror

Verenigde Staten 1986. Horror van Jeff Burr. Met o.a. Vincent Price, Susan Tyrrell, Clu Gulager, Cameron Mitchell en Harry Caesar.

Price speelt de bibliothecaris van een klein stadje, dat een verleden meesleept vol van gemene gebeurtenissen en moorden. Hij haalt vier griezelverhalen uit de geschiedenis. Deze gruwelbloemlezing beweegt zich tussen goede vertelkunst en werkelijk walgelijk bloederige effecten die overheersen. Het beste verhaal gaat over Caesar die een tijdloze moeraskluizenaar is. Ook bekend als THE OFFSPRING.

The Happy Hooker Goes Hollywood

1980 | Komedie, Erotiek

Verenigde Staten 1980. Komedie van Alan Roberts. Met o.a. Martine Beswick, Chris Lemmon, Adam West, Phil Silvers en Richard Deacon.

Xaviera, deze keer een brunette, en haar meisjes schieten een door corruptie in moeilijkheden gebrachte filmstudio te hulp in deze kreupele herhaling van SILENT MOVIE. De goede rolbezetting wordt verkwist. Filmliefhebbers genieten wellicht bij het zien van de cult-acteurs Beswick en Dick Miller samen in bed.

My Husband is Missing

1978 | Drama

Verenigde Staten 1978. Drama van Richard Michaels. Met o.a. Sally Struthers, Tony Musante, Martine Beswick, James Hong en Jeff David.

Een serieuze maar somber getinte zwerftocht door Hanoi aan het einde van de Vietnamoorlog, ondernomen door een weduwe die informatie tracht los te krijgen over haar als MIA (missing in action) opgegeven echtgenoot. Op video uitgebracht als MIJN MAN TERUG! DOOD OF LEVEND.

Devil Dog: The Hound of Hell

1978 | Horror

Verenigde Staten 1978. Horror van Curtis Harrington. Met o.a. Richard Crenna, Yvette Mimieux, Kim Richards, Ike Eisenmann en Victor Jory.

Crenna en Mimieux halen een schattig hondje in huis. Ze beseffen echter niet dat het dier bezeten is door de duivel en dat hij zal opgroeien tot een heus monster. De huishoudster en een goede kennis zijn de eersten die de moordlust van het monster merken, maar zij kunnen het niet verder vertellen. Efficiënte horror-thriller die soms de sfeer oproept van de goede oude B-films in het genre, om dan weer een echt stripverhaal te worden. Voor liefhebbers van het genre zitten er uitstekende, spannende momenten in dit scenario van Stephen en Elinor Karpf, ook al had een beetje zelfrelativerende humor het ongetwijfeld nog verbetert. Goede vertolking en enkele uitstekende speciale effecten. Voor het camerawerk tekende Jerry Finnerman.

Winner Take All

1977 | Mysterie

Verenigde Staten 1977. Mysterie van Robert Day. Met o.a. Michael Murphy, Joanna Pettet, Clive Revill, Mark Gordon en David Huddleston.

Een [KL]pilot[KLE] rond een priv[KA1]e-detective (Pettet) en een politieluitenant (Murphy) die nogal eens met elkaar overhoop liggen maar die, als het gaat om het oplossen van misdaden, schouder aan schouder staan. Ook in deze zaak: er zijn kostbare edelstenen verdwenen. Er volgde geen serie: men had het al zo vaak gezien.

Aspen

1977 | Drama, Thriller

Verenigde Staten 1977. Drama van Douglas Heyes. Met o.a. Sam Elliott, Perry King, Gene Barry, Martine Beswick en Joseph Cotten.

Mini-serie in drie delen. Spannende thriller waarbij voor het scenario twee boeken zijn gebruikt die door elkaar zijn verweven, namelijk Aspen van Bert Hirschfeld en The Adversary van Bart Spicer. Nadat in het eerste deel de karakters van de diverse personen duidelijk is geworden - vooral op Elliott en King gericht - krijgt de serie een geladen spanning die naar een climax werkt en waarin alles draait om de opheldering van een moord in het chique vakantieoord Aspen waar echter achter de schermen een machtsstrijd gaande is en corruptie en misdaad aan de orde van de dag zijn.

Strange New World

1975 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1975. Sciencefiction van Robert Butler. Met o.a. John Saxon, Kathleen Miller, Keene Curtis, Martine Beswick en James Olson.

Een SF-avontuur over drie astronauten die na honderdtachtig jaar in bevroren toestand te hebben verkeerd op aarde terugkeren om te ontdekken dat door kloning de geleerden het eeuwige leven hebben uitgevonden. Beneden de maat voor het genre, maar de ingekorte versie van 78 minuten is iets beter.

Seizure

1974 | Horror, Thriller, Experimenteel

Canada 1974. Horror van Oliver Stone. Met o.a. Jonathan Frid, Martine Beswick, Christina Pickles, Joe Sirola en Mary Woronov.

Het regiedebuut van de schrijver Oliver Stone heeft stijl maar is wat onsamenhangend. Het is een choquerende film, waarin een schrijver, Frid, zijn gezin en zijn vrienden spelletjes spelen met de dood onder dwang van een drietal angstaanjagende, lugubere figuren, die wel eens ontleend zouden kunnen zijn aan zijn nachtmerries. Het is ontegenzeglijk een bizarre film, maar daar is alles wel mee gezegd. De film wordt door sommigen bewonderd, voornamelijk vanwege de acteurs die erin spelen.

Il bacio

1974 | Drama

Italië 1974. Drama van Mario Lanfranchi. Met o.a. Maurizio Bonuglia, Eleonora Giorgi en Martine Beswick.

Een felbegeerde adellijke titel en een jonge, liefhebbende gravin met een man, die zich makkelijk door een danseresje laat verleiden. Daar omheen allerlei bijfiguren, zoals een duivelse Zweedse gravin en een verstoten bastaardzoon, en verschillende gebeurtenissen, intriges en verwikkelingen. Een wonderlijk samenraapsel, deze film die in het mooie Venetië speelt. Er is dan ook nauwelijks een touw aan vast te knopen.

Dr. Jekyll and Sister Hyde

1972 | Horror, Komedie

Verenigd Koninkrijk 1972. Horror van Roy Ward Baker. Met o.a. Ralph Bates, Martine Beswick, Gerald Sim, Lewis Fiander en Susan Broderick.

De titel klinkt als flauwe humor, maar dit is bloedserieuze thriller-horror uit de roemruchte Hammer studio's. Bond Girl Martine Beswick is opnieuw aantrekkelijk doch dodelijk, ditmaal als de duistere, vrouwelijke kant van Dr. Jekyll (Ralph Bates), die experimenten doet om het eeuwige leven te vinden. De Hyde-vrouw verleidt mannen om ze daarna als dood laboratoriummateriaal te gebruiken. Het wordt nog gekker wanneer Jekyll verliefd wordt op de buurvrouw en Hyde tegelijk op haar broer. De titel vergetend is deze film een interessante variatie op R. L. Stevensons klassieker, met een seksueel thema, meer bloed en meer gelijkenis tussen Jekyll en Hyde.

The Penthouse

1967 | Thriller

Verenigd Koninkrijk 1967. Thriller van Peter Collinson. Met o.a. Suzy Kendall, Terence Morgan, Tony Beckley en Martine Beswick.

Een lugubere thriller waarin het 'liefdesnestje' van een overspelig paar wordt overvallen door twee gangsters, die door middel van een marteling de ware aard van het stel voor het voetlicht plaatsen.

Slave Girls

1967 |

Verenigd Koninkrijk 1967. Michael Carreras. Met o.a. Michael Latimer, Martine Beswick, Edina Ronay, Carol White en John Raglan.

Een eigenaardige blanke jager weerstaat begin 1900 alle taboes van de jungle. Op magische wijze wordt hij naar een oude Amazone-beschaving gevoerd. Gekunsteld en dwaas. De vraag rijst of terugkeer naar de 20ste eeuw wel nodig is. Pas op voor inkortingen. In Amerika uitgebracht als PREHISTORIC WOMAN.

John il bastardo

1967 | Western

Italië 1967. Western van Armando Crispino. Met o.a. John Richardson, Martine Beswick, Claudio Volonté, Claudio Gora en Glauco Onorato.

Een avonturier blijkt de onechte zoon te zijn van een despotische slavenhandelaar in Mexico. Hij eist zijn geboorterecht op en wreekt zich op de klasse die hem vroeger vernederd heeft. Deze [KL]spaghetti[KLE]-western bouwt nog meer dan gewoonlijk mythische elementen uit (het verhaal is een flashback van een stervende getuige). De lyriek en symboliek van het interessante scenario kregen helaas een middelmatige regie.

A Bullet for the General

1967 | Western

Italië 1967. Western van Damiano Damiani. Met o.a. Gian Maria Volonté, Klaus Kinski, Lou Castel, Martine Beswick en Andrea Checchi.

Een jonge Amerikaan sluit vriendschap met Mexicaanse rebellen na een overval op de trein waarin hij zat. Hij doet mee aan de revolutionaire strijd en na een aanval worden de opstandelingen verantwoordelijk gesteld voor een slachtpartij onder regeringstroepen. De leider wordt ter dood veroordeeld, waarna de Amerikaan tot actie overgaat door een aanval te plegen op het legerkamp van General Elias met bloedige gevolgen. Deze Mexicaanse spaghetti-western heeft een scenario vol actuele politieke verwijzingen en is beter gemaakt en geacteerd dan het gemiddelde.

One Million Years B.C.

1966 | Avonturenfilm, Erotiek

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1966. Avonturenfilm van Don Chaffey. Met o.a. John Richardson, Raquel Welch, Percy Herbert, Robert Brown en Martine Beswick.

Een kinderachtige prehistorie-sage, die in advertenties munt sloeg uit Miss Welch' lichaamsbouw: de enige echte kwaliteit van de film en dat wat haar beroemd maakte.