Janet Gilmore: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Fourth Story

1991 | Thriller

Verenigde Staten 1991. Thriller van Ivan Passer. Met o.a. Mark Harmon, Mimi Rogers, Paul Gleason, M. Emmet Walsh en Michael Boatman.

Psychologische thriller waarin Harmon een jongensachtige, onbenullige detective is die wordt ingehuurd door de knappe Rogers om haar (schijnbaar?) verdwenen echtgenoot op te sporen. Regisseur Passer is een Handige Harry met dit soort suspense- toestanden en de personages bewegen zich geloofwaardig door de bizarre intrige. Een goed script van Andrew Guerdat. Camerawerk van Tony Imi. Gemaakt voor het kabelcircuit. Engelse titel DEADLY IDENTITY.

Deadly Identity

1991 | Film noir, Thriller

Verenigde Staten 1991. Film noir van Ivan Passer. Met o.a. Mark Harmon, Mimi Rogers, Paul Gleason, Michael Boatman en Cliff De Young.

Daryll McCoughlin (De Young) is spoorloos verdwenen. De politie bakt er maar niets van en zijn vrouw Valerie (Rogers) doet beroep op priv[KA1]e-detective David Shepherd (Harmon) om hem op te sporen. Ze is ervan overtuigd dat Daryll ontvoerd werd en is zeker van zijn trouw, maar David ontdekt al vlug dat hij geen twee zakenreisjes per maand maakte zoals Valerie steeds dacht en dat hij meer geld van zijn bankrekening haalde dan hij toegaf. Nergens is er een spoor van hem te vinden, dus veronderstelt David dat de man zijn naam veranderde en niet wil gevonden worden. Lt. Hank Petkavich (Gleason) twijfelt er niet aan of het verminkte lijk dat hij in de morgue opzoekt dat van Daryll is, maar daar is David niet zo zeker van. In een oude krant vindt hij het overlijdensbericht van Daryll McCoughlin op de leeftijd van zes maanden. Daar haalde de man zijn naam, maar wie was dan de echtgenoot van Valerie? Nadat hij in Hollywood op een enkele uitzondering na enkel routine-klussen in handen kreeg slaagde de Tsjechische regisseur Passer er met deze film in om zijn vroegere inventiviteit terug te vinden. Het verhaal is alles behalve origineel, maar de vertelstijl is ingenieus en verrassend, met een adembenemende climax, en hij haalt het beste uit zijn toch eerder middelmatige acteurs. Een film die ten onrechte haast onbekend is. Andrew Guerdat schreef het scenario en Tony Imi stond achter de camera. Dolby Stereo.