Tito Davison: regie.
Er zijn 42 films gevonden.

Forja de amigos

1980 | Familiefilm

Mexico​/​​Spanje 1980. Familiefilm van Tito Davison. Met o.a. Alfredo Landa, Andrés García, Pedrito Fernández en Verónica Miriel.

De belevenissen van een kind met een prachtige stem, die is uitgekozen om de Paus in Mexico te verwelkomen. Een film van een verregaande schaamteloosheid.

The Big Cube

1969 | Drama

Verenigde Staten 1969. Drama van Tito Davison. Met o.a. Lana Turner, George Chakiris, Richard Egan, Dan O'Herlihy en Karin Mossberg.

Een absurd drama over de relatie tussen een mooi jong meisje, haar gigolovriendje en haar moeder die actrice is; het biedt op zijn minst wat onverwachte lacheffecten. Verscheidene acteurs uit deze film hebben daarna nooit meer een film gemaakt, hetgeen alles zegt.

El derecho de nacer

1966 | Drama

Mexico 1966. Drama van Tito Davison. Met o.a. Aurora Bautista, Julio Alemán, Fernando Soler en Maricruz Olivier.

Een arts probeert een ongehuwde moeder ervan te overtuigen dat ze geen abortus moet plegen. Dan vertelt ze hem haar tragische levensverhaal. De tweede bewerking van de roman van Felix. B. Caignet. Men probeerde de film wat meer cachet te geven met een Spaanse actrice in de hoofdrol en grotere lengte dan gebruikelijk, maar het is toch een slecht melodrama geworden.

Cri Cri el grillito cantor

1963 | Biografie, Muziek

Mexico 1963. Biografie van Tito Davison. Met o.a. Ignacio López Tarso, Marga López, Lupita 'Pelusa' Vidal en Adriana Roel.

Buitengewoon melodramatische en kinderachtige biografie van de zanger Gabilondo Soler 'Cri Cri'. De film is zo geïdealiseerd dat het wel een sprookje lijkt; er zitten ook enkele opnamen uit de Walt Disney-studio's in.

Canción del alma

1963 | Drama

Mexico 1963. Drama van Tito Davison. Met o.a. Libertad Lamarque, Lola Beltrán, Patricia Conde en Eduardo Fajardo.

Een gescheiden zangeres stelt opleiding en geluk van haar dochter boven haar eigen carrière. De film was een flop hoewel de populaire Lamarque de hoofdrol speelde.

La edad de la inocencia

1962 | Drama

Mexico 1962. Drama van Tito Davison. Met o.a. Marga López, José Luis Jiménez, Emma Roldán en Lupita Vidal.

Een poppenspeelster in een circus heeft lang geleden een dochter verloren. Ze neemt een weesmeisje onder haar hoede die bij haar gierige grootmoeder woont. Goedkoop en belachelijk sentimenteel.

La furia del ring

1961 | Sportfilm, Drama

Mexico 1961. Sportfilm van Tito Davison. Met o.a. Luz María Aguilar, Germán Robles, Félix González en Rafael del Río.

Een jongen wordt door zijn coach en door een gewetenloze vriend tot een professionele vechtmachine gemaakt en wordt door hen uitgebuit, evenals de anderen die onder hun bescherming vallen. Bijzonder kinderachtig melodrama in het wereldje van de boksers en worstelaars.

La hermana blanca

1960 | Drama

Mexico 1960. Drama van Tito Davison. Met o.a. Jorge Mistral, Yolanda Varela, Prudencia Grifell en Augusto Benedico.

De vierde versie, deze keer een Spaanstalige, van THE WHITE SISTER. De eerste dateert van 1915, de tweede van 1923 met Lilian Gish en Ronald Colman onder regie van Henry King, de derde van 1933 Helen Hayes en Clark Gable onder regie van Victor Fleming, die de mensen deden huilen. Gebaseerd op de roman The white sister van Francis Marion Crawford. Het verhaal is overbekend: een vrouw treedt het klooster in wanneer zij denkt dat haar geliefde in de oorlog gesneuveld is... maar hij komt terug!

Bodas de oro

1960 | Komedie

Mexico 1960. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Libertad Lamarque, Arturo de Córdova en Marta Mijares.

Een bejaard echtpaar besluit zijn verlovingsjaren in de herinnering terug te roepen. Een typisch onbelangrijk Mexicaans feuilleton.

Las Canciones unidas

1959 | Musical

Mexico 1959. Musical van Alfonso Patiño Gomez, Tito Davison en Chano Urueta. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Lola Beltrán, Jacqueline François en Elvira Quintana.

Een potpourri van muzieknummers uit alle delen van de wereld, verbonden door een vederlicht verhaal. Er wordt meegewerkt door onder anderen het Russisch Ballet, El Chicano, Wolf Ruvinskis, Lucho Gática, Pedro Vargas en Carlos Cores. Een ode aan van het lied, liever gezegd het Zuidamerikaanse lied en in het bijzonder het Mexicaanse lied.

Amor en la sombra

1959 | Drama

Mexico 1959. Drama van Tito Davison. Met o.a. Libertad Lamarque, Yolanda Varela, Enrique Rambal en Tony Carbajal.

Nadat haar vader overleden is, ontdekt een meisje dat haar boezemvriendin zijn minnares was. Een zouteloos en dom melodrama, waarin de heldin voor de verandering veel moet lijden vanwege haar zondige bestaan, ondanks een hart van goud.

Sabrás que te quiero

1958 | Komedie, Musical

Mexico 1958. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Libertad Lamarque, Miguel Aceves Mejía, Pancho Córdova en Augusto Benedico.

Een zanger probeert er achter te komen aan welk meisje van een drieling hij zijn roem te danken heeft. Een uitermate middelmatige film waarin Libertad Lamarque drie verschillende personages (de drieling) tot leven probeert te brengen. Er worden veel liedjes gezongen.

Mujeres de fuego

1958 | Misdaad, Musical

Mexico​/​​Brazilië 1958. Misdaad van Tito Davison. Met o.a. Ninón Sevilla, Carlos Baena, Wilson Viana en Alicia Montoya.

De vedette Lina reist naar een eiland waar haar vader onschuldig gevangen zit om hem te bevrijden. Uitstekende regie, mooie kleuren en goed spel.

Isla para dos

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Tito Davison. Met o.a. Arturo de Córdova, Yolanda Varela, María Douglas en Eva Calvo.

Een jongen en een meisje ontmoeten elkaar tijdens een treinreis. Zij gaat in de stad wonen, hij is op vakantie. Beiden worden verliefd, totdat zij achter zijn verleden komt. Een zeer goede film met magistrale rollen van de Córdova en Varela.

Impaciencia del corazón

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Tito Davison. Met o.a. Martha Mijares, Christiane Martel, Armando Silvestre en Andrés Soler.

Tijdens de Frans-Mexicaanse oorlog van 1866 wordt een imperialistische kapitein verliefd op een vrouw die hem van zijn verwondingen geneest. Het verlamde nichtje van de vrouw wordt op haar beurt verliefd op hem. Goed gesitueerd en fantastisch geacteerd, niettemin stelt de film op zich niet veel voor.

Quiero ser artista

1957 | Komedie

Mexico 1957. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Adalberto Martínez 'Resortes', Yolanda Varela, Kitty de Hoyos en Enrique Zambrano.

Een postbode brengt een bezoek aan een filmstudio, waar hij de wereld van de trucage ontdekt. Noch origineel, noch leuk.

La Mujer que no tuvo infancia

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Tito Davison. Met o.a. Libertad Lamarque, Pedro Armendáriz, Elsa Cárdenas en Freddy Fernández.

Door de dood van haar man keert een vrouw terug naar haar kinderfase. Een aanstellerig melodrama.

Música de siempre

1956 | Musical

Mexico 1956. Musical van Tito Davison. Met o.a. Oscar Pulido, Manuel 'Loco' Valdés, Miguel Manzano en Joaquín Cordero.

Een simpele opeenvolging van de meest succesvolle liedjes uit die tijd, verbonden door een wel zeer elementaire komedie-plot.

La Dulce enemiga

1956 | Komedie

Mexico 1956. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Silvia Pinal, Joaquín Cordero, Alberto de Mendoza en Carlos Riquelme.

Twee geesten maken gebruik van Allerzielen om uit hun graf te komen en elkaar hun levensverhaal te vertellen. Reeds in 1936 maakte Max Ophüls een versie van LA TENDRE ENNEMIE, veel verdienstelijker dan deze enigszins krachteloze film, ondanks de immer aantrekkelijke Silvia Pinal.

La Diana cazadora

1956 | Drama

Mexico 1956. Drama van Tito Davison. Met o.a. Ana Luisa Peluffo, Armando Calvo, Roberto Cañedo en Lorena Velázquez.

De echtgenote van een verlamde geleerde wordt verliefd op een beeldhouwer. Zij gaat natuurlijk modelleren en dat is een nogal platvloers excuus om de hoofdrolspeelster naakt op het doek te krijgen.

Música en la noche

1955 | Musical

Mexico 1955. Musical van Tito Davison. Met o.a. Katherine Dunham y su ballet, Carmen Amaya y su conjunto, Chelo La Rue y su ballet en Luis Arcaraz y su orquesta.

Twee jongeren willen `de grote show` maken die de makers van de film voor ogen moeten hebben gehad (een opeenvolging van de meest uiteenlopende liedjes). Niemand slaagt in zijn opzet.

Cabo de Hornos

1955 | Drama

Mexico​/​​Chili​/​​Spanje 1955. Drama van Tito Davison. Met o.a. Silvia Pinal, Jorge Mistral, Guillermo Retes en Emilio Martínez.

Een vrouw stort al haar minnaars in het ongeluk in deze veel te pretentieuze film.

Prisionera del pasado

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Tito Davison. Met o.a. Paquita Rico, Joaquín Cordero, Enrique Rambal en Prudencia Grifell.

Bij aankomst in Mexico wordt een zangeres en danseres verliefd op een Mexicaanse kapitein. Zij trouwt met hem. Eerste en laatste Mexicaanse film met de zeer Andalusische Paquita Rico in de hoofdrol, die daarmee haar landgenoten Lola Flores en Carmen Sevilla in het voetspoor volgde. Een totale mislukking.

Para siempre

1954 | Romantiek

Mexico​/​​Spanje 1954. Romantiek van Tito Davison. Met o.a. Jorge Mistral, Mari Carmen Pardo, Angela Pia en Rafael Bardem.

Een jonge Mexicaan die getrouwd is en een dochter heeft, wordt tijdens een zakenreis verliefd op een Spaans meisje, dat ook van hem gaat houden. Een onuitstaanbaar melodrama naar Mexicaanse smaak.

El Caso de la mujer asesinadita

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Jorge Mistral, Gloria Mar ín, Abel Salazar en Martha Roth.

Een stel arriveert bij het huis waar enige jaren tevoren een vrouw werd vermoord. Het huis blijkt echter bewoond te worden door een vrouw die beweert de eigenaresse te zijn. Betreurenswaardig slecht acteerwerk in deze op het gelijknamige werk van de Spanjaarden Miguel Mihura en Alvaro de Laiglesia gebaseerde film.

El Valor de vivir

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Tito Davison. Met o.a. Arturo de Córdova, Rosita Quintana, María Douglas en Julio Villarreal.

Een musicus wordt in de gevangenis gezet, omdat zijn melodieën geheime codes voor de vijand zouden zijn. Een aanstellerige en vulgaire film met een abominabele regie.

Cuando me vaya

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Tito Davison. Met o.a. Libertad Lamarque, Miguel Torruco, Julio Villarreal en Hortensia Santoveña.

De liefdesperikelen van een beeldschone componiste. Het typische Mexicaanse feuilleton, in dit geval even arm aan middelen als aan verbeeldingskracht.

Sor Alegría

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Tito Davison. Met o.a. Rosita Quintana, Carmen Montejo, Carmen González en Andrea Palma.

Een klooster wordt uit een penibele financiële situatie gered, dankzij één van de nonnetjes. Een nietszeggende film.

Nunca es tarde para amar

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Tito Davison. Met o.a. Libertad Lamarque, Roberto Cañedo, José Elías Moreno en Martha Valdés.

Een koorzangeres gaat in op het verzoek om in een ziekenhuis, waar haar ex-minnaar arts is, te zingen voor een paar gewonde kinderen. Ook hier wordt weer duidelijk dat de toenmalige Mexicaanse cinema er niet in slaagde zich te ontworstelen aan de eeuwige revue, opgesmukt met druilerige verhaaltjes over kinderen.

Las Tres alegres comadres

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Amalia Aguilar, Lilia Prado, Lilia del Valle en Joaquín Cordero.

Drie vriendinnen proberen furore te maken in de film en laten daarvoor geen truc onbenut. Dankzij het goede acteerwerk is dit een leuke film.

Te sigo esperando

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Tito Davison. Met o.a. Libertad Lamarque, Arturo de Córdova, Víctor Junco en Lilia del Valle.

Een ex-zangeres hoopt door een kind te krijgen de liefde van haar overspelige man te herwinnen. Inderdaad slaagt zij daarin, maar slechts voor korte duur. Een sympathiek en goed gemaakt melodrama van de meester in het vak.

Mujeres sin mañana

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Tito Davison. Met o.a. Leticia Palma, Carlos Cores, Carmen Montejo en Manuel Fábregas.

Het ellendige leven van vijf meisjes die in de haven in een revue werken waar zij uitgebuit worden. Zowel de scriptschrijvers als de regisseur vermaken zich door steeds op de rand van de parodie te balanceren. Een zeer innemende film.

Negro es mi color

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Tito Davison. Met o.a. Marga López, Roberto Cañedo, Rita Montaner en Miguel Torruco.

Een blanke vrouw krijgt een donker kind. Zo ontdekt zij haar oorsprong. Een goede film met een goede ontwikkeling.

Curvas peligrosas

1950 | Komedie, Musical

Mexico 1950. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Leonora Amar, Carlos Cores, Fanny Schiller en Arturo Soto Rangel.

Een koorzangeres gaat als lichtekooi door het leven en jaagt alle mannen, vooral de getrouwden onder hen, het hoofd op hol. Deze compleet mislukte film betekende het einde van de filmcarrière van de wulpse Leonora Amar. Haar rondingen wáren vervaarlijk, dat moet worden gezegd.

Un Cuerpo de mujer

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Tito Davison. Met o.a. María Antonieta Pons, Rubén Rojo en Eduardo Noriega.

Een jonge schilder wordt gefascineerd door het schilderij van een naakte vrouw zonder gezicht. In dit armzalige drama is het plot gebaseerd op het voortdurend gebruik van flash-backs.

El Embajador

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Luis Sandrini, Roberto Soto en Alicia Caro.

De ambassadeur is ziek, dus draagt hij een van zijn ondergeschikten op uit zijn naam een redevoering voor te lezen op een conferentie. De Chileense regisseur Davison maakte er een leuke, spontane komedie van.

El Baño de Afrodita

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Luis Sandrini, Rosario Granados en Beatriz Ramos.

Door een misverstand wordt een leraar literatuur verward met een beroemde schrijver van erotische romans. Deze geestige, goed gemaakte film is gebaseerd op La Cura van Mu[KA5]noz Seca.

Doña Diabla

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Tito Davison. Met o.a. María Félix, Víctor Junco, Crox Alvarado en José María Linares.

Als een pas getrouwd meisje in de gaten krijgt dat haar echtgenoot een man zonder scrupules is die haar alleen wil gebruiken, besluit ze zich op alle mannen te wreken. Een goede film met natuurlijk spel.

Medianoche

1948 | Komedie, Misdaad

Mexico 1948. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Arturo de Córdova, Elsa Aguirre en Marga López.

Een politieagent slaagt er niet in voldoende bewijsmateriaal te verzamelen om een bekende smokkelaar, een vroegere jeugdvriend, op te sluiten. Het scenario is gebaseerd op LA FUGA, die Luis Saslavsky in 1937 heeft verfilmd. In deze domme, onzinnige film wordt ook nog zeer slecht geacteerd.

Dueña y señora

1948 | Komedie, Drama

Mexico 1948. Komedie van Tito Davison. Met o.a. Sara García, Marga López en Domingo Soler.

Een man uit de gegoede middenstand aarzelt tussen zijn klassegevoel en de mogelijkheid het wat zuiniger aan te doen door zijn vrouw als dienstmeid te gebruiken. De film is zonder meer aardig.

Que Dios me perdone

1947 | Drama

Mexico 1947. Drama van Tito Davison. Met o.a. María Félix, Fernando Soler en Julián Soler.

Twee mannen worden misleid en daarna gedood en dat alles vanwege hun liefde voor een knap jong meisje dat, zonder dat zij het weten, een spionne is. De film zit vol overdreven dramatiek en rammelende dialogen.

La sin ventura

1947 | Drama

Mexico 1947. Drama van Tito Davison. Met o.a. María Antonieta Pons, Rafael Baledón en Tito Junco.

Een vrouw vindt dat zij haar hele leven een verdorven mens is geweest. De film is nogal afgezaagd en dramatisch en toont op een huilerige manier aan, dat achter een slechte vrouw altijd een zuivere geest schuilgaat.