Edward Oleschak: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

French Exit

1998 | Romantiek

Verenigde Staten 1998. Romantiek van Daphna Kastner. Met o.a. Mädchen Amick, Jonathan Silverman, Molly Hagan, Vince Grant en Kurt Fuller.

The Lay of the Land

1997 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1997. Drama van Larry Arick en Larry Arrick. Met o.a. Sally Kellerman, Sandra Taylor, Stuart Margolin, Tyune Daly en Rance Howard.

Literatuurdocent Harvey is al jaren gelukkig getrouwd totdat hij verliefd wordt op een studente Muriel. Hij probeert de affaire verborgen te houden voor zijn vrouw maar zij vermoedt het een en ander en huurt een privé-detective in. De speurneus wordt verliefd op zijn opdrachtgever en als zij de waarheid over haar man hoort, besluit ze hem te verlaten en haar kwaliteiten als filmmaker uit te buiten

Marilyn, My Love

1994 | Mysterie, Thriller, Drama

Verenigde Staten 1994. Mysterie van Ulli Lommel. Met o.a. Stephanie Anderson, Gregory R. Alosio, Justin Lazard, Harrison Young en Eve Brent.

In 1992 maken drie studenten, Brian (Lzard), Cully (Alosio) en Mike (Young), aan de filmacademie voor hun eindexamen een documentaire over het leven van de legendarische Marilyn Monroe, die in 1962 was overleden. Ze zoeken getuigen op en krijgen tapes aangeboden met de gesprekken die MM kort voor haar dood gevoerd zou hebben. Om de authenticiteit te checken willen ze de conversatie vergelijken met de dagboekaantekeningen. Dan worden alle personen met wie zij contact hadden, stuk voor stuk vermoord. Het scenario wordt op dit punt heel warrig, omdat het oorspronkelijke uitgangspunt van de film de mist in gaat. Het spel van de hoofdrollen is niet veel bijzonders, de dialogen potsierlijk en of Anderson op MM lijkt moet de kijker zelf maar bepalen. De meest waarschijnlijke doodsoorzaak van MM is toch wel zelfmoord, omdat Monroe's carrière begon te tanen, ze door haar afhankelijkheid van pillen een productierisico vormde en ze was erfelijk belast, want haar labiele moeder, wiens achternaam ze droeg, had ook zelfmoord gepleegd. Lommel's obscure rolprent draagt in het geheel niets bij aan het ontrafelen van de waarheid of de mythevorming. Hij was uitsluitend uit op eigen belang en effectbejag.