Arturo Smith: camera.
Er zijn 2 films gevonden.

Freak Weather

1998 | Drama

Verenigde Staten 1998. Drama van Mary Kuryla. Met o.a. Jacqueline McKenzie, Jacob Chase, Aida Turturro, John Carroll Lynch en John Heard.

'One minute it´s hot, the next it´s cold. It´s what meteorologists call freak weather,' aldus het vroegwijze zoontje Al (Chase) van white trash Penny (McKenzie). Ze zijn samen onderweg in een aftandse gele GMC truck. Penny wil twee dingen doen. Hond Mink laten afmaken en het loon van echtgenoot Jimmy ophalen. Ze is bont en blauw van de klappen maar het enige dat ze wil is haar man gelukkig maken. En hij houdt niet van de hond dus die moet dood. Debuterend regisseur/scenarist Mary Kuryla - in het dagelijks leven schrijfster van korte verhalen - volgt het stel 24 uur. Een etmaal vol tegenslagen. Terwijl de actieheldinnen Hollywood veroveren slaat Kuryla een nieuwe weg in. Haar antiheldin Penny is de vrouwelijke evenknie van de vervlogen Amerikaanse culthelden van Charles Bukowski, Jack Kerouac en John Fante. `I try to be good but than there´s the whole worldà and it´s not all that nice,´ mompelt Penny op een onbewaakt moment. Ondanks alles is ze volstrekt ongebroken. Metallica rifjes en duistere jazzy blazers intensiveren de sfeer. Genomineerd voor Tiger Award op het Rotterdamse filmfestival van 2000. (VM/VPRO Gids)

Nowhere

1997 | Komedie, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1997. Komedie van Gregg Araki. Met o.a. James Duval, Rachel True, Nathan Bexton, Chiara Mastroianni en Debi Mazar.

Derde en laatste deel van Araki`s tiener-apocalyps, die begon met Totally F***ed Up (1993), gevolgd door The Doom Generation (1995). Dit kleurrijk, nihilistisch derde deel is gesitueerd in Los Angeles gedurende een landerige, allicht typische dag. In verbrokkelde vertelstijl worden de emotionele en seksuele beroeringen van een multiraciale, pan-seksuele groep jongeren geëxploreerd. Araki, die ook scenario en montage voor zijn rekening nam, tekent door hun felle hormonen geplaagde tieners in hun zoektocht doorheen puberale onzekerheden, hun drang naar de grote liefde en de hoogte- en dieptepunten van hun eerste seksuele belevenissen. Araki lijkt ook gefascineerd door de surrealistische cinema en hij drijft de logica van Amerikaanse tiener-televisieseries à la Beverly Hills 90210 en Melrose Place tot op de spits, overgoten met bijtend zuur.