Milo Quesada: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

Los Muertos, la carne y el Diablo

1974 | Fantasy

Spanje 1974. Fantasy van José María Oliveira. Met o.a. Patricia Wright, Carlos Estrada, Milo Quesada, May Heatherly en Manuel de Blas.

Een schrijver van wie de vrouw is vermoord door een van haar minnaars, wordt geobsedeerd door het Hiernamaals. Een zeer slechte produktie, het werk van José María Oliviera, de echtgenoot van de verbleekte 'ster' Patricia Wright, maar een complete leek op filmgebied.

El proceso de las brujas

1971 | Horror

Duitsland​/​​Italië​/​​Spanje 1971. Horror van Jesús Franco. Met o.a. Christopher Lee, Maria Schell, Hans Hass, José María Prada en Maria Rohm.

Gewetenloze, onbarmhartige rechter Lee oefent in 1685 een schrikbewind uit onder het bewind van Jacobus II. Executies en de vreselijkste folteringen zijn aan de orde van de dag. Een staaltje spectaculair martelwerk van uitgesproken sadistische inslag. Geen beste film, die typisch alleen leuk is voor de liefhebbers. Ook bekend als THE BLOODY JUDGE, IL TRONO DI FUOCO, DER HEXENTO[KA3]TER VON BLACKMOOR, EL JUEZ SANGRIENTO, en NIGHT OF THE BLOOD MONSTER. De meeste kopieën duren ca. 80m.

Des vacances en or

1970 | Komedie

Frankrijk 1970. Komedie van Francis Rigaud. Met o.a. Roger Pierre, Jean-Marc Thibault, André Pousse, Nathalie Courval en Milo Quesada.

Wanneer een Spaans verhuuragentschap tweemaal dezelfde villa verhuurt kan het gebeuren dat onschuldige toeristen betrokken raken bij een goudsmokkel. Komedie die boven de middelmaat uitsteekt door de vertolking van beide hoofdrolspelers.

Il mercenario

1968 | Western

Spanje​/​​Italië 1968. Western van Sergio Corbucci. Met o.a. Franco Nero, Tony Musante, Jack Palance, Giovanna Ralli en Eduardo Fajardo.

Een Mexicaanse revolutionair probeert een zilvermijn voor de bevolking te veroveren op een profiteur, die een Pools- Amerikaanse huurling heeft aangetrokken voor een zilvertransport naar de V.S. Die kiest uit hebzucht de zijde van de rebel. Na een reeks van conflicten worden ze vrienden in de gezamenlijke strijd voor het volk. Spaghetti-westerns overtuigen altijd méér wanneer ze in Mexico zijn gesitueerd en dit is een van de betere, die op boeiende wijze geleidelijk opbouwt naar een politiek idealisme en bizarre, latente homo-erotiek. Het spel is dan ook boven het gemiddelde. Scenario van Luciano Vincenzoni, Adriano Bolzoni en Corbucci. Camerawerk van Alejandro Ulloa. Ook bekend als THE MERCENARY en A PROFESSIONAL GUN.

Se sei vivo spara

1967 | Western

Spanje​/​​Italië​/​​Verenigd Koninkrijk 1967. Western van Giulio Questi. Met o.a. Roberto Camardiel, Marilù Tolo, Milo Quesada, Piero Lulli en Paco Sanz.

Deze goede spaghetti-western is origineel en heeft een heel aparte sfeer. Milian en zijn bende die uit Mexicanen bestaat en Lulli met zijn gespuis overvallen een goudtransport. Lulli laat dan alle Mexicanen doodschieten om de buit voor zich te houden en er vandoor te kunnen gaan. Hij ziet over het hoofd dat Milian niet dood is. Indianen knappen hem weer op en zien iets goddelijks in hem. Regisseur Questi zei in een interview dat hij wat homofilie in de film wilde brengen, en dat is hem redelijk gelukt. Milian en de Indianen groeperen zich om de bedriegers te grazen te nemen. Op video werd de film als DJANGO KILL uitgebracht en is meestal bekort.

Professionisti per un massacro

1967 | Western

Italië​/​​Spanje 1967. Western van Fernando Cicero. Met o.a. George Martin, George Hilton, Edd Byrnes, Milo Quesada en Gérard Herter.

De Amerikaanse Burgeroorlog was voor spaghetti-westerns ook een prettig thema. In die periode kun je veel avonturen plaatsen. Drie vrienden overvallen een bank en gaan er met een kist vol goud vandoor. Die kist wisselt voortdurend van eigenaar, zoals dat bij Italianen te doen gebruikelijk is (in films, wel te verstaan).

Le Solitaire passe à l'attaque

1966 | Actiefilm, Komedie

Spanje​/​​Frankrijk 1966. Actiefilm van Ralph Habib. Met o.a. Roger Hanin, Jean Lefebvre, Sophie Agacinski, Teresa Gimpera en Gerard Tichy.

Een Franse geheim agent in Barcelona heeft één van de drie microfilms met de formule van een atoomwapen weten te redden, maar wordt door een overgekomen collega vermoord aangetroffen. Als bezitter van de film wordt deze nu naar het leven gestaan, waarbij een persfotografe en de minnares van de hoofdverdachte zijn avonturen verder compliceren. Dit typerend voor de jaren zestig geheim-agentenavontuur is - ondanks halfhartige pogingen tot parodistische humor - weinig fantasierijk uitgevallen, hoewel Hanin zich dapper weert.

La Decima vittima

1965 | Sciencefiction

Italië 1965. Sciencefiction van Elio Petri. Met o.a. Marcello Mastroianni, Ursula Andress, Elsa Martinelli, Salvo Randone en Massimo Serato.

In toekomst is oorlog uitgebannen en de agressie gekanaliseerd tot een reeks geselecteerde killers die elkaar onderling mogen uitroeien. Amerikaanse komt naar Rome om haar tiende slachtoffer te scoren en dringt zich als journaliste op aan kampioen-doder die haar onmiddellijk doorheeft, maar niettemin verliefd wordt. SF-satire kreeg visuele uitwerking volgens op-art-mode van jaren zestig die verrassend contrasterend werkt met ruïnes en monumenten van oude Rome. Atletische en expressieloze schoonheid van Andress kreeg hier ideale rol, al blijft het onwaarschijnlijk dat Mastroianni haar verkiest boven levendige Martinelli.

El Mujeriego

1963 | Komedie

Spanje 1963. Komedie van Francisco Pérez Dolz. Met o.a. Cassen, Paloma Valdés en Milo Quesada.

Een naïeveling besluit het geld van een erfenis aan vrouwen te besteden. Een zogenaamd komisch bijprodukt.

La Ragazza che sapeva troppo

1962 | Thriller

Italië 1962. Thriller van Mario Bava. Met o.a. Letitia Roman, John Saxon, Valentina Cortese, Dante di Paolo en Gianni di Benedetto.

Amerikaanse toeriste in Rome ziet moord, valt flauw en komt met alcohol overgoten weer bij. Haar verhaal wordt als dronken fantasie beschouwd, tot een reeds identieke moorden volgt en zij het volgende slachtoffer dreigt te worden. Thrillerscenario met onverwachte humor kreeg vormgeving die meer stijl van griezelfilm benadert en verrassend effectief blijkt. Regisseur Bava hanteerde zelf de camera met sfeervol resultaat.

Fuga Desesperada

1961 | Misdaad

Spanje 1961. Misdaad van José Antonio de la Loma. Met o.a. Arturo Fernández, Maruja Bustos, Claire Maurier en Milo Quesada.

Een ontsnapte gevangene probeert zich te herenigen met zijn oude medeplichtigen, maar dezen houden het voor een valstrik. Een zwakke en vrij zware film, maar toch met zekere waarde.

Mi último tango

1960 | Romantiek, Musical

Spanje 1960. Romantiek van Luis César Amadori. Met o.a. Sara Montiel, Maurice Ronet, Isabel Garcés en Milo Quesada.

In het Buenos Aires van de jaren twintig leert een zangeres de liefde kennen. Het klassieke muzikale melodrama ter meerdere glorie van Sara Montiel, hier geflankeerd, zoals ook bij andere gelegenheden, door Ronet.

La Mentira tiene cabellos rojos

1960 | Komedie, Romantiek

Spanje 1960. Komedie van Antonio Isasi-Isasmendi. Met o.a. Analía Gadé, Arturo Fernández, Eulalia del Pino en Milo Quesada.

Amper is zij getrouwd, of een knappe roodharige vrouw verdwijnt op mysterieuze wijze. Nogal onbeduidend, maar met een zekere cinematografische waardigheid.