Arnold Glassman: regie, productie en montage.
Er zijn 5 films gevonden.

Frailty

2001 | Thriller, Horror, Misdaad

Verenigde Staten​/​​Duitsland​/​​Italië 2001. Thriller van Bill Paxton. Met o.a. Bill Paxton, Matthew McConaughey, Powers Boothe, Matt O'Leary en Luke Askew.

In dit regiedebuut van acteur Paxton geeft een man tegenover de FBI de identiteit van een lang gezochte seriemoordenaar prijs: zijn vader. Maar deze raamvertelling verloopt natuurlijk anders dan verwacht. Ondertussen raakt Paxton, die zelf de warme vaderfiguur speelt, met zijn verhaal aan een diepere betekenis van kwaad. De man moordde niet, maar vernietigde demonen. Een interpretatieverschil. Geen makkelijke whodunit dus met helder goed en slecht, maar een slim geschreven thriller die aanzet tot gedachten over religieus fanatisme en (motieven voor) geweld.

Dial H for Hitchcock

1999 | Documentaire

Verenigde Staten 1999. Documentaire van Ted Haimes. Met o.a. Jonathan Demme, Joseph Stefano, Robert Altman, Peter Bogdanovich en John Michael Hayes.

In dit regiedebuut van acteur Paxton geeft een man tegenover de FBI de identiteit van een lang gezochte seriemoordenaar prijs: zijn vader. Maar deze raamvertelling verloopt natuurlijk anders dan verwacht. Ondertussen raakt Paxton, die zelf de warme vaderfiguur speelt, met zijn verhaal aan een diepere betekenis van kwaad. De man moordde niet, maar vernietigde demonen. Een interpretatieverschil. Geen makkelijke whodunit dus met helder goed en slecht, maar een slim geschreven thriller die aanzet tot gedachten over religieus fanatisme en (motieven voor) geweld.

The Celluloid Closet

1996 | Documentaire, Drama

Verenigd Koninkrijk​/​​Duitsland​/​​Verenigde Staten 1996. Documentaire van Jeffrey Friedman en Rob Epstein. Met o.a. Tony Curtis, Whoopi Goldberg, Jan Oxenberg, Harvey Fierstein en Stewart Stern.

Documentaire over de geschiedenis van de al dan niet verhulde homoseksualiteit in de Amerikaanse film. In de dagen van de censuur (de z.g. Hays-code) was homoseksualiteit een absolute taboe. Inventieve regisseurs legden toch bepaalde elementen in de film, die later als een protest tegen de discriminatie van homo's uitgelegd konden worden. Er zijn opvallende voorbeelden: SUDDENLY LAST SUMMER en THE CHILDREN'S HOUR. Een al te suggestieve scène tussen Tony Curtis en Laurence Olivier in SPARTACUS sneuvelde op de snijtafel van de censor. Hierna mochten in Hollywood homo's alleen op de gevoelige laag vastgelegd worden als ze belachelijk werden, angst aanjoegen bij de kijker of medelijden opwekten. Pas in de jaren 1970 werd het onderwerp serieus genomen, dankzij enkele doorbraak films als SUNDAY, BLOODY SUNDAY, MAKING LOVE en BOYS IN THE BAND, ook al weigerden de hele bekende acteurs hieraan hun medewerking te verlenen. Deze documentaire is oprecht en geeft een gedetailleerd overzicht van de homoseksualiteit in de film aan de hand van een honderdtal filmfragmenten en gesprekken met een aantal acteurs, actrices, regisseurs en producenten die ermee te maken hadden. Het scenario van Epstein, Friedman en Sharon Wood is gebaseerd op het boek van Vito Russo, die in 1990 op 44-jarige leeftijd aan AIDS overleed. Het commentaar van Armistead Maupin wordt ingesproken door Lily Tomlin. Voor de montage tekenden Friedman en Arnold Glassman, terwijl Nancy Schreiber nieuw beeldmateriaal bezorgde. Bekroond op het Sundance Film Festival in 1996. Dolby Stereo S.R.-Digital.

Visions Of Light: The Art Of Cinematogr

1993 |

1993. Kim Rossi Stuart, Todd Mccarthy en Arnold Glassman.

Documentaire over de geschiedenis van de al dan niet verhulde homoseksualiteit in de Amerikaanse film. In de dagen van de censuur (de z.g. Hays-code) was homoseksualiteit een absolute taboe. Inventieve regisseurs legden toch bepaalde elementen in de film, die later als een protest tegen de discriminatie van homo's uitgelegd konden worden. Er zijn opvallende voorbeelden: SUDDENLY LAST SUMMER en THE CHILDREN'S HOUR. Een al te suggestieve scène tussen Tony Curtis en Laurence Olivier in SPARTACUS sneuvelde op de snijtafel van de censor. Hierna mochten in Hollywood homo's alleen op de gevoelige laag vastgelegd worden als ze belachelijk werden, angst aanjoegen bij de kijker of medelijden opwekten. Pas in de jaren 1970 werd het onderwerp serieus genomen, dankzij enkele doorbraak films als SUNDAY, BLOODY SUNDAY, MAKING LOVE en BOYS IN THE BAND, ook al weigerden de hele bekende acteurs hieraan hun medewerking te verlenen. Deze documentaire is oprecht en geeft een gedetailleerd overzicht van de homoseksualiteit in de film aan de hand van een honderdtal filmfragmenten en gesprekken met een aantal acteurs, actrices, regisseurs en producenten die ermee te maken hadden. Het scenario van Epstein, Friedman en Sharon Wood is gebaseerd op het boek van Vito Russo, die in 1990 op 44-jarige leeftijd aan AIDS overleed. Het commentaar van Armistead Maupin wordt ingesproken door Lily Tomlin. Voor de montage tekenden Friedman en Arnold Glassman, terwijl Nancy Schreiber nieuw beeldmateriaal bezorgde. Bekroond op het Sundance Film Festival in 1996. Dolby Stereo S.R.-Digital.

Visions of Light: The Art of Cinematography

1992 | Documentaire

Japan​/​​Verenigde Staten 1992. Documentaire van Todd MacCarthy, Arnold Glassman en Stuart Samuels. Met o.a. Vittorio Storaro, Gordon Willis, Ernest R. Dickerson, Liza Rinsler en Néstor Almendros.

Dit overzicht bevat de keuze van de drie makers van deze rolprent uit het werk van 26 gerenommeerde filmers, onder wie Vilmos Zsigmond, Vittorio Storaro, Liza Rinsler, Gordon Willis en vele anderen. Veel archiefmateriaal uit de begintijd van de cinema tot aan de beginjaren 1990, gekozen uit 125 films. Deze compilatie is 'gefundenes fressen' voor aanstaande filmmakers en verplichte kost voor filmstudenten.