Terry Loughlin: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Shift

1999 | Romantiek

Verenigde Staten 1999. Romantiek van Kelly Anderson. Met o.a. Alethea Allen, Christopher Meloni, Eric Thal, Avery Olymph en Marla Sucharetza.

Korte film die vertoond werd op het Rotterdamse filmfestival. Melanie slooft als serveerster om haar werkloze man te onderhouden. Haar bestaan krijgt kleur na een toevallig telefonisch contact met de gedetineerde Louis. Uit de mooie, niet ranzige telefoonseks bloeit een onmogelijke liefde op. Het fictiedebuut van documentairemaakster Anderson, die de film ook produceerde.

The Three Lives of Karen

1997 | Drama, Thriller

Verenigde Staten 1997. Drama van David Burton Morris. Met o.a. Gail O'Grady, Bonnie Johnson, Ana Harrison, Monica Bugajski en Kelsey Elizabeth Boulware.

Zoveelste film over een jonge vrouw (O'Grady) die in een identiteitscrisis geraakt is, omdat zij aan geheugenverlies lijdt en niet weet wie ze eigenlijk was of is. Dan begint de bekende zoektocht naar zichzelf en ze heeft, zo blijkt uit de titel, al drie levens geleefd. Er zijn nare mensen in haar leven (en geweest), maar gelukkig krijgt ze hulp van een sympathieke man. Het scenario is van David Chisholm. Het camerawerk is van John L. Demps jr.

The Stepford Husbands

1996 | Sciencefiction, Thriller

Verenigde Staten 1996. Sciencefiction van Fred Walton, Bryan Forbes en Fred Walton II. Met o.a. Donna Mills, Michael Ontkean, Cindy Williams, Sarah Douglas en Louise Fletcher.

Een echtpaar wil hun huwelijk nieuw leven inblazen door naar het plaatsje Stepford te verhuizen. Ze weten niet dat de vrouwen in Stepford hun echtgenoten vormen in hun versie van de ideale man, soms met dodelijke afloop

Dare to Love

1995 | Drama

Verenigde Staten 1995. Drama van Armand Mastroianni. Met o.a. Josie Bissett, Jason Gedrick, James Sikking, Chad Lowe en Lorri Lindberg.

Een vrouw wordt verscheurd door verdriet na het overlijden van haar broer met wie zij een hechte band had.

One of Her Own

1994 | Drama, Thriller

Verenigde Staten 1994. Drama van Armand Mastroianni. Met o.a. Lori Loughlin, Greg Evigan, Valerie Landsburg, Reginald VelJohnson en Jeff Yagher.

Aankomend politieagente Toni Stroud (Loughlin) wordt verkracht door collega Charlie Lloyd (Evigan). Ze is bang om hem aan te geven omdat ze de repercussies van haar collega's vreest. Als ze ontdekt dat hij hetzelfde ook bij burgers heeft geflikt, geeft ze hem aan en betaalt daarvoor de prijs. Het bureau laat haar vallen en ze wordt zelfs ontslagen. Ze brengt haar zaak in de openbaarheid en de tv-film, die zou zijn gebaseerd op ware gebeurtenissen, eindigt in de rechtszaal. Het scenario van Valerie West is veelbelovend, maar gaat ten onder aan clichés en zouteloze dialogen. Ook de acteerprestaties zijn teleurstellend en alleen Evigan weet een geloofwaardige rol neer te zetten. Martin Sheens mooie gastrol als hulpofficier van justitie komt te laat en is te kort om de film nog te redden. Regisseur Mastroianni en cameraman Tom Priestley kiezen hun shots met zorg, maar hun inspanningen worden teniet gedaan door de oninteressante personages en het voorspelbare verhaal.

Against Her Will: The Carrie Buck Story

1994 | Drama

Verenigde Staten 1994. Drama van John David Coles. Met o.a. Marlee Matlin, Melissa Gilbert, Peter Frechette, Pat Hingle en Joe Inscoe.

Carrie Buck (Matlin) is de vrouw wier voorgenomen gedwongen sterilisatie in 1927 de aanleiding vormde voor een arrest van het Opperste Gerechtshof met betrekking tot de wet voor de onvrijwillige sterilisatie van geestelijk gehandicapte vrouwen. Het verhaal begint in 1924 in Virginia als studente in de rechten Melissa Prentice (Gilbert) die van goed huize is, gaat logeren bij haar oom (Hingle). Hij is arts en directeur van een psychiatrische inrichting voor epileptici en zwakbegaafden, en hij heeft al honderd vrouwen gesteriliseerd. Melissa ontmoet bij toeval Carrie, die als ongetrouwde moeder in verwachting is en daarom in aanmerking komt voor onvrijwillige sterilisatie. Melissa haalt advocaat Adam White (Frechette), een man met presidentiële ambities, over Carrie's recht op het behoud van haar vruchtbaarheid te verdedigen. Goede acteurs, een goede regisseur en een uitstekend scenario van Brian L. Ross.

Love, Honor & Obey: The Last Mafia Marriage

1993 | Misdaad

Verenigde Staten 1993. Misdaad van John Patterson. Met o.a. Eric Roberts, Nancy McKeon, Ben Gazzara, Alex Rocco en Phyllis Lyons.

Amerika 1955. De Cosa Nostra drukt zwaar zijn stempel op het dagelijkse leven. Rivaliserende bendes trachten op alle mogelijke manieren de macht te grijpen. In deze explosieve sfeer trouwt McKeon met Roberts, de zoon van de machtige mafia-baas Gazzara.

The Secret Passion Of Robert Clayton

1992 | Thriller, Drama

Verenigde Staten 1992. Thriller van E.W. Swackhammer. Met o.a. John Mahoney, Scott Valentine, Eve Gordon, Kevin Conroy en Donna Biscoe.

Nadat hij enkele zaken verloren heeft, zit openbaar aanklager Valentine in de put. Nu krijgt hij een zaak aangeboden die hij per se wil winnen. De man, verdacht van moord op een prostituée, is de echtgenoot van zijn ex- geliefde Gordon. Als advocaat koos de verdachte Mahoney, de vader van Valentine. In de rechtszaal wordt een harde strijd uitgevochten, waarbij de schuld van de verdachte bijzaak en de inzet Gordon wordt. Knap opgebouwde, redelijk originele thriller die naast de misdaad nog over heel wat meer boeiende elementen beschikt. Geloofwaardig is het niet, maar het wordt met veel flair gebracht. Uitstekend spel van de hoofdacteurs. Brian Ross schreef het scenario naar een verhaal van hemzelf en Lucky Gold. Achter de camera stond Billy Dickson.

Killer

1990 | Horror

Verenigde Staten 1990. Horror van Tony Elwood. Met o.a. Duke Ernsberger, Andy Boswell, Jeri Keith Liles, Mark Creter en Terry Loughlin.

Ernsberger speelt de `Killer` die een traumatische jeugd heeft gehad (hij was het slachtoffer van medische experimenten), waardoor hij een kannibalistische maniak is geworden. Hij neemt lifters mee, die hij uitbundig vermoordt. Jongeren in de buurt hebben haarfijn in de gaten dat de autoriteiten niets kunnen beginnen tegen een psychopaat en als hun vriendin gepakt is, klaren zij de zaak. Het einde is ironisch, het spel zwak en het camerawerk rommelig. Typisch videovoer.