Florian Appl: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

One Day in Europe

2005 | Komedie

Duitsland​/​​Spanje 2005. Komedie van Hannes Stöhr. Met o.a. Boris Arquier, Miguel de Lira, Andrey Sokolov, Florian Lukas en Luidmila Tsvetkova.

Terwijl heel Europa in de ban is van een fictieve Champions League-finale tussen Turkije en Spanje, volgen we de veelal op culturele misverstanden gestoelde verwikkelingen van een aantal personages in Moskou, Istanbul, Santiago de Compostela en Berlijn. Leuke vondst is dat de hoofdpersonen geen zier om voetbal geven terwijl om hen heen de gekte losbarst. De film lijkt vooral een pleidooi om het Esperanto in te voeren - de (komische) gevallen van spraakverwarring zijn amper bij te houden. Grote verrassingen blijven uit in de diverse plots, maar het geheel ziet er mooi uit en kabbelt vermakelijk voort.

Das Konto

2004 | Thriller, Misdaad

Duitsland 2004. Thriller van Markus Imboden. Met o.a. Heino Ferch, Julia Jäger, Jürgen Schornagel, Hermann Beyer en Uwe Steimle.

Topman Mühlhausen van een levensmiddelenconcern is bezig met de overname van zijn machtigste concurrent. Als de belangrijkste chemicus van dat bedrijf wordt vermoord, is Mühlhausen de hoofdverdachte. Mede omdat zijn vrouw een affaire met het slachtoffer had. Een lange tv-film met een vlot tempo over de dubieuze praktijken van de big business, die het doel de middelen laat heiligen. Heel wat actie, glanzende karretjes, mooie kostuums, fraaie decors en een aantrekkelijke rolverdeling, die goed speelt, houden de aandacht vast. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Berlin Is in Germany

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Hannes Stöhr. Met o.a. Jörg Schüttauf, Julia Jäger, Tom Jahn, Robin Becker en Edita Malovcic.

Berlin Is in Germany vertoont opvallend veel overeenkomsten met Goodbye, Lenin!. Ook dit is een tragikomedie waarin het Oost-Berlijnse hoofdpersonage de val van de Muur niet heeft meegemaakt. Ex-DDR inwoner Martin (Schüttauf) komt in 2001 na een jarenlange gevangenisstraf vrij en herkent zijn stad niet meer. Martins aanvankelijke enthousiasme over het nieuwe Duitsland wordt snel de grond ingeboord wanneer hij tegen de ene na de andere moeilijkheid aanloopt. Gelukkig houdt debuterend speelfilmregisseur Hannes Stöhr het lichtvoetig, al leiden grappen over luid rinkelende mobiele telefoons en elektronische toegangspoortjes soms wel wat af.