Mehdi Nebbou (1971): cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Les heures souterraines

2015 | Drama

Frankrijk 2015. Drama van Philippe Harel. Met o.a. Marie-Sophie Ferdane, Mehdi Nebbou, Eric Savin en Aurélia Petit.

Marketingmedewerkster Mathilde, weduwe met drie kinderen, lijdt onder de schofterige vernederingen van haar chef. Spoedarts Thibault ziet iedere dag het verborgen leed achter Parijse deuren, en breekt bedroefd met zijn liefdeloze vriendin. Verschillende werelden, dezelfde grotestadseenzaamheid, een minuscule kans dat M en T elkaar ooit zullen ontmoeten. Eclecticus Harel (Le vélo de Ghislain Lambert, Extension du domaine de la lutte) treft in deze Arte-productie de sombere toon van Delphine de Vigans roman. Ferdane en Nebbou zijn geweldig en de ouderwetse voice-over verleent het geheel een cineliteraire kwaliteit.

Happy Hour

2015 | Komedie, Drama

2015. Komedie van Franz Müller. Met o.a. Mehdi Nebbou, Simon Licht, Alexander Hörbe, Susan Swanton en Christine Deady.

Marketingmedewerkster Mathilde, weduwe met drie kinderen, lijdt onder de schofterige vernederingen van haar chef. Spoedarts Thibault ziet iedere dag het verborgen leed achter Parijse deuren, en breekt bedroefd met zijn liefdeloze vriendin. Verschillende werelden, dezelfde grotestadseenzaamheid, een minuscule kans dat M en T elkaar ooit zullen ontmoeten. Eclecticus Harel (Le vélo de Ghislain Lambert, Extension du domaine de la lutte) treft in deze Arte-productie de sombere toon van Delphine de Vigans roman. Ferdane en Nebbou zijn geweldig en de ouderwetse voice-over verleent het geheel een cineliteraire kwaliteit.

Switch

2011 | Misdaad, Thriller

Frankrijk 2011. Misdaad van Frédéric Schoendoerffer. Met o.a. Karine Vanasse, Eric Cantona en Mehdi Nebbou.

Vakantie in Parijs in plaats van werkloos in Montréal - een ogenschijnlijk ongevaarlijke huizenruil over het internet wordt voor een jonge Franstalige Canadese een nachtmerrrie. Als ze na de eerste nacht wakker wordt in het luxe appartement in Parijs, wordt ze gearresteerd door de politie die denken dat zij de echte bewoonster is van het appartement op verdenking van moord. Er blijkt dat er een onthoofd mannenlichaam is gevonden in het appartement.

8 Uhr 28

2010 | Romantisch drama

Duitsland 2010. Romantisch drama van Christian Alvart. Met o.a. Nadeshda Brennicke, Mehdi Nebbou en Mark Waschke.

Eenmaal in de week, om 8:28 in de ochtend, stapt een knappe boekhouder bij Katherina in de trein. De vluchtige ontmoetingen ontwikkelen zich al snel tot een affaire, ondanks dat Katherina volkomen gelukkig lijkt met haar man en hun dochter. Een slecht huwelijk is niet altijd de aanleiding tot vreemdgaan, zo luidt dan ook de boodschap van deze televisiefilm. Verfrissend, maar de tenenkrommende dialogen - 'de boekhouding is als het leven: geen winst zonder verlies' – maken er toch weer een klassiek Duits fernsehdrama van.

Douce France

2009 | Drama

Frankrijk 2009. Drama van Stéphane Giusti. Met o.a. Malik Zidi, Mehdi Nebbou en Élodie Bouchez.

2-delige tv-film. De familie Chaouche is een voorbeeld van geslaagde integratie: de vader is ondernemer, zoon Abel, is wereldkampioen boksen, zoon Mourad een succesvol politicus en dochter Leïla is advocate. Mourad wordt benoemd tot staatssecretaris en wil ook burgemeester worden van Bordeaux, zijn geboortestad. Abel verliest zijn wereldtitel. Hij raakt gewond, maar besluit toch door te gaan met boksen. De rivaliteit tussen de twee broers wordt steeds groter, bovendien zijn ze ook nog eens verliefd op dezelfde vrouw, Muriel. Deze rivaliteit brengt langzaam maar zeker de eenheid in het gezin in gevaar

Schläfer

2005 | Drama

Duitsland​/​​Oostenrijk 2005. Drama van Benjamin Heisenberg. Met o.a. Bastian Trost, Mehdi Nebbou, Loretta Pflaum, Gundi Ellert en Wolfgang Pregler.

Volkomen ondramatisch, bijna wetenschappelijk, vertelt Schläfer over de jonge viroloog Johannes (Trost) in München die door de Duitse inlichtingendienst wordt benaderd om zijn Algerijnse collega Farid (Nebbou) te bespioneren. Farid zou een 'slapende' terrorist zijn. Johannes vindt de opdracht onacceptabel, maar twijfel is reeds gezaaid. Ieder dingetje op Farids bureau is verdacht, elke verandering in Farids humeur is een bevestiging, en wij toeschouwers kijken met Johannes mee, zonder muziek, zonder flitsende montage, zonder explosieve climax. Morele conclusies wensen de filmmakers niet te trekken; feit is wel dat Johannes beïnvloedbaarder wordt vanwege concurrentie met Farid op werkgebied én in de liefde voor serveerster Beate (Pflaum).