Herbert Ballmann: regie en productie.
Er zijn 13 films gevonden.

Der Havelkaiser: 3. Land in Sicht

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Herbert Ballmann. Met o.a. Günter Pfitzmann, Marion Kracht, Rosemarie Fendel, Rainer Rudolph en Gunter Berger.

Der Havelkaiser: 2. Havarie

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Herbert Ballmann. Met o.a. Günter Pfitzmann, Marion Kracht, Rosemarie Fendel, Rainer Rudolph en Gunter Berger.

Der Havelkaiser: 1. Volle Kraft voraus

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Herbert Ballmann. Met o.a. Günter Pfitzmann, Marion Kracht, Rosemarie Fendel, Rainer Rudolph en Gunter Berger.

Tödliches Erbe

1994 | Thriller, Misdaad

Duitsland 1994. Thriller van Sigi Rothemund. Met o.a. Hildegard Knef, Horst Buchholz, Ulrich Wildgruber, Christoph Eichhorn en Ursula Heyer.

De zeventig-jarige Knef en de zestig-jarige Buchholz, twee voormalige megasterren van het Duitse witte doek samen in een tv- film. Wolfgang Olmer (Buchholz) is advocaat. Hij was verliefd op Sylvia (Heyer), maar trouwde haar oudere zus Lore (Knef). Het huwelijk liep snel spaak omdat algauw bleek dat Lore aan waanvoorstellingen leed. Ze woont tegenwoordig alleen in een chique appartement in Berlijn. De enige persoon met wie Lore omgaat is Mucki (Wildgruber). Uitgerekend moet zij hem met een doorgesneden keel op bed vinden. Als de politie komt om de zaak te onderzoeken, is het lijk verdwenen. Niemand wil Lore's verhaal geloven, omdat bekend is dat zij door haar verslaving aan kalmeringsmiddelen aan hallucinaties lijdt. Per saldo is het eigenlijk tamelijk pijnlijk om twee grote filmsterren in zo'n povere geschiedenis te zien samenwerken. Het scenario is van Detlef Müller.

Der Havelkaiser

1994 | Drama

Duitsland 1994. Drama van Herbert Ballmann. Met o.a. Günter Pfitzmann, Marion Kracht, Hansi Jochmann, Rolf Zacher en Rainer Rudolph.

Pfitzmann heeft in het leven bereikt wat hij wilde: hij is eigenaar van een bloeiende scheepswerf en in de politiek heeft hij het tot ere-voorzitter van het regionale bestuur gebracht. Hij zou kunnen genieten van een rustige oude dag indien hij niet voortdurend met nieuwe problemen geconfronteerd werd. Zijn zoon Rudolph, een succesvol advocaat, blijkt verstrikt te zijn in zwendel met onroerend goed, zijn dochter Jochmann zet haar man Zacher aan de kant en zijn jongste dochter, Kracht, is erg eenzaam. Zijn schoonzus Fendel komt plotseling met de eis twintig procent van zijn bezittingen aan haar af te staan. Er is ook goed nieuws. Pfitzmann ontmoet tijdens een zeilwedstrijd de dochter van zijn ex-geliefde, die hem 23 jaar geleden in de steek liet. Jawel: het meisje is zijn dochter. Vooral het slot kan nauwelijks ongeloofwaardiger, want alle problemen worden opgelost. Scenarioschrijver Knut Boeser is beslist bij de makers van Amerikaanse soaps in de leer geweest. De hoofdrol is op het lijf geschreven van Pfitzmann, de veelzijdige Duitse acteur en de miniserie (in drie delen) werd voor het eerst uitgezonden naar aanleiding van zijn zeventigste verjaardag. Wordt ook uitgezonden in zes delen. Camerawerk van Rolf Liccini.

Der Clan der Anna Voss: Die Entdeckung

1994 |

Duitsland 1994. Herbert Ballmann. Met o.a. Ursela Monn, Horst Buchholz, Maria Schell en Timothy Peach.

Pfitzmann heeft in het leven bereikt wat hij wilde: hij is eigenaar van een bloeiende scheepswerf en in de politiek heeft hij het tot ere-voorzitter van het regionale bestuur gebracht. Hij zou kunnen genieten van een rustige oude dag indien hij niet voortdurend met nieuwe problemen geconfronteerd werd. Zijn zoon Rudolph, een succesvol advocaat, blijkt verstrikt te zijn in zwendel met onroerend goed, zijn dochter Jochmann zet haar man Zacher aan de kant en zijn jongste dochter, Kracht, is erg eenzaam. Zijn schoonzus Fendel komt plotseling met de eis twintig procent van zijn bezittingen aan haar af te staan. Er is ook goed nieuws. Pfitzmann ontmoet tijdens een zeilwedstrijd de dochter van zijn ex-geliefde, die hem 23 jaar geleden in de steek liet. Jawel: het meisje is zijn dochter. Vooral het slot kan nauwelijks ongeloofwaardiger, want alle problemen worden opgelost. Scenarioschrijver Knut Boeser is beslist bij de makers van Amerikaanse soaps in de leer geweest. De hoofdrol is op het lijf geschreven van Pfitzmann, de veelzijdige Duitse acteur en de miniserie (in drie delen) werd voor het eerst uitgezonden naar aanleiding van zijn zeventigste verjaardag. Wordt ook uitgezonden in zes delen. Camerawerk van Rolf Liccini.

Der Clan der Anna Voss: Der Verdacht

1994 |

Duitsland 1994. Herbert Ballmann. Met o.a. Timothy Peach, Horst Buchholz en Maria Schell.

Pfitzmann heeft in het leven bereikt wat hij wilde: hij is eigenaar van een bloeiende scheepswerf en in de politiek heeft hij het tot ere-voorzitter van het regionale bestuur gebracht. Hij zou kunnen genieten van een rustige oude dag indien hij niet voortdurend met nieuwe problemen geconfronteerd werd. Zijn zoon Rudolph, een succesvol advocaat, blijkt verstrikt te zijn in zwendel met onroerend goed, zijn dochter Jochmann zet haar man Zacher aan de kant en zijn jongste dochter, Kracht, is erg eenzaam. Zijn schoonzus Fendel komt plotseling met de eis twintig procent van zijn bezittingen aan haar af te staan. Er is ook goed nieuws. Pfitzmann ontmoet tijdens een zeilwedstrijd de dochter van zijn ex-geliefde, die hem 23 jaar geleden in de steek liet. Jawel: het meisje is zijn dochter. Vooral het slot kan nauwelijks ongeloofwaardiger, want alle problemen worden opgelost. Scenarioschrijver Knut Boeser is beslist bij de makers van Amerikaanse soaps in de leer geweest. De hoofdrol is op het lijf geschreven van Pfitzmann, de veelzijdige Duitse acteur en de miniserie (in drie delen) werd voor het eerst uitgezonden naar aanleiding van zijn zeventigste verjaardag. Wordt ook uitgezonden in zes delen. Camerawerk van Rolf Liccini.

Der Clan der Anna Voss: Das Testament

1994 |

Duitsland 1994. Herbert Ballmann. Met o.a. Robert Freitag, Horst Buchholz en Maria Schell.

Pfitzmann heeft in het leven bereikt wat hij wilde: hij is eigenaar van een bloeiende scheepswerf en in de politiek heeft hij het tot ere-voorzitter van het regionale bestuur gebracht. Hij zou kunnen genieten van een rustige oude dag indien hij niet voortdurend met nieuwe problemen geconfronteerd werd. Zijn zoon Rudolph, een succesvol advocaat, blijkt verstrikt te zijn in zwendel met onroerend goed, zijn dochter Jochmann zet haar man Zacher aan de kant en zijn jongste dochter, Kracht, is erg eenzaam. Zijn schoonzus Fendel komt plotseling met de eis twintig procent van zijn bezittingen aan haar af te staan. Er is ook goed nieuws. Pfitzmann ontmoet tijdens een zeilwedstrijd de dochter van zijn ex-geliefde, die hem 23 jaar geleden in de steek liet. Jawel: het meisje is zijn dochter. Vooral het slot kan nauwelijks ongeloofwaardiger, want alle problemen worden opgelost. Scenarioschrijver Knut Boeser is beslist bij de makers van Amerikaanse soaps in de leer geweest. De hoofdrol is op het lijf geschreven van Pfitzmann, de veelzijdige Duitse acteur en de miniserie (in drie delen) werd voor het eerst uitgezonden naar aanleiding van zijn zeventigste verjaardag. Wordt ook uitgezonden in zes delen. Camerawerk van Rolf Liccini.

A.D.A.M

1988 | Komedie

Duitsland 1988. Komedie van Herbert Ballmann.

Pfitzmann heeft in het leven bereikt wat hij wilde: hij is eigenaar van een bloeiende scheepswerf en in de politiek heeft hij het tot ere-voorzitter van het regionale bestuur gebracht. Hij zou kunnen genieten van een rustige oude dag indien hij niet voortdurend met nieuwe problemen geconfronteerd werd. Zijn zoon Rudolph, een succesvol advocaat, blijkt verstrikt te zijn in zwendel met onroerend goed, zijn dochter Jochmann zet haar man Zacher aan de kant en zijn jongste dochter, Kracht, is erg eenzaam. Zijn schoonzus Fendel komt plotseling met de eis twintig procent van zijn bezittingen aan haar af te staan. Er is ook goed nieuws. Pfitzmann ontmoet tijdens een zeilwedstrijd de dochter van zijn ex-geliefde, die hem 23 jaar geleden in de steek liet. Jawel: het meisje is zijn dochter. Vooral het slot kan nauwelijks ongeloofwaardiger, want alle problemen worden opgelost. Scenarioschrijver Knut Boeser is beslist bij de makers van Amerikaanse soaps in de leer geweest. De hoofdrol is op het lijf geschreven van Pfitzmann, de veelzijdige Duitse acteur en de miniserie (in drie delen) werd voor het eerst uitgezonden naar aanleiding van zijn zeventigste verjaardag. Wordt ook uitgezonden in zes delen. Camerawerk van Rolf Liccini.

Helgalein

1969 | Erotiek, Komedie

Duitsland 1969. Erotiek van Herbert Ballmann. Met o.a. Anita Kupsch, Peter Chatel, Ulli Koch, Dieter Augustin en Rolf Zacher.

Sekskomedie waarin onschuldige maagd Kupsch naar de grote stad trekt, en aanvankelijk niet eens door heeft dat zij een baantje heeft gevonden bij het grootste sekspostorderbedrijf van Duitsland, Beate Uhse. Men wordt verondersteld te lachen met haar onkunde, haar naïviteit en haar onschuld wanneer zij door drie bedienden van het bedrijf belaagd wordt. Technisch goed verzorgd. Scenario van Ballmann en Charley Schmitz.

Eva

1968 | Erotiek

Duitsland 1968. Erotiek van Herbert Ballmann. Met o.a. Renate Larsen, Arnold Marquis en Ulrike Teichmann.

Zie: Aufklärungfilms.

Der Teufel vom Mühlenberg

1954 | Familiefilm, Fantasy

Oost Duitsland 1954. Familiefilm van Herbert Ballmann. Met o.a. Eva Kotthaus, Hans-Peter Minetti, Willy A. Kleinau, Werner Peters en Gerhard Frei.

Deze als sprookje bedoelde film is gebaseerd op een van de vele sagen uit de Harz. De terreur van een slotvoogd, een dorpsoudste, en een molenaar op de ploeterende landbouwers uit de omgeving eindigt slecht voor ze, als ze door een paar opstandelingen en bosgeesten worden opgejaagd. De ingrediënten zijn erger dan het schouwspel zelf, maar het blijft 'Blut und Boden'; dat wel.

Das Geheimnisvolle Wrack

1954 | Familiefilm, Avonturenfilm

Oost Duitsland 1954. Familiefilm van Herbert Ballmann. Met o.a. Hans-Hasso Steube en Wilfried Ortmann.

Een film voor de jeugd over een groep jongens die een spionagezaak op het spoor komen en de politie helpen bij de oplossing van deze zaak.