Sarah Pratt: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Tamanrasset

2007 | Drama

Frankrijk 2007. Drama van Merzak Allouache. Met o.a. Sarah Pratt, Denis Lavant en Ahcene Benzerari.

L'étrangère

2006 | Drama, Muziek

Frankrijk​/​​Portugal 2006. Drama van Florence Colombani. Met o.a. Sarah Pratt, Charlotte Hellekant en Clément Sibony.

Voor debuterend filmmaakster/co-scenariste Colombani zat er tien jaar tussen idee en realisering van dit impressionistische vrouwenportret. Na serieuze ontgoochelingen belandt Amerikaanse Sophie (de expressieve Pratt) in Parijs, waar ze bij de opera een baantje vindt als kleedster van een mezzo-sopraan. Werk, een theatercursus en de Strauss-klassieker Der Rosenkavalier halen het gewonde vogeltje langzaam maar zeker uit het emotioneel vacuüm. Behalve uit opera en theater putte Colombani inspiratie uit de romans van Henry James, chroniqueur van 19de-eeuwse vrouwenlevens. Voor minder fijnbesnaarden zal deze nogal geïntellectualiseerde zielezoektocht daarom wellicht te hermetisch zijn en zal dolende Sophie een vreemdelinge blijven.

Brève traversée

2001 | Romantiek, Komedie, Drama

Frankrijk 2001. Romantiek van Catherine Breillat. Met o.a. Sarah Pratt, Gilles Guillain, Marc Filippi, Laetitia Lopez en Leatitia Lopez.

Een controversiële interesse voor vrouwelijke seksualiteit zat er al vroeg in bij Catherine Breillat. Al vóór haar spel in Bertolucci's hitsige Last tango in Paris publiceerde zij - zeventien was ze - een roman die geen sekstaboe schuwde. Romance (1999) werd haar late internationale doorbraak als scenariste/regisseuse. Dat filmhuizen en respectabele tv-zenders geïnteresseerd zijn in Breillat's pornografie is een klein wonder. Haar geheim ligt in het perspectief: Breillat laat de camera altijd door de ogen van de vrouw kijken en dat maakt haar films verteerbaar. Vergelijkbaar met een Woody Allen die grappen maakt over joden en Spike Lee die zijn personages 'nigger' tegen elkaar laat zeggen. Brève traversée is minder expliciet dan Romance. Breillat laat een zestienjarige jongen (Guillain) een tweemaal oudere vrouw (Pratt) ontmoeten op een ferry. De twee loners raken in gesprek met elkaar en steeds gefascineerder van elkaar; opposites attract - oud versus jong, noordelijk versus mediterraan, vrouwelijk versus mannelijk. En dit alles volgens Breillat: '... tussen twee kusten waar een wetteloosheid heerst die je avonturen laat beleven die buiten je werkelijke leven vallen, in de luwte van een tussenzin.' Een goed begin voor venijn in de staart.