O. W. Fischer: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Shiva und die Galgenblume

1994 | Misdaad, Documentaire

Duitsland 1994. Misdaad van Hans Steinhoff, Hans Georg Andres en Michaela Krützen. Met o.a. Hans Albers, Manfred Zapatka, Elisabeth Flickenschildt, Regine Albrecht en Grethe Weiser.

De laatste film waaraan in de Barrandov-Studio's te Praag gewerkt werd tijdens WO II. Toen de Russen binnenvielen werden de opnamen stopgezet. Amper een derde van de film was ingeblikt en de opnamen werden lange tijd als verloren beschouwd. Toen ze begin jaren 1990 weer boven water kwamen hebben Andres en Krützen hem afgewerkt door niet gedraaide scènes te maken met andere acteurs. Ze namen niet de moeite om acteurs te vinden die op de originele leken. Albers speelt politie- inspecteur Zapatka die de diefstal van een kostbaar schilderij bij Flickenschildt/Albrecht onderzoekt en zo op het spoor komt van valsemunter Sambor/Rehberg. Aanvankelijk kost het wat moeite om de film te volgen, maar toch is het experiment geslaagd. Het verhaal wordt onderbroken door gesprekken met mensen die aan de produktie meewerkten, o.a. regie-assistent Pierre Gaspard-Huit en studio-medewerkers Miroslaw Húrka, Vlastimil Král, Thomas Kufus en Zilenko Stabla. Ook Mady Rahl, die vaak in de Praagse studio's gewerkt heeft, komt aan het woord. Het originele scenario is van Hans Rudolf Berndorf. Steinhoff was de regisseur van de oorspronkelijke film, waarbij Karl Hoffmann het camerawerk deed. Voor de fragmenten uit 1994 nam Axel Block die rol van hem over. Hansi Jockmann geeft off-screen commentaar.

Das Geheimnis der schwarzen Witwe

1964 | Misdaad, Thriller

Duitsland​/​​Spanje 1964. Misdaad van Franz Josef Gottlieb. Met o.a. O. W. Fischer, Karin Dor, Werner Peters, Eddi Arent en Klaus Kinski.

Zie: Edgar Wallace-serie.

Solange du da bist

1953 | Drama

Duitsland 1953. Drama van Harald Braun. Met o.a. Maria Schell, O. W. Fischer, Hardy Krüger, Paul Bildt en Brigitte Horney.

Een ongelooflijk succes aan de kassa was dit damesdrama over een figurante die haar biografie schreef, waarna zij zelf de hoofdrol in de verfilming ervan mag spelen, wat haar grote psychische problemen bezorgt. Het kwasibetoog over het echte leven en het nagespeelde is niet alleen ongelooflijk rommelig geregisseerd, maar ook uiterst hypocriet verwoord.