Doris Kunstmann

Acteur

Doris Kunstmann is acteur.
Er zijn 46 films gevonden.

Woran dein Herz hängt

2009 | Romantiek

Duitsland 2009. Romantiek van Donald Kraemer. Met o.a. Doris Kunstmann, Oliver Mommsen en Julia Koschitz.

De alleenstaande Sandra Lindt is woordvoerder van een aantal huurders, die opkomt tegen de sloop van hun straat. Als ze echter te maken krijgt met de charmante advocaat Siegfried Hübner, begint ze te twijfelen.

Die Krähen

2006 | Thriller

Duitsland 2006. Thriller van Edzard Onneken. Met o.a. Stefan Jürgens, Susanna Simon en Doris Kunstmann.

De alleenstaande Sandra Lindt is woordvoerder van een aantal huurders, die opkomt tegen de sloop van hun straat. Als ze echter te maken krijgt met de charmante advocaat Siegfried Hübner, begint ze te twijfelen.

Eine zweimalige Frau

2004 | Komedie

Duitsland 2004. Komedie van Karen Müller. Met o.a. Christine Neubauer, Marek Erhardt, Michael Fitz, Doris Kunstmann en Gunter Berger.

Een succesvolle Berlijnse advocate wordt geconfronteerd met een levenslustige dubbelgangster. En dat leidt tot een aantal turbulente verwikkelingen.

Sommernachtstod

2003 | Misdaad

Duitsland 2003. Misdaad van Lars Montag. Met o.a. Sonja Krichberger, Gregor Bloéb, Marie-Lou Sellem, Judy Winter en Julian Weigend.

Bij een verkeerscontrole in Frankfurt vinden smerissen Tom Junker (Blo[KA1]eb) en Martina Brandt (Sellem) in de kofferbak van een auto een zwaar toegetakeld lijk. Anna G[KA3]ollner (Kirchberger) gaat het onderzoek leiden en men identificeert de dode als Max Zimmer, die zich om zakelijke redenen veelvuldig ophield in de rosse buurt, niet ver van het station, al beweert zijn vrouw (Haider) het tegendeel. Anna stuit bij haar naspeuringen op de jonge Marcus Stromer (Weigend), die psychologie studeert. Zijn afstudeerscriptie heeft als onderwerp `de acceptatie van de prostitu[KA1]ee door de maatschappij`. Marcus houdt Anna voor een lichtekooi. Zij voelt zich lichtelijk geflatteerd, maar ze is niet beledigd; ze vindt Marcus eerder een lieve jongen dan een hoerenloper. Dan gebeurt er een tweede moord en de sporen op het lijk vertonen duidelijk overeenkomsten met het eerste slachtoffer. Het moet dus het werk van dezelfde moordenaar zijn. Tom en Martina, die Anna assisteren, betrappen Marcus op tegenstrijdige verklaringen en besluiten hem eens flink aan de tand te voelen; het blijkt dat hij Max Zimmer kende. Voor Tom en Martina heeft Marcus het allemaal op zijn geweten, maar Anna is daar niet van overtuigd. Anna gaat in haar eentje door met het onderzoek, waardoor haar baas Schrader haar van de zaak afhaalt. Ondertussen komt Marcus steeds meer in de klem te zitten: zijn ouders zijn niet dood, hoewel hij aan de universiteit staat ingeschreven, werkt hij niet aan een afstudeerscriptie, hij werd geadopteerd en gelooft dat zijn moeder prostitu[KA1]ee is. Hij is op zoek naar haar. Anna laat zich niet van de wijs brengen en vindt de moeder (Thomas) van Marcus, die inderdaad het oudste beroep van de wereld uitoefent en met menige sadist een rekening te vereffenen heeft. Het scenario van Sylvia Haider (die dus het rolletje van Frau Zimmer speelt) is fantasieloos en recht toe, recht aan. Door het redelijke spel, de aardige, maar zoveelste schildering van het rosse milieu in Frankfurt am Main, een redelijke tijdverdrijver voor mensen die willen ontspannen zonder na te denken. Werd in 2000 voltooid maar pas drie jaar later uitgezonden in een reeks van Anna Göllner-misdaadfilms.

Katz und Hund

2003 | Komedie, Drama

Duitsland 2003. Komedie van Dieter Berner. Met o.a. Nicole Heesters, Martin Lüttge, Christian Kohlund, Sabine Kapfinger en Sepp Schauer.

Dorothee Auer (Heesters) is directrice van de volksuniversiteit in het schilderachtige plaatsje Pfullendorf aan het Bodenmeer. Sedert jaar en dag wordt de dorpspolitiek bepaald door pater Tobias Hund (L[KA3]uttge) via zijn marionet burgemeester Ludwig Thannh[KA3]auser (Hess). Geleidelijk dut het stadje in door het behoudende beleid, waarbij nauwelijks inspraak wordt geduld. Bij de burgemeestersverkiezingen verslaat Dorothee met enkele stemmen Thannh[KA3]auser omdat de bevolking eindelijk begrepen heeft dat een verandering noodzakelijk is. Pater Hund kookt van woede, want hij is weg gemanoeuvreerd en kan niet meer aan de touwtjes trekken. Ondertussen zorgt Dorothee voor werkgelegenheid door Dr. Lodemann (Zeplichal) uit Stuttgart een call-center te laten beginnen en hem een vergunnig af te geven voor een discotheek. Pater Hund ontdekt dat Lodemann in feite pornofilmpjes produceert en dat zijn bedrijf op de rand van de afgrond staat. Pater Hunds broer Tillmann (Kohlund) is journalist en nu hoopt de pater dat met wat slechte publiciteit Dorothee gedwongen zal worden om af te treden. Hij speelt Tillmann de informatie toe en Tillmann gaat speuren, maar wordt verliefd op Dorothee, die overigens geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken, en concludeert dat zijn broer hypocriet is en niet meer van deze tijd. Het scenario is van Felix Huby, die de vaste schrijver is voor TATORT-afleveringen met 'Bienzle', en Ulrike Münch. Trouwens medehoofdrol Lüttge is heel lang TATORT-commissaris geweest; de rolverdeling is best goed, maar het verhaal is van licht vermakelijk tot heel slapjes. Het camerawerk is van Carl Finkbeiner.

Verrückt nach Paris

2002 | Komedie

Duitsland 2002. Komedie van Eike Besuden en Pago Bahlke. Met o.a. Paula Kleine, Wolfgang Göttsch, Frank Grabski, Dominique Horwitz en Aglaia Szyszkowitz.

Drie mensen met een handicap zijn het monotone leven, de betutteling en de regels van het tehuis waarin ze wonen, beu. Ze besluiten met zijn drieën op reis te gaan en belanden via Keulen in Parijs, op de hielen gezeten door hun opgebrande verzorger. Deze charmante, vrolijke roadmovie was een van de publieksfavorieten op de Berlinale van 2002. De hoofdrollen worden vertolkt door acteurs met een handicap, die geestig en met zelfspot min of meer zichzelf spelen en daarmee op een luchtige manier de eis naar meer zelfbeschikkingsrecht voor mensen met een handicap, kracht bij zetten.

Gott ist ein toter Fisch

2002 | Drama

Duitsland 2002. Drama van Wolfram von Bremen. Met o.a. Maggie Peren, Oliver Clemens, Sabine Radebold, Oliver Wnuk en Sissi Perlinger.

Een reeks korte schetsen ingekaderd voor een lopende videocamera, in een winkelpassage van de ondergrondse in de Beierse hoofdstad M[KA3]unchen over het onderwerp `geluk`. Sofie (Peren), die het nachtwinkeltje van haar moeder heeft overgenomen na diens dood, wil haar leven drastisch veranderen. Ze laat iedereen praten, inclusief haar vriend Lukas (Clemens) die zich ongelukkig voelt omdat zij hem in de steek heeft gelaten. Interessant debuut van Von Bremen met een scenario van hoofdrol Peren. Het camerawerk is van Nathalie Wiedemann.

Wenn die Liebe verloren geht

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Tom Toelle. Met o.a. Uli Philipp, Mario Irek, Hanns Zischler, Doris Kunstmann en Holger Jung.

Luise (Philipp) verdient als reclamefotografe de kost, omdat haar man Georg (Zischler), een jaar geleden met zijn zaak failliet is gegaan. Diep in haar hart is Luise een beetje trots dat zij kostwinner is. Als zij op een avond naar huis terugkeert en Georg is er niet, verrast zij een gemakserde inbreker, die ze het huis uitwerkt. De boel blijkt behoorlijk overhoop gehaald te zijn en Luise begint met opruimen. Ze vindt liefdesbrieven van verschillende vrouwen, die aan Georg gericht zijn. Sommige epistels dateren al van de begindagen van haar huwelijk, twintig jaar geleden. Luise is geschokt, maar niet wraakzuchtig en eerder verdrietig. Als ze enige dagen later een taxi neemt, herkent ze aan de gebaren en de stem in de chauffeur de inbreker. Hij heet Jo (Irrek), is nog een jonge kerel en een beetje primitief. Als Luise hem op zijn nummer wil zetten gooit hij haar de wagen uit. Luise noteert het kenteken van de auto, maar besluit geen aangifte te doen. Ze zoekt hem op, ontdekt dat hij in de problemen zit en gaat hem bemoederen, maar tegelijkertijd wordt hij haar minnaar. Zou het ooit nog goed komen met Georg? Het onwerkelijke scenario van regisseur Toelle en hoofdrol Philipp is op Philipp toegeschreven die een beetje op de Senta Berger toer gaat. Wat bij blijft in deze ongeloofwaardige geschiedenis, zijn de behoorlijke rollen tegen de fraaie decors. Het camerawerk is van Klaus Merkel.

Schlaf mit meinem Mann

2001 | Komedie

Duitsland 2001. Komedie van Donald Kraemer. Met o.a. Oliver Broumis, Bojana Golenac, Christian Oliver, Jennifer Steffens en Doris Kunstmann.

Omdat Connie (Golenac) haar man Leo (Broumis) niet durft te vertellen dat ze hopeloos verliefd is op Benny (Oliver), besluit ze Leo te koppelen aan haar vriendin Stella (Steffens). Connie stelt Stella tienduizend mark (bijna vijfduizend euro) uit hun bijna failliete partyservice in het vooruitzicht als ze de gevoelige Leo, een kookkunstenaar-traiteur, verleidt. De zaken gaan lopen, Leo wordt verliefd op Stella en Connie en Benny krijgen mot. Een leuk gespeelde klucht met een voorspelbaar scenario met goede afloop van Christos Yiannopoulos, die ondanks de trash die hij schrijft, altijd zorgt voor solide kijkcijfers. Het kijkersvolk krijgt wat het verdient.

Männer sind zum Abgewöhnen

2001 | Romantiek, Komedie

Duitsland 2001. Romantiek van Christian Schumacher en Axel Staeck. Met o.a. Christine Neubauer, Vanessa Jung, Nicola Erdmann, Lena Machetanz en Stefan Jürgens.

De 36-jarige Marlene Hagedorn (Neubauer) heeft het met mannen gehad (waarom weten we niet, maar het is overduidelijk). Ze redt zich heel goed met het geven van heilgymnastiek en ze zorgt probleemloos voor haar drie dochters, de achttien-jarige Nadja (Jung), de veertien-jarige Miriam (Erdmann) en het nakomertje Cilli (Machetanz). Door het overlijden van haar moeder erft ze een statige halve villa met een leuke tuin en een grote schuur. Marlene trekt er onmiddellijk in. Nadja gaat gelijk met een tetterend popbandje in de schuur flink wat lawaai maken in de hoop op de `grote doorbraak` en een `vet platencontract`. Miriam heeft eindelijk de ruimte om haar balletlessen met een forse begeleiding (op cd) voor te bereiden. Marlene is een verbouwing van plan (veel geklop, snerpend boren en getimmer), waardoor ze praktijk aan huis kan houden (veel slaande deuren, en luide belgeluiden). Cilli brengt ongevraagde bezoekjes aan buurman Henri Schaaf (J[KA3]urgens), een zachtaardige componist in een zware scheppingscrisis die een musical moet afleveren en behoefte heeft aan een oase van rust. Hoewel Marlene en Henri elkaar aanvankelijk verkeerd begrijpen, wordt het wat (dát voor de kijkers die dit opbloeiend moois niet heel lang van te voren zagen aankomen). Deze Duitse screwball comedy wordt overeind gehouden door de aardige rollen, terwijl het scenario van Axel Staeck naar de populaire pulproman van Felix Huby en Astrid Litfaß, wel enige spitse dialogen laat horen, maar verder toch geheel verrassingsloos is en clichépersonages bevat. Het camerawerk is van Jörg Seidl.

Engel sucht Flügel

2001 | Romantiek, Muziek

Duitsland 2001. Romantiek van Marek Gierszal. Met o.a. Annett Renneberg, Julian Weigend, Christoph Waltz, Peter Sattmann en Doris Kunstmann.

De toon in deze vlotte en luchtige geschiedenis wordt meteen gezet. De twintig-jarige Maria (Renneberg) die uitsluitend voor de muziek leeft, komt van Sint Petersburg aan de Lena naar Frankfurt aan de Main voor een belangrijk muziekconcours. De oude pensionhoudster van Russische afkomst die haar zou opvangen, blijkt te zijn overleden, de vleugel, waarop zij zou spelen is met de inboedel verkocht aan sjacheraar Richard Caspari (Waltz). Bovendien zijn Maria`s inschrijvingsformulieren onvindbaar waardoor ze niet mag meedoen, en haar koffer met het spaargeld dat de gehele familie bij elkaar had gebracht met grote persoonlijke offers, is gestolen. Maria blijkt een doorzettertje en zoekt om te beginnen Richard op, want zonder instrument begint zij niets. Richard die al heel wat vlekken op zijn ziel heeft, blijkt de beroerdste niet te zijn. Maria mag bij hem op de piano oefenen en in een kamertje slapen. Zo leert ze Hendrik (Weigend) kennen, een vlotte flierefluiter, op wie ze verliefd wordt. Hendrik lijdt aan een ernstige kwaal (die gelukkig niet fataal blijkt), hij is een gauwdief en had Maria's bullen gejat. Hij rijkt haar de helpende hand als de vleugel weer eens weg is. Het wordt dramatisch als Hendrik in het ziekenhuis belandt en Maria geen zin meer heeft om te spelen. Het komt in de finale heel wat goed, al komen Hendrik en Maria niet definitief bij elkaar, maar de kijker kan zich evenwel voldaan voelen. Het vederlichte scenario is van Hartmann Schmige. Het enthouisaste spel maakt een hoop goed al duurt de tweede helft van de sfeervolle film wat lang en is de afloop geen grote verrassing. Het camerawerk is van Jürgen Herrmann en Armin Alker.

Meine beste Feindin

2000 | Misdaad, Komedie

Duitsland 2000. Misdaad van Utz Weber. Met o.a. Mariele Millowitsch, Doris Kunstmann, Katja Studt, Bülent Sharif en Mark Zak.

Na het overlijden van haar man ontdekt stijve tut Johanna Stauding (Millowitsch) dat haar man een geliefde had en dat hij al hun spaargeld gestoken heeft in een huisje in Denemarken. Ze besluit haar volwassen dochter en de wasserette in het Noord- Duitse provinciegat in de steek te laten en de vriendin van haar man in Hamburg op te zoeken. Haar rivale is Andrea Loren (Kunstmann), een vrouw van een twijfelachtige reputatie, die zich ophoudt in de rosse buurt, St Pauli. Andrea krijgt tijdens de ontmoeting in een bar met Johanna mot met een jong machootje van de Roemeense onderwereld. Potige Johanna slaat hem KO, beide dames nemen de benen en nemen in de verwarring een tas met veel geld mee. De maffia brult niet alleen om bloedwraak, maar gaat ook achter hen aan vanwege de poen. De dames deponeren het geld in een bank en gaan uit elkaar, maar de omstandigheden dwingen hen toch weer tot samenwerking. Dan ontdekt Johanna dat Andrea een (gedeeltelijk) transseksueel is en haar verbazing kent geen grenzen. Omdat de maffia hen op de hielen zit, smeren ze hem met de hulp van een vrachwagen chauffeur naar Denemarken en strijken tenslotte neer in het vakantiehuisje, er lustig op los levend van het gestolen geld. Beide vrouwen gaan elkaar waarderen en van elkaar houden totdat de vuurtorenwachter Johanna het hof maakt. Via allerlei hele kronkelige verwikkelingen loopt het goed af: Johanna's dochter trouwt met een politieman en Andrea wordt gelukkig met de vrachtwagenchauffeur en neemt de wasserette over, terwijl Johanna naar Denemarken terugkeert. Het rommelige scenario van regisseur Weber en Kerstin Cantz is bij het kluchtige af en het uitgekauwde thema van twee tegenovergestelde, vijandige karakters die zich verzoenen, wordt ruimschoots goed gemaakt door het aardige spel van Millowitsch en Kunstmann, zodat je toch naar deze tamelijk idiote vertoning blijft kijken. Het camerawerk is van Robert Berghoff.

Mein ist die Rache

1998 | Drama, Thriller

Duitsland 1998. Drama van Thomas Jauch. Met o.a. Nadja Uhl, Ulrich Noethen, Lambert Hamel, Michael Lott en Doris Kunstmann.

Na[KA3]ieve, zwijmerige Evi (Uhl) is twintig. Als wees is ze opgegroeid op kosten van de vrijzinnige gemeente. Ze is opgeleid tot kleuterjuf en moet haar schuld inlossen door voor de kerk op kinderen te passen. Ouderling Kr[KA3]oger (Hamel) is voor haar verantwoordelijk. Hij maakt avances en valt haar lastig met ongewenste intimiteiten. Komt op de proppen financieel adviseur Richard Girres (Noethen), die bijna twee keer zo oud is als Evi. Hij is een super gladprater, die Kröger overhaalt de zwarte kas te beleggen in Hongkong, maar in werkelijkheid belanden de centjes op zijn bankrekening in Monte Carlo. Het bedrog valt algauw op. Hij 'redt' Evi en zichzelf uit Krögers handen met een ongedekte cheque, omdat hij meent dat Evi Kröger wegens handtastelijkheden kan aangeven. Evi wordt prompt verliefd op Richie en die twee besluiten te trouwen, maar het huwelijk wordt wegens Richie's veelvuldige ontrouw en diens onwil om een gezin te stichten een grote teleurstelling. Met een stel nieuwe slachtoffers van Richie probeert Evi haar gram te halen. De afloop van deze charmante, maar onbelangrijke film, is toch nog eventjes een verrassing. Het luchtige scenario is van Fred Breinersdorfer. De fotografie is afkomstig van Diethard Prengel. Van die lieve Uhl hopen we in de toekomst nog meer te zien.

Der Todesbus

1998 | Drama, Thriller

Duitsland 1998. Drama van Richard Huber. Met o.a. Hannes Jaenicke, Maria Bachmann, Pierre Britz, Luis Lamprecht en Gunter Schoß.

De chauffeur en passagiers van bus 152 verwachten een normale rit door een normale buitenwijk. Totdat de straat plotseling instort en de bus opslokt. De bus dreigt te worden bedolven door modder en water. Wie had kunnen weten dat er een tunnel gegraven werd onder de weg en dat die juist op dat moment in zou storten? Terwijl de gewonde passagiers vechten om te overleven, start boven de grond een grootscheepse reddingsactie

Tatort - Das Totenspiel

1997 | Mysterie

Duitsland 1997. Mysterie van Sylvia Hoffmann. Met o.a. Karl-Heinz von Hassel, Günter Waidacher, Dietrich Mattausch, Brigitte Goebel en Peter Bongartz.

Dr. Zeuthen, bankdirecteur uit Frankfurt, is in het Tsjechische Karlsbad achter het stuur van zijn auto om het leven gekomen. Al gauw blijkt dat hij vermoord werd en dat de zaak te maken heeft met witten van zwart geld. Vervolgens wordt Dr. Zeuthens collega Lorenz (Mattausch) neergeschoten. Alles wijst erop dat zijn vrouw Iris (Goebel) handelde uit jaloezie. Klopt dit eigenlijk wel? Heeft de ene moord niet met de andere te maken? Misschien heeft het bankmilieu, waarin het verhaal naar een scenario van regisseuse Hoffman, zich afspeelt er iets mee te maken dat alles zo burgerlijk, braaf en bekrompen overkomt. Kommissar Brinkmann (Von Hassell) klaart de klus met het temperament van een trage geldautomaat. Enig pluspunt: de schilderachtig in beeld gebrachte stad Karlsbad door cameraman Armin Alker. Zeventiende zaak van Brinkmann. Aflevering 363.

Rosa Roth - Berlin

1997 | Misdaad

Duitsland 1997. Misdaad van Carlo Rola. Met o.a. Iris Berben, Carmen-Maja Antoni, Jockel Tschiersch, Zacharias Preen en Doris Kunstmann.

Een oude villawijk in Berlijn wordt getroffen door een reeks brandstichtingen. Als daarbij een dakloze om het leven komt, wordt Rosa Roth (Berben) ingeschakeld. Zij krijgt bezoek van de bejaarde Hanna Severin (Brumby), die haar kleinzoon Frank Severin (Kipp) als pyromaan wil aangeven. Als Kommissarin Roth Hanna thuis wil bezoeken, slaat Frank op de vlucht en Frau Severin ligt zwaar gewond op de grond. Ze belandt in het ziekenhuis, waar Rosa haar opzoekt, en zij raakt door toeval in gesprek met Frank die haar voor de dokter houdt. Rosa probeert te achterhalen wie er achter de schermen aan de touwtjes trekt, want de wijk moet gesaneerd worden en er valt een grote smak geld te verdienen met de nieuwbouw. Het scenario van Claus Wilbrandt gaat over de misdadige praktijken in Europa's grootste bouwput, die na de val van de Berlijnse muur ontstond en tot op een zekere hoogte op de werkelijkheid is gebaseerd. De goede oude Kunstmann werd voor de gelegenheid onder het stof vandaan gehaald voor de rol van de oude tante Gertraud Block. Het camerawerk is van Peter Ziesche.

Napoleon Fritz

1997 | Misdaad

Duitsland 1997. Misdaad van Thorsten Näter. Met o.a. Klaus Löwitsch, Michèle Marian, Fjodor Olev, Ludger Burmann en Michael Gwisdek.

Napoleon Fritz (L[KA3]owitsch) is de ongekroonde koning van de Hamburgse onderwereld en de trotse bezitter van bordelen en illegale casino`s. Hij is omringd door een bende trouwe helpers. Terwijl zijn rijk op tamelijk vaste grondvesten rust, is zijn priv[KA1]eleven een grote ru[KA3]ine: zijn vrouw Isabel (Marian) heeft met hun zoontje Armin (Olev) de benen genomen naar Zwitserland en leeft in Gen[KA2]eve. Het rijkje van Fritz wordt bedreigd door Basewicz (Wlodarczyk) die de weg probeert vrij te maken voor de Russische maffia en voor openbare aanklager Dr. Sachs (Gwisdek), een ossi, die jarenlang in de DDR in de gevangenis heeft gezeten wegens protestdemonstraties en een overdreven sterk gevoel heeft overgehouden voor gerechtigheid. Via undercover smeris K.-H. Doll (Schenk) wordt Isabel verleid en komt het openbaar ministerie achter het zwarte geld van Fritz, zodat hij wegens belastingfraude de bak indraait, waar hij maar moeizaam uitkomt als zijn advocaat Dr. Becker (Kernen) hem eindelijk vrij weet te krijgen. Dan ontbrandt de grote strijd tussen Napoleon Fritz en concurerrende bende's waarbij Fritz zijn persoonlijnke Waterloo ontmoet, maar de Albanese en Russische maffia nog even buiten de poorten van de hanzestad houdt. Onderhoudende Duitse gangsterfilm met aan de werkeklijkheid grenzende situaties en redelijk spel die af en toe lelijk gedwarsboomd wordt door sleetse plotwendingen in het scenario van Peter Zingler. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Tod im Paradies

1996 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1996. Mysterie van Sigi Rothemund. Met o.a. Richy Müller, Ruby Redwine, August Schmölzer, Doris Kunstmann en Martin Gruber.

De jonge rugzaktoeristen Lizzy en Volker verkennen per motor een Caraïbisch eiland. Plotseling raast er een truck op hen af en een ongeluk kan niet meer worden voorkomen. Wanneer Volker in het ziekenhuis bijkomt uit zijn coma vraagt hij meteen naar Lizzy, maar niemand kan hem iets vertellen. Vertwijfeld lukt het hem om de ouders van zijn vriendin te alarmeren. Wanneer Lizzy's vader Gregor arriveert op het eiland roepen meer incidenten vraagtekens op. Waarom krijgt Volker politiebescherming? Aan welke kant staat de mooie arts Maria Gonzalo? Welke rol speelt de vermogende weduwe Queen? En waarom sterft Volker plotseling na Gregors bezoek? Snel wordt Gregor het een en ander duidelijk: zijn dochter verkeert in levensgevaar, maar de klok tikt onverbiddelijk door

Auf eigene Gefahr - Wer die Wahl hat

1996 | Misdaad

Duitsland 1996. Misdaad van Markus Imboden. Met o.a. Thekla Carola Wied, Walter Kreye, Doris Kunstmann, Rolf Becker en Jörg-Richard Koerbl.

Journaliste Wied wil een artikel schrijven over huwelijksadvertenties en blind dates, dus laat ze zelf een advertentie in de Bonner Zeitung verschijnen. Zo leert ze verschillende typen mannen kennen. Haar vriendin Kunstmann vraagt er eentje te mogen meepikken en Wied gaat akkoord. De ochtend na de afspraak blijkt Kunstmann betrokken bij een zwaar verkeersongeval. Haar metgezel is dood. De dode is echter niet de man waarmee ze de avond doorbracht. Meer een gezellige relatiekomedie dan een keiharde Krimi, wat voor wat afwisseling zorgt in deze uitstekende reeks, waarin de omgekeerd evenredige dialogen tussen Wied en commissaris Kreye steeds voor de leuke intermezzi zorgen. Scenario is van Christoph Gottwald en Stefan Lukschy. Aan de camera nam Rainer Klausmann plaats.

Auf eigene Gefahr - Nachwuchssorgen

1996 | Misdaad

Duitsland 1996. Misdaad van Dieter Berner. Met o.a. Thekla Carola Wied, Julie Richter, Walter Kreye, Jaecki Schwarz en Doris Kunstmann.

Een jonge stagiaire bij de Bonner Zeitung vermoedt dat ze op het spoor is van een kinderontvoerder. Hierdoor verwaarloost ze haar redactioneel werk waardoor Wied weer moeilijkheden krijgt. De politie heeft geen aangifte van een vermist kind, dus wordt aan haar woorden geen geloof gehecht. Om haar gelijk te bewijzen maakt ze foto's van de misdadigers, maar voordat ze deze kan tonen wordt ze vermoord. Wied vindt de naam van de man die het meisje schaduwde en gaat er zelf achteraan, want zonder bewijzen kan de politie niets doen. Goed opgebouwde, spannende krimi die zuiver ter ontspanning best te genieten is, zonder ook maar ergens origineel te zijn. Stefan Lukschy schreef het scenario, zich baserend op het personage uit de roman van Christine Grän. Walter Kindler fotografeerde. Formaat 16/9.

Auf eigene Gefahr - Mafia

1996 | Misdaad

Duitsland 1996. Misdaad van Wolfgang Panzer. Met o.a. Thekla Carola Wied, Walter Kreye, Doris Kunstmann, Jaecki Schwarz en Nikol Voigtlander.

Een vriend van Anna Marx (Wied) en commissaris Peters (Kreye) baat een Italiaans restaurant uit. Op de avond voor de opening wordt de inboedel kort en klein geslagen en de uitbater in elkaar geramd. Marx en Peters zijn getuige, maar de politie onderneemt niets. Het hele gebeuren greep plaats omdat de man geen beschermgeld wil betalen aan de plaatselijke mafia. Ondanks de waarschuwingen van Peters gaat Marx toch op onderzoek uit. Een formule-Krimi volgens bekend recept, zoals we het trouwens reeds in zoveel Amerikaanse films te zien kregen. Onderhoudend maar weinig origineel. Het scenario is van regisseur Panzer, terwijl Edwin Horak de camera hanteerde.

Auf eigene Gefahr - Alles hat einen Anfang

1996 | Misdaad

Duitsland 1996. Misdaad van Dieter Berner. Met o.a. Thekla Carola Wied, Doris Kunstmann, David Emig, Walter Kreye en Jaecki Schwartz.

Wied is jarig en haar vriendin Kunstmann nodigt haar uit voor een etentje. Deze uitnodiging is slechts een alibi, want ze wil haar hart uitstorten. Ze weet geen weg meer met haar zoon (Emig). Hij is zwijgzaam, knorrig en besteelt zijn moeder. Het is duidelijk dat hij bij zaken betrokken is die het daglicht niet mogen zien. Wied wil dit verder uitpluizen en zorgt ervoor dat de jongen bij haar intrekt. Journaliste Wied op de sociale toer. Een puber wordt door niemand begrepen en sluit zich dan ook van iedereen af, zelfs nadat hij het slachtoffer werd van dingen buiten zijn wil. Een hulpgeroep dat door niemand gehoord wordt... behalve dan door Wied natuurlijk. Ruim goed scenario van Marlies Ewald in beeld gebracht door Walter Kindler.

Tatort - Der König kehrt zurück

1995 | Mysterie

Duitsland 1995. Mysterie van Michael Gutmann. Met o.a. Manfred Krug, Charles Brauer, Gottfried John, Angelika Bartsch en Benedikt Volkmer.

Harry Mucher (John), een bekende Hamburgse gangster uit de rosse buurt met de bijnaam uit de titel, komt na jaren uit de bajes en zorgt meteen voor grote onrust onder zijn oude `vrienden` in het milieu. Vooral Jochen Rakuscha (Hamel) die Harry jaren geleden als bankovervaller verlinkte, krijgt het Spaans benauwd. Kort daarop wordt Harry door commissarissen Stoever (Krug) en Brockm[KA3]oller (Brauer) op verdenking van moord aangehouden. Brockm[KA3]oller twijfelt er niet aan dat Harry de dader is, maar Stoever is niet helemaal overtuigd. Via Jan (Volkmer), de zoon van prostituée Kirsten Fassbeck, komt het smerissenduo op een bepaald spoor en krijgt Paul Stoever gelijk. Sterke krimi, geschreven door Felix Mitterer en regisseur Gutmann. Behoorlijke rol van John als zieke schurk, die alleen nog maar zijn rust wil. Het 25ste geval van Stoever en Brocki, aflevering 318.

Edgar Wallace - Der Blinde

1995 | Mysterie, Misdaad

Duitsland 1995. Mysterie van Peter Keglevic. Met o.a. Joachim Kemmer, Julia Bremermann, Leslie Phillips, Christiane Reiff en Romy Kühnert.

Nadat inspecteur Higgins van Scotland Yard (Kemmer) en zijn assistente Lane (Bremermann) op hun weg de nodige lijken hebben gevonden, komt er eindelijk licht in een duistere zaak over vrouwenhandel. Vrome pater Fisher (Gwisdek) blijkt niet het heilige boontje te zijn die jonge vrouwen in nood uit de brand helpt. Redelijke aflevering naar een verhaal van Edgar Wallace, dat vrij bewerkt werd door Simone Browiak en Hans Kantereit.

Tatort - Der Rastplatzmörder

1994 | Mysterie

Duitsland 1994. Mysterie van Sylvia Hoffmann. Met o.a. Karl-Heinz von Hassel, Anja Jaenicke, Ulrich Wildgruber, Doris Kunstmann en Daniela Lunkewitz.

Horst Mathes (Wildgruber), verzekeringsinspecteur uit Frankfurt, neemt op weg naar Kassel knappe lifster Beatrice Koch (Lunkewitz) mee. Wanneer hij te opdringerig wordt, wil het meisje niet meer verder met hem. De volgende morgen wordt haar lijk langs de autostrade gevonden. Nogal wiedes dat Mathes hoofdverdachte wordt voor Kommissar Brinkmann (von Hassel) en zijn Kripo's in door Hoffmann zelf geschreven draaiboek. Weinig gedoe, braaf, bijna kabbelend verteld.

Frauen sind was Wunderbares

1994 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1994. Komedie van Sherry Hormann. Met o.a. Barbara Auer, Thomas Heinze, Kai Wiesinger, Doris Kunstmann en Saskia Vester.

Zeno (Wiesinger), docent aan de universiteit, leeft al vele jaren alleen met zijn inmiddels 6-jarige zoontje Benny (Rathjens). Vrouwen zijn taboe, maar toch hebben enkelen het op de schuchtere, sympathieke alleenstaande ouder begrepen.

Die Männer vom K3 - Ende eines Schürzenjägers

1994 | Misdaad

Duitsland 1994. Misdaad van Gero Erhardt. Met o.a. Harald Dietl, Hartmut Reck, Wolfgang Müller, Alexander Pelz en Hans Schenker.

Het scenario van Harald Vock is weer eens de bekende wie-is- de-dader; het drama speelt in de kringen van de farmaceutische groothandel. Dr. J[KA3]urgen Klinger (Schenker), die een succesvolle grossierderij in medicijnen heeft, zakt in elkaar tijdens een champagnefeest van geneesmiddelenfabrikant Leo Biehl (Baasner). Algauw blijkt dat het om moord gaat als bij de lijkschouwing sporen van cyaankali worden gevonden. Feldmann (Dietl), Sch[KA3]oller (Reck), Beyer (M[KA3]uller) en Kirchhoff (Pelz) ontdekken dat Klinger een rokkenjager was met wie iedereen wel een appeltje te schillen had. Met zoveel potentiële daders is het zoeken naar een naald in de hooiberg. Een tweede moord leidt hen echter naar de oplossing. Goed vertolkt formulewerk dat moeiteloos te volgen is en daarbij nog onderhoudend ook.

Der Betrogene

1993 | Mysterie, Thriller

Duitsland/Frankrijk 1993. Mysterie van Heinz Schirk. Met o.a. Günter Strack, Robert Atzorn, Corinne Touzet, Doris Kunstmann en Franz Wacker.

Na de ontijdige dood van zijn vrouw trouwt belegen filmacteur Arno Kulm (Strack) met de veel jongere journaliste Sylvie Morac (Touzet), maar hij ontdekt algauw dat zij slechts op zijn centen uit is en samen met zijn agent (Atzorn) een duivels plan gesmeed heeft om hem uit de weg te ruimen. Arno Kulm zet al zijn talent in om de schijn te wekken dat hij niets vermoedend is, maar in werkelijkheid probeert hij ze een slag voor te zijn. Niet al te logisch verhaal met een mooie rol van Strack, een bekend gezicht van de tv. Gesitueerd in Duitsland en Frankrijk. Het scenario is van Axel Donner. Het camerawerk is van Michael Epp.

Happy Birthday, Türke!

1992 | Mysterie, Misdaad

Duitsland 1992. Mysterie van Doris Dörrie. Met o.a. Hansa Czypionka, Özay, Doris Kunstmann, Lambert Hamel en Ömer Simsek.

In een geheel eigen spirituele stijl die zich zeker mag meten met Dashiel Hammet- en Raymond Chandlerachtige scenario`s, een spannende detectivefilm over de perfect Duits sprekende Turkse wees en private-eye Czypionka, die echter geen woord Turks spreekt. Hij krijgt opdracht van landgenote Ozay om haar vermiste vader op te sporen. De film begint op Czypionka`s verjaardag (vandaar de titel) en voert de kijker naar de rosse milieus van Frankfurts onderwereld en ontmaskert uiteindelijk een moorddadige corruptie bij de politie. Naar de bestseller van Jakob Arjouni door Dörrie zelf bewerkt tot een script met rake parodieën op de hedendaagse Duitse samenleving. Czypionka werd gelouwerd met de Beierse filmprijs als meest belovende acteur van het jaar. Camerawerk van Helge Weindler.

Die Männer vom K3 - Ein ganz alltäglicher Fall

1992 | Misdaad

Duitsland 1992. Misdaad van Gero Erhardt. Met o.a. Harald Dietl, Hartmut Reck, Wolfgang Müller, Alexander Pelz en Hannelore Elsner.

Op de Elbchausse in Hamburg is een oude man aangereden, waarbij hij het leven heeft gelaten. De bestuurder van de auto is doorgereden. De auto is snel teruggevonden - het is de dienstwagen van de onroerendgoed makelaardij Herrendorf. Procuratiehouder Jan Bollmann (Baltus) beantwoordt keurig de vragen van de verkeerspolitie, die snel in de gaten krijgt dat er iets niet klopt. Hij is de halfbroer van Gisela Herrendorf (Elsner), die aan het hoofd staat van de makelaardij. Het team K3 merkt dat Gisela iemand dekt. Het is de bestuurder van de wagen, Ronni Schester (Kinalzik), Gisela's minnaar. K3 meent dat er meer in het spel moet zijn; een familieonderonsje misschien? Bij stukjes en beetjes komen ze erachter dat Ronni onder invloed van verdovende middelen reed en dat het niet om een ongeluk ging. In dat geval gaat het om moord en bij de firma Herrendorf is het nodige aan de hand. Het scenario is als gebruikelijk van Harald Vock, terwijl de vaste hoofdrollen de kijker netjes bedienen en bezig houden. Elsner heeft te veel klasse voor een dergelijke serie.

Le jeune homme et le lion

1989 | Biografie, Historische film, Oorlogsfilm

Frankrijk 1989. Biografie van Jean Delannoy. Met o.a. Georges Wilson, Mathieu Carrière, Louis Eymond, Jean Claudio en Magali Renoir.

Karel de Grote behaalt in de oorlog tegen Saxen en Lombardije een overwinning. In dezelfde tijd knoopt hij een voorzichtige vriendschap aan met zijn neef Roland. Aan de onpersoonlijke regie valt de leeftijd van Jean Delannoy (geboren in 1908) af te lezen. Maar hij durfde wel van de algemeen aangehangen, te positieve levensbeschrijving af te wijken. Zo laat hij zien hoe Karel de Grote talrijke executies liet uitvoeren en hoe mensen tegen hun wil werden gedoopt. De film is met een ruim budget gemaakt. Ook bekend als CHARLEMAGNE.

Ein Unding der Liebe

1988 | Drama

Duitsland 1988. Drama van Radu Gabrea. Met o.a. Erich Bar, Ingeborg Lapsien, Trude Breitschopf, Rolf Zacher en Veronika Faber.

De kogelronde Bar heeft een lullig baantje in de keuken van het zelfbedieningsrestaurant van een hypermarkt in een Duits provinciestadje. Volgestopt door zijn grootmoeder en zijn tante is de jonge dikkerd het mikpunt van spot van zijn collega's. Hij is verkikkerd op een vlotte cassière, maar zij wil niks van hem weten. Hij grijpt naar de fles, gaat zijn werk slecht doen en raakt zijn job kwijt. Bar vereenzaamt en hunkert naar warmte en liefde. Als hij tante en oma vraagt naar zijn moeder, krijgt hij ontwijkende antwoorden en vage opmerkingen, dat ze een hoer was, die verdwenen en vergeten is. Hij wordt onhandelbaar; oma en tante wijzen hem de deur. Hij breekt in bij oma en vindt een brief van zijn moeder en voelt zich belazerd. Hij dwingt ze het adres af, sluit ze op en pikt de spaarcenten; hij gaat zijn moeder in de grote stad opzoeken. Zij is de goedkope werkkracht en huissloof van een groezelige snackbareigenaar, met wie zij hokt. Ze laat haar zoon uit angst voor de uitbater niet bij haar intrekken, maar brengt hem onder bij een bevriende prostituée. Bar wil zijn moeder bevrijden van haar tiran en pleegt een mislukte moordaanslag, waarbij hij echter zelf zijn gezichtsvermogen gedeeltelijk verliest. Hij begrijpt niet dat zijn moeder allang gecapituleerd heeft voor haar troosteloze leventje en het niet wil opgeven. Hij gaat nu een nog eenzamere en liefdelozere toekomst tegemoet. Een film over ontpsoorde gevoelens en mislukte levens. Naar de gelijknamige roman van Ludwig Fels. Bar kreeg voor zijn prachtige rol in 1988 de bijzondere prijs op de Alpinale. Wordt in twee delen uitgezonden; deel één: Die kleine Stadt en deel twee Die große Stadt. Scenario van Sohrab S. Saless en de fotografie is van Horst Schier.

Der Schrei der Eule

1987 | Thriller

Duitsland 1987. Thriller van Tom Toelle. Met o.a. Matthias Habich, Birgit Doll, Jacques Breuer, Doris Kunstmann en Fritz Lichtenhahn.

Thriller naar de in 1964 verschenen roman The Cry of the Owl van misdaadschrijfster Patricia Highsmith, met Habich als een pas gescheiden man die tijdens een van zijn doelloze tochten de in een afgelegen huisje wonende Doll leert kennen. Het is liefde op het eerste gezicht, maar Dolls vroegere vriend Breuer weigert het veld te ruimen. Zoals wel vaker bij Highsmith - het scenario is van Peter Märthesheimer en Pea Fröhlich - is de plot niet sterk en gaat het meer om de situaties. In hetzelfde jaar ook verfilmd door Claude Chabrol, onder de titel LE CRI DU HIBOU.

Die Fraäulein von damals

1985 | Drama

Duitsland 1985. Drama van Dietrich Hangk. Met o.a. Horst Buchholz, Doris Kunstmann, Judy Winter en Karin Baal.

Een hoogleraar in de literatuur moet na 25 jaar voor een symposium terug naar Hamburg en hij besluit zijn zeven vriendinnen van weleer op te zoeken. Dat pakt geheel anders uit dan hij zich had voorgesteld. Een weinig onderhoudende film die het verschil van ouder worden tussen mannen en vrouwen tracht te behandelen.

Das Traumschiff - Urlaubsgeschichten auf See

1981 | Drama

Duitsland 1981. Drama van Fritz Umgelter. Met o.a. Günter König, Sascha Hehn, Heide Keller, Evelyn Hamann en Corinna Genest.

Weer drie korte, redelijk onbenullige belevenissen aan boord, die nogal plichtmatig en schmierend gespeeld worden. In WIE EIN PFAU IM KORB denkt Lutz Steiner (Stankovski) dat hij onweerstaanbaar is, maar aan de bar van het schip krijgt hij een koude douche. In de episode SCHRÖDER GEGEN SCHRÖDER moet Kunstmann als Frau Schröder de 'attractie van de aflevering' zijn in een slap verhaaltje over een gescheiden vrouw die haar verdriet wil vergeten. De derde KEINE ZEIT FŸR OMA gaat over Frau Berghaus, die door haar 'liefhebbende' kinderen een snoepreisje krijgt aangeboden, maar de titel spreekt boekdelen en verklaart hun 'edele' motieven. Het scenario is van Barbara Noack en Werner Hanns. Het camerawerk is van Gero Erhardt.

Die Brüder

1977 | Drama

Duitsland 1977. Drama van Wolf Gremm. Met o.a. Klaus Löwitsch, Erika Pluhar, Doris Kunstmann, George Wilson en Günter Meisner.

Verfilming van Septimus Dale's verhaal The Little Girl Eater over een vrouw die een verhouding heeft met haar stiefzoon waarna haar eigen zoon uit jaloezie per ongeluk zijn moeder elektrocuteert in de badkuip. Dan blijkt dat de stiefbroer zijn eigen zwager is. Een melodrama in het kwadraat dat niet beter wordt door het slechte acteerwerk.

Inside Out

1975 | Misdaad, Komedie, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk/Duitsland 1975. Misdaad van Peter Duffell. Met o.a. Telly Savalas, James Mason, Robert Culp, Aldo Ray en Charles Korvin.

Savalas organiseert een inbraak in een zwaar bewaakte gevangenis in Oost-Duitsland om een beruchte Nazi-boef te bevrijden, die weet waar een geheime bewaarplaats van goud is. Een niet slechte internationale misdaadfilm. Hertiteld: HITLER'S GOLD en THE GOLDEN HEIST.

La morte negli occhi del gatto

1973 | Horror

Duitsland/Frankrijk/Italië 1973. Horror van Antonio Margheriti. Met o.a. Hiram Keller, Doris Kunstmann en Jane Birkin.

In een kasteel in Schotland houdt zich een moordenaar schuil die zijn slachtoffers met een scheermes om het leven brengt. De nicht van de louche kasteelvrouwe besluit om zelf op jacht te gaan naar de moordenaar en wordt daarbij geholpen door graaf James

Hitler: the Last Ten Days

1973 | Oorlogsfilm

Italië/Verenigd Koninkrijk 1973. Oorlogsfilm van Ennio De Concini en Ennio DeConcini. Met o.a. Alec Guinness, Simon Ward, Adolfo Celi, Diane Cilento en Gabriele Ferzetti.

Deze vreemde behandeling van Hitlers laatste tirannieke handelingen komt vaak grimmig amusant over, maar de verwarde film komt niet echt uit de verf. Een glansrol van Guinness als Hitler. Ward speelt de schrijver van het oorspronkelijke boek, Gerhard Bolt, die als jonge officier de laatste tien dagen in de bunker meemaakte en notuleerde.

Alle Menschen werden Brüder

1973 | Komedie

Duitsland 1973. Komedie van Alfred Vohrer. Met o.a. Harald Leipnitz, Doris Kunstmann, Rainer von Artenfels, Klaus Schwarzkopf en Konrad Georg.

Hierop past maar één etiket: 'Weltschmerz'! Want de pseudo-literaire boodschap van Johannes Mario Simmel wordt zonder schroom op het bioscoopdoek gesmeten zoals alleen de Duitsers dat kunnen.

Corringa

1972 | Misdaad

Duitsland/Italië/Frankrijk 1972. Misdaad van Antonio Margheriti. Met o.a. Jane Birkin, Hiram Keller, Françoise Christophe, Anton Diffring en Serge Gainsbourg.

De kasteelvrouw die aan de grond zit krijgt familieleden te logeren die één voor één vermoord worden, terwijl een geheimzinnig monster in de omgeving wordt gesignaleerd. Een zich voor priester uitgevende Amerikaanse neef die op een erfenis aast blijkt de schuldige. Deze misdaadfilm in misleidende horror-verpakking heeft een aantrekkelijke rolbezetting die nauwelijks iets anders mag doen dan angstig kijken en gillen, terwijl een onvaste camera eindeloos door duistere gangen zwerft zodat iedere suspense wordt gesmoord in verveling of leedvermaak. Het scenario is van regisseur Margheriti en Giovanni Simonelli. Het camerawerk is van Salvatore Caruso.

Und Jimmy ging zum Regenbogen

1971 | Komedie

Duitsland 1971. Komedie van Alfred Vohrer. Met o.a. Ruth Leuwerik, Doris Kunstmann, Alain Noury, Horst Tappert en Horst Frank.

Leuwerik is helemaal op haar plaats in deze pseudo-literaire verfilming van een bestseller van Johannes Mario Simmel.

Trotta

1971 | Drama

Duitsland 1971. Drama van Johannes Schaaf. Met o.a. Andras Balint, Doris Kunstmann, Rosemarie Fendel, Heinrich Schweiger en Istvan Iglodi.

Maximillian Schell werkte mee aan het scenario naar Joseph Roths interessante boek Kapuzinergruft over een uit WO I terugkerende baron wiens wereld veranderd is. Een interessante film die toch niet helemaal uit de verf komt.

Bora Bora

1969 | Erotiek

Italië/Frankrijk 1969. Erotiek van Ugo Liberatore. Met o.a. Haydée Politoff, Corrado Pani, Doris Kunstmann, Ivan Scratuglia en Rosina Copie.

Erotische plaatjes kijken tegen de fraaie achtergrond van Tahiti, waar potente inheemse mannen Europese vrouwen in hun (seks)macht houden en Europese mannen betoverd worden door autochtone meisjes. Een ongeloofwaardige geschiedenis, als er al sprake is van een verhaallijn.

Il Sesso degli angeli

1967 | Drama, Erotiek

Duitsland/Italië 1967. Drama van Ugo Liberatore. Met o.a. Bernhard de Vries, Rosemary Dexter, Doris Kunstmann en Laura Troschel.

Drie welgestelde jongedames maken een cruise over de Middellandse Zee. Één van hen wil het extra-spannend maken met LSD uit Engeland. De bij een tussenhaven opgepikte jongeman veroorzaakt rivaliteit, die tijdens het 'trippen' resulteert in het ernstig verwonden van de jongen. Uit angst voor de consequenties hiervan brengen ze hem niet naar een dokter, waardoor hij sterft. Dit was de film die provo De Vries als ster moest lanceren, maar evenmin als zijn partners krijgt hij kans meer te bewijzen dan dat hij fotogeniek is in badkleding. Dit sensationeel drugsmelodrama is voornamelijk landerig en vol weinig overtuigend moralisme.

Deine Zärtlichkeiten

1967 | Drama

Duitsland 1967. Drama van Peter Schamoni. Met o.a. Doris Kunstmann, Ulli Lommel, Irene Söderberg, Charlotte Kerr en Heinz Meier.

Twee kinderen, broer en zus van gescheiden ouders groeien apart van elkaar op: de jongen bij zijn moeder in Baden-Baden en het meisje in Barcelona bij haar vader. Ze zien elkaar vijftien jaar lang niet en dan ontmoeten ze elkaar - bijna volwassen - voor het eerst weer in Spanje. Ze zijn elkaar zeer genegen en de jongen merkt dat hij jaloers is als zijn zuster (buiten het beeld) vrijt met een minnaar van middelbare leeftijd. Een actieloze film die probeert het taboe-thema incest te behandelen, maar daarvoor te hoog grijpt; hij staat stijf van de dialoog en mondt uit op mooie toeristische plaatjes (van Fassbinder cameraman Michael Ballhaus) van Spanje, Ibiza en Zuid-Duitsland. Tweede film van Schamoni na zijn SCHÖNHEIT FŸR FŸCHSE.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Doris Kunstmann op televisie komt.

Reageer