Martin Seifert

Acteur

Martin Seifert is acteur.
Er zijn 12 films gevonden.

Bibi & Tina: Jongens tegen de meiden

2017 | Familiefilm, Avonturenfilm, Komedie

Duitsland 2017. Familiefilm van Detlev Buck. Met o.a. Lina Larissa Strahl, Lisa-Marie Koroll, Louis Held, Michael Maertens en Martin Seifert.

Paardenmeiden Bibi en Tina gaan op zomerkamp, samen met een aantal studenten uit het buitenland. Al snel ontstaan er irritaties tussen de jongens en de meiden. Na een tijdje splitst de groep zich op in twee teams, die het tegen elkaar opnemen in allerlei activiteiten.

Polizeiruf 110: Resturlaub

2005 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2005. Misdaad van Hannu Salonen. Met o.a. Uwe Steimle, Anna Brüggemann, Wilfried Dziallas, Martin Seifert en Joachim Schweizzer.

Kommissar Hinrichs (Steimle) houdt zich bezig met een diefstal van een onderwaterkooi voor karpers. Zijn collega T[KA3]orner (H[KA3]ubchen) wordt ondertussen de inoffici[KA3]ele voogd van Lilly (Brüggemann) nadat haar vader achter de tralies zelfmoord heeft gepleegd. Törner laat zich in de luren leggen door Lilly, die hem eerst besteelt en later gestolen auto's van Duitsland naar Litauen blijkt te rijden. Bovendien zou hij een neonazi hardhandig behandeld hebben. Hinrichs zorgt ervoor dat alles weer in het reine komt. Het scenario van Beate Langmaack is trouw aan de filosofie van de serie en het spel van Steimle, Hübchen en Brüggemann is heel plezierig. Hübchen was in de DDR-afleveringen dikwijls te zien in de schurkenrol. Het camerawerk is van Andreas Doub. 16:9, stereo.

Die Polizistin

2000 | Drama, Thriller

Duitsland 2000. Drama van Andreas Dresen. Met o.a. Axel Prahl, Jevgenij Sitochin, Katrin Saß, Horst Krause en Martin Seifert.

De wederwaardigheden en de ongestilde verlangens van Anne (Schmeide), een aankomende vrouwelijke smeris, die net afgestudeerd is aan de politieacademie in Berlijn. De 27-jarige Anne komt terecht op een wijkbureau in Rostock (de voormalige DDR), in een buurt waar de kleine criminaliteit hoogtij viert. De politiepost is duf en het gaat er bureaucratisch toe, terwijl Anne gehoopt had op een avontuurlijk leven en een interessante carri[KA2]ere. Ze leert via de kleine winkeldief Benny (Grubba) diens vader Jegor (Sitochin) kennen die tot de kleine Russische maffia hoort. Ze knoopt tegen beter weten een intieme relatie met hem aan als ze een wasmachine van hem koopt en maakt kennis met de asociale moeder van Benny. Ze laat zich ook pakken door een getrouwde collega van het werk en als ze haar carrière zwaar op het spel zet door Jegor te laten vluchten nadat hij een overval had gepleegd, blijken haar collega's niet zo duf en bureaucratisch te zijn. Aardig beeld van het leven in een grauwe stad naar een redelijk boeiend scenario van Laila Stieler en goed spel van de gehele rolverdeling, zeker Schmiede die aardig snel uit de hoek kan komen, niet mooi is maar wel echt, ook als ze in haar zwarte ondergoed zit en uit de kleren gaat. Het camerawerk is van Michael Hammon.

Bella Block - Blinde Liebe

2000 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2000. Misdaad van Sherry Hormann. Met o.a. Hannelore Hoger, Rudolf Kowalski, Bettina Hauenschild, Pit-Arne Pietz en Natalia Wörner.

In een kanaal in Hamburg wordt het lijk van een jonge vrouw opgedregd. Het blijkt dat zij een proces aangespannen had wegens verkrachting, maar de beklaagde werd nimmer veroordeeld. Hij is tegenwoordig taxichauffeur en woont samen met Christa Knopp (W[KA3]orner), een lieftallige verpleegster die in een buitenwijk een eensgezinswoning heeft ge[KA3]erfd. Bovendien zorgt Christa voor haar gehandicapte zus Biggi (Schmidt). Bella Block (Hoger) die zich met deze zaak bezig houdt, meent dat de oorzaak voor de verdrinkingsdood gezocht moet worden bij Christa en haar vriend. Ze heeft geen bewijzen voor haar vermoedens en krijgt er zelfs woorden over met haar vriend Simon Abendroth (Kowalski). Zoals gebruikelijk zijn Bella's instincten juist, maar het psychologisch getinte scenario van Isolde Sammer, Michael Albers, eerste bijrol Wörner en regisseur Hormann over ziekelijke afhankelijkheid in een relatie en de exploitaite van een geestelijk gehandicapt meisje, zit vol onverwachte wendingen en pijnlijke situaties. Voor een keer een collectief schrijven dat niet mank gaat aan het veelvoud van auteurs. Hoger is uitstekend onder de bedreven regie van Hormann. Het camerawerk van Gunnar Fuß is sfeervol.

Das vergessene Leben

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Claudia Prietzel. Met o.a. Inge Meysel, Florian Lukas, Nina Vorbrodt, Sebastian Münster en Katrin Saß.

Sophia (Meysel), een oude vrouw, wordt ergens in Zuid- Duitsland van de Autobahn opgepikt en afgeleverd in een psychiatrisch ziekenhuis. De oude dame heeft geen papieren bij zich en weet zich niets te herinneren. Axel (Lukas) die medicijnen studeert en een practicum doet, ontfermt zich over Sophia, die steevast weigert te praten. Na veel moeite slaagt hij erin haar vertrouwen te winnen en tussen Axel en de eigenzinnige Sophia ontstaat een hechte vriendschapsband. Hij wil zijn ervaringen met Sophia in zijn scriptie verwerken en ondervindt daarbij tegenwerking van het hoofd van de afdeling, Dr. Roth (Sass), die zijn behandeling eerder amateuristisch gepruts vindt dan een ware therapie. Over haar afkomst komt Axel niets te weten tot Sophia zich op een dag verspreekt en zich indirect verraadt. In de hoop dat ze haar geheugen terugvindt trekt Axel met haar naar Hamburg zonder dat Dr. Roth op de hoogte is. Weer een sublieme bijna-one-woman-show van de onverwoestbare Meysel, die moeiteloos de hele film domineert, maar de jonge Lukas slaagt erin om overeind te blijven t.o.v. het grandioze talent van deze 'grande dame'. Prietzel die het scenario met Ruth Toma schreef, heeft zich niet laten verleiden door het onderwerp om goedkoop sentiment in de film te brengen. Een krachttoer die voor de kijker een rijke filmervaring oplevert. Achter de camera stond Florian Ballhaus.

Abgehauen

1998 | Drama, Biografie

Duitsland 1998. Drama van Frank Beyer. Met o.a. Peter Lohmeyer, Karoline Eichhorn, Peter Donath, Ann-Kathrin Kramer en Uwe Kockisch.

Manfred Krug is een bekend gezicht van het kleine scherm als TATORT-Kommissar Paul Stoever uit Hamburg, die werkt voor de regionale zender NDR. Wellicht is minder bekend dat deze vaardige acteur afkomstig is uit de voormalige DDR. In feite was hij geen bange kerel: nadat op 17 oktober 1976 de populaire Oostduitse protestzanger Rolf Bierman op onwaardige wijze afgeschoven was naar het Westen, belegde hij in zijn villa (toch een beetje bevoorrecht!) op 20 oktober een bijeenkomst van prominente kunstenaars, schrijvers en andere intellectuelen. Aanwezig waren o.a. de schrijvers Jurek Becker (Kockisch), Stefan Heym (Hentsch), Heiner M[KA3]uller (Kranzkowsi), Ulrich Plenzdorf (Dehler), Frank Beyer (Hermann Beyer) en schrijfster Christa Wolf (Lubosch). Ze stuurden een protestbrief naar de regering, die daarop een schijndialoog aanging met de ondertekenaars om ze weer in het gareel te krijgen. In werkelijkheid betekende het dat Manfred Krug op de zwarte lijst kwam te staan, waardoor hij geen werk meer kreeg. Door het nimmer officieel uitgesproken Berufsverbot, had hij tenslotte geen keuze meer; hij moest naar het Westen. De ontmoetingen bij hem thuis met o.a. Jochen Hoffmann (Junghans), de DDR-minister van cultuur, Werner Lamberz (Lause), lid van het Politburo en de secretaris van het centrale comit[KA1]e van de SED (de Oostduitse `socialistische` - lees: communistische - partij) en Heinz Adameck (Dei[KL29]), voorzitter van de omroepraad, legde hij heimelijk vast op de bandrecorder, hetgeen een moedige daad was. Ook hield Krug een dagboek bij van de gebeurtenissen, dat later onder de titel [KL]Abgehauen[KLE] is verschenen. Tussen de protesterende intelligentia bevonden zich natuurlijk meerdere lieden, die al dan niet onder druk informeerden aan de Stasi, de gehate geheime politie, die het gekunstelde regime trouw hielp in het zadel te blijven zitten. Het bijzondere van deze gedramatiseerde tv-film is dat hij gemaakt is door capabele mensen, die zelf deze politiek-culturele veldslag hebben meegemaakt en nu de geschiedenis de Duitse tv- kijker (gevulgariseerd) voorschotelen. De film steunt uiteraard op heel veel dialoog en hoewel er een poging gedaan is een spanningsboog op te bouwen, is hij toch v.n.l. bedoeld voor Duitse kijkers die kennis willen nemen over wat er zich onder hun ogen afspeelde. Buitenstaanders moeten alleen gaan kijken als ze in het onderwerp geïnteresseerd zijn en die merken dat het goed gedaan is. De toen nog jonge Krug wordt gespeeld door Lohmeyer, die redelijk goed gecast is. Scenario van regisseur Beyer en Ulrich Plenzorf en camerawerk van Eberhard Geick. Rolf Bierman werd in mei 1998 gerehabiliteerd met een prijsverlening door Magdeburg, de stad die hem ooit verstootte.

Raus aus der Haut

1997 | Drama, Komedie

Duitsland 1997. Drama van Andreas Dresen. Met o.a. Susanne Bormann, Fabian Busch, Matthias Walter, Otto Mellies en Christel Peters.

Marcus is een erg schuchtere jongen. Hij is smoorverliefd op Anna-Maria, een meisje bij hem uit de klas. Zij zingt in een band met Randy, en het lijkt alsof ze erg van Randy onder de indruk is. Om haar aandacht te trekken gaat Marcus nogal ver. De gevolgen zijn niet te overzien

Kuppke

1997 | Drama

Duitsland 1997. Drama van Claudia Prietzel. Met o.a. Dieter Pfaff, Max Oelze, Olivier Bröckner, Martin Seifert en Brigitte Janner.

Op een landweg, ergens in Duitsland, wordt door hulpdiensten gevochten voor het leven van een chauffeur die door een hartinfarct getoffen wrd. Het is Siggi Kuppke (Pfaff). Terwijl men vertwijfeld tracht zijn leven te redden overschouwt de zieke enkele fragmenten uit zijn leven: de laatste oorlogsdagen, de moeilijke verhouding met zijn vader, de komst van de Russen, zijn schooljaren in de DDR, de vlucht naar het Westen en de vervulling van zijn grote droom na verschrikkelijk stresserend werk. De geschiedenis van het na-oorlogse Duitsland in een notedop, gezien door de ogen van een stervende. De titelrol wordt door drie personen gespeeld: Pfaff als de oudere Kuppke, Oelze als de jongeman en Br[KA3]ckner als de knaap. De film is zeer conventioneel van opbouw, maar kan toch boeien door de rijke inhoud. Prietzel schreef het scenario samen met Peter Henning. Achter de camera stond Johannes Hollmann.

Kuppke - Flucht nach vorn

1996 | Drama

Duitsland 1996. Drama van Claudia Prietzel. Met o.a. Dieter Pfaff, Oliver Bröcker, Max Oelze en Martin Seifert.

Bijzonder ongewone tv-film over dikke Siggi Kuppke (Pfaff). Tijdens zomerse hittegolf met verkeersopstopping verspert een ambulance de weg. Men heeft Siggi Kuppke met een hartinfarct opgepakt en hij wordt naar intensieve opnamedienst gebracht. Daar vechten artsen voor zijn leven... We zien vervolgens hoe Siggi als kind (Oelze) even goed wou doen als zijn vader. Ook als jongeman (Bröcker) lukte Siggi alles dank zij zijn verbetenheid. Maar finaal kan zijn lichaam het allemaal niet meer aan...

Polizeiruf 110: Blue Dream - Tod im Regen

1993 | Misdaad

Duitsland 1993. Misdaad van Bodo Fürneisen. Met o.a. Katrin Saß, Dirk Schoedon, Katja Riemann, Peter Wilcynski en Suzanne von Borsody.

Natalie Schuster (Von Borsody) die in de Blue Dream, een truckstop, aan de tafels bedient, wordt neergeschoten. Is de dader een jaloerse minnaar? Of heeft haar dood te maken met haar baas Willi Haller (Peusche) en diens vriend, Guido Welz (H[KA3]urrig), kapitein bij de Bundeswehr, die wat zouden bijverdienen met illegale wapenhandel? Uiteraard een klus voor Hauptkommissarin Tanja Voigt (Saß) in een misdaadfilm die maar moeizaam van de grond komt en een afgezaagd verhaal met clichépersonages behelst. Het scenario is van André Hennicke, Tom Wittgen en regisseur Fürneisen. Het camerawerk is van Peter Ziesche. Aflevering 157. Laatste film uit de overgangsperiode na de Duitse hereniging van 1991, waarna de ARD de serie voortzette.

Winterreise

1992 | Drama

Duitsland/Japan 1992. Drama van Yoshiki Iwama en Hans Borgelt. Met o.a. Rentaro Mikuni, Haruko Kato, Yoshie Taira, Martin Seifert en Raiko Epperlein.

Ongewone Duits-Japanse tv-film waarin Mikuni, die voor een Japanse firma in Berlijn werkte, enkele maanden voor het einde van WO II naar Japan werd teruggeroepen. Hij had er geen vermoeden van dat zijn Duitse vriendin Mielech zwanger was. Meer dan veertig jaar na dit avontuurtje krijgt hij een brief van een Duitser, Seifert, die zich voorstelt als zijn zoon Hans. Mikuni, inmiddels gezinshoofd in Japan, begeeft zich naar Berlijn om er zijn zoon te ontmoeten. Interessant gegeven, aardig verpakt.

Bis dass der Tod euch scheidet

1979 | Drama

DDDE 1979. Drama van Heiner Carow. Met o.a. Karin Sass, Martin Seifert en Renate Krössner.

In deze film wordt het proces van toenadering en afstoting getoond tussen twee op jeugdige leeftijd getrouwde mensen, die ieder aan een eigen carrière werken. Heel herkenbaar ondanks de maatschappelijke verschillen met onze westerse maatschappij.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Martin Seifert op televisie komt.

Reageer