Fernando Luján

Acteur

Fernando Luján is acteur.
Er zijn 14 films gevonden.

En el pais de no pasa nada

2000 |

Spanje/Mexico 2000. Maria Del Carmen De Lara. Met o.a. Alvaro Guerrero, Carmen Delgado, Maria Isasi, Julieta Egurrola en Fernando Luján.

El Coronel no tiene quien le escriba

1999 | Drama

Spanje/Frankrijk/Mexico 1999. Drama van Arturo Ripstein. Met o.a. Fernando Luján, Marisa Paredes, Salma Hayek, Rafael Inclán en Ernesto Yáñez.

Iedere week trekt de kolonel (Luj[KA1]an) zijn beste pak aan, zet zijn lichte hoed op, stropt zijn das en begeeft zich naar de waterkant, waar de rivierboot zal aanmeren. Al 27 jaar wacht hij op de postwissel met een klein tractement wegens drie[KA3]enhalf jaar actieve dienst in Mexico, waar hij in het wit van de ogen van de vijand gekeken heeft. Het hele dorp weet al jaren dat die uitkering nooit komt, maar de kolonel geeft niet op - het is zijn raison d`[KA4]etre. Zijn vrouw Lola (Paredes) lijdt aan astma, ze is ziekelijk en ze zijn beiden vel over been door ondervoeding. Hun zoon Agustin is overleden en heeft zijn ouders een haan nagelaten, die het grote geld zou kunnen winnen in een gevecht, maar dat komt ook niet. Agustin die in een circus was, stierf na een tweegevecht om het hoertje Julia (Hayek). Bij stukjes en beetjes wordt het verleden van het stel, de grote armoede, waarin zij leven, en hun wederzijdse liefde ontrafeld. Zij kunnen bijvoorbeeld de hypotheek van het schamele huis niet betalen, de advocaat (Y[KA1]a[KA6]nes) is meer ge[KA3]intereseerd in zijn declaraties dan in het verlenen van bijstand, dokter Pardo (Bichir) is te weinig nuchter een heeft te veel belangstelling voor jonge jongetjes om Lola met de juiste zorg te omringen en de pater [KA1]Angel (Incl[KA1]an) is een grote hypocriet. Desondanks proberen zij hun droevige lot aan de rand van de afgrond met waardigheid te dragen. De film is traag, maar mooi en Luj[KA1]an, die in geen twintig jaar meer voor de camera gestaan had, vertolkt zijn personage op een indrukwekkende manier. De Spaanse veterane Paredes laat zien dat zij haar vak beheerst en Hayek`s aanwezigheid is helaas nogal kort, maar zij speelt vol overgave. Het scenario van Paz Alicia Garc[KA1]iadiego naar het korte verhaal van Nobelprijswinnaar (Honderd jaar eenzaamheid) Gabriel García Marquez is zonder franje, terwijl regisseur Ripstein het vooral laat afhangen van de wisselwerkingen die de diverse personages op elkaar hebben. Het camerawerk van Guillermo Granillo is sfeervol en bevat mooie beelden in grandioze scènes. Ongeschikt voor de liefhebbers van snelle actie. Tot stand gekomen met gelden van Spaanse, Franse omroepen, de ministeries van cultuur, de filmmusea en filmfondsen uit die landen alsmede locale overheden uit Mexico en Columbia.

Ese loco hospital

1986 | Komedie

Mexico 1986. Komedie van Julio Ruiz Llaneza. Met o.a. Susana Dosamantes, Fernando Luján en Guillermo Rivas.

In een ziekenhuis, waarvan het huurcontract bijna is afgelopen, gebeuren de meest uiteenlopende dingen. Flauwe komedie zonder begin of einde en volkomen oninteressant.

Un Novio para dos hermanas

1967 | Komedie, Romantiek

Spanje/Mexico 1967. Komedie van Luis César Amadori en Luis Cesar Amadori. Met o.a. Pili, Mili, Angel Garasa, Fernando Luján en Joaqu´n Cordero.

Een jongeman wordt verliefd op twee tweelingzusters en denkt dat zij beiden een en dezelfde persoon zijn. Het klassieke intrigestuk met de toentertijd beroemde tweeling Pili en Mili.

Sólo para tí

1966 | Komedie

Mexico 1966. Komedie van Icaro Cisneros. Met o.a. Angélica María, Mauricio Garcés, Fernando Luján en Jorge Russek.

Om van haar verlegenheid af te komen raadpleegt een meisje een psychoanalist. Ze vertelt hem over haar diverse amoureuze escapades. Een goed geregisseerde, degelijke film die geproduceerd werd door de hoofdrolspeelster.

Novias impacientes

1966 | Komedie

Mexico 1966. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Fernando Casanova, Teresa Velázquez, Rosa María Vázquez en Fernando Luján.

De verschillende verwikkelingen en eigenaardige situaties waarmee drie stellen geconfronteerd worden, alvorens in het huwelijk te treden. Zeer moralistisch, hoewel het een zogenaamd 'moderne' film moest worden.

Lanza tus penas al viento

1966 | Drama

Mexico 1966. Drama van Julián Soler. Met o.a. Alberto Vázquez, Mauricio Garcés, Fernando Luján en Héctor Suarez.

Een jonge schilder wordt verliefd op een rijke erfgename, maar zij heeft nog slechts korte tijd te leven. Om hem verdriet te besparen wijst ze hem af. Een vervelend melodrama met vele liedjes.

Acapulco a go go

1966 | Komedie

Mexico 1966. Komedie van Arturo Martínez. Met o.a. Sonia Furió, Fernando Luján, Elizabeth Campbell en Eric del Castillo.

Tijdens hun vakantie in Acapulco krijgen drie stellen met elkaar te maken. Een komedie met een moralistische boodschap.

Tirando a gol

1965 | Sportfilm

Mexico 1965. Sportfilm van Icaro Cisneros. Met o.a. Lola Beltrán, David Reynoso, Julissa en Fernando Luján.

Een man en een vrouw ontmoeten elkaar dankzij hun kinderen, die elk in een ander voetbalteam spelen. Ondanks het feit dat ze fan zijn van verschillende teams worden ze verliefd op elkaar. Flauw script, slechte regie en zwak acteren. Het debuut van Cisneros.

Los perversos

1965 | Drama

Mexico 1965. Drama van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Arturo de Córdova, Marga López, Fanny Cano en Fernando Luján.

Een jonge pastoor wordt lastig gevallen door een meisje dat beweert hopeloos verliefd op hem te zijn. Een afgrijselijke, moralistische film.

Fiebre de juventud

1965 | Komedie

Mexico/Ecuador 1965. Komedie van Alfonso Corona Blake. Met o.a. Enrique Guzmán, Begoña Palacios, Rosa María Vázquez en Fernando Luján.

Twee jonge mannen die een succesvol muzikaal duo vormen leren twee mooie meisjes van goede komaf kennen. Ze worden verliefd, ondanks de grote karakterverschillen. Een oppervlakkige komedie, met een matig script en minimale regie.

Amor de adolescente

1963 | Drama

Mexico 1963. Drama van Julio Bracho. Met o.a. Fernando Soler, Ofelia Montesco, Fernando Luján en José Gálvez.

Dit derde en laatste deel van [KL]El jurado resuelve[KLE] bestaat uit drie episoden (Amor de adolescente of Desnudos artisticos, La baraja indiscreta en Desnudo anónimo) en is doorspekt met flashbacks. Ook bekend als DESNUDOS ARTISTICOS.

Peligros de juventud

1959 | Drama

Mexico 1959. Drama van Benito Alazraki. Met o.a. Elvira Quintana, Teresa Velázquez, Fernando Luján en Manuel 'Loco' Valdés.

Een jonge zanger is verliefd op de dochter van de eigenaar van een restaurant, zij is echter verliefd op een student, die op zijn beurt weer zijn zinnen heeft gezet op een 'makkelijk' meisje, dat van plan is te trouwen met een Amerikaan. Een standaard melodrama over de jeugd die gemakkelijk geneigd is om op het verkeerde pad te gaan. Overdreven moraliserend.

La Edad de la tentación

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Alejandro Galindo. Met o.a. Gastón Santos, Mapita Cortés, Alfonso Mejía en Fernando Luján.

De wederwaardigheden van verschillende jongeren van goeden huize die verslaafd zijn aan drugs. Tamelijk ridicuul; het lijkt een verzameling opvoedkundige lessen.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Fernando Luján op televisie komt.

Reageer