Oscar Jaenada: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

The Man Who Killed Don Quixote

2018 | Avonturenfilm, Komedie, Fantasy, Drama

Spanje​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Frankrijk​/​​Portugal 2018. Avonturenfilm van Terry Gilliam. Met o.a. Adam Driver, Jonathan Pryce, Stellan Skarsgård, Olga Kurylenko en Joana Ribeiro.

Geweldig dat regisseur Gilliam (Brazil, 12 Monkeys) na zo’n dertig jaar aanmodderen eindelijk zijn Don Quichot-film wist te voltooien. De film zelf is helaas minder geweldig. Er zijn wat geïnspireerde vondsten en aardige knipogen naar het moeizame ontstaansproces, maar het geheel is een hysterisch rommeltje. Driver speelt een cynische regisseur die tijdens de opname van een reclamefilmpje in Spanje wordt geconfronteerd met de Quichot-film die hij lang geleden in dezelfde streek opnam. Wanneer hij op zoek gaat naar zijn oude hoofdrolspeler (Pryce) beginnen droom en werkelijkheid door elkaar te lopen.

Escobar

2017 | Misdaad, Drama

2017. Misdaad van Fernando León de Aranoa. Met o.a. Javier Bardem, Penélope Cruz, Peter Sarsgaard, Julieth Restrepo en Oscar Jaenada.

Met campy glamour en brute actie doorspekte jaren tachtig-biopic over de opkomst en ondergang van drugsbaron Pablo Escobar (Bardem), die in Venetië als Loving Pablo in première ging maar na matige ontvangst werd omgedoopt tot Escobar. Gebaseerd op de memoires van zijn minnares, de Colombiaanse nieuwspresentatrice Virginia Vallejo (Cruz); we volgen het tweetal van hun eerste ontmoeting op Escobars zwaarbewaakte ranch in 1981 tot zijn dood in 1993. Ondanks enkele spectaculaire scènes blijft deze soapy hap-slik-wegfilm bij gebrek aan een duidelijk perspectief aan de oppervlakte steken.

Snatched

2017 | Komedie, Actiefilm

Verenigde Staten 2017. Komedie van Jonathan Levine. Met o.a. Amy Schumer, Goldie Hawn, Christopher Meloni, Ike Barinholtz en Joan Cusack.

Als ze aan de vooravond van een exotische vakantie wordt gedumpt door haar vriend, haalt de koppige dromer Emily haar overbezorgde moeder Linda over om haar te vergezellen naar het paradijs, met onverwachte gevolgen.

The Shallows

2016 | Thriller, Drama

Verenigde Staten 2016. Thriller van Jaume Collet-Serra. Met o.a. Blake Lively, Oscar Jaenada, Sedona Legge en Brett Cullen.

God is een zeemeeuw. Tenminste, daar lijkt het sterk op in haaienfilm The Shallows, die meer gemeen heeft met Gravity (waarin astronaute Sandra Bullock de zin van het leven moest terugvinden) dan met de moeder aller haaienfilms, Jaws. De fraaie, langbenige Nancy (gespeeld door de fraaie, langbenige Lively) gaat na de dood van haar moeder surfen op geheim plekje in Mexico. Daar zwemt ook een grote killerhaai rond, die haar koste wat kost wil opeten. Gelukkig zit ze (zolang het eb is) veilig op een rots, waar ze steun vindt bij de eerder genoemde zeemeeuw.

Che: Part Two

2008 | Drama, Biografie

Spanje​/​​Frankrijk​/​​Verenigde Staten 2008. Drama van Steven Soderbergh. Met o.a. Benicio Del Toro, Demián Bichir, Marc-André Grondin, Oscar Jaenada en Cristian Mercado.

Dit tweede deel is een minutieus verslag van Che’s poging om in Bolivia een soortgelijke revolutie te ontketenen als op Cuba. Het eigenzinnige, contemplatieve Che is geen hagiografie. Een spektakelstuk is het evenmin. Een vuurgevecht bestaat bij Soderbergh uit een paar droge knallen, en beelden van mannen die angstig om zich heen kijken omdat ze geen idee hebben vanwaar ze onder vuur worden genomen. Beide delen - het tweede deel nog meer dan het eerste - maken op zichzelf ook diepe indruk. Door de fenomenale Benicio Del Toro, door het zoekende, onrustige camerawerk van Soderbergh en door de spaarzame, daardoor extra effectieve muziek.

Das November Manifest

2003 |

Spanje 2003. Achero Manas. Met o.a. Juan Diaz, Ingrid Rubio en Oscar Jaenada.

Dit tweede deel is een minutieus verslag van Che’s poging om in Bolivia een soortgelijke revolutie te ontketenen als op Cuba. Het eigenzinnige, contemplatieve Che is geen hagiografie. Een spektakelstuk is het evenmin. Een vuurgevecht bestaat bij Soderbergh uit een paar droge knallen, en beelden van mannen die angstig om zich heen kijken omdat ze geen idee hebben vanwaar ze onder vuur worden genomen. Beide delen - het tweede deel nog meer dan het eerste - maken op zichzelf ook diepe indruk. Door de fenomenale Benicio Del Toro, door het zoekende, onrustige camerawerk van Soderbergh en door de spaarzame, daardoor extra effectieve muziek.