Brigitte Kren: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Blatt und Blüte - Die Erbschaft

2004 | Komedie

Duitsland​/​​Oostenrijk 2004. Komedie van Michael Kreindl. Met o.a. Götz George, Christiane Hörbiger, Rafael Schuchter, Alexander Strobele en Marie-Christine Friedrich.

Het overlijden van de negentigjarige tante Agathe zorgt voor veel ruzies onder de vijf erven en dat begint al op haar begrafenis.

Tatort - Nichts ist so fein gesponnen

2003 | Mysterie

Oostenrijk 2003. Mysterie van Thomas Roth. Met o.a. Wolfgang Böck, Simon Schwartz, Monika Weinzettl, Erwin Steinhauer en Beatrice Frey.

Het overlijden van de negentigjarige tante Agathe zorgt voor veel ruzies onder de vijf erven en dat begint al op haar begrafenis.

Suzie Washington

1998 | Drama

Oostenrijk 1998. Drama van Florian Flicker. Met o.a. Birgit Doll, August Zirner, Wolfram Berger, Karl Ferdinand Kratzl en Nina Proll.

Suzie Washington is een aangrijpende film over een vluchtelinge, een intrigerend verhaal over de Russische Nana (Doll). Op weg naar de VS wordt ze op het vliegveld van Wenen betrapt. Haar visum deugt niet. Bij toeval weet ze te ontsnappen, en probeert dan - als de Amerikaanse toeriste Suzie Washington - over land naar Duitsland te gaan. Flicker filmde Nana/Suzie´s belevenissen als een documentaire en weet daarmee de blik te scherpen. Door haar ogen krijgen simpele tafereeltjes - de professionele lach van een lokettiste, de onverschilligheid van welvarende bustoeristen - iets lachwekkends. Maar Flicker heeft geen moreel oordeel klaar en is wars van sentimentaliteiten. In plaats daarvan verhaalt hij over een vrouw zonder papieren, die alleen daarom al door de mensen om haar heen als crimineel wordt gezien. (IdH/VPRO Gids)

Die Ameisenstraße

1995 | Drama

Oostenrijk 1995. Drama van Michael Glawogger. Met o.a. Robert Meyer, Bibiane Zeller, Nikolaus Paryla, Monika Tajmar en Wolfgang Böck.

In de straat uit de titel, ergens in Wenen, staat het gebouw dat dateert uit ca 1880. De ouden van dagen, die er wonen zijn in de meerderheid. Er zijn ook kinderener en Oosteuropeanen, w.o. Poolse gastarbeiders en ontheemde Joegoslavi[KA3]ers. Iedereen blijkt een geheim, een eigenaardigheid of een merkwaardige gewoonte te hebben. Hoe het ook zij iedere bewoner is gehecht aan zijn stek. De eigenaar van het pand is een chique oude heer, die zijn bewoners met rust laat totdat hij komt te overlijden en zijn jonge neef het bezit erft. Er breken nieuwe tijden aan. Dat betekent dat het gebouw gerenoveerd moet worden, de huurders moeten ophoepelen en ieder appartement met een dikke winst moet worden verkocht. Hoewel de bewoners beslist niet in harmonie met elkaar leven, sluiten ze voor [KA1]e[KA1]en keer de rijen aaneen en gaan in verzet, dat in de finale zijn beslag krijgt. De gehele geschiedenis wordt met ironie verteld door Alfred Navratil (Meyer), een ambtenaar wiens job bestaat uit het bijhouden van statistieken. Hij heeft alles met grote precisie opgetekend. Een film die met oog voor detail gemaakt is en opgebouwd is uit kleine sketches, sommigen beter dan anderen, maar die aan het einde naadloos in elkaar overgaan. Met verve gespeeld, vooral door Meyer, en Zeller als Frau Gerhart een koopzieke vrouw, die van overbodige aankopen wordt afgeholpen door de arme, stelende Polen... Vaardig geregisseerd en heel plezierig om naar te kijken. Het camerawerk is van Jíri Stibr. De Weense muziek van Marcus Davy verhoogt de pret.