Emmy Burg: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Willy, der Privatdetektiv

1960 | Mysterie, Misdaad

Duitsland 1960. Mysterie van Rudolf Schündler. Met o.a. Claus Biederstaedt, Renate Mannhardt, Rudolf Platte, Franz Schneider en Charlotte Krekel.

Kroegbaas Millowitsch is een verknocht amateur-speurder, tot grote ergernis van zijn vrouw. Als hij in deze onwaarschijnlijke film van een ver-familielid een een detectivebureautje erft, trekt hij er met zijn kellner op uit om de misdaad te bestrijden. Hij is zich niet bewust dat hij een afleidingsmanoeuvre vormt voor een misdadige organisatie die hem als dekmantel gebruikt. Zuiver en alleen voor Millowitsch-fans, maar die komen wel aan hun trekken.

Anastasia - Die letzte Zarentochter

1956 | Drama

Duitsland 1956. Drama van Falk Harnack. Met o.a. Susanne von Almassy, Ivan Desny, Ellen Schwiers, Lilli Palmer en Eva Bubat.

Een rondzwervende vrouw beweert Anastasia te zijn, een van de kinderen van de vermoorde tsarenfamilie, die miljoenen op een bankrekening in Engeland hadden gezet. Niemand wil de aanspraken van de tsarendochter erkennen. Terecht of niet? Anatol Litvak verfilmde in Hollywood hetzelfde jaar Anastasia.

Glückliche Reise

1954 | Muziek, Komedie

Duitsland 1954. Muziek van Thomas Engel. Met o.a. Paul Hubschmid, Inge Egger, Paul Klinger, Ina Peters en Peer Schmidt.

Wanneer twee jongens hun correspondentievriendinnen in levenden lijve ontmoeten, blijken er heel wat problemen te moeten worden opgelost voordat er van twee gelukkige paren sprake kan zijn. Matige verfilming van de gelijknamige operette van Eduard Künneke, Max Bertuch en Kurt Schwabach. Scenario van Paul Helwig en Herbert Witt. Camerawerk van Hans Schneeberger.

Heimweh nach dir

1952 | Muziek, Komedie

Duitsland 1952. Muziek van Robert A. Stemmle. Met o.a. Margot Hielscher, Peter Pasetti, Wolfgang Lukschy, Peter Mosbacher en Wilfried Seyferth.

Vijf jonge musici vieren met hun onlangs opgerichte band het ene succes na het andere. Alleen wat kleingeestige jaloezie onderling bezorgt de leden problemen. De op zich interessante kans de opkomst van een band in het na-oorlogse Berlijn te belichten, wordt helaas verknoeid door platte grappen en sentimentele schlagers.