Salvo Randone: cast.
Er zijn 30 films gevonden.

In nome del papa re

1977 | Drama

Italië 1977. Drama van Luigi Magni. Met o.a. Nino Manfredi, Salvo Randone, Danilo Mattei, Carmen Scarpitta en Giovanella Grifeo.

Een psychologisch drama met Manfredi als een hooggeplaatste ambtenaar in het Vaticaan die van zijn minnares verneemt dat zijn onwettige zoon betrokken is bij een aanslag op de paus. Hij zal al zijn invloed aanwenden om de jongen, die niet weet wie zijn vader is, vrij te krijgen. Gesitueerd in 1867, tegen het einde van de pauselijke staat, lijdt dit uitstekend vertolkte, intieme drama onder een al te sobere regie en een op bepaalde momenten langdradige en praatzieke uitwerking. Muziek van Armando Trovaioli.

Io, io, io... e gli altri

1975 | Drama, Komedie

Italië 1975. Drama van Alessandro Blasetti. Met o.a. Walter Chiari, Gina Lollobrigida, Silvana Mangano, Marcello Mastroianni en Vittorio de Si.

Een journalist leest op de spiegel van het treintoilet: 'Lang zal ik leven', en besluit twee dagen lang een onderzoek naar egoïsme in de moderne samenleving in te stellen - in politiek, huwelijk, religie, relaties - terwijl een loyale vriend hem van het tegendeel probeert te overtuigen en daarbij het leven laat. Italiaanse sterren van vroeger en nu en een dozijn schrijvers werkten met wisselend resultaat in de talrijke korte episodes belangeloos mee aan deze film van veteraan Blasetti. De regie is meer vermoeid dan venijnig, waardoor de voornaamste aantrekkelijkheid het herkennen van de talrijke gezichten blijft.

Il Poliziotto è marcio

1974 | Misdaad

Italië​/​​Frankrijk 1974. Misdaad van Fernando Di Leo. Met o.a. Luc Merenda, Salvo Randone, Richard Conte, Raymond Pellegrin en Vittorio Caprioli.

Een politie-inspecteur te Milaan laat sigarettensmokkel oogluikend toe en verzwakt daarmee zijn officiële positie als de smokkelaars de rookwaar vervangen door drugs en wapens. Dit uiterst routineus misdaadwerkje legt zich vooral toe op geweld en bloedvergieten. Men heeft het allemaal vaker gezien - en vermoedelijk beter. USA/GB-titel: SHOOT FIRST...DIE LATER.

La Colonna infame

1973 | Drama, Historische film, Oorlogsfilm

Italië 1973. Drama van Nelo Risi. Met o.a. Helmut Berger, Lucia Bosé, Vittorio Caprioli, Francisco Rabal en Salvo Randone.

Angst en bijgeloof rond de pestepidemie van de 17de eeuw in Milaan leiden tot een politiek gemanipuleerde heksenjacht op de 'verspreiders' van de ziekte. Twee mannen verklaren zich na langdurige processen en folteringen schuldig en worden geëxecuteerd als sussende afleiding voor het groeiend verzet onder de bevolking. Deze filmische reconstructie van een historisch proces kreeg een zorgvuldige aankleding en een sterke rolbezetting, maar heeft te weinig dramatische adem waardoor het resultaat nauwelijks boven een geïllustreerde geschiedenisles uitstijgt.

La Calandria

1973 | Komedie, Historische film, Romantiek

Italië 1973. Komedie van Pasquale Festa Campanile. Met o.a. Lando Buzzanca, Barbara Bouchet, Salvo Randone, Agostina Belli en Mario Scaccia.

Deze klassieke renaissance-komedie van Bibbiena gaat over een jongen die het ervan neemt en verliefd is op de prille echtgenote van een goedgelovige oude sul wiens moeder een beroep doet op een koppelaarster om hem in zijn echtelijke plichten in te wijden. De minnaar geeft zich in travestie als zodanig uit, maar merkt dat de te bedriegen echtgenoot verliefd op hèm wordt. Deze stijlvol aangeklede film had een andere rolbezetting nodig om een aanstekelijke dynamiek te krijgen, maar wordt met Buzzanca in de centrale rol te vaak een platvloerse klucht. Randone als de seniele hoorndrager redt zijn eigen scènes, maar zijn aandeel is te beperkt om de film op niveau te tillen.

Sumario sangriento de la pequeña Estefania

1972 | Horror

Spanje​/​​Italië 1972. Horror van Tonino Valerii. Met o.a. George Hilton, Salvo Randone, Marilù Tolo, Piero Lulli en Manolo Zarzo.

Een politie-commissaris is van plan om een aantal bloedige misdaden op te helderen. Èèn van de weinige respectabele thrillers, met een voor die tijd ongebruikelijke mate van geweld en onzindelijkheid, maar met een trefzekere regie. Bovendien kan de film prat gaan op de schitterende muzikale begeleiding van Ennio Morricone.

Mio caro assassino

1972 | Misdaad, Mysterie

Italië​/​​Spanje 1972. Misdaad van Tonino Valerii. Met o.a. George Hilton, Salvo Randone, William Berger, Marilù Tolo en Manolo Zarzo.

Een sluwe inspecteur van politie (Hilton) doet onderzoek naar een reeks gruwelijke moorden, maar al zijn mogelijke getuigen vinden op mysterieuze wijze de dood. De regie is niet erg briljant, maar toch is de spanning goed opgebouwd. De vraag wie de moordenaar is en wie het volgende slachtoffer zal zijn blijft je bezighouden.

La prima notte di quiete

1972 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1972. Drama van Valerio Zurlini. Met o.a. Alain Delon, Sonia Petrova, Lea Massari, Giancarlo Giannini en Renato Salvatore.

Een leraar die vergeefs naar zijn intellectuele bestaansreden zoekt, wordt tijdelijk aangesteld op een school in Rimini, waar hij aansluiting krijgt met de zuipende en gokkende nietsnutten van de stad. Hij zet een domper op het linkse idealisme van de scholieren, maar wordt verliefd op een leerlinge die ondanks haar jeugd al een smoezelig verleden blijkt te hebben. Bemoeienis van de stad met de overspelige relatie leidt tot een tragedie. Genadeloze tekening van psychologie en milieu tilt de film boven een mogelijk melodrama uit en tekent vooral het geestelijk failliet van veertigers en de kansloosheid van de jeugd. Ongewone, maar zeer overtuigende rol van Delon als uitgebluste intellectueel die de ondergang zoekt in een fatale passie. (Ingekorte Franse versie legt alle accent op zijn rol ten koste van zijn omgeving die bovendien een misleidende nasynchronisatie kreeg waarvan de regisseur zich distantieerde.) Scenario van Zurlini en Enrico Medioli.

Imputazione di omicidio per uno studente

1972 | Drama

Italië 1972. Drama van Mauro Bolognini. Met o.a. Massimo Ranieri, Martin Balsam, Valentina Cortese, Turi Ferro en Salvo Randone.

Tijdens een treffen tussen politie en studenten wordt zowel een agent als een student gedood. Het onderzoek richt zich uitsluitend op de moordenaar van de politieman die de zoon blijkt te zijn van de verantwoordelijke rechter-commissaris. Deze wil zijn schuld alleen met bewijsvoering bekennen, als óók de dood van zijn vriend wordt opgelost. Dit interessante morele dilemma en de actuele problematiek worden door Bolognini, met zijn esthetisch gerichte regie, niet ideaal vormgegeven. Goed geacteerd, vooral door Cortese als de moeder die intuïtief de waarheid vermoedt.

La classe operaia va in paradiso

1971 | Drama

Italië 1971. Drama van Elio Petri. Met o.a. Gian Maria Volonté, Mariangela Melato, Salvo Randone, Mietta Albertini en Luigi Diberti.

Een ijverige arbeider aan de lopende band is geliefder bij bazen dan bij collega's, tot hij een bedrijfsongeval krijgt dat resulteert in staking van de arbeiders. Hij komt tot inkeer en richt bij terugkeer op het werk een revolutionair comité op waardoor hij uiteindelijk ontslagen wordt. Nerveuze vormgeving plus nadrukkelijke geluidseffecten maken afmattend tempo en lawaai in fabriek voor toeschouwer voelbaar, met schitterende rol van Volontè in alle nuances tussen bravoure en vertwijfeling. Hij kreeg hiervoor een speciale vermelding op het filmfestival van Cannes, waar regisseur Petri de Gouden Palm in ontvangst mocht nemen voor de film. Deze prijs moest overigens gedeeld worden met Il caso Mattei van Francesco Rosi, maar Volontè zat in beide films en kreeg dus twee halve prijzen.

Cose di Cosa Nostra

1971 | Komedie, Misdaad

Frankrijk​/​​Italië 1971. Komedie van Steno. Met o.a. Carlo Giuffré, Pamela Tiffin, Jean-Claude Brialy, Vittorio De Sica en Aldo Fabrizi.

Een Italiaanse bewoner van New York wordt met zijn gezin naar Sicilië gezonden om een uitgeweken mafioso te doden vóór deze kan getuigen voor een Amerikaanse onderzoekscommissie. Als hij faalt, zal hij zelf gedood worden. Hij trekt met zijn vrouw door heel Italië om in de onderwereld een killer te vinden die de klus voor hem wil opknappen. De sterke rolbezetting en de vlottere regie dan meestal het geval is bij routinier Steno maken deze komische mafia-film onderhoudender dan de meeste andere.

Nini Tirabusciò, la donna che inventò la mossa

1970 | Komedie, Musical, Historische film

Italië 1970. Komedie van Marcello Fondato. Met o.a. Monica Vitti, Pierre Clémenti, Peppino De Filippo, Carlo Giuffré en Sylva Koscina.

Een actrice wordt verdacht van medeplichtigheid aan de moord op koning Umberto I, maar behaalt na haar celstraf roem in het variété door haar spraakmakende 'kurketrekkerdans', waarmee ze zowel verontwaardigde fatsoensrakkers aantrekt als reeksen minnaars, die ze aan de vooravond van WO I tot pacifisme tracht te bekeren. Deze pittoreske Belle Epoque-klucht slaagt er niet in sociale en politieke gebeurtenissen te combineren met revuescènes, zodat de film een overmatig lange one woman-show van Vitti wordt, die kan zingen noch dansen en dat drukdoenerig probeert te compenseren.

Indagine su un cittadino al di sopra di ogni sospetto

1970 | Thriller

Italië 1970. Thriller van Elio Petri. Met o.a. Gian Maria Volonté, Florinda Bolkan, Salvo Randone, Orazio Orlando en Gianni Santuccio.

Een politie-inspecteur vermoordt zijn onberekenbare minnares, maar is zo zeker van zijn eigen onaantastbaarheid dat hij met opzet een aantal sporen nalaat die in zijn richting wijzen. Belast met het onderzoek naar zijn eigen misdaad heeft hij de mogelijkheid om zich alsnog op zijn rivalen te wreken. Deze bekroonde film combineert een psychologische thriller met een aanklacht tegen machtsmisbruik en is in beide opzichten even overtuigend. Een knappe rol van Volonté als de door zijn beroep paranoide geworden inspecteur.

Il prete sposato

1970 |

Frankrijk​/​​Italië 1970. Marco Vicario. Met o.a. Lando Buzzanca, Rossana Podestà, Salvo Randone, Magali Noël en Enrico Maria Salerno.

Een Siciliaanse pastoor wordt overgeplaatst naar Rome, waar de losse zeden in zijn parochie hem in grote verwarring brengen. Een goedhartige call-girl die wekelijks komt biechten doet zijn celibaat wankelen, omdat een huwelijk tenslotte haar redding zou betekenen. Het aangezette komische spel van Buzzanca in zijn confrontaties met de frivole kerkgemeente maakt van de film een standaardklucht, waarbij de kritische portretten van de religieuze hiërarchie nauwelijks iets kunnen bijdragen aan een zinnige satire. Podestà brengt enige warmte en gevoeligheid als de call-girl die zich wegcijfert om de priesterroeping niet in gevaar te brengen.

Satyricon

1969 | Historische film, Drama, Experimenteel, Avonturenfilm

Italië 1969. Historische film van Federico Fellini. Met o.a. Martin Potter, Hiram Keller, Max Born, Capucine en Alain Cuny.

Twee studenten in het oude Rome betwisten elkaar de gunst van een jonge slaaf. Samen beleven ze een reeks van avonturen waarbij gladiatoren en de minotaurus worden bestreden waarbij de een het leven en de ander zijn potentie verliest. De zeer vrije interpretatie van Fellini van geschriften van Petronius Arbiter geeft alle gelegenheid tot het opvoeren van zijn 'rariteitenkabinet' dat even verbluffend als op den duur afmattend is, bovendien de hoofdpersonen te vaak overwoekert. Niettemin een reeks treffende scènes tussen alle visuele rumoerigheid in, met een bevrijdende visie op een niet door een christelijke beschaving ingesnoerde seksualiteit. Scenario van regisseur Fellini, Bernardino Zapponi en Brunello Rondi. Camerawerk van Giuseppe Rotunno.

Gli intoccabili

1969 | Misdaad

Italië 1969. Misdaad van Giuliano Montaldo. Met o.a. John Cassavetes, Britt Ekland, Peter Falk, Gena Rowlands en Gabriele Ferzetti.

Een mafia-agent in San Francisco probeert vergeefs aandelen in het casino van Las Vegas te krijgen en huurt een net uit de gevangenis ontslagen gangster om het te beroven. Dan hoort hij van de mafialeiding dat Las Vegas taboe is en probeert hij de roof op alle mogelijke, maar vooral gewelddadige manieren tegen te houden. Deze ook door de familie-intriges ingewikkelde, maar onderhoudende misdaadfilm boeit door een sterke rolbezetting en de frisse kijk van de Italiaanse regisseur op de Amerikaanse locaties.

Histoires extraordinaires

1968 | Horror, Fantasy, Mysterie

Frankrijk​/​​Italië 1968. Horror van Roger Vadim, Louis Malle en Federico Fellini. Met o.a. Jane Fonda, Peter Fonda, Alain Delon, Brigitte Bardot en Katia Christine.

E.A. Poe-verfilmingen. Metzengerstein: een machtige en wulpse slotvrouwe wordt geobsedeerd door het paard van de ridder die ze niet in bed heeft weten te lokken. De lamlendige kitsch-verfilming moest een prikkel krijgen door de casting van Fonda's broer Peter als object van haar begeerte, zonder resultaat. William Wilson: een ijdele en wrede officier heeft een vriendelijke dubbelganger die hij doodt, waarna hij zelfmoord pleegt. Malles sketch treft de toon van het oorspronkelijke verhaal en heeft een spannende confrontatie Delon-Bardot. Toby Dammit: een geflipte steracteur komt naar Rome voor een film en wordt achtervolgd door de duivel in de gedaante van een klein meisje met bal. Fellini's sketch heeft met Poe niets te maken, maar is in kort bestek wel de beste van zijn latere films, vol verrassende en beklemmende visuele vondsten en een aangrijpend portret van zelfdestructie door Stamp.

A ciascuno il suo

1967 | Drama, Mysterie, Thriller

Italië 1967. Drama van Elio Petri. Met o.a. Gian Maria Volonté, Irene Papas, Gabriele Ferzetti, Salvo Randone en Luigi Pistilli.

In een klein Siciliaans stadje worden twee mannen vermoord. Het motief lijkt wraak te zijn en al snel worden drie verdachten gearresteerd. De jonge professor Paolo Laurana is ervan overtuigd dat de mannen onschuldig zijn en besluit, in de door de maffia gecontroleerde gemeente, op zoek te gaan naar de waarheid. De film weet niet helemaal de toon van de roman van Leonardo Sciascia te treffen en is beurtelings een sociale aanklacht, een politiefilm en een noodlotsdrama, maar weet in die samenstellende delen wel te boeien.

La Decima vittima

1965 | Sciencefiction

Italië 1965. Sciencefiction van Elio Petri. Met o.a. Marcello Mastroianni, Ursula Andress, Elsa Martinelli, Salvo Randone en Massimo Serato.

In toekomst is oorlog uitgebannen en de agressie gekanaliseerd tot een reeks geselecteerde killers die elkaar onderling mogen uitroeien. Amerikaanse komt naar Rome om haar tiende slachtoffer te scoren en dringt zich als journaliste op aan kampioen-doder die haar onmiddellijk doorheeft, maar niettemin verliefd wordt. SF-satire kreeg visuele uitwerking volgens op-art-mode van jaren zestig die verrassend contrasterend werkt met ruïnes en monumenten van oude Rome. Atletische en expressieloze schoonheid van Andress kreeg hier ideale rol, al blijft het onwaarschijnlijk dat Mastroianni haar verkiest boven levendige Martinelli.

Il Magnifico cornuto

1964 | Komedie, Erotiek

Italië​/​​Frankrijk 1964. Komedie van Antonio Pietrangeli en Antonioni Pietrangeli. Met o.a. Ugo Tognazzi, Claudia Cardinale, Paul Guers, Bernard Blier en Michèle Girardon.

Een getrouwde man ontdekt tijdens een slippertje met hoeveel raffinement zijn vriendin haar echtgenoot weet te sussen en gaat twijfelen aan de trouw van zijn eigen wederhelft. De Italiaanse bewerking van LE COCU MAGNIFIQUE heeft een bravoure-rol van Tognazzi, maar zijn jaloerse fantasieën zijn op den duur pikant noch leuk.

Le mani sulla città

1963 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1963. Drama van Francesco Rosi. Met o.a. Rod Steiger, Salvo Randone, Guido Alberti, Carlo Fermariello en Angelo D'Alessandro.

Een aannemer gespecialiseerd in goedkope maar ondeugdelijke woningbouw in Napels, is altijd de hand boven het hoofd gehouden door de rechtse gemeenteraad. Bij nieuwe verkiezingen dreigt een verschuiving naar het midden en dan stort een woning in elkaar. Er wordt een onderzoek ingesteld. Een boeiende pamflet-film die de vermenging van ondernemers- en politieke belangen aan de kaak stelt. Het scenario is van Enzo Provenza, Enzo Forcella en regisseur Rosi naar de roman van Raffaele La Capria. Achter de camera stond Gianni Di Venanzo.

La Parmigiania

1963 | Komedie

Italië 1963. Komedie van Antonio Pietrangeli. Met o.a. Catherine Spaak, Nino Manfredi, Salvo Randone, Didi Perego en Lando Buzzanca.

Inwonend nichtje van een priester wordt verliefd op een seminarist, maar deze kan de druk van de buitenwereld niet aan en vlucht terug naar het klooster, zodat het meisje haar eigen weg moet zoeken. En die weg gaat ze door gebruik van haar charmes tegenover mannen, die stuk voor stuk morele schipperaars blijken, zodat ze een illusieloze opportuniste wordt. Pietrangeli was vrijwel de enige Italiaan die de omschrijving 'vrouwenregisseur' verdiende en maakte hier optimaal gebruik van de nog half- argeloze vroegrijpheid van Spaak. De diverse kneusjes die ze treft worden met milde melancholie getypeerd, met opvallende rollen van Manfredi en Randone.

Il Criminale

1963 | Thriller, Misdaad

Italië 1963. Thriller van Marcello Baldi. Met o.a. Jack Palance, Yvonne Furneaux, Salvo Randone, Franco Fabrizi en Andrea Checchi.

Op kerstavond, in een bijna lege trein van Rome naar Milaan wordt een man door zijn medepassagier herkend als een Duitse oorlogsmisdadiger. De man schudt aanvankelijk met succes de door de passagiers gealarmeerde politie van zich af, maar wordt toch neergeschoten, zodat hij zijn op het eindstation wachtende oude moeder niet zal terugzien. Deze thriller slaagt er niet in suspense te wekken of van de dramatische mogelijkheden van de rijdende trein gebruik te maken. Lusteloos geacteerd, behalve de melodramatische schmiere van Palance.

II Fornaretto di Venezia

1963 | Misdaad, Romantiek

Frankrijk​/​​Italië 1963. Misdaad van Duccio Tessari. Met o.a. Michèle Morgan, Jacques Perrin, Enrico Maria Salerno, Stefania Sandrelli en Sylva Koscina.

Een Venetiaans bakkersknechtje in de tijd van de Dogen vindt het lijk van een edelman en wordt van moord beschuldigd. De graaf die tijdens het proces zijn verdediging op zich neemt heeft zèlf de man uit jaloezie gedood. Omdat alle veroveringen van het slachtoffer die aan het daglicht treden ook de jongen een grondige reden tot wraak lijken te geven, lukt het hem niet de verdachte vrij te pleiten zonder zelf te bekennen. De curieuze combinatie vam romantisch melodrama en detectivefilm kreeg door de kostuums en historische paleizen een oogstrelende verpakking.

I Giorni contati

1962 | Drama

Italië 1962. Drama van Elio Petri. Met o.a. Salvo Randone en Regina Bianchi.

Een arbeider besluit na de dood van een leeftijdgenoot op te houden met werken om van het leven te gaan genieten. Zijn besluit komt echter te laat. Regie en spel zijn goed in deze sentimentele film die de zin van het leven ter discussie stelt.

Cronaca familiare

1962 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1962. Drama van Valerio Zurlini. Met o.a. Marcello Mastroianni, Jacques Perrin, Valeria Ciangottini, Sylvie en Salvo Randone.

Twee broers zijn na de dood van hun ouders gescheiden van elkaar en in verschillende sociale omstandigheden opgevoed, maar vinden de genegenheid voor elkaar terug bij de gezamenlijke bezoeken aan hun grootmoeder. De maatschappelijk meest geslaagde wordt ongeneeslijk ziek en inspanningen van zijn oudere broer om medische zorg kunnen hem niet redden. Ingetogen psychologische film laat ontwikkelingen zien tegen de achtergrond van het Italië voor, tijdens en vlak na WO II en laat met name de stad Florence een wezenlijke rol meespelen. Treffend spel over de hele linie, al is het engelachtig voorkomen van Perrin wat te opgelegd pandoer voor de rol van slachtoffer. De film werd bekroond met de Gouden Leeuw op het filmfestival van Venetië. Het scenario is van Mario Missiroli en regisseur Zurlini, die de roman van Vasco Pratolini bewerkten. Camerawerk van Giuseppe Rotunno. Technicolor, Mono.

Anni ruggenti

1962 | Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1962. Komedie van Luigi Zampa. Met o.a. Nino Manfredi, Michèle Mercier, Gino Cervi, Françoise Prévost en Salvo Randone.

Een verzekeringsagent komt in 1937 in een Zuiditaliaans stadje, waar hij wordt aangezien voor een fascistische partijfunctionaris die incognito een inspectiebezoek zal gaan afleggen. Door een misverstand gaat hij door de offici[KA3]ele fa[KA10]cade heen kijken en wordt zijn eigen politieke overtuiging aan het wankelen gebracht. Deze zoveelste variant op Gogol`s [KL]Revisor[KLE] is ideaal voor maatschappelijke satire, waarbij aanpassingen aan nationaliteit en periode nauwelijks nodig blijken (zodat er voor wie het orgineel kent ook weinig verrassingen zijn).

Salvatore Giuliano

1961 | Drama

Italië 1961. Drama van Francesco Rosi. Met o.a. Pietro Cammarata, Frank Wolff, Salvo Randone, Max Cartier en Cicero Fernando.

Na de oorlog ontstaat een separistische beweging in Sicilië, waarbij bandiet Giuliano zich aansluit. Ondanks zijn populariteit bij de bevolking komt hij echter steeds meer geïsoleerd te staan en wordt in 1950 gedood. Deze historische figuur werd minder hoofdpersoon dan aanleiding voor een sociaal pamflet over Sicilië, door Rosi in documentaire stijl opmerkelijk gefilmd.

L'assassino

1961 | Drama, Misdaad

Italië​/​​Frankrijk 1961. Drama van Elio Petri. Met o.a. Marcello Mastroianni, Micheline Presle, Christina Gaioni, Salvo Randone en Andrea Checchi.

Maatschappelijk geslaagde antiquair wordt gearresteerd op verdenking van moord op ex-geliefde. Uit onderzoek blijkt hoe hij zijn huidige status heeft bereikt. Politie-intrige is aanleiding voor psychologisch portret van karakterzwakke streber. Zeer goed geacteerd in alle rollen. De officiële debuutfilm van Petri.

Il Re di Poggioreale

1961 | Drama, Misdaad

Italië 1961. Drama van Duilio Coletti. Met o.a. Ernest Borgnine, Yvonne Sanson, Keenan Wynn, David Opatoshu en Lino Ventura.

In het naoorlogse Napels is een gangster de ongekroonde koning van een volkswijk en spreekbuis van de minder bedeelden, waardoor hij het respect afdwingt van de politie en de geallieerden, al zijn zijn praktijken niet te tolereren. Pas als zijn zoon bij een roofoverval wordt neergeschoten, valt de bestaansreden van zijn misdaadimperium weg. Deze interessante combinatie van een sociaal-historische schets en een misdaadmelodrama is al te langgerekt om boeiend te blijven en ontspoort soms ook in al te heftige en holle emotionaliteit.