Francesca Bertini: regie en cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Diva Dolorosa

1999 | Documentaire

Nederland 1999. Documentaire van Peter Delpeut. Met o.a. Soave Gallone, Elena Makowska, Francesca Bertini, Pina Menichelli en Lyda Borelli.

Dora la espía

1943 |

Italië​/​​Spanje 1943. Rafael Matarazzo. Met o.a. Adriano Rimoldi, Maruchi Fresno, Francesca Bertini en Ana Farra.

In 1875 bevindt zich een mooie spionne aan de Franse Rivièra. Een onevenwichtig en daarom vermakelijk spionage-melodrama waarin Bertini, de diva uit de zwijgende Italiaanse cinema, een onverbeterlijke rol speelt.

La signora dalle camelie

1915 |

Italië 1915. Gustavo Serena. Met o.a. Carlo Benetti, Olga Benetti, Gustavo Serena en Francesca Bertini.

In 1875 bevindt zich een mooie spionne aan de Franse Rivièra. Een onevenwichtig en daarom vermakelijk spionage-melodrama waarin Bertini, de diva uit de zwijgende Italiaanse cinema, een onverbeterlijke rol speelt.

Assunta Spina

1915 | Drama

Italië 1915. Drama van Gustavo Serena en Francesca Bertini. Met o.a. Francesca Bertini, Gustavo Serena, Carlo Benetti, Alberto Albertini en Antonio Cruicchi.

Een dorpje in de omgeving van Napels begin 1900. Assunta (Bertini) en Michele Boccadifuoco (Serena) houden van elkaar. Michele is licht ontvlambaar en wordt gemakkelijk jaloers. Raffaele (Albertini) probeert Assunta het hoofd op hol te maken. Michele haalt Assunta naar Napels en organiseert enige tijd later een feestelijk picknick voor haar, waar Raffaele ook aanwezig is. Hij gaat met Assunta dansen, waarop Michele hem molesteert. Een veroordeling van twee jaar is het gevolg. Assunta is ongelukkig en vraagt de invloedrijke Don Federigo Funelli (Benetti) om hulp. Hij kan Michele wel uit de gevangenis krijgen, maar dat heeft zijn prijs: Assunta moet hem betalen met haar gunsten. Als Michele vrij is, begrijpt hij hoe hij zijn opsluiting verder heeft kunnen vermijden. Vernederd en onteerd slaat hij Don Federigo dood en Assunta neemt de blaam op zich. Deze melodramatische draak werd in 1992 gerestaureerd door L'Immagine Ritrovata in Bologna nadat men in het Braziliaanse filmarchief een kopie had gevonden. De film wordt in het algemeen beschouwd als een soort voorloper van het Italiaanse neorealisme dat pas veertig jaar later zijn intrede deed. De rolprent is vooral interessant door zijn portrettering van het Napolitaanse straatleven van toen. De decors zijn van Alfredo Manzi en het scenario is van beide hoofdrollen, tevens het regieduo, naar het gelijknamige toneelstuk van Salvatore Di Giacomo uit 1909. Het camerawerk is van Alberto G. Carta.