Bronislaw Pawlik: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Poznan '56

1996 | Drama

Polen 1996. Drama van Filip Bajon. Met o.a. Tadeusz Szymków, Michal Zebrowski, Mateusz Hornung, Arkadiusz Walkowiak en Agata Kalusza.

Tabu

1988 | Drama, Romantiek

Polen 1988. Drama van Andrzej Baranski. Met o.a. Grazyna Szapolowska, Bernadetta Machala-Krzeminska, Krzysztof Gosztyla, Bronislaw Pawlik en Zofia Merle.

Een Skandinavische film, gemaakt in Polen. Gebaseerd op het boek van de Finse auteur Timo K. Mukka dat in Finland al eerder werd verfilmd. Het is een symbolisch verhaal over liefde, haat en dood. Twee vrouwen, moeder en dochter, vechten voor de liefde van de jonge Krystian; als hij ervandoor gaat trouwt de zwangere dochter met de oude dorpsorganist, ooit de minnaar van haar moeder. De gebeurtenissen brengen de moeder tot zelfmoord. Regisseur Baranski verruilde de aardse benadering van `KOBIETA Z PRPWINCJI` (1985) voor de puurheid van de Griekse tragedie, met twijfelachtig resultaat.

Sonata marymoncka

1988 | Drama, Oorlogsfilm

Polen 1988. Drama van Jerzy Ridan. Met o.a. Olaf Lubaszenko, Henryk Bista, Bronislaw Pawlik, Zdzislaw Kozie[KA1]n en Witold Pyrkosz.

Een low budget-film naar een roman uit 1952 van Marek Hlasko, de legendarische schrijver van de Poolse 'lost generation'. Het is een autobiografisch verhaal over een weesjongen, die met moeite de zware oorlogsjaren overleeft en zijn leven als volwassene start als vrachtwagenchauffeur. Hoewel het scenario belangrijke thema's als corruptie en de stalinistische terreur aanpakt, is dit toch niet meer dan een goed bedoeld, maar niet-geslaagd debuut van een onervaren regisseur.

Pantarej

1988 | Drama

Polen 1988. Drama van Krzysztof Sowinski. Met o.a. Pawel Krolikowski, Tomass Kepinski, Zbigniew Bielski, Miroslawa Marcheluk en Bronislaw Pawlik.

Een sterke en onconventionele film over een jonge drugsverslaafde die de bijnaam Pantarey draagt. Samen met een makker steelt hij drugs uit een ziekenhuis en voor een tijdje vindt hij onderdak in een afkickcentrum voor jongeren. Als hij zijn buit probeert te verkopen wordt Pantarey per ongeluk door een auto overreden. Ondanks de vele tragische gebeurtenissen is de film nooit prekerig of moralistisch. Hij geeft daarentegen een pessimistisch beeld van een onverschillige maatschappij, onbekwame docenten en een inefficiënte politie.