Lawrence Weingarten: productie.
Er zijn 13 films gevonden.

Signpost to Murder

1965 | Thriller

Verenigde Staten 1965. Thriller van George Englund. Met o.a. Stuart Whitman, Joanne Woodward, Edward Mulhare, Alan Napier en Joyce Worsley.

Een terbeschikkinggestelde ontsnapt uit een inrichting en houdt zich schuil bij een vrouw die in een afgelegen watermolen woont en van wie de man op reis is. Ze ontdekken een lijk in het huis en de politie heeft uiteraard maar één verdachte. Jammer genoeg is de film net iets te gekunsteld, maar het spel is sterk. Scenario van Sally Benson. Camerawerk van Paul C. Vogel. Gefilmd in Panavision.

The Unsinkable Molly Brown

1964 | Musical, Drama

Verenigde Staten 1964. Musical van Charles Walters. Met o.a. Debbie Reynolds, Harve Presnell, Ed Begley, Jack Kruschen en Hermione Baddeley.

Reynolds is een weeskind dat opgroeide in een mijnwerkersgezin in Colorado. Ze trouwt met Presnell, een doodgewone mijnwerker. Op een dag vindt hij goud. Reynolds, die er steeds van gedroomd heeft deel uit te maken van de jet-set van Denver denkt haar levensdoel bereikt te hebben. De werkelijkheid pakt echter heel anders uit. Vlotte, levenslustige musical vol kleurrijke personages, maar de uitwerking en de liedjes zijn oppervlakkig. De Broadway-musical werd geschreven door Richard Morris, terwijl Helen Deutsch voor de filmbewerking tekende. Meredith Wilson was verantwoordelijk voor de songs. Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Molly Brown, één van de overlevenden van de ramp met de Titanic. Camerawerk is van Daniel L. Fapp. Gefilmd in Panavision.

The Honeymoon Machine

1961 | Komedie

Verenigde Staten 1961. Komedie van Richard Thorpe. Met o.a. Steve McQueen, Jim Hutton, Paula Prentiss, Brigid Bazlen en Dean Jagger.

Met behulp van de boordcomputer 'Max', hopen McQueen en zijn collega's de bank van een casino te laten springen. Ze halen zich echter alleen maar moeilijkheden op de hals, maar beleven ook de nodige romantische avontuurtjes. Big-budget komedie waarbij weinig te lachen valt. McQueen is nooit een groot komisch acteur geweest en in deze film bewijst hij duidelijk waarom. Gelukkig zijn Hutton en Prentiss er nog om voor enkele geslaagde gags te zorgen. Lichte kost die onmiddellijk vergeten is, naar het scenario van George Wells, gebaseerd op het toneelstuk The Golden Fleecing van Lorenzo Semple Jr. Fotografie van Joseph La Shelle. Gedraaid in CinemaScope.

Ada

1961 | Drama

Verenigde Staten 1961. Drama van Daniel Mann. Met o.a. Susan Hayward, Dean Martin, Martin Balsam, Ralph Meeker en Frank Maxwell.

Een zeper van het type `van krantenjongen-tot-miljonair` over een arm meisje (Hayward) dat de gemakzuchtige Martin helpt gouverneur te worden, terwijl zij zelf een enorme standvastigheid aan de dag moet leggen om de politieke corruptie te overwinnen. Hayward contra Hyde-White in de volksvertegenwoordiging van de staat vormt het hoogtepunt van de film. William Driskill bewerkte de roman van Wirt Williams tot scenario. Camerawerk van Joseph Ruttenberg.

The Gazebo

1959 | Komedie, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1959. Komedie van George Marshall. Met o.a. Glenn Ford, Debbie Reynolds, John McGiver, Carl Reiner en Mabel Albertson.

Televisieschrijver Elliott (Ford), getrouwd met Broadway-actrice Nell (Reynolds), wordt afgeperst door een man die van Nell naaktfoto's heeft die haar reputatie zouden kunnen ruïneren. In al zijn nervositeit bedenkt Elliott een plan om de man te vermoorden, maar dat is nog niet zo makkelijk. Zwarte comedy of errors, die doet denken aan The Trouble with Harry (Hitchcock wordt zelfs genoemd), waarin gedoe en misverstanden zich hoog opstapelen, profiteert van een enthousiaste, uitstekende cast. De kostuums van ontwerpster Helen Rose werden genomineerd voor een Oscar.

Cat on a Hot Tin Roof

1958 | Drama

Verenigde Staten 1958. Drama van Richard Brooks. Met o.a. Elizabeth Taylor, Paul Newman, Burl Ives, Jack Carson en Judith Anderson.

Newman is op zijn best in deze broeierige verfilming van het gelijknamige klassieke toneelstuk van Tennessee Williams. Rijkaard Big Daddy (Ives) heeft kanker en zijn familieleden proberen bij hem in de gunst te komen om hun deel van de erfenis veilig te stellen. Onder hen zijn getroebleerde zoon Brick (Newman), die opvallend afkerig is van zijn vrouw Maggie (Taylor), die dus maar geen kleinzoon weet te fabriceren. De toespelingen uit het toneelstuk op de homoseksualiteit van Newmans personage zijn in de film overigens min of meer verdwenen. Kreeg zes Oscarnominaties.

The Tender Trap

1955 | Komedie, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1955. Komedie van Charles Walters. Met o.a. Frank Sinatra, Debbie Reynolds, Celeste Holm, David Wayne en Carolyn Jones.

Een verrukkelijke productie over een levenslustige vrijgezel Sinatra die in de huwelijksnetten verstrikt raakt van de vastberaden Reynolds. Smetteloos tegenspel van Holm en Wayne en de titelsong 'Love is the Tender Trap' kreeg een Oscar. Naar het toneelstuk van Max Shulman en Robert Paul Smith, door Julius Epstein tot scenario bewerkt. Camerawerk van Paul C. Vogel.

Rhapsody

1954 | Drama, Romantiek, Musical

Verenigde Staten 1954. Drama van Charles Vidor. Met o.a. Elizabeth Taylor, Vittorio Gassman, John Ericson, Louis Calhern en Michael Chekhov.

Een driehoek-romance tussen de rijke Louise Durant (Taylor), violist Paul Bronte (Gassman) en pianist James Guest (Ericson): het muzikaal tussenspel dikt het melodrama aan. Fay en Michael Kanin bewerkten de roman Maurice Guest van Henry Handel Richardson tot scenario. Camerawerk van Robert Planck.

Pat and Mike

1952 | Komedie, Sportfilm, Drama

Verenigde Staten 1952. Komedie van George Cukor. Met o.a. Katharine Hepburn, Aldo Ray, William Ching, Jim Backus en Sammy White.

Hepburn is Pat, een topatlete; Tracy is Mike, haar manager, in deze aangename komedie, maar niet op het niveau van andere films door het duo gespeeld. Ray is goed als een schuine grappen makende sportster. Het scenario is van niemand minder dan Ruth Gordon en Garson Kanin. Veel cameo's van echte topsporters uit die tijd. Wordt ook uitgestraald als ingekleurde versie. Camerawerk van William Daniels.

Adam's Rib

1949 | Komedie, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1949. Komedie van George Cukor. Met o.a. Spencer Tracy, Katharine Hepburn, Judy Holliday, Tom Ewell en Jean Hagen.

Smakelijke satire over de 'battle of the sexes' (hij openbaar aanklager, zij advocaat), met in de hoofdrollen Katharine Hepburn en Spencer Tracy. Een debuterende Judy Holliday speelt de excellente oudgedienden bijna van het doek als dom blondje dat terecht staat voor een (mislukte) moordaanslag op haar ontrouwe echtgenoot. Adam's Rib is een van de negen films van het sterduo Tracy & Hepburn, met pracht titels als Woman of the Year (1942), Pat and Mike (1952) en Desk Set (1957).

Without Love

1945 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1945. Komedie van Harold S. Bucquet. Met o.a. Spencer Tracy, Katharine Hepburn, Lucille Ball, Keenan Wynn en Carl Esmond.

Tracy en Hepburn deden het samen nog nooit zo leuk, maar het scenario van Donald Ogden Stewart laat hen in de steek. Een uitvinder en een weduwe gaan een verstandshuwelijk aan omdat dit goed uitkomt, maar worden later ook nog verliefd. Wynn en Ball zijn prima in de bijrollen. Naar het blijspel van Philip Barry. Camerawerk van Karl Freund.

A Day at the Races

1937 | Familiefilm, Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1937. Familiefilm van Sam Wood. Met o.a. Groucho Marx, Harpo Marx, Chico Marx, Allan Jones en Maureen O'Sullivan.

Groucho is Dr. Hackenbush die de ingebeelde zieke Dumont komt behandelen; veel klassieke sc[KA2]enes (Chico die aan Groucho racetips verkoopt, enzovoort), maar niet het succes van A NIGHT AT THE OPERA vanwege minder opwindende muziek en nevenintrige. Scenario van Robert Pirosh, George Seaton en George Oppenheimer. Camerawerk van Joseph Ruttenberg.

Rendezvous

1935 | Komedie

Verenigde Staten 1935. Komedie van William K. Howard. Met o.a. William Powell, Rosalind Russell, Binnie Barnes, Lionel Atwill en Cesar Romero.

Goede WO I-intrige met Powell, die kantoorwerk moet doen in plaats van vechten aan het front. Hij loopt tegen een berucht spionage-netwerk aan. Russells kluchtige rol is hier slechts hinderlijk. Scenario van Bella Spewack, Samuel Spewack, P.J. Wolfson en George Oppenheimer naar de roman van Herbert O. Yardley American Black Chamber. Camerawerk van William Daniels.