Duke Lee: cast.
Er zijn 24 films gevonden.

Desert Guns

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Charles Hutchison. Met o.a. Conway Tearle, Margaret Morris, Charles K. French, Budd Buster en William Gould.

Oudgediende Jacques Jaccard schreef het scenario voor deze matige western, waarin Conway Tearle moet zorgen voor rust en orde in het rumoerige wilde westen. Henry Cruze deed het camerawerk en hoefde er niet trots op te zijn.

Swifty

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Alan James. Met o.a. Hoot Gibson, June Gale, George 'Gabby' Hayes, Ralph Lewis en Wally Wales.

In deze goede, actierijke western wordt Gibson vals beschuldigd van de moord op een rancher. Hij weet de ware dader te ontmaskeren en Gale te helpen met haar moeilijkheden. Bennett Cohen schreef het scenario naar het verhaal Tracks van Stephen Payne. Het was de eerste van een serie van zes westerns die Gibson zou maken voor Diversion en producent Walter Futter. Verschillende regisseurs en cameramensen, zoals Art Reed, Ted McCord en Paul Ivano, werden ingeschakeld gedurende de serie.

When a Man Rides Alone

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Tom Tyler, Adele Lacy, Alan Bridge, Robert Burns en Frank Ball.

Tyler als de man die goudzendingen overvalt, maar natuurlijk met een doel. De werkelijke eigenaars van de mijnen krijgen van Tyler het goud en alleen de bedriegers, die op oneerlijke wijze in bezit zijn gekomen van de mijn, worden door Tyler aangevallen. Een geslaagde western, door F. McGrew Willis geschreven en door Oliver Drake bewerkt. Edward Kull deed het camerawerk.

Scarlet Brand

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Bob Custer, Betty Mack, Duke Lee, Nelson McDowell en Blackie Whiteford.

Custer wordt van veediefstal beschuldigd - en dat is het simpele thema van deze matige western, door Oliver Drake naar een verhaal van acteur Ryter geschreven, met matige regie van McGowan maar wel goed camerawerk van Edward Kull. Het was de laatste van vier westerns die Custer maakte voor Big-4 Productions en die allemaal door McGowan werden geregisseerd. Custers volgende karwei was de serie THE LAW OF THE WILD.

Flaming Guns

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Arthur Rosson. Met o.a. Tom Mix, Ruth Hall, William Farnum, George Hackathorne en Clarence Wilson.

De titel is bloeddorstiger dan de film zelf. Er zit weinig actie in deze meer komische western waarin Mix verliefd wordt op Hall. Haar vader (Farnum) is daar fanatiek op tegen. Het geheel eindigt met wilde achtervolging als het stel de grens over wil om te trouwen.

Headin' For Trouble

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Bob Custer, Betty Mack, Andy Shuford, Robert Walker en Jack Hardey.

Deze Big-4-western deugt niet. Het scenario van George Morgan was slecht en actieloos en voor zover er iets te regisseren viel, deed McGowan dat niet. Custer is de held, maar hij heeft weinig om handen. Zijn liefdesscènes met Mack doen belachelijk aan en Shuford is verspild als jongen die een beetje sentiment bij het publiek teweeg moet brengen. Edward Kull deed het camerawerk.

The Big Hop

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van James W. Horne. Met o.a. Buck Jones, Jobyna Ralston, Ernest Hilliard, Charles K. French en Charles Clary.

Na zijn laatste Fox-western THE BRANDED SOMBRERO maakte Buck Jones deze eigen produktie. Een vreemde, want hij zit vaker in een vliegtuig dan in het zadel, hangt aan een parachute en maakt zich druk om de hand van een vrouw. De fans vonden het maar niets: na diverse goede westerns was dit een tegenvaller. Buck leed 50 000 dollar verlies. J.B. Mack had het povere verhaaltje geschreven en Allen Siegler was de cameraman. Buck, ontgoocheld, besloot een circus op te richten. Dat avontuur kostte hem niet minder dan 250 000 dollar. Een paar illusies armer sloot Buck in 1930 een nieuw contract om zijn eerste western met geluid te maken met producent Sol Lesser. Dit werd THE LONE RIDER, door Columbia uitgebracht.

Crashing Through

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Thomas Buckingham. Met o.a. Jack Padjan, Sally Rand, William Eugene, Buster Gardner en Tom Santschi.

Rand en Eugene, broer en zus, bezitten een ranch, tot Eugene in een kaartspel zijn helft verliest aan Santschi. Deze geeft cowboy Padjan vervolgens de schuld van veediefstal en weet Eugene te dwingen een postkoets te overvallen, waarbij hij het leven laat. Padjan zet de achtervolging in op Santschi, die er met de buit van de overval van door is. Wyndham Gittens bewerkte het verhaal van Jack Stevens. Cameramannen waren Harry Davis en M.A. Anderson. Liberty Pictures startte met Padjan een western-serie, die na de tweede aflevering al ten onder ging. Padjan (1888-1960) was ook bekend als Jack Duane en speelde verder wat B-rollen, die nimmer indruk maakten.

Clearing the Trail

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Dorothy Gulliver, Fred Gilman, Cap Anderson en Philo McCullough.

Hoot helpt broer Gilman de schurk Anderson te bevechten. Die wil de ranch van hun gestorven vader in handen krijgen. John Natteford bewerkte het verhaal van Charles Maigne, en Harry Neumann deed het camerawerk van deze goede western. Gilman speelde eindelijk eens in een hoofdfilm, na al vanaf 1923 in korte, 20m durende westerns te hebben gespeeld voor Universal. In 26/27 maakte hij zelfs een serie met William Wyler als regisseur (zie: LAZY LIGHTNING). In de periode 27/28 maakte Fred de Texas Ranger-serie, korte actierijke westerns zoals THE LAW RIDER (uit 1927), AMBUSCADE en UNEXPECTED HERO uit '28. Na van 1923 tot 1928 de hoofdrol in vele korte westerns gespeeld te hebben, speelde hij door de jaren dertig heen bijrollen in westerns. Daarna speelde hij hele kleine rolletjes, zoals in 1950 in ANNIE GET YOUR GUN en in SEA OF GRASS uit 1947.

The Circus Ace

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Ben Stoloff. Met o.a. Tom Mix, Natalie Joyce, Jack Baston, Duke Lee en James Bradbury.

Circus-western, waarin Mix het leven redt van Joyce, tot groot ongenoegen van een aantal lieden en vooral van iemand die zelf zijn zinnen op Joyce heeft gezet. Zo komt Tom in de gevangenis, na vals beschuldigd te zijn. Dat hij daar ook weer uitkomt, zijn onschuld bewijst, het gespuis in het stof doet bijten en de hand van Joyce krijgt, staat vast. Jack Jungmeyer bewerkte het verhaal van Harold Shumate. Daniel Clark deed het camerawerk.

Outlaws of Red River

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Lewis Seiler. Met o.a. Tom Mix, Marjorie Daw, Lee Shumway, Arthur Clayton en William Conklin.

Als Texas Ranger is Mix op zoek naar de moordenaar van zijn ouders. Hij krijgt te maken met een bende die postkoetsen overvalt, en met een meisje dat eveneens haar ouders is kwijtgeraakt. Harold Shumate maakte een logisch scenario vol actie van het verhaal van Gerald Beaumont. Daniel Clark was cameraman.

Land of the Lawless

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Thomas Buckingham. Met o.a. Jack Padjan, Tom Santschi, Joseph Rickson, Charles Clary en Vivian Winston.

Santschi is de outlaw die de omgeving onveilig maakt, en Padjan - in een van de twee westerns die hij voor Liberty Pictures maakte - de Texas Ranger die hem moet uitschakelen. Wyndham Gittens bewerkte een verhaal van Wallace Smith en Leon Shamroy deed het camerawerk. Tom Santschi (1879 - 1931) speelde sinds 1909 in de film en was min of meer gedoemd om bijna uitsluitend schurkenrollen in westerns te spelen. Dat begon al in de eerste versie van THE SPOILERS. Hij stierf aan te hoge bloeddruk; zijn laatste film, THE LAST RIDE, was symbolisch en verscheen pas tien maanden na zijn dood.

Tony Runs Wild

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Thomas Buckingham. Met o.a. Tom Mix, Jacqueline Logan, Lawford Davidson, Duke Lee en Vivian Oakland.

Een ode aan Mix'paard Tony. Het dier, dat hier leider is van een groep wilde paarden, komt Mix te hulp op het moment dat deze alleen tegenover een overmacht staat, na van moord te zijn beschuldigd. De leider probeert zijn meisje te pakken te krijgen. Edfrid Bingham en Robert Lord bewerkten het verhaal van Henry Herbert Knibbs. Daniel Clark was de man achter de camera.

The Canyon of Light

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Benjamin Stoloff. Met o.a. Tom Mix, Dorothy Dwan, Carl Miller, Ralph Sipperly en Barry Norton.

Een vriend van Mix sneuvelt in Frankrijk tijdens de Eerste Wereldoorlog. Zijn familie nodigt Tom uit. Zijn aanwezigheid is dan ook vereist, want een zwager blijkt zich voor de gesneuvelde vriend uit te geven en onder diens naam allerlei vieze zaakjes zoals overvallen enz. uit te voeren. Het is duidelijk dat de man zo niet lang meer kan doorgaan. John Stone schreef het en natuurlijk was cameraman Daniel Clark van de partij. De film was gebaseerd op een roman van Kenneth Perkins.

The White Outlaw

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Marceline Day, William Welsh, Duke Lee en Floyd Shackelford.

Ranch-voorman Lee wil met een valse beschuldiging van paardendiefstal Hoxie uit de weg krijgen in zijn relatie met Day, dochter van de ranche-eigenaar Welsh. In werkelijkheid is een paard, White Outlaw, bezig overal ingesloten paarden te bevrijden met een truc die Hoxie hem destijds heeft geleerd voordat het dier uitbrak. Hoxie gaat weer op jacht om White Outlaw te vangen. Isadore Bernstein schreef deze ietwat rustige western en Harry Neumann was de cameraman.

The Call of Courage

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Olive Hasbrouck, Duke Lee, Frank Rice en John T. Prince.

Acord wordt vals beschuldigd van een moord die in werkelijkheid door zijn broer is begaan. Maar zoals dat in een goede western behoort, krijgt broerlief zijn trekken thuis en wordt de held in ere hersteld. Harold Shumate was zowel de scenarist als de cameraman. Overigens was Art zelf een oorlogsheld: hij had gediend in Frankrijk en daar het Croix de Guerre gekregen voor zijn heldenmoed bij Verdun. Hij was de oorlog ingegaan nadat zijn eerste huwelijk met Edythe Sterling in 1916 strandde; vol bitterheid keerde hij Hollywood de rug toe, waar hij sinds 1912 in dozijnen korte films en westerns had gespeeld.

Flying Hoofs

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Bartlett A. Carré, William Welsh, Gordon Russell en Charlotte Stevens.

Sheriff Jack Hoxie zit achter een bendeleider aan die bekend staat als de Raven. Maar zijn broer, Carré, wordt ervoor aangezien en men wil de man ophangen. Bendeleden staan dat niet toe en de identiteit van de ware schurk komt aan het licht. Clee Woods schreef, en Harry Neumann deed het camerawerk.

Don Dare Devil

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Cathleen Calhoun, Duke Lee, William Welch en Thomas G. Lingham.

Jack Hoxie keert met een aantal cowboys uit Wyoming naar zijn huis in Zuid-Amerika terug, waar een vriend vervolgens wordt vermoord en de sheriff de zaak dekt. Maar Jack pikt het niet en met zijn boys gaat hij achter de moordenaar aan. Wyndham Gittens was de scenarist en Harry Neumann de cameraman.

The Western Wallop

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Clifford Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Margaret Landis, James Gordon Russell, Charles Brinley en Duke Lee.

Hoxie heeft onschuldig in de gevangenis gezeten en is nu vrij op erewoord. Hij wil zich daarom buiten moeilijkheden houden. Russell komt daarachter en maakt van die wetenschap misbruik tot hij Landis ontvoert; dan komt Hoxie toch in actie. Wyndham Gittens baseerde zijn scenario op On Parole van Adolph Bannauer. Harry Neumann was de cameraman.

Fighting Fury

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Helen Holmes, Fred Kohler, Duke Lee en Bert De Marc.

Drie man hebben de ouders van Jack Hoxie vermoord, drie man moeten dus sterven. Jack op wraaktocht! Triple Cross For Danger van Walter Coburn werd tot scenario verwerkt door Isadore Bernstein. Harry Neumann was de cameraman.

Mile-A-Minute Romeo

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Tom Mix, Betty Jewel, J. Gordon Russell, James Mason en Duke Lee.

Tom Mix verfilmde in enkele jaren een aantal boeken van Max Brand. Het boek waarop deze western was gebaseerd, Gun Gentlemen: a Western Story , verscheen eerst vier jaar later! Over gevoel voor humor valt niet te twisten. Hier draait het om de concurrentieslag tussen drie mannen, onder wie Tom, om de hand van Betty Jewel. Dat Tom wint, staat bij voorbaat vast. De actie is natuurlijk nergens te vinden. Robert N. Lee bewerkte Brands boek en Daniel Clark deed het camerawerk.

Just Tony

1922 | Western, Zwijgende film

Verenigde Staten 1922. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Claire Adams, J.P. Lockney, Duke Lee en Frank Campeau.

Westernsterren hadden hun eigen paard. William Hart had Fritz en bracht hem een paar keer een ode. Mix deed hetzelfde; zijn naam was inmiddels groter dan die van Hart, die op zijn retour was. Mix' paard was Tony: die wil hier wraak nemen op een paar schurken die hem mishandeld hebben. Mix helpt hem en uit dankbaarheid redt Tony zowel Mix als, bij een latere gelegenheid, Adams. Regisseur Reynolds schreef zelf het scenario naar de roman Alcatraz van Max Brand. Dan Clark was Mix' vaste cameraman. Het publiek was razend enthousiast.

If Only Jim

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Jacques Jaccard. Met o.a. Harry Carey, Carol Halloway, Ruth Royce, Duke Lee en Roy Coulson.

Carey heeft in zijn mijn een goudader gevonden, en dus probeert men zijn bezit in handen te krijgen, waarbij Carey gehinderd wordt door een baby, door Indianen achtergelaten en door hem gevonden. George C. Hull bewerkte het verhaal Brewer Jim's Baby van Philip Verrill Mighels. Harry Fowler deed het camerawerk.

Sundown Slim

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Val Paul. Met o.a. Harry Carey, Otto Meyer, Ed Jones, Mignonne en J. Morris Foster.

De eerste verfilming van het gelijknamige boek van Henry Herbert Knibbs, dat in 1925 nogmaals zou worden verfilmd als THE BURNING TRAILS. Carey trekt naar het westen en krijgt grote problemen met een andere cowboy, die overvallen, plundering en eventueel moord niet uit de weg gaat. Harry Fowler was cameraman.