Walter Steinbeck: cast.
Er zijn 21 films gevonden.

Der Gasmann

1941 | Komedie

Duitsland 1941. Komedie van Carl Froelich. Met o.a. Heinz Rühmann, Anny Ondra, Will Dohm, Kurt Vespermann en Hans Leibelt.

Hermann Knittel staat in de nachttrein voor een flink bedrag zijn kostuum af aan een heer die bij een liefdesavontuurtje het zijne is kwijtgeraakt. Zijn plotselinge rijkdom wekt wantrouwen. Een leuke komedie waarin Rühmann zo ironisch 'Heil Hitler' zei, dat het uit alle nog achterhaalbare kopieën werd verwijderd.

In letzter Minute

1939 | Komedie, Misdaad

Duitsland 1939. Komedie van Fritz Kirchhoff. Met o.a. Walter Steinbeck, Elga Brink, Erich Ponto en Hans Richter.

Een stel deviezensmokkelaars verbergt geld in een treincoupé, die kort daarna uit de roulatie wordt genomen. Een gepensioneerde spoorwegemployé gaat erin wonen. Bij de schoonmaak doet z'n vrouw een merkwaardige ontdekking... Kirchhoff heeft de turbulente gebeurtenissen alleraardigst vorm gegeven en er een flinke scheut humor aan toegevoegd. Ponto is op z'n best.

In Letzter Minute

1939 | Thriller

Duitsland 1939. Thriller van Friedrich Kirchhoff. Met o.a. Hans Richter, Erich Ponto, Elga Brink en Walter Steinbeck.

Een stel deviezensmokkelaars verbergt geld in een treincoupé, die kort daarna uit de roulatie wordt genomen. Een gepensioneerde spoorwegemployé gaat erin wonen. Bij de schoonmaak doet z'n vrouw een merkwaardige ontdekking... Kirchhoff heeft de turbulente gebeurtenissen alleraardigst vorm gegeven en er een flinke scheut humor aan toegevoegd. Ponto is op z'n best.

Zwei Frauen

1938 | Drama, Romantiek

Duitsland 1938. Drama van Hans H. Zerlett. Met o.a. Olga Tschechowa, Irene von Meyendorff, Paul Klinger en Walter Steinbeck.

Een actrice, die omwille van haar beroep is gescheiden, wordt verliefd op een aanzienlijk jongere coureur, die echter op zijn beurt zijn hart verliest aan haar dochter wanneer die bij hetzelfde theater wordt geëngageerd. Een onderhoudende film met uitstekende, goed geregisseerde acteurs.

War es der im 3. Stock?

1938 | Thriller

Duitsland 1938. Thriller van Carl Boese. Met o.a. Henny Porten, Else Elster, Mady Rahl en Walter Steinbeck.

Op de tweede etage van een flatgebouw is een vrouw vermoord. Praktisch alle bewoners staan onder verdenking. Hoewel de film in hoge mate op de dialogen steunt, weet hij vrijwel doorlopend te boeien. Een mooie rol van Porten.

Rote Orchideen

1938 | Misdaad

Duitsland 1938. Misdaad van Nunzio Malasomma en Walter Janssen. Met o.a. Olga Tschechowa, Albrecht Schoenhals, Camilla Horn, Hans Nielsen en Herbert Hübner.

Twee ingenieurs (Schoenhals en D[KA3]oderlein) worden verdacht van bedrijfsspionage. Schoenhals weet naar het buitenland te vluchten en van daaruit bewijst hij, na vele avonturen, zijn onschuld en die van zijn collega. Hij verovert ook nog het hart van zangeres Maria (Tschechowa), die aan het begin van de film een duistere rol speelde. Een misdaadfilm waarvoor je niet op het puntje van je stoel gaat zitten. Noch de spelers, noch het onwaarschijnlijke verhaal weten te boeien, al maakt de muziek van Franz Grothes wel wat goed. Een film die je snel vergeet.

Mordsache Holm

1938 | Mysterie

Duitsland 1938. Mysterie van Erich Engels. Met o.a. Walter Steinbeck, Elisabeth Wendt, Ursula Deinert, Harald Paulsen en Werner Scharf.

In een uitgebrande auto wordt het lijk van de danseres Graciella Holm gevonden. Alles wijst op een misdrijf. Omdat Graciella met haar partner ruzie heeft gehad over een contract valt de verdenking op hem. Prima typeringen en spanning tot het einde toe.

Die kleine und die große Liebe

1938 | Komedie

Duitsland 1938. Komedie van Josef von Báky en Ulrich Bettac. Met o.a. Jenny Jugo, Gustav Fröhlich, Rudi Godden, Walter Lieck en Maria Koppenhöfer.

Erika, stewardess (Jugo) bij Lufthansa, wordt verliefd op Prins Alexander (Fröhlich), die incognito reist. Ze brengt een paar heerlijke weken met hem door aan de Middellandse Zee, tot ze bij toeval ontdekt wie haar geliefde is. Teleurgesteld keert ze zich van hem af. Wanneer de affaire bekend wordt, probeert de koninklijke familie Erika zwart te maken, met als enig resultaat dat Alexander afstand doet van de troon en trouwt met zijn stewardess. Een prachtige film, die de vergelijking met de latere ROMAN HOLIDAY glansrijk kan doorstaan. Jenny Jugo overtuigt ook in serieuze scènes. De gelijkenis met de geschiedenis van de troonsafstand van Engelse koning Edward VIII vanwege zijn geliefde Wallis Simpson, werd de film noodlottig. Na WO II werd de film, onder druk van de Engelsen, verboden door de geallieerden. Nu is hij alweer lange tijd vrijgegeven.

Premiere

1937 | Musical, Mysterie

Duitsland 1937. Musical van Géza von Bolváry. Met o.a. Zarah Leander, Karl Martell, Theo Lingen, Attila Hörbiger en Maria Bard.

Hörbiger als commissaris Helder die een moord op een producent oplost tijdens de première van een revue met een 'Kanonen-Nummer'. Schlagers: 'Das Buch der Liebe' en 'Eine Braut in Shanghai' Het scenario is van Max Wallner en F.D. Andam. Het camerawerk is van Franz Planer.

Gauner im Frack

1937 | Misdaad

Duitsland 1937. Misdaad van Johannes Riemann. Met o.a. Camilla Horn, Paul Klinger, Karl Martell, Carl Günther en Charlott Daudert.

Conny, een Duitse jongeman (Klinger), komt in Monte Carlo nietsvermoedend in contact met een bedriegers-echtpaar, dat zich Baroff (G[KA3]unther) en Vera (Horn) noemt. Hij verliest van hen tijdens een spelletje kaarten, en raakt daarbij al zijn contanten kwijt. Bij de achtervolging van het paar krijgt Conny een ongeluk. Deze gebeurtenis brengt Vera tot inkeer en ze scheidt van Baroff. In Parijs leert zij Fred (Martell) kennen en gaat van hem houden. Ze weet niet, dat hij Conny's broer is. Wanneer Conny, nadat hij genezen is, Vera ontmoet, verzwijgt hij, na een innerlijke tweestrijd, het verleden van Vera voor zijn broer, omdat hij ziet dat hun liefde serieus is. Een zeer melodramatische en sensationele misdaadfilm, waarvan de zwakke regie onmiskenbaar is. Ondanks de goede acteurs slechts van doorsneekwaliteit. Ook bekend als KONFLIKT.

Schloß Vogelöd

1936 | Misdaad

Duitsland 1936. Misdaad van Max Obal. Met o.a. Carola Höhn, Hans Stüwe, Hans Zesch-Ballot, Käte Haack en Walter Steinbeck.

Deze film, gebaseerd op de roman van Rudolf Stratz, is een herverfilming van de gelijknamige zwijgende film uit 1921. Maar in tegenstelling tot die verfilming steekt de nieuwe hierbij magertjes af. Het volgende gebeurt: na het verdwijnen van graaf Vogel[KA3]od (Steinbeck), vermoedt de politie dat er sprake is van moord. Dat is ook zo, Vogel[KA3]od wordt tegen het einde van de film uit de sneeuw gevist. Er zijn heel wat verdachten, echtgenote (H[KA3]ohn), broer (St[KA3]uwe), tante (Haack) alsmede een jachtopziener (Hellmer). De dader is echter de compagnon van de graaf (Zesch-Ballot), die overigens al vanaf het begin de verdenking van de toeschouwer op zich heeft geladen. Terwijl de film, die in 1921 gemaakt is door de voortreffelijke regisseur F.W. Murnau, vandaag nog spannend en eng is, ontlokt de geluidsfilm uit 1936 de toeschouwer slechts een vermoeid gegaap.

Winternachtstraum

1935 | Komedie, Muziek

Duitsland 1935. Komedie van Géza von Bolváry. Met o.a. Magda Schneider, Wolf Albach-Retty, Richard Romanowsky, Hans Moser en Theo Lingen.

Kassier Boeneke (Romanowsky) en klerk Prinz (Moser) willen hun collegaatje Hilde (Schneider) aan een man helpen. Gedrie[KA3]en gaan ze op vakantie in de bergen. Daar komt het tot de dolste verwikkelingen. Boeneke wordt van verduistering verdacht en Prinz van oplichting, een stel dieven (Meyerinck/Bj[KA3]ornson) pikt de aktentas van Boeneke en tenslotte duiken ook nog de directeur en de afdelingschef van de firma op. Maar het was de moeite waard: Hilde krijgt haar kerel (Albach-Retty). De sterren zijn niet Schneider en Albach-Retty, maar het komische trio Moser, Romanowsky en Lingen, die alle registers van hun kunnen opentrekken. Scenario van Ernst Marischka en camerawerk van Werner Brandes.

Wer wagt - gewinnt!

1935 | Muziek

Duitsland 1935. Muziek van Walter Janssen. Met o.a. Heinz Rühmann, Lizzi Holzschuh, Carl Günther, Annemarie Sörensen en Walter Steinbeck.

Paul Neumann is verliefd op Luise, de dochter van zijn baas, maar Anette, de dochter van een rijke chocoladefabrikant, heeft haar zinnen op Paul gezet. De niet erg overtuigende verfilming van Benatzkys operette Bezauberndes fräulein wordt ook onder deze titel vertoond. Rühmann als Paul is eigenlijk de enige die dat leven in de brouwerij brengt.

Sie und die Drei

1935 | Misdaad, Komedie

Duitsland 1935. Misdaad van Viktor Janson. Met o.a. Charlotte Susa, Hans Söhnker, Hilde Krüger, Harald Paulsen en Kurt Vespermann.

Misdaadkomedie over bedrijfsspionage. Vier hotelbedienden (Kr[KA3]uger, S[KA3]ohnker, Paulsen und Vespermann) weten een grootindustrieel (Waldau) en zijn dochter (Susa) uit handen te houden van een stel boeven (Steinbeck en Meyerinck). Krüger krijgt Söhnker en dat is dat. Een flauwe, nietszeggende film, niet leuk en niet spannend. Het is dan ook onbegrijpelijk dat de Duitse tv hem enige jaren geleden uit het archief heeft gehaald en vertoond. Ook bekend als EINE NACHT IM PALAST-HOTEL.

Oberwachtmeister Schwenke

1935 | Misdaad

Duitsland 1935. Misdaad van Carl Froelich. Met o.a. Gustav Fröhlich, Marianne Hoppe, Emmy Sonnemann, Sybille Schmitz en Claire Fuchs.

De jonge, eerlijke en plichtsgetrouwe politieman Schwenke (Fr[KA3]ohlich) raakt bij een bankier (Steinbeck) thuis, zonder dat hij het weet, verwikkeld in een afpersingszaak, waarbij ook de vrouw van de bankier (Sonnemann) betrokken is. Schwenke wordt op non-actief gesteld tot hij zich, met behulp van Maria (Hoppe), die verliefd op hem is, tenslotte kan rehabiliteren. Een spannende misdaadfilm, die goed in elkaar zit. De oude meester Carl Froelich had dan ook de beschikking over uitstekende acteurs. Prachtig is Sybille Schmitz in de rol van een dienstmeisje, dat later vermoord wordt. We zien de toneel-actrice Emmy Sonnemann in haar laatste filmrol: in hetzelfde jaar trouwde ze met Hermann Göring. Ook bekend als DER VIELGELIEBTE.

Die Letzte Fahrt der Santa Margareta

1935 | Avonturenfilm, Misdaad, Romantiek

Duitsland 1935. Avonturenfilm van George Zoch. Met o.a. Hilde Hildebrand, Maria Sazarina, Else Elster, Walter Steinbeck en Herbert Hübner.

Een aardig verhaal over dranksmokkel, liefde en zeemans- romantiek in Duitse Hollywood-stijl. Gesitueerd in Hamburg. Georg Zoch schreef het scenario. Karl Hasselmann verzorgde het camerawerk.

Die beiden Seehunde

1934 | Komedie

Duitsland 1934. Komedie van Fred Sauer. Met o.a. Weiß-Ferdl, Fita Benckhoff, Baby Gray, Harry Gondi en Walter Steinbeck.

De Beierse komiek Weiß-Ferdl in een dubbelrol. Hij is en de bediende van de vorst en de vorst zelf van een klein staatje in het zuiden van Duitsland. Omdat ze erg op elkaar lijken wisselen ze een poosje van rol. Zo doen ze nieuwe ervaringen op, wat hun begrip en menselijk inzicht ten goede komt. Zoals alle films van Weiß-Ferdl is ook dit geen kunstzinnig hoogstandje. Maar het wordt, ondanks het simpele verhaal, duidelijk wat de Beierse komiek wil zeggen: pas op voor willekeur en autoritair denken.

Der Page vom Dalmasse-Hotel

1933 | Komedie

Duitsland 1933. Komedie van Victor Janssen. Met o.a. Dolly Haas, Harry Liedtke, Hans Junkermann, Trude Hesterberg en Gina Falkenberg.

Haas probeert tevergeefs te solliciteren maar krijgt nergens werk totdat ze zich als jongeman verkleedt en een baantje als page in een groot hotel krijgt. Daar ontmaskert ze een moeder en dochter, die een miljonair proberen in te palmen. Uit dankaarheid mag ze op zijn landgoed komen logeren, waar ze als 'man' gelukkig door de mand valt; ze leefde nog lang en gelukkig met haar rijkaard... Onderhoudende komedie uit prefascistisch Duitsland; in 1935 vertrok Haas naar Engeland en later de V.S. om haar carrière voort te zetten. Leuke muzikale intermezzo's. In 1957 opnieuw gefilmd als DER PAGE VOM PALAST-HOTEL door Thomas Engel met Erika Remberg en weliswaar de nodige veranderingen, maar veel minder.

Unmögliche Liebe

1932 | Drama

Duitsland 1932. Drama van Erich Waschneck. Met o.a. Asta Nielsen, Hans Rehmann, Ery Bos, Ellen Schwanneke en Elisabeth Wendt.

De weduwe van een officier, Vera Holgk (Nielsen), leeft uitsluitend voor haar dochters Nora (Bos) en Toni (Schwanneke). Pas als ze beeldhouwer Steinkamp (Rehmann) leert kennen, ontdekt ze dat ze nog geen oude vrouw is en zelf recht op geluk heeft. Ze begint een verhouding met de beeldhouwer ondanks de vooroordelen en het onbegrip van haar omgeving en ook van haar dochters. Hij is echter getrouwd met een chronisch zieke vrouw, die in een inrichting verblijft. Ze beseft dat de bezoeken van haar man voor de zieke (Wendt) de enige vreugde in haar bestaan vormen. Dan ziet ze af van haar geluk. Deze film staat of valt met Asta Nielsen. De wereldberoemde Deense actrice toont hier nog eenmaal haar grote talent. Omdat de film geen succes had, was haar eerste geluidsfilm meteen ook de laatste.

Johnny stiehlt Europa

1932 | Avonturenfilm, Actiefilm

Duitsland 1932. Avonturenfilm van Harry Piel. Met o.a. Harry Piel, Dary Holm, Alfred Abel, Carl Balhaus en Walter Steinbeck.

Johnny (Piel) heeft zoveel schulden dat hij zijn geliefde renpaard Europa moet laten veilen. Ursul (Holm), een jonge Amerikaanse, koopt het paard. Een bende, die paardenraces manipuleert, zit ook achter Europa aan. Johnny weet zijn paard te ontvoeren naar Frankrijk, waar het zal deelnemen aan de Grote Prijs van Nice, Ursul en de boeven in zijn kielzog. De boeven stelen het paard, wat leidt tot een wilde achtervolging, die gewonnen wordt door Johnny. Het paard komt uit in Nice en wint. En Johnny krijgt zijn Ursul. Regisseur Piel heeft er een snelle, amusante film van gemaakt, acteur Piel speelt de talrijke actiescènes allemaal zelf.

24 Stunden aus dem Leben einer Frau

1931 | Drama

Duitsland 1931. Drama van Robert Land. Met o.a. Henny Porten, Walter Rilla, Friedrich Kayßler, Margo Lion en Hermine Sterler.

Een eenzame, jonge weduwe (Porten) reist langs de plaatsen waar ze zulke gelukkige tijden heeft doorgebracht met haar man. In het casino van een hotel aan de Rivi[KA2]era ontmoet ze een jongeman (Rilla), een gokverslaafde. Ze voorkomt zijn zelfmoord en samen brengen ze een heerlijke dag door. 's Avonds zit hij weer aan de speeltafel. Zij trekt zich terug, maar hij komt haar toch achterna. Een verfilming van de novelle van Stefan Zweig die nog sterk tegen de zwijgende film aanleunt. Maar het spel is zeker het aanzien waard.