Ramón Pereda: regie en cast.
Er zijn 43 films gevonden.

Caña brava

1965 | Drama

Mexico​/​​Puerto Rico 1965. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Javier Solís, Ramón Pereda en Braulio Castillo.

Een stelletje dat op het punt staat te trouwen wordt gedwarsboomd. De baas van de jongen is verliefd op het meisje en beraamt een plan om de geliefden uit elkaar te drijven. Wat begint als een uiterst geforceerde komedie eindigt als een snotterig melodrama.

En la mitad del mundo

1963 | Komedie

Ecuador​/​​Mexico 1963. Komedie van Ramón Pereda. Met o.a. Ernesto Albán, Andrés Soler, Rita Macedo en Mauricio Herrera.

Een arm gezinshoofd is onder een ongelukkig gesternte geboren: iedere keer als hij een handeltje opzet, loopt het op niets uit. Duidelijk gemaakt ter meerdere glorie van de Ecuadoriaanse komiek Albán en de nauwelijks bestaande filmwereld in zijn land.

Voy de gallo

1962 | Komedie, Drama

Mexico 1962. Komedie van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Dagoberto Rodríguez, Antonio Maciel en Sara Montes.

Door een misverstand ziet een aanstaande bruid haar geluk vernietigd. Ze compromitteert zich met een oude rijkaard om haar vermeende schande te verbergen. De overvloed aan liedjes laat voor de ontwikkeling van de luchtige intrige weinig ruimte over.

Romance en Puerto Rico

1961 | Komedie, Musical

Mexico​/​​Brazilië 1961. Komedie van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Dagoberto Rodríguez, Nelly Darén en Ramón Pereda.

Omdat ze niet met en miljonair wil trouwen slaat een meisje op de vlucht en verstopt zich aan boord van een schip, waarna ze een eindeloze reeks avonturen beleeft. Deze middelmatige film over liefde en avontuur is opgefleurd met liedjes.

Vámonos para la feria

1960 | Komedie, Musical

Mexico 1960. Komedie van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Julio Aldama, Paco Michel en Ramón Pereda.

Een rijke weduwnaar besluit zijn twee zoons uit te huwelijken, omdat zijn huis een chaos is door het ontbreken van een vrouwenhand. De overdaad aan serenades, die door de regisseur en acteur Pereda in deze komedie aangeboden wordt, beslaat al bijna de helft van de film, over de rest kan beter gezwegen worden.

El Centauro del Norte

1960 | Avonturenfilm, Musical

Mexico 1960. Avonturenfilm van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, José Elías Moreno, Eduardo Noriega en Armando 'El Chicote' Soto la Marina.

De jonge Adelita is gevangen genomen tijdens het spioneren bij generaal Villa, maar de kapitein die met haar bewaking belast is, wordt verliefd op haar. Volkomen belachelijk.

Viva Jalisco que es mi tierra!

1959 | Romantiek, Musical

Mexico 1959. Romantiek van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Manuel Capetillo, Andrea Palma en Armando 'El Chicote' Soto la Marina.

Een verliefd stelletje moet uit elkaar vanwege de problemen van de vader van hem. Hij wordt beroemd als stierenvechter en zij als zangeres. Een potpourri van muzieknummers, folklore en stierengevechten, in een melodramatisch kader.

Las Cuatro milpas

1958 | Drama, Musical

Mexico 1958. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Manuel Capetillo, Roberto G. Rivera en Luis Pérez Meza.

Een man besluit, uit teleurstelling dat een meisje niet op zijn huwelijksaanzoek in wil gaan, haar te gronde te richten door haar vriend van een misdaad te betichten. Meer muziek dan verhaal.

Acapulqueña

1958 | Komedie, Musical

Mexico 1958. Komedie van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Manuel Capetillo, Eulalio 'Piporro' González en Oscar Ortíz de Pinedo.

Drie mannen hebben hun zinnen gezet op een mooi meisje uit Acapulco, van wier danskwaliteiten zij zo onder de indruk zijn, dat zij haar het voorstel doen om met hen op wereldtournee te gaan. Onbetekenend, belachelijk en dom.

Sucedió en México

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Joaquín Cordero, Carmelita González en Raúl Meraz.

Een vooraanstaand arts weerhoudt een meisje ervan om zelfmoord te plegen en stelt haar voor een nieuw leven te beginnen door zich uit te geven voor zijn eigen zus. Met de beste wil van de wereld niets origineels in te bekennen.

Flor de canela

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Joaquín Cordero, Raúl Meraz en Emma Roldán.

Een meisje met onbekende achtergrond wordt verliefd op een jongen die bij een moord betrokken is geweest. Alles is er op gericht om de danskwaliteiten van de hoofdrolspeelster te laten zien. Erg middelmatig.

Tu vida entre mis manos

1954 | Drama, Mysterie

Mexico 1954. Drama van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Esther Fernández, Armando Calvo, Ramón Pereda en Estela Matute.

Een vrouw voelt zich achtervolgd door een moordzuchtige psychopaat, denkend dat het haar man is. Een film met een uitstekend gevoel voor ritme, ondanks enkele onvolkomenheden.

Casa de perdiciòn

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Fernando Fernández, Julio Villarreal en José Baviera.

Om de dood van haar vader te wreken wordt een vrouw koningin van de onderwereld. Afschuwelijk.

María Cristina

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Carlos Cores, Prudencia Grifell en Jorge Reyes.

Een meisje komt met haar oma naar de grote stad; zij worden in huis genomen door een arts op wie het meisje verliefd wordt. De toch al flinterdunne plot van de film wordt volledig verdrongen door de talloze liedjes van de hoofdrolspeelster.

La Niña popoff

1951 | Drama, Musical

Mexico 1951. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Ernesto Velázquez, Delia Magaña en Luz María Núñez.

Een zangeres aanvaardt de hoofdrol in de revue van een befaamd componist, die op haar verliefd wordt. Maar door een misverstand loopt zij bij hem weg. Een aaneenschakeling van stommiteiten, de een nog erger dan de ander, met bijna 40 minuten muziek.

La Reina del mambo

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Sara García, Gustavo Rojo en Eduardo Noriega.

Een meisje laat haar vriendje in de steek om er vandoor te gaan met een pooier die haar drogeert om haar vervolgens te prostitueren. Veel te gecompliceerd en te wreed.

El Ciclón del Caribe

1950 | Drama, Musical

Mexico 1950. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Carlos Cores, Prudencia Grifell en Juan José Piñeiro.

Wachtend op de terugkeer van haar verloofde, vindt een meisje werk als danseresje bij een cabaret; ze wordt op slag beroemd. Niet minder dan vijfenveertig minuten muziek maakten het onmogelijk om de toch al minimale plot van dit stompzinnige melodrama enige diepgang mee te geven.

Rocambole

1946 | Avonturenfilm

Mexico 1946. Avonturenfilm van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en José Baviera.

Parijs 1900. Rocambole ontsnapt uit de gevangenis om op zoek te gaan naar een schat. Tiende film van een ononderbroken serie die Pereda in zeer korte tijd maakte, en waarin zijn vrouw en hoofdrolspeelster Lamar, het leven liet.

Festín de buitres

1946 | Drama

Mexico 1946. Drama van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en Carlos López Moctezuma.

Een schilder raakt na de dood van zijn vader aan lager wal; zijn vriend, een bankier probeert hem te helpen door hem in huis te nemen, maar al spoedig doet het gerucht de ronde dat hij een verhouding heeft met zijn vrouw. De film werd met zoveel haast gemaakt dat hij nagenoeg onbegrijpelijk is, ondanks de overvloedige dialogen.

Usted tiene ojos de mujer fatal

1945 | Komedie

Mexico 1945. Komedie van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en José Baviera.

Een meisje wordt verleid door haar huisbaas; vanaf dat moment probeert zij hem op alle mogelijke manieren voor zich te winnen. Naar de gelijknamige roman van Jardier Poncela, vlak en nietszeggend. Nog eens verfilmd in 1962.

Papá Lebonard

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Ramón Peón. Met o.a. Adriana Lamar, Ramón Pereda en Carlos Martínez Baena.

De zieke dochter van een rijke klokkenmaker dankt haar leven aan de goede zorgen van een vriendelijke arts op wie zij verliefd wordt. Een zeer middelmatige verfilming van de roman van Jean Aicard, die reeds in 1939 op het witte doek was gebracht door Jean de Limur met in de hoofdrollen Pierre Brasseur en Ruggero Ruggeri.

Flor de un día

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en Elena D'Orgaz.

Een jonge edelman keert terug uit Amerika om te ontdekken dat zijn geliefde, het wachten beu, met een markies is getrouwd. Het toppunt van slaapverwekkende theatraliteit.

Espinas de una flor

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en Elena D'Orgaz.

Een zeeman is verliefd op de dochter van een rijke potentaat. Maar zij moet trouwen met een andere man die op zijn beurt weer verliefd is op een andere vrouw. Opvolger van FLOR DE UN DIA van dezelfde regisseur, en niet minder slecht en ridicuul.

El Inspector Víctor contra Arsenio Lupín

1945 | Misdaad

Mexico 1945. Misdaad van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Luana Alcañiz en Juan Pulido.

Een politieman moet het onderzoek leiden naar de diefstal van voedselbonnen, toegeschreven aan de beroemde dief Arsène Lupin. De opvolger van ARSENIO LUPIN, zo mogelijk nog warriger en onverteerbaarder.

Bienaventurados los que creen

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. Adriana Lamar, Carlos Martínez Baem en Miguel Arenas.

Een voortreffelijk chirurg krijgt van zijn dochter de schuld van de dood van zijn kleinzoon tijdens een operatie. Onverteerbaar.

Arsenio Lupín

1945 | Misdaad

Mexico 1945. Misdaad van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en José Baviera.

De beroemde dief Arsène Lupin berooft in Parijs de rijken om de armen te helpen. Sherlock Holmes' hulp wordt ingeroepen om hem te ontmaskeren. Zeer middelmatige detectivefilm.

El Médico de las locas

1943 | Drama, Mysterie

Mexico 1943. Drama van Alfonso Patiño Gómez. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en Carlos López Moctezuma.

In een psychiatrisch ziekenhuis gebeuren vreemde dingen als gevolg van de vervalsing van een testament van een demente bejaarde vrouw. Onbegrijpelijk en absurd.

El Herrero

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en Carlos Orellana.

Een jonge weduwe, straatarm, trouwt met een man van wie zij niet houdt. Gebaseerd op de gelijknamige roman van Jorge Ohnet. Statisch en houterig zoals er maar weinig zijn. Ook bekend als FELIPE DERBLAY.

Canto a las Américas

1942 | Komedie

Mexico 1942. Komedie van Ramón Pereda. Met o.a. Adriana Lamar, Ramón Pereda en Carlos Villarías.

Om te voorkomen dat een kassier in de gevangenis terechtkomt, besluiten twee jonge vrienden een musical te maken, die succes blijkt te hebben. Opmerkelijk is dat 36 van de in de totaal 82 minuten durende film wordt gevuld met een eindeloos aantal liedjes. Verschrikkelijk.

El Capitán Centellas

1941 | Avonturenfilm

Mexico 1941. Avonturenfilm van Ramón Pereda. Met o.a. Ramón Pereda, Antonio Bravo en José Morcillo.

In de zestiende eeuw verslaat kapitein Centellas de schurk Nu[KA6]no in een zwaardgevecht en verovert zijn verloofde, de markiezin Juana. Grappig verhaal in verzen, dat begint als een parodie op Don Juan en eindigt als huldebetoon aan Mu[KA6]noz Seca (een Spaanse toneelschrijver die zich in de dertiger jaren zeer populair heeft gemaakt met zijn VENGANZA DE DON MENDO). Heel geestig en vermakelijk.

La Torre de los suplicios

1940 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1940. Drama van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Ramón Pereda, Margarita Mora, José Crespo en Elena D'Orgaz.

Een jong meisje dat van moord wordt beschuldigd ziet hoe haar moeder en verloofde worden gedood als zij weigert met een rechter naar bed te gaan. Zij zweert zich te zullen wreken. Een bezienswaardig, typisch melodrama dat het Mexicaanse evenbeeld is van de beroemde Franse film LA TORRE DE NESLE van Gaston Roudes die, door het bloot dat er in werd vertoond, onder de liefhebbers veel aandacht heeft getrokken. In deze film is alleen Stella Inda naakt te zien en dan nog op zeer discrete wijze.

Los Olvidados de Dios

1939 | Drama

Mexico 1939. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. Adriana Lamar, Ramón Pereda, Isabalita Blanch en Pedro Armendáriz.

Een arbeider wordt beschuldigd van de moord op de directeur van de fabriek waar hij werkt. Speciale vermelding verdient het ervaren spel van Armendáriz, Antonio Bravo en Alfonso Bedoya, die deel uitmaken van een groep dorpelingen.

El Gavilán

1939 | Avonturenfilm

Mexico 1939. Avonturenfilm van Ramón Pereda. Met o.a. Ramón Pereda, Antonio Badú en Manuel Noriega.

Een edelmoedige bandiet die wordt vergezeld door zijn trouwe volgelingen Melchior, Kaspar en Balthasar, ontdekt de schuldige van een serie diefstallen die gepleegd zijn in een mijn. Belachelijke, zogenaamde avonturenfilm, opgefleurd door een stieregevecht dat veertien minuten duurt.

México lindo

1938 | Drama, Musical

Mexico 1938. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar, Antonio R. Frausto en Leopoldo Beristain.

De wederwaardigheden van een paar voordat het debuteert in een musical. Het enige leuke zijn de Mexicaanse dansen, verder is het van geen enkel belang.

Mujeres de hoy

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Ramón Peon. Met o.a. Adriana Lamar, Ramón Pereda, Victoria Blanco en Juan José Martínez Casado.

Aangespoord door een vriendin raakt een jonge vrouw verwikkeld in een schandaal. Als haar man er achter komt, besluit hij haar te verlaten. In deze complete flop heeft men getracht te bewijzen hoezeer de moraal van de Mexicaanse meisjes uit die tijd werd beïnvloed door de Amerikaanse opvoeding. Een belachelijke film.

Malditas sean las mujeres

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Adriana Lamar, Ramón Pereda, Leopoldo Ortín en Manuel Noriega.

Een onbemiddelde jongeman is verliefd op een aristocrate. Als hij er achter komt dat zij liever met een graaf trouwt, pleegt hij zelfmoord. Volstrekt walgelijk.

Irma la mala

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar, Juan José Martínez Casado en Victoria Blanco.

Een actrice die gelukkig is getrouwd met een advocaat raakt haar kind kwijt omdat zij in plaats van voor hem te zorgen naar feesten gaat. Een van de succesvolste produkties van de veranderlijke regisseur Sevilla en een van de weinige fatsoenlijke films in dit genre.

El Baúl macabro

1936 | Horror

Mexico 1936. Horror van Miguel Zacarias. Met o.a. Ramón Pereda, Esther Hernández, René Cardona en Manuel Noriega.

Een dokter creëert een wezen dat hij niet onder controle heeft. Vaag op FRANKENSTEIN geïnspireerde, middelmatige film. Het enige aardige is de aanwezigheid van de knappe Hernández die onder een laken op de operatietafel ligt.

El Primo Basilio

1934 | Drama

Mexico 1934. Drama van Carlos de Nájera. Met o.a. Andrea Palma, Ramón Pereda, Domingo Soler en Joaquín Busquets.

Neef Brasilio verleidt zijn nicht als haar man niet thuis is. Men heeft getracht een ambitieuze film te maken (voor de cameraopnames is zelfs Alvin Wickof uit Hollywood overgekomen) maar het is een té schematisch produkt geworden.

Cruz Diablo

1934 | Avonturenfilm

Mexico 1934. Avonturenfilm van Fernando de Fuentes. Met o.a. Ramón Pereda, Lupita Gallardo, Julián Soler en Vicente Oroná.

Een mysterieuze gemaskerde, een strijdlustig man, steelt van de rijken om de armen te helpen, en vecht tegen de tirannie van een vermeende graaf. Op gepaste wijze en luisterrijk geregisseerd; bovendien een daverend kassucces.

Sagrario

1933 | Drama

Mexico 1933. Drama van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar, Julio Villarreal en María Luisa Zea.

Een moeder en haar dochtertje worden door een dokter in dienst genomen omdat haar man in de gevangenis zit. Na jaren verschijnt de ex-gevangene en ontdekt dat beiden verliefd zijn op de arts. De eerste produktie van de veelzijdige Juan Orol, die tevens een rol in de film vervult en die eerder bekendheid genoot als theateracteur, bokser, stierenvechter, baseballpitcher, etc.

La Llorona

1933 | Horror, Mysterie

Mexico 1933. Horror van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Virginia Zuri, Carlos Orellana en Adriana Lamar.

In de familie van een bekende medicus zijn op mysterieuze wijze enkele vierjarige kinderen verdwenen. Ram[KA1]on Pe[KA1]on, een Cubaanse regisseur, heeft met deze langdradige film een eigen versie van LA LLORONA (Het huilende spook) willen geven door gebruik te maken van een aantal abstracte scènes. Helaas werd de film daardoor alleen maar slechter.

El Héroe de Nacozari

1933 | Drama

Mexico 1933. Drama van Guillermo Calles. Met o.a. Ramón Pereda, Lucha Díaz, Antonio R. Fausto en Conchita Banuet.

Een jongeman slaagt er na jaren in zijn enige ambitie, spoorwegbeambte worden, te realiseren. Dan wordt hij echter geconfronteerd met een met dynamiet geladen trein die op het punt staat te ontploffen, en moet hij trachten een catastrofe te voorkomen. Het is meer een simpele opeenvolging van close-ups zonder enig verband dan een film.