Mila Mysliková: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Heimatmuseum

1988 | Drama

Duitsland 1988. Drama van Egon Günther. Met o.a. Jiri Strach, Helmut Zierl, Dana Moráková, Dolly Dollar en Jan Novák.

Deze lange tv-film is vrijelijk ge[KA3]inspireerd op de roman van Siegfried Lenz. Het verhaal beslaat een periode van ruim vijftig jaar en begint in de Masuren, in Oost Pruisen. Drie kinderen, Zygmunt (Strach als kind, Zierl als volwassene) en de zusters Conny (Nov[KA1]ak als kind, Kirschstein als volwassene) en Edith (Mor[KA1]akov[KA1]a als kind, Dollar als volwassene) sluiten vriendschap met elkaar, die nog hechter wordt als zij hun ouders verliezen. De gebeurtenissen beginnen voor WO I (1914-18) en duren tot in de jaren na WO II (1939-45). Ze eindigen in Egenlund in Schleswig-Holstein in West-Duitsland. Zygmunt is de zoon van een pillendraaier, die bij de Russische invasie in WO I om het leven komt. Conny en Edith zijn de kinderen van de directeur van de plaatselijke gevangenis, die in Russische krijgsgevangenschap raakt en sterft. Op zichzelf aangewezen gaan het drietal de moeizame weg der volwassenheid op. Zygmunt is verliefd op Edith, maar komt daar pas achter als ze van elkaar gescheiden zijn. De Polen willen de Masuren bij hun eigen land laten aansluiten, maar de stembus wijst anders uit. Dan komen de nazi's met hun terreur tegen de Polen en later breekt WO II uit, waardoor Polen door de Russen en Duitsers van de kaart geveegd wordt. Zygmunts oom laat hem een volkenkundig museum na dat grotendeels verwoest wordt in WO II. Zygmunt, herenigd met Edith, besluit wat er van over is op te bouwen in Egenlund nadat ze voor de Russen gevlucht zijn en hun geboortegrond voorgoed hebben achtergelaten. Als men vele jaren later het museum wil verheffen tot een nationaal monument denkt Zygmunt 'niemals, wieder' en steekt het in brand. Duits-Duitse geschiedenis over Oost-Pruisen, de Poolse deling en het verlangen naar rustige tijden zonder oorlog en onderdrukkende regimes. Regisseur Günther schreef zelf het scenario, dat talloze subplots bevat en motiveerde zijn rolverdeling tot mooie, geloofwaardige prestaties. Het camerawerk van Gérard Vandenberg is prachtig. Wordt meestal in drie delen uitgezonden, getiteld: 1. SCHÖNE TAGE IN MASUREN, 2. ZYGMUNT UND EDITH en 3. DIE TRENNUNG.

Jak básnikum voni zivot

1987 | Komedie

Tsjechoslowakije 1987. Komedie van Dušan Klein. Met o.a. Pavel Křiž, Eva Vejmelkova, Mila Mysliková, Rudolf Hrusínský en Jana Hlavacova.

Derde film na JAK SV[KA5]ET P[KA5]RICH[KA1]AZI O B[KA1]ASNIK[KA1]Y en JAK B[KA1]ASNICI P[KA5]RICH[KA1]AZEJI O ILUZE: jonge arts St[KA1]epan (Křiž) wordt na een korte periode in het ziekenhuis naar een verlopen praktijk op het platteland gestuurd. Hij krijgt echter meer te maken met sociale dan met medische problemen. Hij wordt verliefd op een pittige muzieklerares. Met een reeks weet je nooit of het wel leuk blijft, maar deze aflevering is nog net zo ironisch en geestig als z'n voorgangers. Scenario van Ladislav Pech[KA1]cek en regisseur Klein. Josef Vanis stond achter de camera.

Rozmarne leto

1968 | Komedie

Tsjechoslowakije 1968. Komedie van Jirí Menzel. Met o.a. Rudolf Hrusínský, Vlastimil Brodský, Mila Mysliková, Frantisek Rehák en Jana Drchalová.

In een lomerig dorpje aan een rivier houden drie vrienden, die op leeftijd raken, rond 1898 vakantie. Het zijn: zweminstructeur Dura (Hrus[KA1]insky), een kannunik (Reh[KA1]ak) en een majoor (Brodsky). Ze vervelen zich, want er gebeurt niets. Met de komst van een mooie, jonge koorddanseres komt er verandering in hun dagelijkse geluier en gelanterfanter. Ze worden elkaars concurrenten en begeven zich bij wijze van spreken op het slappe koord om de verovering te kunnen maken. Een dichterlijke, licht ironische vertelling over het kleinburgerlijke bestaan en de innige wens om eruit te breken, die echter in een desillusie eindigt. Een sfeervol, literair portret, prachtig gefotografeerd door Jaromír Sofr. Regisseur Menzel speelt het rolletje van de koorddanser. Mysliková is Katerina Durová en Drchalová is Anna. Scenario van Václav Nyvlt en regisseur Menzel naar een verhaal van Vladislav Vancura.