Jean-Marc Bisson

Acteur

Jean-Marc Bisson is acteur.
Er zijn 5 films gevonden.

The Royal Scandal

2001 | Misdaad, Mysterie, Drama, Thriller

Canada/Verenigde Staten 2001. Misdaad van Rodney Gibbons. Met o.a. Matt Frewer, Kenneth Welsh, Liliana Komorowska, Daniel Brochu en Seann Gallagher.

De vierde (en laatste Sherlock Holmes) bewerking als tv-film naar een verhaal van Sir Arthur Conan Doyle na THE HOUND OF THE BASKERVILLES, THE SIGN OF FOUR en THE CASE OF THE WHITECHAPEL VAMPIRE met Frewer als de beroemde speurder en Welsh als zijn alterego Dr. John H. Watson. Het is de minste uit dit kwartet. Een Duitse kroonprins (Wilcock) roept de hulp in van Sherlock Holmes om een compromitterende foto, die in het bezit is van Irene Adler (Komorowska), weer terug te krijgen. De knappe, geslepen, maar losbollige Irene is een oude kennis van Holmes, die voor haar charme dreigt te bezwijken. De ongenaakbare speurder is ook maar een mens van vlees en bloed. Helaas heeft Joe Wiesenfeld, die het scenario schreef, het klassieke verhaal van de grootmeester niet uitgebuit en laat Frewer dit keer zijn fans in de steek. De fatsoenlijke rol van Welsh en het opvoeren van Mycroft Holmes (Thomson), de broer van Sherlock die in de politiek zit, en de uitgekookte Wiggins (Brochu), compenseren onvoldoende. Voor ware Sherlock Holmes fans afschuwelijk, maar de gewone kijkers die van een boeiend historisch getint detectiveverhaal houden, komen ook tekort en merken de plotgaten en fouten op. Het camerawerk is van Serge Ladouceur. Ook bekend als SCANDAL IN BOHEMIA en LE CHANT DES SIRÈNES.

Hidden Agenda

2001 | Actiefilm, Misdaad, Mysterie, Thriller

Canada 2001. Actiefilm van Marc S. Grenier. Met o.a. Dolph Grundgen, Maxim Roy, Brigitte Paquette, Ted Whittall en Serge Houde.

Jason Price (Lundgren) heeft een computersysteem opgezet dat bekend staat als het Daedulus Network. Het is een sofisticated netwerk om voor de regering in het kader van het `witness relocation program` mensen een nieuwe identiteit en verblijfplaats te geven, waardoor ze buiten het bereik van wraakoefeningen blijven. Jasons grote opdrachtgever is de NSA, maar dan wordt hij benaderd door Paul Elkert (Houde), die connecties heeft met de onderwereld. Paul vraagt Jason om hulp omdat hij voor een tijdje uit de circulatie wil. Plotseling worden er allerlei mensen vermoord, die in het systeem zijn opgenomen, en het is onmogelijk om anderen nog adequaat te beschermen. Algauw gaat er een gerucht over The Cleaner die grote schoonmaak houdt. Jason vraagt zich af of zijn computersysteem gekraakt is en door wie. Draait de knappe Renee (Roy) hem een loer of heeft Connie Glenn (Paquette) hem verraden? Kan hij de medewerkers van het fysieke netwerk wel vertrouwen? Het MISSION IMPOSSIBLE-achtige scenario van Les Weldon doet gewichtig met computergadgets, die allang al achterhaald zijn, en kan niet verhullen dat het zich qua plot heeft laten inspireren door ERASER (1996) van Chuck Russell met Arnold Schwarzenegger. Lundgren is goed en zit in een betere film dan normaal, waar zijn fans en actiefliefhebbers veel plezier aan beleven. Het camerawerk van Sylvain Brault verraadt dat het budget slechts vijf miljoen dollar was, die er dankzij de video- en DVD markt wel is uitgekomen. Ook bekend als DOUBLE AGENDA.

2001: A Space Travesty

2000 | Komedie, Sciencefiction

Canada/Duitsland 2000. Komedie van Allan A. Goldstein. Met o.a. Leslie Nielsen, Ophélie Winter, Ezio Greggio, Peter Egan en Alexandra Kamp.

Marshall Richard `Dick` Dix (Nielsen) krijgt van zijn baas Osgood (Fox) een nieuwe, geheime missie. Op het maanstation Vegan zou de Amerikaanse president gevangen zitten, maar hij is inmiddels vervangen door een kloon. Aliens die op dit station aan de touwtjes trekken willen de aarde overnemen (en dat begint dus bij Amerika) en hebben een groot tekort aan siliconen. Dix moet hem bevrijden en krijgt daarom hulp van Cassandra M[KA1]enage (Winter) als assistente, die gezien haar voorgevel behoefte heeft aan nog meer siliconen. Op de maan wordt de blunderende Dix ingepakt door Dr. Uschi K[KA3]unstler (Kamp). Het klonenlab staat onder leiding van Dr. Griffin Pratt (Egan), die als assistente de weelderig gevormde Yetta Pussel (Feldbusch) heeft. De domme Dix heeft niet in de gaten dat de Amerikaanse president die hij meeneemt, een kloon is, en dat de president die hij verwijdert, de echte is. Dan moet hij zich in allerlei bochten wringen en zich vooral haasten om zijn fout weer recht te trekken. Wie van poep- en piesmoppen houdt, intens genoten heeft van de laatste twee delen uit de POLICE ACADEMY reeks en zich niet stoort aan de banale bekkentrekkerij van Nielsen (die dat uitsluitend doet om zichzelf te vermaken), zal deze flauwe film zeer beslist als een meesterwerk beschouwen. Gewone kijkers die willen lachen om geslaagde grappen, mogen zich vooral niet ergeren aan de zoutloze persiflages op voorbije, lang vergeten figuren of personalities die niet meer of nauwelijks in de picture zijn zoals Bill Clinton en Madonna enz. De waardering voor deze film, waarin Nielsen geheel nodeloos zijn personage Frank Debrin uit THE NAKED GUN reeks heeft willen herhalen met een andere naam en een ander pak, is gegeven voor Winter en alle camera-instellingen op achterwerken van dames die een string dragen. Overigens een hoop lekkermakerij, maar er is geen bloot bij. Het scenario van Alan Shearman en Francesco Lucente is zo plat als een dubbeltje en lichtjaren verwijderd van de reeks FROM THE FILES OF THE POLICE SQUAD. Het camerawerk is van Sylvain Brault. Het productiebudget van de film was niet onaanzienlijk: 26 miljoen dollar, aan de speciale effecten is dat niet te zien en wat hij opgeleverd heeft, lijkt geheim te zijn. Dolby digital.

The Hunger: I'm Very Dangerous Tonight

1999 | Film noir

Canada 1999. Film noir van Alain Desrochers. Met o.a. Paul Hopkins, Sabrina Boudot, Lawrence Dane, Alain Goulem en Martin Sims.

In een obscure winkel koopt muziek-manager Henry Seecam (Hopkins) een rode jurk van Moldano voor zijn vrouw Sarah (Boudot). Aan de jurk hangt een geschiedenis van bloed, maar dat schrikt Henry niet af. Tijdens een feestje bij zijn vader Barry (Dane) trekt diens jonge vrouw Tiffany (Rhodes) de jurk aan, met moorddadige gevolgen. Henry is van plan zijn vader, die nog steeds zijn baas is, uit te schakelen, maar een FBI-agent, Michael Felton (Goulem) is ook aanwezig op het feestje en hij wil Barry klissen wegens verduistering. Een wat ongemakkelijke mengeling van film noir-elementen met horror en erotiek. De jurk als instrument tot moord komt niet voldoende op het voorplan en de moorden zijn nogal gratuit, evenals de neukscène van Barry met Sarah. Het korte verhaal van Cornell Woolrich dat aan de basis ligt verliest al zijn impact in deze bewerking door Terry Curtis Fox. David Bowie zorgt voor een sfeervolle introductie. Fotografie is van Bernard Couture. Dolby Surround.

The Minion

1998 | Thriller, Actiefilm, Horror

Canada/Verenigde Staten 1998. Thriller van Jean-Marc Piché. Met o.a. Dolph Lundgren, Françoise Robertson, Allen Altman, Andy Bradshaw en Micheal Greyeyes.

God stuurde de aartsengel Lucifer (Boy) naar de hel, maar eens in de duizend jaar krijgt hij de kans om naar de aarde terug te keren. Hij zit opgesloten in een kooi, die met een bepaalde sleutel geopend kan worden. Lucifer heeft een slaafse dienaar, de Minion (wat dienaar betekent), die zich verbergen kan in de lichamen van stervelingen en is daardoor moeilijk grijpbaar. Tempeliers uit de zesde eeuw bewaken de toegang tot de kooi en hebben de plicht ervoor te zorgen dat de sleutel niet in verkeerde handen valt. Bij werkzaamheden aan de Newyorkse metro wordt de sleutel gevonden. Hij was begraven op een antiek Indiaans kerkhof. Archeologe Karen Goodleaf (Robertson) wordt erbij gehaald en zij weet, waarmee ze te maken heeft. Ondertussen komt tempelier Lukas (Lundgren) om te verhinderen dat de sleutel in handen komt van de Minion, die zijn meester wil bevrijden. Het loopt het aanvankelijk uit de hand, maar de fans van Lundgren weten natuurlijk hoe het afloopt. De acteerprestaties van de schmierende rolverdeling zijn slecht en Lundgren, die vreemd is uitgedost, maakt veel minder indruk dan de mooie Robertson, temidden van rondfluitende kogels en rijkelijk vloeiend bloed. Het voorspelbare, totaal niet spannende scenario is van Matt Roe en Ripley Highsmith naar een verhaal van Roe. Het camerawerk van Barry Parrell werd opgenomen in Toronto dat moet doorgaan voor New York. Dat zie je niet aan de stad, maar de politiewagens, waarop staat: NYPD. Van de heavy metal muziek van Jean Corriveau en de score van David Wurst en Eric Wurst raak je gehoorgestoord. Deze film werd voor twaalf miljoen dollar geproduceerd; dat lijkt veel geld, maar het is weinig voor een dergelijke film. Ook bekend als FALLEN KNIGHT, GUERRIER DES TÉNÈBRES, en KNIGHT OF THE APOCALYPSE.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Jean-Marc Bisson op televisie komt.

Reageer