Antonio Frazzi

Regisseur

Antonio Frazzi is regisseur.
Er zijn 15 films gevonden.

The Sky is Falling

2000 | Drama, Muziek, Romantiek

Italië 2000. Drama van Antonio Frazzi en Andrea Frazzi. Met o.a. Isabella Rossellini, Jeroen Krabbé, Barbara Enrichi, Gianna Giachetti en Luciano Virgilio.

Na Left Luggage werken Krabbé en Rossellini opnieuw samen in een melodrama over de Tweede Wereldoorlog, nu als oom en tante van een stel weesmeisjes dat bij hen komt wonen op hun riante landgoed in Toscane. Het verhaal van de fantasierijke meisjes die opbloeien in de prachtige omgeving begint luchtig en dromerig, maar het jaar is 1943 en oom en tante zijn van Joods-Duitse afkomst, dus de wending in de tweede helft laat zich raden. Nogal zoet en clichématig, allemaal. Rosselini speelt goed en werd genomineerd voor de David di Donatello-prijs voor beste actrice.

Notre petit ange

1997 | Drama, Horror, Fantasy, Familiefilm

Italië/Frankrijk/Duitsland 1997. Drama van Andrea Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Chiara Caselli, Jochen Horst, Karin Thaler, Alessia Bruno en Giorgio Biavati.

Na de plotselinge dood van hun zes-jarige dochtertje Nina (Bruno) stort de wereld van Sofia (Caselli) en Flavio (Horst) in elkaar. Op een dag echter verschijnt de geest van Nina voor Sofia, die geen ogenblik aan zinsbegoocheling denkt, en maar al te graag gelooft in de verschijning. Iedereen rond haar vreest voor haar psychische standvastigheid, maar toch is het wel degelijk de geest van het kind, maar ze is enkel te zien door haar moeder. De raadgevingen van Nina beginnen het leven van Sofia te bepalen en zo is het meisje verantwoordelijk voor heel wat vreemde gebeurtenissen. Maar de engel heeft een bepaalde opdracht meegekregen. Een sprookje voor volwassenen dat ongetwijfeld een hart onder de riem zal steken van ouders die hetzelfde hebben meegemaakt. Spijtig dat er zoveel bewust op de traanspieren gewerkt wordt, want het scenario van Maria Carmela Cicinnati en Peter Exacoustos had een minder oppervlakkige behandeling verdiend. De fotografie is van Marcello Montarsi.

Il nostro piccolo angelo

1997 | Fantasy, Komedie, Familiefilm

Duitsland/Italië 1997. Fantasy van Andrea Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Chiara Caselli, Jochen Horst, Karin Thaler, Alessia Bruno en Giorgio Biavati.

De kleine Nina (Bruno) is om het leven gekomen door een verkeersongeval. Ze verschijnt als een engeltje, dat alleen door haar moeder Sofia (Caselli) gezien kan worden. Om in de hemel te mogen komen moet Nina een goede daad verrichten: het inmiddels liefdeloos geworden huwelijk van haar ouders redden. Ze merkt dat haar vader Flavio (Horst) een affaire heeft met mamma`s beste vriendin Mirella (Thaler), die probeert Sofia voor gek te laten verklaren met behulp van psychiater Pierluigi (Manzini). Ze praat in zichzelf en is niet naar Nina's begrafenis gegaan. Het komt zover dat Sofia van haar werk ontslagen wordt. Ze kan Nina niet meer zien, waarop Sofia ontredderd door de stad ronddoolt. Dan grijpt de kleine Nina naar forse middelen: de stofzuiger wordt agressief, er komt een ijzige wind uit de koelkast en de microwave onploft! Sentimentele, maar vermakelijke onzin-film met goede afloop die de kijker al mijlen van te voren ziet aankomen. Bruno speelt haar rol met verve en Thaler is een knappe, nare heks, die de onschuldige uitziende Casselli als Sofia in de maling neemt. Scenario van Maria Cicinnati en Piero Exacoustos. Camerawerk van Marcello Montarsi.

Don Milani - Il priore di Barbiana

1997 | Drama, Biografie

Italië 1997. Drama van Andrea Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Sergio Castellitto, Arturo Paglia, Gianna Giachetti, Roberto Citran en Ilaria Occhini.

Midden jaren 1950. Daar hij in opstand komt tegen het feit dat kinderen verplicht worden om in de fabrieken te werken wordt de jonge priester Lorenzo Milani (Castellitto) van San Donato overgeplaatst naar Barbiana, een godvergeten gat in de bergen van Toscani[KA3]e. Hij komt hier terecht in een vervallen kerk en de dorpsbewoners staan vijandig t.o.v. hem en de kerk die hij vertegenwoordigd. Hij wordt getroffen door de armoede van de mensen en is vastbesloten iets te doen tegen de sociale onrechtvaardigheid, de ongeletterdheid en de goddeloosheid in het bergdorpje. Hij neemt de opvoeding op zich van het karakter gestoorde weesjongetje Michele (later als tiener gespeeld door Paglia). Lorenzo verzet zich tegen het onderwijssysteem en wil een eigen school oprichten en de kinderen verplichten de lessen te volgen. Ondanks de tegenwerking die hij ondervindt kan hij school toch starten met zes leerlingen. Zijn broer Adriano (Citran), een arts, staat hem terzijde, evenals zijn moeder (Occhini). Dan stelt Adriano vast dat Lorenzo aan kanker lijdt. Dit is toch niet voldoende om zijn strijdlust te breken, integendeel. Hij klaagt de bisschop aan wegens verwaarlozing van de armen. De bekende advocaat Gatti (Valgoi) stelt zich aan de zijde van de priester. Sterk vertolkte, maar conventioneel gemaakte, biografische film van de 'linkse' priester Don Milani, die zich van 1953 tot aan zijn dood begin jaren 1960 ingezet heeft voor de minderbedeelden. In Toscanië groeide hij uit tot een ware volksheld en de gelijkenissen met de Belgische film DAENS zijn dan ook niet toevallig. Castellitto zet een kwetsbaar, maar vastberaden personage neer dat de kijker niet zo vlug zal vergeten. Sandro Petraglia en Stefano Rulli baseerden het scenario op een verhaal van Maurizia Narducci. Fotografie is van Franco Lecca. Wordt uitgezonden in twee delen. Dolby Stereo.

L'avvocato delle donne VI

1996 | Drama

Duitsland/Italië 1996. Drama van Andrea Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Mariangela Melato, Rüdiger Joswig, Mareike Carrière, Carolina Salome en Lorenzo Gioielli.

Irene (Melato) heeft weer eens een cli[KA3]ente die behoorlijk in de klem zit. Adriana Fieschi (Weisgerber), de stinkend jaloerse echtgenote van Vittorio (Malco), een gefortuneerde juwelier, wordt ervan beschuldigd, Marika (Malipeiro), de minnares van haar man te hebben doodgeschoten. Adriana heeft toegegeven dat zij Marika geld had geboden om definitief op te krassen. De vermoorde is met een pistool van hetzelfde kaliber als Adriana`s priv[KA1]ewapen koud gemaakt. Dergelijke indirecte bewijzen zijn onvoldoende om iemand vast te houden. Irene gaat eerst raad inwinnen bij haar vriend Sandro Gruber (Joswig), de openbare aanklager. Ook was er een getuige die beweerde dat Marika gesignaleerd was in het rosse milieu. Sandro is juist bezig met een grote zaak van mensensmokkel uit Bulgarije. Het lijk dat van Marika zou zijn, was moeilijk te identificeren, maar het spoor leidde naar Adriana, omdat er een kostbaar sieraad op gevonden werd dat uit Vittorio's zaak kwam. Sandro is echter overtuigd van een Bulgaarse connectie. Als Irene dit met de rechter wil bespreken, wordt Sandro neergeknald en raakt in een coma. Ze is zo geschokt dat ze Adriana eventjes vergeet. Alles komt natuurlijk aan het einde weer goed. Het scenario van Patrizia Fassio en Domenico Matteucci tracht eigentijds te doen door aan de oppervlakte de vrouwenhandel en de prostitutie uit Oost-Europa aan te snijden, die na de val van het communisme en door de Joegoslavische burgeroorlogen opbloeiden tot een ware plaag. Dit onderwerp is met name in Duitse misdaadfilms voor de tv vaker en veel beter gedaan. Verder zit het scenario slordig in elkaar wat van de film een flauwe vertoning heeft gemaakt. Het camerawerk is van Franco Lecca. Laatste aflevering in een serie van zes.

L'avvocato delle donne V

1996 | Drama

Duitsland/Italië 1996. Drama van Andrea Frazzi, Antonia Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Mariangela Melato, Rüdiger Joswig, Mareike Carrière, Caroline Salome en Lorenzo Gioielli.

Als Irene (Melato) de vijftig-jarige werkster Rosina Dazzi (Indovina) wegens moord op haar man verdedigt, meent ze snel vrijspraak te verkijgen, maar de openbare aanklaagster Siena (Scalondro) wordt ziek en Sandro Gruber (Joswig) gaat haar vervangen. Sandro heeft de nodige bewijzen tegen Rosina gevonden, waardoor Irene onder zware druk raakt. Ook hun goede relatie gaat eronder lijden, hoewel Sandro zich blijft bekommeren om de agorafobie van Lorenzo (Rodriguez). Terwijl de kijkers in spanning worden gehouden over het eventuele verbreken van de verhouding tussen Sandro en Irene, hebben Patrizia Fassio en Domenico Matteucci die het scenario schreven, de weinig originele oplossing bedacht van de verzachtende omstandigheden, waaruit blijkt dat Rosina`s man hun tien-jarige dochter Claudia (Papi) misbruikte. Daarmee werden de kool en de geit gespaard. Het spel van de rolverdeling in deze voorlaatste aflevering is niet meer en niet minder dan in de vorigen. Het camerawerk is van Franco Lecca.

L'avvocato delle donne IV

1996 | Drama

Italië/Duitsland 1996. Drama van Andrea Frazzi, Antonia Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Mariangela Melato, Rüdiger Joswig, Mareike Carrière, Caroline Salome en Lorenzo Gioielli.

De achttien-jarige Cinzia (Sacchi) beweert in de ondergrondse verkracht te zijn door een trio straatmuzikanten tijdens de spits. Tamelijk ongeloofwaardig, temeer het drietal via advocaat Reggi (Valgoy) die een notoire vrouwenhater is, laat weten over een waterdichte alibi te beschikken. Met behulp van video-opnames en het amulet van een der beklaagden, Vittorio Casorati (Zagaria), kan advocate Irene Salvi (Melato) de zaak bewijzen. In deze vierde aflevering van het zestal komen niet alleen Salvi`s ziekelijke zoon Lorenzo (Rodriguez) en aanklager Sandro Gruber (Joswig) dichter tot elkaar (via het internet!), maar ook Irene en Sandro als hij wegens het overlijden van zijn moeder naar Bolzano moet. Irene reist hem achterna en blijft een nachtje, terwijl aan de kijkers nu Sandro's Duits klinkende achternaam duidelijk is: Bolzano ligt in de Italiaanse Tirol, niet ver van de Oostenrijkse grens en de Brennerpas. Het scenario is voor deze keer van Marina Garroni, Giovanni Lombardo Radice en Ugo Liberatore. Het camerawerk is van Franco Lecca. Door zijn bijna onmogelijke uitgangspunt, aardiger dan de vorige aflevering.

L'avvocato delle donne III

1996 | Drama

Italië/Duitsland 1996. Drama van Andrea Frazzi, Antonia Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Mariangela Melato, Rüdiger Joswig, Mareike Carrière, Caroline Salome en Lorenzo Gioielli.

Irene Salvi (Melato) moet Laura Nobili (Ranzi) verdedigen in het proces tegen haar man Alberto (Wertm[KA3]uller), die zij wegens mishandeling had aangegeven bij de politie. Een hopeloze zaak voor Irene, want Laura kan niet van tabletten afblijven en Alberto is professor aan de universiteit en heeft een onkreukbare reputatie. Wat het nog erger maakt, is dat Alberto wordt verdedigd door Irene`s eigen vader (Moschin), een geducht strafpleiter met wie zij al lange tijd gebrouilleerd is. Bovendien gaat Irene`s zoon Lorenzo (Rodriguez) ook nog eens sukkelen met zijn gezondheid, maar gelukkig reikt openbare aanklager Sandro Gruber (Joswig) de helpende hand met de juiste adviezen. Zou het wat worden tussen Irene en Sandro? We moeten nog een drietal afleveringen; wie, weet! Het scenario van Marina Garroni, Giovanni Lombardo Radice en Ugo Liberatore lijkt iets meer pit te bevatten dan het vorige deel dat overigens niet van hen afkomstig was. Helaas heeft dit trio de verleiding niet kunnen weerstaan om bij de kijker onder de gordel te stoten met goedkoop sentiment. Het camerawerk is van Franco Lecca.

L'avvocato delle donne II

1996 | Drama

Duitsland/Italië 1996. Drama van Andrea Frazzi, Antonia Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Mariangela Melato, Rüdiger Joswig, Mareike Carrière, Caroline Salome en Lorenzo Gioielli.

Als de elf-jarige Nadia (Pantaleo) spoorloos is, beschuldigt men algauw haar 22-jarige zus Barbara (Mondello), omdat zij een strafblad heeft wegens drugsmisbruik. Irene Salvi (Melato) wordt haar als advocaat pro deo toegewezen. Irene denkt niet dat Barbara iets te maken heeft met de verdwijning van haar zusje. Irene`s onderzoek wordt bemoeilijkt door problemen met haar zoon Lorenzo (Rodriguez) en het feit dat ze naar een milieucongres in Perugia moet, waar ze officier van justitie Sandro Gruber (Joswig) tegenkomt. Sandro is verheugd haar te zien en geeft Irene de nodige nuttige adviezen. Irene`s eerste gedachte over de onschuld van Barbara was juist, want Nadia`s moeder (Modugno) stelde haar dochtertje `ter beschikking` aan rijke bankier Fiocchi (Zucchi), waarbij Nadia een ongelukkige val in een rivier maakte. Ja, ja... Het scenario van Patrizia Fassio en Domenico Matteucci zit vol met ergerlijke soaptoestanden en gekunstelde situaties om de negentig minuten vol te krijgen en de kijker weet van meet af aan dat degene die door Irene Salvi verdedigd wordt, onschuldig is - het is overigens in andere advocatenseries niet veel anders. De rolverdeling doet onder de omstandigheden zijn best. Het camerawerk is van Franco Lecca. Tweede aflevering in een serie van zes.

L'avvocato delle donne I

1996 | Drama

Duitsland/Italië 1996. Drama van Andrea Frazzi, Antonia Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Mariangela Melato, Rüdiger Joswig, Mareike Carrière, Caroline Salome en Lorenzo Gioielli.

De eerste aflevering van een zes-delige advocatenserie met de 45-jarige alleenstaande Irene Salvi (Melato), moeder van de veertien-jarige, ziekelijke Lorenzo (Rodriguez) als strafpleitster uit Rome in de hoofdrol. In deze aflevering behartigt zij de belangen van Caterina Mariani (Pozzi) die voor een kleine esthetische ingreep behandeld zou worden, maar door een fatale vergissing van behandelende chirurg Riccardo Sforza (Carri[KA2]ere) geen kinderen meer kan krijgen. Er komt heel wat onwelriekends naar de oppervlakte als Irene de zaak gaat behandelen. Het ziet er eventjes naar uit dat ze het proces zal verliezen. Gelukkig staat de charmante openbare aanklager Sandro Gruber (Joswig) aan haar zijde, hetgeen voor een tv-film uit Latijns Europa een soort nieuwtje is. In verdere delen komen Sandro en Irene steeds dichter tot elkaar en we hopen dat ze gaan trouwen. Ons geduld wordt heel lang op de proef gesteld, al krijgen we in deel drie wel een soort voorproefje. Het scenario van Patrizia Fassio en Domenico Matteucci vermengt meer melo dan misdaad, maar de rolprent is in zijn geheel mooi om naar te kijken. Verwacht geen hoogstandjes. Het camerawerk is van Franco Lecca.

La storia di Chiara

1995 | Drama

Italië/Duitsland 1995. Drama van Andrea Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Barbara De Rossi, Robert Atzorn, Davia Dannenberg, Elisa Giani en Veronica Lazar.

Chiara Basile (De Rossi) en Marco (Dalric) zijn een gelukkig stel. Zij merkt te laat dat haar man doodziek is. Voordat zij iets kan doen, pleegt hij zelfmoord. Chiara is als psychologe verbonden aan een telefonische hulpdienst voor kinderen. Toen Marco nog leefde hadden zij een pleegdochtertje - Sara (Giani), maar nu moet Chiara zich door toedoen van haar verbitterde schoonmoeder Teresa Zambiasi (Lazar) voor de rechtbank verantwoorden om de voogdij te mogen behouden. Zij leert Rainer Fischer (Atzorn) kennen, die buitenlands correspondent in Rome is. Rainer heeft een zestien-jarige zwangere dochter, Marta (Dannenberg), die door Chiara wordt begeleid. Alsof dat nog niet genoeg is, wordt de winkel van de goudsmid waar Marta is ondergebracht, overvallen door haar ex-vriendje en belandt zij in de gevangenis. Maar in dit Italiaans-Duits tranendal dat in feite het vervolg is van de vier-delige miniserie SIEG DER LIEBE uit 1992, geldt natuurlijk: eind goed, al goed. Wordt meestal in twee delen uitgezonden en is geschikt voor alle leeftijden. Het scenario is van Mimmo Rafele. Het camerawerk is van Roberto Forza.

Dopo la tempesta

1995 | Drama

Duitsland/Italië 1995. Drama van Andrea Frazzi, Antonio Frazzi, Antonia Frazzi en Andrea en Antonio Frazzi. Met o.a. Senta Berger, Omero Antonutti, Judith Kernke, Adelmo Togliani en Gudrun Gabriel.

Moord op een 15-jarig meisje in hautaine Romeinse kringen van jeugdige ballen en kwallen, die kunnen liegen dat het gedrukt staat. Moeder Sara Renzi (Berger) gelooft niet dat haar 18-jarige zoon Matteo (Rocco) een moordenaar is.

Due madri per Rocco

1994 | Drama

Frankrijk/Duitsland/Italië 1994. Drama van Andrea Frazzi, Antonio Frazzi en Antonia Frazzi. Met o.a. Eleonora Brigliadori, August Zirner, Pietra Montecorvino, Ulrike Kriener en Amy Werba.

De Italiaanse Marta (Brigliadori) heeft een verhouding met de Berlijnse zakenman Thomas (Zirner). Hij durft echter niet bij zijn vrouw weg te gaan. Na de mislukte relatie keert Marta terug naar Rome. Daar leert ze toevallig het doofstomme kind Rocco (Gadaleta) kennen en door hem krijgt ze weer nieuwe levenslust. Ze wil het kind adopteren, maar zijn moeder die de jongen verwaarloost, wil daar niet van horen. Verschrikkelijk slijmerige en ouderwetse soap die totaal niet te pruimen is. Alle sentimentaliteit die je van een stationsromannetje kunt verwachten krijg je hier opgewarmd op je bord. En ja hoor, uiteindelijk zal Rocco weer kunnen horen en spreken. Afschuwelijk scenario van Lidia Ravera, Mimmo Rafele en het echtpaar Frazzi. Gianlorenzo Battaglia stond aan de camera.

La storia spezzata

1992 | Drama

Duitsland/Italië/Frankrijk 1992. Drama van Antonio Frazzi en Andrea Frazzi. Met o.a. Barbara De Rossi, Jean Dalric, Stefania Orsola Garello, Laura Saraceni en Pierre Malet.

Chiara (De Rossi), een psychologe, is al acht jaar getrouwd met de eigenaar van een reclamebureau, maar tot hun verdriet blijft ze kinderloos. Als ze op een dag toch zwanger wordt, zien de echtelieden hun toekomst als ouders al voor zich. Chiara verliest echter de baby en daarmee ook haar levensvreugde. Ze raakt aan de drank en vervreemdt van haar man, die intussen een kind maakt bij een ander. Die verbintenis werkt uiteindelijk toch ook niet en hij keert terug naar Chiara, die inmiddels geprobeerd heeft zelfmoord te plegen nadat ze ook een tweede kind is kwijtgeraakt. Mooie rol van Barbara De Rossi.

Seulement par amour: Clara

1991 | Drama

Italië/Frankrijk 1991. Drama van Andrea Frazzi en Antonio Frazzi. Met o.a. Barbara De Rossi, Jean Dalric, Pierre Malet, Stefania Orsola Garello en Laura Saraceni.

Miniserie naar de roman [KL]Una storia spezzata[KLE] van Maria Venturi. Clara (De Rossi) is kinderpsychologe en is getrouwd met Marco (Dalric), de eigenaar van een reclamebureau. Ze hebben het allebei gemaakt in hun vak en wonen in een prachtig appartement in Rome, maar dan krijgt Clara een miskraam en wordt depressief. Ze raakt verslaafd aan de drank en moet in een ziekenhuis opgenomen worden, ze wil scheiden, maar haar man verliest de moed niet en blijft pogingen doen haar terug te winnen. Ze krijgt weer een miskraam, enz. Een zeer verzorgde film op het gebied van de decors (van Carlo Centolavigna), enz., enz. Werd zelfs bekroond op het Festival van Umbria Fiction! Maar als we erbij vermelden dat de auteur de jongere zuster van Barbara Cartland is weet u het al: u krijgt de boeketreeks uitgebreid op uw scherm! Het scenario is van Gianfranco Clerici en Vincenzo Mannino. Camerawerk van Gianlorenzo Battaglia. Wordt meestal in twee of vier delen uitgezonden.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Antonio Frazzi op televisie komt.

Reageer