Carl-Friedrich Koschnick

1949 Regisseur, Producer, Cameraman

Carl-Friedrich Koschnick (1949) is regisseur, producer en cameraman.
Er zijn 25 films gevonden.

Tod den Hippies!! - Es lebe der Punk!

2015 | Komedie

Duitsland 2015. Komedie van Oskar Roehler. Met o.a. Tom Schilling, Wilson Gonzalez, Emilia Schüle, Hannelore Hoger en Frederick Lau.

Begin jaren tachtig van de vorige eeuw belandt snotneus en aspirant-junk Robert Rother in West-Berlijn. Daar doet hij in de punk- en leernichtenscene ruimschoots nachtlevenservaring op. Roehler verfilmde zijn autobiografische roman Mein Leben als Affenarsch met enige zelfspot, zodat het deprimerende défilé van beroepsnietsnutten bij tijd en wijle bijna vermakelijk dreigt te worden. Voor ervaringsdeskundige generatiegenoten een Aha-Erlebnis. Voor alle anderen: het had, net als punk, niet gehoeven. Bijrolletjes van Hannelore Hoger, vleermuizenicoon Nick Cave en diens muziekmaatje, Einstürzende Neubauten-kopstuk Blixa Bargeld.

Quellen des Lebens

2013 | Drama

Duitsland 2013. Drama van Oskar Roehler. Met o.a. Jürgen Vogel, Meret Becker, Moritz Bleibtreu, Lavinia Wilson en Lisa Smit.

Roehler nam weer een champagnebad in de subsidiepot met deze bewerking van zijn autobiografische roman Herkunft ('Afkomst'). De bijna drie uur durende, drie generaties omspannende familiegeschiedenis schetst tezelfdertijd een beeld van (West-)Duitsland tussen 1949 en '79. Het ik-je in dit Fassbindereske fresco is Roehlers alter ego Robert Freytag, kind van ongeneeslijk progressieve bohémienouders met narcistenkarakter. De veronderstelde lulligheid van 'de provincie' wordt gesymboliseerd door tuinkabouters. Soms amusante, maar vooral artificiële en achterhaalde Autorenkino met dat tandenknarssfeertje van politiek-culturele belangrijkheid.

Jud Süß - Film ohne Gewissen

2010 | Biografie, Drama

Duitsland/Oostenrijk 2010. Biografie van Oskar Roehler. Met o.a. Tobias Moretti, Moritz Bleibtreu, Martina Gedeck en Justus von Dohnányi.

'Een gemiste kans,' schreef het Duitse weekblad Die Zeit over Jud Süß - Film ohne Gewissen. Het bleek een genuanceerde opmerking in een zee van Duitse (pers)verontwaardiging. Deze verfilming van de productie van de beruchte antisemitische nazi-propagandafilm Jud Süß (1940) zou een loopje hebben genomen met de historische feiten en het waargebeurde verhaal onherkenbaar hebben aangedikt. Allemaal waar, maar dat neemt niet weg dat acteurs Tobias Moretti en Moritz Bleibtreu hoogwaardig spel leveren als respectievelijk hoofdrolspeler Ferdinand Marian en propagandaminister Joseph Goebbels. Vernuftig werk, bedoeld voor de reeds onderwezen kijker.

Sof Shavua B'Tel Aviv

2008 | Drama

Israël/Duitsland 2008. Drama van Dror Zahavi. Met o.a. Shredi Jabarin, Hili Yalon en Shlomo Vishinsky.

Een jonge Palestijn reist naar Tel Aviv om zich op een drukke markt op te blazen, maar op het moment suprême laat de techniek het afweten. In afwachting van een nieuwe ontsteker ontmoet hij de mooie, eigengereide Keren, en de ontluikende liefde voor deze Israëlische vrouw doet hem beseffen dat de haat waarmee hij is opgegroeid niet meer de zijne is. Op zijn zachtst gezegd een nogal eigenaardig plot, dat in de handen van de in Duitsland werkzame Israëlische regisseur Dror Zahavi meerdere malen de bocht uit vliegt.

Mein Führer - Die wirklich wahrste Wahrheit über Adolf Hitler

2007 | Komedie

Duitsland 2007. Komedie van Dani Levy. Met o.a. Helge Schneider, Ulrich Mühe, Sylvester Groth, Stefan Kurt en Ulrich Noethen.

Lachen om Hitler deden Charlie Chaplin en Mel Brooks al, maar pas in 2006 durfde een Duitser het aan een komedie over de Führer te maken. Mein Führer - Die wirklich wahrste Wahrheit über Adolf Hitler speelt zich af in 1944. Hitler voelt dat hij zijn macht verliest en laat een bekende joodse acteur (Mühe uit Das Leben der Anderen) uit een concentratiekamp komen om zijn presentatie op te krikken. Hoe smaakvol de opzet is staat open voor discussie, maar de makers valt in ieder geval kwalijk te nemen dat de film niet één geslaagde grap bevat.

Silberhochzeit

2006 | Drama

Duitsland 2006. Drama van Matti Geschonneck. Met o.a. Iris Berben, Matthias Habich, Corinna Harfouch, Axel Milberg en Ulrich Noethen.

Alma en Ben zijn vijfentwintig jaar bij elkaar. Hij geeft haar een bos rozen. Zij denkt: wat een vreselijke bloemen. De twee geven een etentje voor hun beste vrienden, maar echt feestelijk wordt het niet. Een van de gasten weet meer van Bens verleden dan hem lief is en in de loop van de avond komen er heel veel meer pijnlijke kwesties op tafel. Geestig, pijnlijk, scherp, voor televisie gemaakt Kammerspiel met prima acteurs kreeg in eigen land diverse televisieprijzen. Naar een kort verhaal van Elke Heidenreich.

Elementarteilchen

2006 | Drama

Duitsland 2006. Drama van Oskar Roehler. Met o.a. Moritz Bleibtreu, Christian Ulmen, Martina Gedeck, Franka Potente en Uwe Ochsenknecht.

De halfbroers Bruno en Michael werden op jonge leeftijd in de steek gelaten door hun hippie-moeder en hebben daar een ferme tik van meegekregen. De een is een seksverslaafde leraar, de ander een frigide moleculaire bioloog. Liefhebbers van de controversiële roman van Michel Houellebecq zullen wellicht weinig ophebben met deze Duitse adaptatie, omdat regisseur/scenarist Roehler de zwartgalligheid en maatschappelijke bespiegelingen uit het boek flink heeft gereduceerd. Op zichzelf beschouwd heeft de film echter voldoende kwaliteiten, bijvoorbeeld het prima acteerwerk.

Ein ganz gewöhnlicher Jude

2005 | Drama

Duitsland 2005. Drama van Oliver Hirschbiegel. Met o.a. Samuel Finzi, Siegfried W. Kernen en Ben Becker.

Hoe is het nou om in het Duitsland van nu joods te zijn? Dat is ongeveer de vraag die de Hamburgse journalist Emanuel Goldfarb mag beantwoorden. Hij krijgt een goedbedoelde brief van een leraar die Goldfarb uitnodigt eens voor zijn klas te komen praten. Verontwaardigd gaat de in naoorlogs Duitsland geboren Goldfarb zitten voor een afwijzingsbrief en dat is het begin van een overpeinzing over identiteit en de wens een 'heel gewone jood' te zijn. Oliver Hirschbiegel, regisseur van de bejubelde Der Untergang, verfilmde het gelijknamige boek van Charles Lewinsky, waarbij Ben Becker in een monoloog het hele drama draagt.

Der Job seines Lebens 2 - Wieder im Amt

2004 | Komedie

Duitsland 2004. Komedie van Hajo Gies. Met o.a. Wolfgang Stumph, Katja Riemann, Katharina Thalbach en Deborah Kaufmann.

Drie weken voor de verkiezingen wordt minister-president Achimsen uit voorzorg opgenomen in het ziekenhuis: de man loopt kans op een hartinfarct. De oppositie staat ondertussen te popelen om de verkiezingen naar zich toe te trekken. Hoog tijd voor de grote verwisseltruc: de werkloze Erwin, dubbelganger van de minister-president, zal de komende tijd zijn plaats innemen.

Alles auf Zucker!

2004 | Komedie

Duitsland 2004. Komedie van Dani Levy. Met o.a. Henry Hübchen, Udo Samel, Hannelore Elsner, Golda Tencer en Steffen Groth.

Na de val van de Muur is de joodse voormalig sportverslaggever Jaecki Zucker in Oost-Duitsland gebleven, terwijl zijn orthodoxe broer Samuel naar het Westen is vertrokken. Ze hebben elkaar al jaren niet gezien. Dan verneemt Jaecki dat zijn moeder is overleden en alleen een erfenis nalaat op voorwaarde dat de broers zich weer met elkaar verzoenen. Regisseur Dani Levy creëert sitcom-achtige situaties tegen de achtergrond van een veranderd Duitsland in deze komedie die in eigen land een groot succes was. De losse grapjes over de typische gebruiken van (niet-)joden bleken voor veel Duitsers bevrijdend te werken.

Agnes und seine Brüder

2004 | Drama

Duitsland 2004. Drama van Oskar Roehler. Met o.a. Martin Weiß, Moritz Bleibtreu, Herbert Knaup en Katja Riemann.

Agnes en haar broers is een bont melodrama, geïnspireerd door de esthetica van het werk van Fassbinder, waarin drie zeer verschillende broers verbroederen vanwege de gedeelde haat voor hun rijke vader. Titelheldin en nachtclubdanseres Agnes (Weiß) was zelf ook een broer, totdat ze zich voor haar grote liefde liet ombouwen. Broer Hans (Bleibtrau) is een seksverslaafde bibliothecaris zonder uitlaatklep. Broer Werner (Knaup) is een politicus met een frigide vrouw en een wanstaltige stoelgang. Regisseur/scenarist Roehlers seksuele (en incestueuze?) rariteitenkabinet is beurtelings ontroerend, grappig en/of onaangenaam. Helaas bereidt zijn anekdotische vertelstijl slecht voor op het sentimentele einde. Niettemin een bijzonder werk.

September

2003 | Drama

Duitsland 2003. Drama van Max Färberböck. Met o.a. Nina Proll, Catharina Schuchmann, Jörg Schüttauf, Moritz Rinke en Sólveig Arnarsdóttir.

Docudrama van cineast Max Färberböck (Jenseits) waarin vier Duitse paren worden gevolgd op en na 11 september 2001. Färberböck koos onder meer voor een Duitse vrouw die haar Pakistaanse echtgenoot wantrouwt, voor een jonge moeder die haar jarige zoontje probeert af te schermen en voor een nieuwslezer die het nieuws presenteert op de Duitse televisie. Färberböck begon een maand na de aanslagen met het scenario van September, naar eigen zeggen om zijn 'chaotische gevoelens geen tijd te geven'. Het resultaat is een overtuigende film die zich afspeelt in een vacuüm waar niemand een referentiekader paraat heeft.

Jenseits

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Max Färberböck. Met o.a. Sylvester Groth, Yekaterina Medvedeva, Anja Kling, Rudolf Kowalski en Krista Posch.

Mathias Mund (Groth) is diep in gedachten verzonken over een zaak van belastingfraude als hij schuin tegenover een benzinestation het elf-jarige fietsertje Nicolaj Buchwald (Bold) met de auto aanrijdt. Als de jongen geen teken van leven meer geeft, raakt hij in paniek. Hij stuift weg en veroorzaakt daardoor dat een aankomende Vespa tegen de gevloerde jongen opbotst. Hierdoor is er grote onduidelijkheid ontstaan over het eerste ongeluk en de exacte gevolgen. Nicolaj`s alleenstaande moeder Katharina (Medvedeva), een volksduitse uit Rusland, identificeert later in het gerechtelijke laboratorium het ontzielde lichaam van haar zoontje. Ondertussen begint het geweten van Mathias te knagen en zoekt hij contact met Katharina. Dit leidt tot een reeks ontmoetingen, waarbij ze steeds dichter tot elkaar komen en alles wordt bezegeld met die `ene nacht`, waarop er nog meer volgen. Elke (Kling), Mathias` vrouw, begint te vermoeden dat er iets met haar man aan de hand is, maar heeft het te druk met zichzelf, hun twee kinderen en haar fantasie[KA3]en over een collega van Mathias, Heinrich Kranz (Kowalski). De politie die Mathias hoort over het ongeval met de Vespa, zoekt tevergeefs naar de automobilist die de eerste aanrijding veroorzaakt heeft. Smeris Lennert (Franke) doet een beroep op een privédetective, die de hand weet te leggen op de videobanden van de bewakingscamera's van de pomphouder. Op dat moment heeft Mathias de zaak aan Elke opgebiecht. Katherina heeft de bekentenis ook gehoord. Ze probeert Mathias neer te steken en snijdt daarna bij zichzelf de polsen door. Ze overleven en Katharina wordt veroordeeld tot twee jaar gevangenisstraf wegens poging tot doodslag. Mathias komt er beter vanaf. Katharina die inmiddels hoogzwanger is, weigert alle contact met Mathias, maar als ze uit de gevangenis ontsnapt, vallen ze elkaar in de armen. Regisseur Färberböck die zich een reputatie verwierf met de uitstekende film AIMÉE UND JAGUAR, heeft hier een geval neergezet dat geschikt is voor de liefhebbers van dik melodrama. De rolverdeling maakt het door hem geschreven scenario als film heel geloofwaardig. Het camerawerk is van Carl-Friedrich Koschnick.

Das Teufelsweib - Tödliche Gier

2000 | Thriller

Duitsland 2000. Thriller van Oliver Berben en Gerd Roman Frosch, Carl-Friedrich Koschnick en Oliver Berben. Met o.a. Thure Riefenstein, Michael Mendl en Iris Berben.

Mathias Mund (Groth) is diep in gedachten verzonken over een zaak van belastingfraude als hij schuin tegenover een benzinestation het elf-jarige fietsertje Nicolaj Buchwald (Bold) met de auto aanrijdt. Als de jongen geen teken van leven meer geeft, raakt hij in paniek. Hij stuift weg en veroorzaakt daardoor dat een aankomende Vespa tegen de gevloerde jongen opbotst. Hierdoor is er grote onduidelijkheid ontstaan over het eerste ongeluk en de exacte gevolgen. Nicolaj`s alleenstaande moeder Katharina (Medvedeva), een volksduitse uit Rusland, identificeert later in het gerechtelijke laboratorium het ontzielde lichaam van haar zoontje. Ondertussen begint het geweten van Mathias te knagen en zoekt hij contact met Katharina. Dit leidt tot een reeks ontmoetingen, waarbij ze steeds dichter tot elkaar komen en alles wordt bezegeld met die `ene nacht`, waarop er nog meer volgen. Elke (Kling), Mathias` vrouw, begint te vermoeden dat er iets met haar man aan de hand is, maar heeft het te druk met zichzelf, hun twee kinderen en haar fantasie[KA3]en over een collega van Mathias, Heinrich Kranz (Kowalski). De politie die Mathias hoort over het ongeval met de Vespa, zoekt tevergeefs naar de automobilist die de eerste aanrijding veroorzaakt heeft. Smeris Lennert (Franke) doet een beroep op een privédetective, die de hand weet te leggen op de videobanden van de bewakingscamera's van de pomphouder. Op dat moment heeft Mathias de zaak aan Elke opgebiecht. Katherina heeft de bekentenis ook gehoord. Ze probeert Mathias neer te steken en snijdt daarna bij zichzelf de polsen door. Ze overleven en Katharina wordt veroordeeld tot twee jaar gevangenisstraf wegens poging tot doodslag. Mathias komt er beter vanaf. Katharina die inmiddels hoogzwanger is, weigert alle contact met Mathias, maar als ze uit de gevangenis ontsnapt, vallen ze elkaar in de armen. Regisseur Färberböck die zich een reputatie verwierf met de uitstekende film AIMÉE UND JAGUAR, heeft hier een geval neergezet dat geschikt is voor de liefhebbers van dik melodrama. De rolverdeling maakt het door hem geschreven scenario als film heel geloofwaardig. Het camerawerk is van Carl-Friedrich Koschnick.

Ein Starkes Team - Die Natter

1999 | Misdaad

Duitsland 1999. Misdaad van Peter F. Bringmann. Met o.a. Maja Maranow, Florian Martens, Leonard Lansink, Tayfun Bademsoy en Jaecki Schwarz.

In deze aflevering proberen Otto (Martens) en Verena (Maranow) af te rekenen met Lutz Groth (Greiling) die onderkomen verschaft aan Russische prostitu[KA1]ees, jonge vrouwen die eenvoudigweg in de val gelokt zijn door de Russische maffia, die bekend staat als Zentralnaja. Sascha Gladkov (Zak) probeert de opbrengsten uit het gepees voor de organisatie te witten. De heren lijken ongrijpbaar. Niettemin hebben Otto en Verena een aanknopingspunt als ze de moord op hoertje Tamara (Naumow) onderzoeken, die door Sascha en drie kompanen doodgeslagen zou zijn. Ze hopen dat Tamara`s collega gaat zingen en Georg (Lansink), die haar aan de tand voelt, wordt verliefd op haar. Verena heeft ook nog een ander geval, waaraan ze werkt: de peetvader van de rosse buurt, Bernie Kollex (Assb[KA3]ock). Otto wordt benaderd door ex-collega Dieter Wild (Berger), die zegt het milieu goed te kennen en voor de doorbraak te kunnen zorgen, maar hij is corrupt en speelt onder één hoedje met Lutz en Sascha; sterker nog, ze laten Verena in de val lopen die daarbij per ongeluk Kollex neerschiet. Verena geeft zich niet gewonnen en is het euvele trio voor als ze haar definitieve schorsing willen bewerkstelligen. Het scenario van Rainer Butt is pure routine, schildert de Russen heel zwart af, maar laat het sterke team lekker hollen en draven zodat Martens en Maranow populair blijven. Het camerawerk is van Carl Friedrich Koschnick.

Die Sünde der Engel

1999 | Thriller

Duitsland 1999. Thriller van Wolf Gremm. Met o.a. Gudrun Landgrebe, Jens Eulenberger, Gabi Gottschalk, Hans Peter Hallwachs en Ulrich Pleitgen.

Julia Beerbaum (Langrebe) laat haar zoon Daniel (Eulenberger) kort voor zijn voorwaardelijke in vrijheidstelling uit een psychiatrische inrichting ontsnappen (uit wroeging) door zijn tweelingbroer Ralf (wederom Eulenberger) zijn plaats in te laten nemen. Daniel werd behandeld omdat hij een ernstig zedenmisdrijf met dodelijke afloop gepleegd had. Daniel gaat met Ralfs aantrekkelijke vriendin Tina Weiss (Gottschalk) naar Mallorca, waar zij bijna te laat het bedrog ontdekt. Het scenario van regisseur Gremm is ongeloofwaardig en een aanfluiting voor het talent van de rolverdeling. Het obligate, insulaire vakantieparadijs verhoogt de belachelijkheid. Het camerawerk is van Carl F. Koschnick. Er zijn tv-films, waarbij je je afvraagt of men nu eens niet wat anders (beters) had kunnen bedenken.

Stille Nacht

1997 | Drama

Duitsland/Zwitserland 1997. Drama van Dani Levy. Met o.a. Maria Schrader, Mark Schlichter, Jürgen Vogel, Ingrid Caven en Maurice Lamy.

Berlijn vlak voor de Kerst. Julia (Schrader) is eind twintig, studeert aan de kunstacademie en woont samen met politieman Christian (Schlichter). In een kroeg leert ze de vrijpostige barkeeper Frank (Vogel) kennen en ze wordt verliefd op hem, vooral omdat hij haar uitdaagt. Christian merkt dat er iets aan de hand is. Hij ontvlucht Berlijn en gaat voor de feestdagen naar Parijs, maar hij stelt Julia voor een ultimatum: binnen acht uur moet ze het uitmaken met Frank. Plotseling ziet ze zich voor het eerst in haar leven voor een zware beslissing gesteld. Redelijk gespeeld drama over aantrekken en afstoten. Het scenario is van Klaus Schatten, hoofdrol Schrader en regisseur Levy. Op locatie gefilmd (in 1995) in Parijs en Berlijn en de voormalige DDR- studio Babelsberg. Achter de camera stond Carl-F. Koschnik.

Wilder Westerwald

1995 | Drama

Duitsland 1995. Drama van Bernd Löhr. Met o.a. Claudia Michelsen, Ellen ten Damme, Christian Dürst, Richard Bachenberg en Thomas Karg.

Leuke obscure titel voor Ellen ten Damme-fans, deze korte tv-film waarin een eenzame boer uit het Duitse Westerwald via een huwelijksbureau een Bulgaarse vrouw leert kennen. Juist wanneer hij haar laat overkomen, laat zijn jeugdliefde na jaren afwezigheid weer van zich horen. Terwijl de jongeman met dit onvoorziene luxeprobleem kampt, ontstaat er tussen de vrouwen een soort vriendschap. Eindexamenfilm van Löhr bevat aardige dialogen, maar erg invoelbaar wordt de situatie niet. De regisseur/scenarist was zelf kennelijk ook niet helemaal overtuigd: hij vervolgde zijn loopbaan als cameraman.

Ex

1995 | Drama, Familiefilm, Misdaad

Duitsland 1995. Drama van Mark Schlichter. Met o.a. Robert Viktor Minich, Christiane Paul, Andreas Dinah Diakité, Florian Lukas en Heinz Hoenig.

Mario (Minich), Sarah (Paul), Klaus (Lukas) en Vladimir (Berger) zijn om en bij de twintig en wonen in Berlijn. Ze brengen hun tijd door met drugs, autodiefstal en racen. Tot op de dag dat Vladimir door een verkeersongeval om het leven komt en een nieuweling zijn plaats inneemt. Robert (Diakit[KA1]e) wordt na de traditionele `beproeving van moed` aanvaard. Hij heeft een heel ander karakter dan de andere bendeleden en wanneer hij verliefd wordt op Sarah krijgt hij moeilijkheden met Mario, die een pistool op zak heeft. Het beeld van de `verloren generatie` van de jaren 1990. De 33-jarige Schlichter heeft met deze film, die hij maakte als eindexamenwerk aan de Berlijnse Film en tv- academie, getracht een moderne REBEL WITHOUT A CAUSE te brengen, maar zijn film heeft veel te weinig diepgang en is zeker niet rebels genoeg. Overladen (echter) met prijzen. Het scenario schreef hij met Oscar Roehler en Robert Sauer. Aan de camera stond Carl F. Koschnick.

A New York Fiasco

1991 | Komedie

Verenigde Staten/Zwitserland/Duitsland 1991. Komedie van Dani Levy. Met o.a. Mario Giacalone, Dani Levy en Maria Schrader.

Mario (Minich), Sarah (Paul), Klaus (Lukas) en Vladimir (Berger) zijn om en bij de twintig en wonen in Berlijn. Ze brengen hun tijd door met drugs, autodiefstal en racen. Tot op de dag dat Vladimir door een verkeersongeval om het leven komt en een nieuweling zijn plaats inneemt. Robert (Diakit[KA1]e) wordt na de traditionele `beproeving van moed` aanvaard. Hij heeft een heel ander karakter dan de andere bendeleden en wanneer hij verliefd wordt op Sarah krijgt hij moeilijkheden met Mario, die een pistool op zak heeft. Het beeld van de `verloren generatie` van de jaren 1990. De 33-jarige Schlichter heeft met deze film, die hij maakte als eindexamenwerk aan de Berlijnse Film en tv- academie, getracht een moderne REBEL WITHOUT A CAUSE te brengen, maar zijn film heeft veel te weinig diepgang en is zeker niet rebels genoeg. Overladen (echter) met prijzen. Het scenario schreef hij met Oscar Roehler en Robert Sauer. Aan de camera stond Carl F. Koschnick.

RobbyKallePaul

1989 | Drama, Romantiek, Komedie

Duitsland/Zwitserland 1989. Drama van Dani Levy. Met o.a. Dani Levy, Frank Beilicke, Josef Hofmann, Anja Franke en Maria Schrader.

De drie jonge kerels in de woongemeenschap hebben één ding gemeen: ze hebben allemaal problemen met vrouwen. Om met zichzelf in het reine te komen besluiten ze tot een periode van seksuele onthouding. De cameravoering is meesterlijk, waardoor de plaats van handeling, een kleine driekamerflat, onwaarschijnlijk goed en verrassend in beeld gebracht wordt. Teleurstellend daarentegen zijn de vermoeiende, weinig originele dialogen. Het scenario is van regisseur Levy, Maria Schrader, Anja Franke en Holger Franke. Het camerawerk is van Carl-Friedrich Koschnick.

Der Mann im Salz

1989 | Drama

Duitsland/Servië en Montenegro/Spanje/Oostenrijk 1989. Drama van Rainer Wolffhardt. Met o.a. Michael Roll, Fernando Guillen, Ditte Schupp, Jana Dolanská en Michel Subor.

In de 17e eeuw lijdt Europa onder een zekere heksenterreur. Ook de jonge jager Roll wordt van een verbond met de duivel beschuldigd. Zowat alle vrouwen uit zijn entourage worden verklikt en gefolterd als heksen. Naar de bekende, gelijknamige roman van Ludwig Ganghofer (1855-1920) (in het Nederlands vertaald als De man in 't zout). Door veelfilmer Wolffhardt met veel zin voor Heimat-toestanden in beeld gebracht als tweedelige tv-film. Speelt in de omgeving van Salzburg, niet ver van de Salzberg en Berchtesgaden, het geliefde Alpenoord van Adolf Hitler; nou, dan weet u het wel. Scenario van regisseur en Joachim Hammann. Camerawerk van Carl Friedrich Koschnick.

Küken für Kairo

1986 | Familiefilm, Avonturenfilm, Komedie

Duitsland 1986. Familiefilm van Arend Agthe. Met o.a. Friedrich-Karl Praetorius, Hans Beerhenke, Timmo Niesner, Lotti Huber en Cornelia Köndgen.

Er moeten tweehonderdduizend kuikens per vliegtuig naar Ca[KA3]iro vervoerd worden. De twee piloten redden een diertje, dat in het laadruim bekneld is geraakt. Daarbij vermoeden zij niet hoeveel opwinding dat nog zal veroorzaken. Een onderhoudende film voor alle leeftijden van de bekende regisseur van kinderfilms (FLUSSFAHRT MIT HUHN). Het scenario is van Monika Seck-Agthe en regisseur Aghte. Camerawerk van Carl F. Koschnick.

Der Unfried

1986 | Drama

Duitsland 1986. Drama van Rainer Wolffhardt. Met o.a. Christine Neubauer, Fred Stillkrauth, Gerd Fitz, Gerhard Acktun en Peter Weiß.

Weduwnaar Pointner (Fitz) die met zijn zoon Franz (Wei[KL29]) op een grote herenboerderij woont, krijgt Kuni (Neubauer) over de vloer als meid. Deze voormalige serveerster heeft snel door dat een van de mannen in haar armen moet kunnen vallen, maar voor het zo ver is, vindt zij eerst de knecht G[KA3]otz (Stillkrauth) op haar weg. Götz die in feite op de boerderij de lakens uitdeelt, koestert wantrouwen jegens Kuni en kan haar niet goed velen. Hij gaat in haar verleden graven en ontdekt tot zijn ontsteltenis dat er een gebeurtenis is dat hem met haar verbindt. Het scenario is van Joachim Hamman naar de roman van Ludwig Ganghofer. Het camerawerk is van Carl-Friedrich Koschnick. Voor liefhebbers van bijna tijdloze, heitmatachtige drama's. Neubauer zou nog dikwijls in Duitse tv-films te zien zijn.

I Was On Mars

1985 | Drama, Actiefilm

Zwitserland/Duitsland/Verenigde Staten 1985. Drama van Dani Levy. Met o.a. Maria Schrader, Dani Levy, Mario Giacalone, Anthonia Rey en Penny Arcade.

Silva (Schrader) heeft schluss gemaakt met haar armzalige levensomstandigheden in Polen, haar vaderland de rug toegekeerd om zich te vestigen in de westerse luxe van New York. Binnen de kortste keren echter worden haar dollars gestolen door zakkenroller Alio (Levy). Silva wil zich op deze schoft wreken en neemt daar alle tijd voor. Sympathieke, maar niet helemaal geslaagde, dramatische satire van jonge mensen in het onmenselijke New York. De plotwendingen zijn soms erg geforceerd en de weinige acteurs die in de film optreden lopen er af en toe wat verloren bij. Levy schreef het scenario samen met Schrader. Het camerawerk is van Carl F. Koschnick. Geproduceerd voor Duitse regionale omroep WDR en de betaalzender Teleclub.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Carl-Friedrich Koschnick op televisie komt.

Reageer