Amy E. Duddleston

1965 Editor

Amy E. Duddleston (1965) is editor.
Er zijn 5 films en 1 serie gevonden.

The Killing

2011 | Televisieserie, Misdaad, Drama, Mysterie, Thriller

Verenigde Staten/Canada 2011. Televisieserie van Veena Sud. Met o.a. Mireille Enos, Joel Kinnaman, Billy Campbell, Liam James en Michelle Forbes.

Amerikaanse bewerking van de succesvolle Deense politieserie. Er kwamen vier seizoenen.

Nothing Like the Holidays

2008 | Komedie

Verenigde Staten 2008. Komedie van Alfredo De Villa. Met o.a. John Leguizamo, Debra Messing, Alfred Molina, Elizabeth Peña en Luis Guzmán.

Voor het eerst in jaren hebben de Puerto-Ricaanse Anna en Eduardo met kerst hun kinderen bij elkaar in hun huis in Chicago. Onder hen een Irak-soldaat, en een dochter met Hollywoodambities. Joodse schoondochter Sarah (Messing) is een buitenbeentje in deze lawaaierige groep mensen die voortdurend aan tafels vol (gefrituurd) eten zit. De opzet mag niet origineel klinken, dankzij de sympathieke cast is dit een warmbloedige, levendige familiekerstkomedie. Een oude boom in de voortuin vormt een vermakelijke running gag: gaat vader Eduardo (Molina) die nou wel of niet omzagen?

Elegy

2008 | Romantisch drama

Verenigde Staten 2008. Romantisch drama van Isabel Coixet. Met o.a. Ben Kingsley, Penélope Cruz, Dennis Hopper, Peter Sarsgaard en Patricia Clarkson.

De oudere New Yorkse academicus David Kepesh (Kingsley) heeft de gewoonte studentes van zijn college cultuurgeschiedenis te verleiden. Dit studiejaar is dat de Cubaanse Consuela (Cruz), aan wie hij zich meer hecht dan hij had verwacht: hij betrapt zich op nieuwe emoties, zoals jaloezie. Bekende Philip Roth-thema's in deze bewerking van zijn boek The Dying Animal. De als altijd visueel sterke Coixet (My Life Without Me, The Secret Life of Words) ontlokt uitstekende prestaties aan haar hoofdrolspelers en bijrolacteurs Patricia Clarkson en Dennis Hopper, maar werkt naar een onbevredigend glad einde toe.

The Alibi

2006 | Komedie, Drama, Romantiek

Verenigde Staten/Nederland 2006. Komedie van Met o.a. Steve Coogan, Rebecca Romijn, Deborah Kara Unger, John Leguizamo en Henry Rollins.

Da's nog eens handig: een alibi-makelaar! Iedere overspelige kan Ray (Coogan) inschakelen, die vervolgens een waterdicht alibi creëert. Wel tegen een prijs natuurlijk. Met zijn nieuwe assistente Lola (voormalig model Romijn) krijgt hij echter via een vaste klant een zaak op zijn bord die lastiger ligt: een moord. Dat terwijl hij uit principe geen misdaad 'doet'. Debuterende regisseurs Checkowski en Mattila trommelden een gezellige ensemblecast op, met acteurs als Sam Elliott, James Brolin en Selma Blair, voor een lichtvoetig, visueel glad oplichtersdrama met film noir trekjes dat best vermaakt. Ook bekend als het mooi klinkende Lies & Alibis.

Welcome to Collinwood

2002 | Komedie

Verenigde Staten/Duitsland 2002. Komedie van Anthony Russo en Joe Russo. Met o.a. William H. Macy, George Clooney, Sam Rockwell, Luis Guzmán en Patricia Clarkson.

Een groepje mislukkelingen struikelt over een kraak in Collinwood, een pittoresk verloederde arbeiderswijk in Cleveland. De komedie werkt dankzij het intelligente ensemblespel van getalenteerde acteurs die elkaar continu proberen te overtroeven in aaibare onhandigheid. De hoofdprijs is voor William H. Macy (Fargo) die schittert als een schichtige, alleenstaande vader, op de voet gevolgd door George Clooney, een overgewaardeerde kluiskraker. Welcome to Collinwood is een amusante Amerikaanse versie van de Italiaanse inbraakkomedie I soliti ignoti (1958), de film die ook aan de basis stond van Woody Allens Small Time Crooks. Steven Soderbergh en George Clooney, de mannen achter Ocean's 11, 12 en 13, produceerden de film.

Psycho

1998 | Horror, Thriller

Verenigde Staten 1998. Horror van Gus Van Sant. Met o.a. Vince Vaughn, Anne Heche, Julianne Moore, Viggo Mortensen en William H. Macy.

'Het is eerder een replica dan een remake,' volgens Van Sant. Shot voor shot maakte hij Alfred Hitchcocks beruchte klassieker uit 1960 na. Van Sant handhaafde diens opnameschema, vroeg zijn acteurs in hetzelfde tempo te spreken als hun voorgangers en verschijnt zelf op hetzelfde moment (bij de ingang van Marion Crane's kantoor) waar Hitchcock even te zien was. Waarom? 'Waarom niet?' was destijds Van Sants repliek. Wie de verschillen - want die zijn er toch - wil ontdekken zou beide versies vlak achter elkaar moeten zien.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Amy E. Duddleston op televisie komt.

Reageer