Dieter Bohlen: muziek.
Er zijn 5 films gevonden.

Die Stadtindianer - Auge um Auge

1994 | Thriller

Duitsland 1994. Thriller van Carlo Rola. Met o.a. Max Tidof, Barbara Rudnik, Ursula Karusseit, Richy Müller en Rolf Becker.

Von Weitershausen speelt een `charmante` Hongaarse in de thrillerserie [KL]Die Stadtindianer[KLE]. In deze aflevering drijft ze een handeltje in kunstvervalsingen. Als ze de toenaderingspogingen van kunstkenner Goslar afwijst, komt haar dat duur te staan. Rolf B[KA3]onnen is de verantwoordelijke voor het onooglijke gepruts met iconen en het is een raadsel dat zoveel mannen (Erny, Goslar en Wolff) voor de Hongaarse vallen.

Tatort - Schimanski: Moltke

1988 | Mysterie

Duitsland 1988. Mysterie van Hajo Gies. Met o.a. Götz George, Eberhard Feik, Ulrich Matschoss, Iris Disse en Hubert Kramer.

In deze elfde TATORT-film van regisseur Gies (en de 19de zaak van George als Schimanski) komt Kramer uit de bajes, zinnend op wraak. Bij een bankoverval werd zijn broer door een bende geëxecuteerd. Schimanski wil hem nu beletten dat hij een moord begaat. Scenario van Axel Götz, Jan Hinter en Thomas Weßkamp. Camerawerk van Karl Kases. Aflevering 214.

Tatort - Schimanski: Gebrochene Blüten

1988 | Mysterie

Duitsland 1988. Mysterie van Hajo Gies. Met o.a. Götz George, Eberhard Feik, Ulrich Matschoss, Chiem van Houweninge en Renate Krößner.

Een man werd vermoord; hij ligt dood in een bus; waarschijnlijk het slachtoffer van een steekpartij. Samen met zijn vrouw Manuela Prinz (Kr[KA3]o[KL29]ner) had hij in Duisburg een dansschool. Christian Thanner (Feik) en Horst Schimanski worden erbij gehaald. George in zijn zeventiende film als Schimanski zit deze ijskoude, allicht psychisch gestoorde vrouw op de hielen. Het wordt helemaal krankjorem als hij te weten komt dat deze vrouw jaren geleden in Bangkok stierf. Vrouwenhandel, prostitutie en peepshows komen ten tonele. Een erg goede, zij het wat gekunstelde misdaadprent, helemaal in een danszaal gesitueerd, met allures van een kamertoneelstuk. Scenario van Martin Gies. Camerawerk van Karl Kases.

Spätes Glück nicht ausgeschlossen

1988 | Komedie

Duitsland 1988. Komedie van Franz Josef Gottlieb. Met o.a. Inge Meysel, Carl Heinz Schroth, Ursela Monn, Balduin Baas en Daniela Ziegler.

De oude Max Struve (de 86-jarige Schroth) was in zijn actieve leven een goochelaar die optrad in diverse Europese steden in allerlei vari[KA1]et[KA1]e-theaters. Zijn vrouw Lina (Meysel) was zijn assistente en toeverlaat. Nu zijn ze hoog en breed met pensioen en Lina is door Max gepromoveerd tot kokkin en werkster. Als Max hun veertigste huwelijksdag heeft vergeten, is voor Lina de maat vol. Ze laat de boel de boel, neemt de helft op van hun geld en gaat met instemming van haar dochter Ruth (Monn) Egyptologie studeren. Max houdt het niet uit in zijn eentje en Lina is tenslotte bereid terug te komen op een bepaalde voorwaarde. Ze reizen de steden af, waar ze optraden, en Lina verklaart Max, waar en wanneer hij fouten maakte. Max schaamt zich voor zijn gedrag van toen, en heeft openlijk berouw van zijn wandaden. Het stroperige scenario is van regisseur Gottlieb, maar het bood de gelegenheid om wat plaatjes te tonen van stedenschoon, w.o. Venetië en Wenen. Lina's grote truc werkt, en ze kunnen samen genieten van een liefdevol leven. Meysel en Schroth zijn natuurlijk goed en hun fans mogen genieten. Het camerawerk is van Klaus Werner.

Tatort - Schimanski: Der Tausch

1986 | Mysterie

Duitsland 1986. Mysterie van Ilse Hoffmann. Met o.a. Götz George, Eberhard Feik, Chiem van Houweninge, Ulrich Matschoss en Yolande Gilot.

Jawel, pas nu in de twaalfde film van George als Schimanski krijgen wij iets meer te weten van het liefdesleven van de viriele commissaris: hij woont bij het fotomodel Veronique (Gilot) en haar zoontje, Simon (Matschurat). Uiteraard wordt Simon gekidnapt door gangsters die een geïnterneerde fysicus met grof geweld uit de bajes willen halen. Schimanski gaat zo ver zichzelf als gegijzelde op te offeren, zonder medeweten van zijn baas. De Nederlander van Houweninge, die ook de rol van Hänschen speelt, schreef in samenwerking met Hartmut Grund het scenario.