Fernando Valverde: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Una piraña en el bide

1996 | Komedie

Spanje 1996. Komedie van Carlos Pastor. Met o.a. Enrique San Francisco, Silvia Munt en Fernando Valverde.

Sombras en una batalla

1993 | Thriller, Drama

Spanje 1993. Thriller van Mario Camus. Met o.a. Carmen Maura, Joaquim de Almeida en Fernando Valverde.

Actuele politieke thriller over een vrouw die zich met haar dochter heeft teruggetrokken op het platteland in Noord Spanje, aan de grens met Portugal. Gaandeweg blijkt echter dat ze haar isolement niet zelf heeft gekozen maar dat haar verleden als lid van de terroristische ETA haar tot deze eenzaamheid heeft veroordeeld. Dan ontmoet ze een man die haar bekent in de gevangenis te hebben gezeten wegens wapensmokkel. Nu kan ze haar eigen verleden niet langer verzwijgen. Aangrijpende film met een schitterende Maura. Camus schildert op onvergetelijke wijze het dilemma van een vrouw die niet los raakt van haar verleden. Hij schreef zelf het scenario dat een veroordeling inhoudt van politiek geweld en dat zeker niet plaatsgebonden is. Mooie fotografie van Manuel Velasco.

El aliento del diablo

1993 | Mysterie

Spanje 1993. Mysterie van Paco Lucio. Met o.a. Alexander Kaidanovski, Valentina Vargas, Fernando Guillen, Alfredo Zafra en Fernando Valverde.

Een duistere film die bol staat van onbegrijpelijke symboliek over een familie die op zoek is naar een beter leven. Het speelt in de middeleeuwen in Spanje. Kaidanovski speelt Damian, een van de twee doofstomme zoons van het gezin. Hij is een uitstekend jager. Hun grootmoeder Agueda (Salcedo) die ook mee is, komt onderweg te overlijden. De oorzaak (de pest?) boezemt grote angst in. Het verhaal heeft nauwelijks een duidelijk begin en hetzelfde geldt voor de finale. Wat daar tussen zit, is super traag, houterig gespeeld en zeer zwak geregisseerd. Het moeilijk te volgen scenario is in elkaar geknutseld door producent Querejeta, regisseur Lucio en Manuel Gutierrez Aragon. Alleen de beelden van Alfredo Mayo zijn prachtig, maar het is beslist de vraag of je daar anderhalf uur lang naar moet gaan kijken. De waardering van deze film is evenwel bedoeld voor de prestatie van cameraman Mayo.

Cómo ser infeliz y disfrutarlo

1993 | Komedie

Spanje 1993. Komedie van Enrique Urbizu. Met o.a. Carmen Maura, Antonio Resines, Alicia Agut, Asuncion Balaguer en Pilar Bardem.

Na de plotselinge dood van haar echtgenoot moet de veertig- jarige Maura zich alleen zien te redden in de wereld en dat blijkt allesbehalve eenvoudig te zijn. Niet alleen is zij opnieuw de prooi van elke man, bovendien begrijpt niemand haar wanneer ze zegt dat ze van haar vrijheid wil genieten. Naast al deze `opdringerige` problemen komt ook haar dochter weer thuis wonen, die zwanger is van haar getrouwde balletleraar. Bitterzoete komedie over een vrouw die onafhankelijk wil zijn in deze mannenwereld. De humor is dikwijls bijzonder cynisch, maar de personages blijven sympathiek. Maura is subliem in haar zware rol (ze is praktisch nooit uit beeld). Carmen Rico Godoy, José Luis en Darcia Sanches baseerden hun scenario op de gelijknamige roman van Godoy. Fotografie van Angel Luis Fernandez. Dolby Stereo SR.

Alas di mariposa

1991 | Drama

Spanje 1991. Drama van Juanma Bajo Ulloa. Met o.a. Laura Vaquero, Susana Garcia, Silvia Munt en Fernando Valverde.

Een jong stel geniet van de geboorte van een zoon maar hun andere kind, een meisje, voelt zich (terecht) verwaarloosd. Haar jaloezie brengt door de jaren heen een noodlottige reeks gebeurtenissen teweeg. Schrijver en regisseur Ulloa, die hier zijn speelfilmdebuut maakt, bedenkt de meest hartverscheurende familietragedies en gaat dan nog een paar stappen verder. Terwijl er goed en stijlvol geacteerd wordt, is het onmogelijk niet de zware hand van de dramaturg te zien in de vreselijke trauma's die deze karakters teisteren.

el Bosque animado

1987 | Komedie

Spanje 1987. Komedie van José Luis Cuerda. Met o.a. Alfredo Landa, Fernando Valverde, Alejandra Grepi en Encarna Paso.

In een bos kruisen verscheidene, onderling zeer verschillende mensen elkaars pad. In eerste instantie zeer goede kritieken, maar het publiek, dat niet zo dom is als het lijkt, kwam niet naar de bioskoop. Deze slechte komedie werd terecht een flop.