Shuji Terayama: regie.
Er zijn 4 films gevonden.

Les Fruits de la passion

1981 | Drama, Erotiek

Japan​/​​Frankrijk 1981. Drama van Shuji Terayama. Met o.a. Klaus Kinski, Isabelle Illiers, Arielle Dombasle, Keiko Niikata en Sayoko Yamagusni.

In het vervolg op HISTOIRE D`O wordt `O` door Sir Stephen in een Chinees bordeel geplaatst en ervaart zij jaloezie als een jonge revolutionair verliefd op haar wordt. Barok theatrale stylering van de beelden kan banaliteit van bordeelsc[KA2]enes waar hoeren en klanten hun fantasie[KA3]en acteren (als in Le Balcon van Genêt) niet compenseren. Het Chinese verzet tegen de westerse uitbuiting blijft al te onbestemd op de achtergrond en wat Illiers als 'O' niet acteert, doet Kinski als Stephen tien keer te veel.

Collections privées

1978 | Erotiek

Frankrijk​/​​Japan 1978. Erotiek van Just Jaeckin, Shuji Terayama en Walerian Borowczyk. Met o.a. Laura Gemser, Roland Blanche, Catherine Gandois, Hiroshi Mikawi en Takeshi Wakamatsu.

Drieluik. I. Een zeeman strandt op een eiland vol aantrekkelijke vrouwen die na de liefde aan kannibalisme doen. II. Een jongeman verdwaalt na de dood van zijn moeder in vage jeugdherinneringen en hervindt moederliefde in de armen van een bordeelhoer. III. Een tingeltangelbezoeker koopt een nacht van een danseres en ontdekt 's ochtends haar eigen kind waarvoor geen plaats meer was in bed, in een kast. Schetsen over 'erotiek en het mysterie vrouw' blijven aan de decoratieve oppervlakte, waardoor flauwiteiten en cryptische onzin nauwelijks worden verhuld. Alleen Borowczyk maakt met het verhaal van De Maupassant een uitschieter binnen zijn latere werk, hoewel - ondanks de Max Ophüls-inspiratie - het voorbeeld niet wordt geëvenaard.

Den'en ni shisu

1974 | Experimenteel, Drama

Japan 1974. Experimenteel van Shuji Terayama. Met o.a. Kantaro Suga, Hiroyuki Takano en Chigusa Takayama.

Een vijftienjarige jongen woont samen met zijn moeder in een klein dorp aan de voet van de berg der verschrikking. Hij wil ontsnappen aan het verstikkende milieu en gaat er met het pas getrouwde buurmeisje vandoor. Dan grijpt de filmer in, omdat hij merkt dat hij zijn verleden vervalst. De filmer treedt binnen in zijn verfilmd verleden, maar het geheugen verstopt zich en een verlangen naar hoe het had kunnen zijn blijft over. De film vermengt heden, verleden, geheugen en verlangen op een zeer opmerkelijke manier.

Sho o suteyo machi ni devo

1971 | Experimenteel

Japan 1971. Experimenteel van Shuji Terayama. Met o.a. Hideaki Sasaki, Masahuro Saito en Yukiko Kobayashi.

De film is een satirische en kritische schets van de Japanse samenleving en moraal anno 1971. De nieuwe generatie provoceert de tradities door middel van muziek, straattoneel en andere uitingsvormen. Daarbij wordt ook het filmkijkend publiek niet ontzien. Centraal staat een jongen wiens vader een oorlogsmisdadiger is, zijn zuster een snolletje en zijn grootmoeder een dievegge.