Kent Williams: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

The Sister-in-Law

1995 | Thriller, Actiefilm, Drama

Verenigde Staten 1995. Thriller van Noel Nosseck. Met o.a. Shanna Reed, Kate Vernon, Craig Wasson, Kevin McCarthy en Kent Williams.

Als de film begint zien we hoe een meisje, een zielige wees, op een symbolische wijze achter het huis twee poppen ter aarde bestelt. Vervolgens zien we hoe ze 25 jaar later is opgegroeid tot de mooie, aantrekkelijke Sarah Rae (Vernon). Ze geeft zich uit voor een weduwe (die ze overigens om zeep heeft gebracht).

Dead on Sight

1994 | Mysterie, Actiefilm, Thriller

Verenigde Staten 1994. Mysterie van Ruben Preuss. Met o.a. Jennifer Beals, Daniel Baldwin, Kurtwood Smith, William H. Macy en Eleanor Comegys.

Voor de zoveelste keer het thema van afgrijselijke nachtmerries, waarin iemand - dit keer een studente - hevig gekweld wordt door een psychotische seriemoordenaar. Ze neemt haar prof in de criminologie in vertrouwen, maar krijgt al heel gauw een zeer onbehagelijk gevoel. Een smeris, die aanvankelijk erg sceptisch oordeelt over haar verhaal, besluit haar met frisse tegenzin te helpen. Het verrassingsloze scenario is van Lewis Green en het camerawerk is van Levie Isaacks. Volslagen ongeloofwaardig en slecht gespeeld ondanks Beals als Rebecca Darcy.

Rubdown

1993 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1993. Misdaad van Stuart Cooper. Met o.a. Michelle Phillips, Jack Coleman, Kent Williams, Catherine Oxenberg en Alan Thiocke.

Een rijke zakenman Harry (Williams) is doodgeschoten en zijn vrouw Jordy (Oxenberg) is verdwenen. Blijft haar masseur (Coleman), een voormalige baseball-speler. Men stelt vast: Harry had de masseur vijftigduizend dollar (ongeveer hetzelfde bedrag in euro) beloofd als hij met Jordy naar bed ging, zodat zijn vrouw in verlegenheid gebracht zou worden, waardoor Harry bij de uitspraak van de op handen zijnde echtscheiding geen alimentatie zou hoeven te betalen. Jordy haalt echter de masseur over er nog een extra slaatje uit te slaan voor de rechtbank. De verwarring: de achtergebleven echtgenote blijkt niet de ware gade te zijn van de overledene. Deze film had zo aardig kunnen zijn maar hij wordt geveld door de stuurloze regie, het gebrek aan spanning en de volledig afwezige erotiek. Het scenario is van Clyde Alan Hayes en Reed Smoot schoot de plaatjes. Regisseur Cooper verrichtte in 1977 met THE DISAPPEARANCE, een soortgelijk verhaal, beter werk.

Barbarians At The Gate

1993 | Drama, Komedie

Canada​/​​Verenigde Staten 1993. Drama van Glenn Jordan. Met o.a. James Garner, Jonathan Pryce, Peter Riegert, Joanna Cassidy en Fred Dalton Thompson.

Blik achter de schermen van de wereld van high-finance: F. Ross Johnson (Garner) staat aan het hoofd van het vermaarde levensmiddelen- en tabaksconcern Nabisco. De zaken, met name tabak, gaan niet al te florissant. De firma KKR houdt zich bezig met beursovervallen, waardoor F. Ross Johnson raakt in een spannende (werkelijk gebeurde) race verwikkeld met Henry Kravis (Pryce) van KKR.

Short Story Cinema: Ray's Male Heterosexual Dance Hall

1990 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1990. Komedie van Bryan Gordon. Met o.a. Boyd Gaines, David Rasche, John Achorn, Tim Choate en Joe D'Angerio.

Van de ene op de andere dag staat Sam (Gaines) op straat. Werkloos! En hij heeft geen enkel contact waarop hij beroep kan doen. Dan introduceert zijn vriend Cal (Rasche) hem in 'Ray's Dance Hall'. Daar zijn ze allemaal de rijke en machtige mannen die al dansend met elkaar zaken bespreken. Er lopen ook mislukkelingen rond en het is belangrijk voor Sam dat hij niet met hen geïdentificeerd wordt, want dan zijn al zijn kansen op een baan verkeken. Krankzinnige satire op de wereld van belangrijke zakenbesprekingen. Het zicht alleen al van al deze dansende mannen die met elkaar praten of druk telefoneren op hoog niveau benadert het surrealisme. Een intelligente afbraak van de yuppie-mythe op de big-band muziek van mensen als Stan Kenton, Glenn Miller, Benny Goodman, Les Brown, Count Basie, enz. Een uiterst origineel scenario van regisseur Gordon. Voor de choreografie tekende Walter Painter. Philip Lathrop stond achter de camera.

The Return of Mickey Spillane's Mike Hammer

1986 | Mysterie

Verenigde Staten 1986. Mysterie van Ray Danton. Met o.a. Stacy Keach, Lindsay Bloom, Don Stroud, Kent Williams en Lauren Hutton.

Hammer zit achter een bende Vietnam-veteranen aan die in Hollywood kinderen stelen en verkopen. Rooney steelt de show met zijn rolletje als gladgebekte film-agent. Een 'pilot' voor een serie 'nieuwe' Mike Hammers, na de gevangenisstraf van Keach in Engeland wegens drugsbezit.

Murder: By Reason of Insanity

1985 | Thriller

Verenigde Staten 1985. Thriller van Anthony Page. Met o.a. Candice Bergen, Jürgen Prochnow, Hector Elizondo, Eli Wallach en Lee Kessler.

Prochnow en Bergen, een Pools stel, emigreren naar Amerika. Terwijl zij aan haar carrière werkt, kan hij zich niet aanpassen en hij geeft haar de schuld. Hun huwelijk loopt op de klippen en hij dreigt haar te zullen doden. Hij wordt opgenomen in een psychiatrische inrichting, maar begint zich dan voorbeeldig te gedragen om het vertrouwen te winnen van de medische en gerechtelijke instanties die over zijn lot beschikken. Zodra hij uit de instelling wordt ontslagen, begint voor haar een nachtmerrie. Een angstaanjagende thriller, temeer daar hij is gebaseerd op ware feiten. De pathetische Bergen en de huiveringwekkende Prochnow zijn uitstekend in hun rol. Scott Swanton baseerde zijn scenario op het artikel Always A Victim van Marilyn Goldstein. Achter de camera stond Alexander Gruszynski. Ook bekend als MY SWEET VICTIM.

Mike Hammer: More Than Murder

1984 | Mysterie, Misdaad

Verenigde Staten 1984. Mysterie van Gary Nelson. Met o.a. Stacy Keach, Lindsay Bloom, Tim McIntire, Don Stroud en Kent Williams.

De tweede pilootfilm na MURDER ME, MURDER YOU uit hetzelfde jaar voor de tv-serie Mike Hammer met ex-Vietnam veteraan Keach als de detective, die hier verzeild raakt in een smerige drugszaak met nietsontziende gangsters. Hij krijgt de gebruikelijke obstructie van de Officier van Justitie en raakt bovendien nog beklemd in de val van een aantrekkelijke geheime agente. Onderhoudend gedaan met rake sfeerschepping naar de figuren van Mickey Spillane door Bill Stratton tot scenario bewerkt. Het camerawerk is van Gayne Rescher.

WarGames

1983 | Sciencefiction, Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten 1983. Sciencefiction van John Badham. Met o.a. Matthew Broderick, Dabney Coleman, John Wood, Ally Sheedy en Barry Corbin.

Model voor de rol van de hier nog zeer jonge Broderick stond de legendarische computerkraker Keven Mitnick, alias The Condor, die na een jarenlange klopjacht door de FBI in Californië in de nor belandde. Al wist de befaamde hacker nooit in te breken in het centrale computersysteem van het ministerie van Defensie en zo bijna de Derde Wereldoorlog te ontketenen, zoals in deze thriller het geval is. Ondanks het feit dat alle computertechnologie in de film inmiddels achterhaald is, blijft de film boeien. Dat komt door de frisse vertolkingen van Broderick (zijn tweede film) en Sheedy (filmdebuut), en door het plezier dat scenarioschrijvers Lawrence Lasker en Walter F. Parkes beleefden aan het uitvoerig beschrijven van het fenomeen hacken, een kunstje dat ze later nog eens overdeden voor de high tech-hackerfilm Sneakers (1992).

Murder Me, Murder You

1983 | Mysterie, Misdaad

Verenigde Staten 1983. Mysterie van Gary Nelson. Met o.a. Stacy Keach, Tanya Roberts, Don Stroud, Delta Burke en Tom Atkins.

Piloot-film van de succesvolle tv-serie [KL]Mike Hammer[KLE] met Keach als de hardgekookte detective naar een schepping van Mickey Spillane. Vol rondborstige blonde meiden met diep inzicht in een verhaaltje over drugs, prostitutie en pornografie. Mike komt zijn eigen dochter op het spoor (waarvan hij het bestaan niet wist), als een oude vlam van hem vergiftigd wordt. Helaas overleeft zij de film niet. Reden genoeg voor Hammer om een voortdurende kruistocht tegen de wereld te ondernemen. Het scenario van Bill Stratton werd bekroond met de Edgar van de Edgar Allan Poe Award.

Heart Beat

1980 | Drama, Biografie, Documentaire

Verenigde Staten 1980. Drama van John Byrum. Met o.a. Nick Nolte, Sissy Spacek, John Heard, Ray Sharkey en John Larroquette.

Niet zo geslaagd verslag van de verhouding tussen Jack Kerouac (Heard) en Carolyn en Neal Cassady (Spacek en Nolte). Byrums brokkelige scenario is meer op fictie dan op werkelijkheid gebaseerd en bevat hoegenaamd geen continuïteit. Sharkey is opvallend als de Allen Ginsberg-achtige Ira. De muziek van Jack Nitzsche en het camerawerk van Lazslo Kovacs zijn zeer goed.

Time After Time

1979 | Sciencefiction, Thriller

Verenigde Staten 1979. Sciencefiction van Nicholas Meyer. Met o.a. Malcolm McDowell, David Warner, Mary Steenburgen, Charles Cioffi en Kent Williams.

De grond wordt te heet onder de voeten van Jack the Ripper (Warner) in Londen rond 1890. Hij slaagt erin om via de tijdmachine van auteur H.G. Wells (McDowell) te ontsnappen naar Los Angeles in 1980. Wells achtervolgt hem, want hij wil voorkomen dat de maniakale geest van de moordenaar losbreekt op de technologisch zoveel verder gevorderde wereld. Onderweg ontmoet hij Steenburgen en ze beleven een 'tijdloze' romance. Amusante en spannende fantasie op de Jack the Ripper-mythe, een van de populairste romans van de klassieke Britse schrijver. Vermakelijk om te zien hoe de hoofdpersonen zich ontwikkelen in de voor hen nieuwe wereld, met als metafoor de verleidelijke Steenburgen. Geïnspireerd scenario van Meyer naar een verhaal van Karl Alexander en Steve Hayes, waarin rekening wordt gehouden met biografische gegevens van Wells. Prachtige fotografie van Paul Lohmann. Gedraaid in Panavision.

The Time Machine

1979 | Sciencefiction, Thriller

Verenigde Staten 1979. Sciencefiction van Nicholas Meyer. Met o.a. Kent Williams, David Warner, Mary Steenburgen, Charles Cioffi en Malcolm McDowell.

De grond wordt te heet onder de voeten van Jack the Ripper (Warner) in Londen rond 1890. Hij slaagt erin om via de tijdmachine van auteur H.G. Wells (McDowell) te ontsnappen naar Los Angeles in 1980. Wells achtervolgt hem, want hij wil voorkomen dat de maniakale geest van de moordenaar losbreekt op de technologisch zoveel verder gevorderde wereld. Onderweg ontmoet hij Steenburgen en ze beleven een 'tijdloze' romance. Amusante en spannende fantasie op de Jack the Ripper-mythe, een van de populairste romans van de klassieke Britse schrijver. Vermakelijk om te zien hoe de hoofdpersonen zich ontwikkelen in de voor hen nieuwe wereld, met als metafoor de verleidelijke Steenburgen. Geïnspireerd scenario van Meyer naar een verhaal van Karl Alexander en Steve Hayes, waarin rekening wordt gehouden met biografische gegevens van Wells. Prachtige fotografie van Paul Lohmann. Gedraaid in Panavision.