Michał Juszczakiewicz: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Matka Królów

1987 | Drama

Polen 1987. Drama van Janusz Zaorski. Met o.a. Magda Teresa Wójcik, Zbigniew Zapasiewicz, Bogusław Linda, Franciszek Pieczka en Michał Juszczakiewicz.

Gefilmd in 1982, uitgebracht in 1987. Een sterke film over de stalinistische periode in Polen, gezien door de ogen van een ongeschoolde wasvrouw (W[KA1]ojicik) - de Moeder der Koningen uit de ironische titel. Klemens (Linda), een van haar zoons, wordt in de oorlog een communistische partij-activist en wordt in 1945 op valse gronden gearresteerd. Hij bezwijkt aan het wrede verhoor en sterft tijdens een hongerstaking in de gevangenis. Tijdens zijn gevangenschap valt de familie uit elkaar en ook de politieke veranderingen na de dood van Stalin kunnen de hulpeloze moeder niet redden. Deze film won de Zilveren Beer tijdens de Berlinale van 1988.

Punkty za pochodzenie

1982 | Drama

Polen 1982. Drama van Franciszek Trzeciak. Met o.a. Michał Juszczakiewicz, Barbara Rachwalska, Władysław Dewoyno, Józef Pieracki en Teresa Mikołajczuk.

Ondanks de extra punten vanwege zijn boerenafkomst, zakt Wladek voor het toelatingsexamen van de toneelschool. Door zijn volharding, de hulp van een oude professor en z'n vriendschap met Jola lijkt zijn wens uiteindelijk in vervulling te zullen gaan. Middelmatig debuut van acteur Trzeciak door een zwak scenario en de weinig boeiende acteerprestaties. Vertoont overeenkomsten met Krauzes De VINGER VAN GOD.

Czułe miejsca

1980 | Sciencefiction

Polen 1980. Sciencefiction van Piotr Andrejew. Met o.a. Michał Juszczakiewicz, Hanna Dunowska, Marek Barbasasiewicz, Mariusz Dmochowski en Kasia Owczarek.

SF-film - de tweede van Andrejew - die een toekomstbeeld laat zien van de wereld die dan totaal is vervuild, volledig is volgebouwd, de grondstoffen bijna heeft verbruikt: kortom een schrikbeeld dat vele mensen hebben bij alle verontrustende berichten over onze toekomst. De menselijke omgang is geheel verkild en uniformiteit is troef. De hoofdpersoon probeert de menselijke waarden weer in te voeren. Schitterend zwart-wit camerawerk, maar ondanks interessant thema weinig overtuigend.