Jerry Bick: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Swing Shift

1984 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1984. Drama van Jonathan Demme. Met o.a. Goldie Hawn, Kurt Russell, Christine Lahti, Ed Harris en Fred Ward.

Na de Japanse aanval op Pearl Harbour verandert het huwelijk van Hawn en Harris. Hij gaat onmiddellijk in het leger, terwijl zij met buurvrouw Lahti gaat werken in de vliegtuigfabriek waar Russell haar baas is. Hij voelt zich tot Hawn aangetrokken en vraagt haar regelmatig doch tevergeefs uit eten. Ze heeft wel belangstelling voor hem, maar ze is vastbesloten op Harris te wachten. Tijdens het grote Swing Shift-feest geeft ze toch toe aan haar gevoelens. Rommelige onovertuigende film met een goede Hawn en een uitstekende Lahti. Zij kunnen het scenario toegeschreven aan Rob Morton (een pseudoniem voor een arsenaal van auteurs) niet in rechte banen leiden. Tak Fujimoto stond in voor de fotografie.

Thieves Like Us

1974 | Drama, Thriller

Verenigde Staten 1974. Drama van Robert Altman. Met o.a. Keith Carradine, Shelley Duvall, John Schuck, Bert Remsen en Louise Fletcher.

Klassiek melodrama van rasverteller Altman over een groepje gangsters gedurende de Grote Depressie. Een jonge Carradine is op de toppen van zijn kunnen als een gepijnigde ziel die samen met liefje Keechie (Shelley Duvall) op de vlucht slaat voor politie én voor voormalige wapenbroeders. Klinkt als een afkooksel van Bonnie and Clyde (1967) maar bij Altman ligt de nadruk stevig op inhoud en karakter, ten koste van dampende actie. Gebaseerd op het gelijknamige boek van Edward Anderson, de roman die ook het bronmateriaal leverde voor Nicholas Rays They Live by Night (1948).

The Long Goodbye

1973 | Misdaad, Film noir, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1973. Misdaad van Robert Altman. Met o.a. Elliott Gould, Nina Van Pallandt, Sterling Hayden, Mark Rydell en Henry Gibson.

Privé-detective Philip Marlowe (Gould) helpt een goede vriend de Mexicaanse grens over, maar raakt vervolgens zelf stevig in de problemen. Zijn vriend wordt namelijk verdacht van de moord op zijn vrouw. Altmans ironische update van een boek van Raymond Chandler speelt zich niet af in duistere, regenachtige straten maar op zonnige locaties (zoals stranden) in Los Angeles, fraai in beeld gebracht door cameraman Vilmos Zsigmond en begeleid door sfeervolle muziek van John Williams. Het scenario is van de hand van Leigh Brackett, co-scenarist van The Big Sleep (1946), de bekendste en wellicht beste Chandler-verfilming. Het einde, anders dan in het boek, stuit sommige Chandler-fans tegen de borst. Let op korte optredens van David Carradine als gevangene en Arnold Schwarzenegger als de - uiteraard gespierde - rechterhand van een gangster (Rydell).