Kaya Inan: montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Liebe in den Gängen

2018 | Drama

Duitsland 2018. Drama van Thomas Stuber. Met o.a. Sandra Hüller, Peter Kurth, Franz Rogowski, Henning Peker en Matthias Brenner.

De zwijgzame Christian (Rogowski) gaat werken bij een levensmiddelengroothandel in Leipzig. Hij wordt ingedeeld bij oude rot Bruno (Kurth), op de drankafdeling. Terwijl hij met moeite de vorkheftruck leert besturen, raakt hij geïntrigeerd door mysterieuze collega Marion (Hüller). Poëtisch Duits drama, naar een kort verhaal van schrijver Clemens Meyer, zit vol markante, mooi vertolkte personages, maar gaat bovenal over de werkvloer zelf. Over moeizame communicatie en beklemmende routines, maar ook over troostende humor en onverwachte schoonheid.

Papa Moll

2017 |

Duitsland 2017. Manuel Flurin Hendry. Met o.a. Stefan Kurt, Maxwell Mare, Yven Hess, Luna Paiano en Lou Vogel.

Papa Moll is een stuntelend stripfiguur van wijlen Zwitserse schilder en cartoonist Edith Oppenheim-Jonas. Het personage ontsproot begin jaren vijftig in opdracht van de lokale jeugdzorg als tegenwicht voor alle Amerikaanse strips. Na stripboeken, spelletjes, radio-avonturen en zelfs een pretparkje was het in 2017 dan eindelijk tijd voor een speelfilm. Papa Moll is alleen thuis met de kinderen, maar hij moet overwerken in de chocoladefabriek, en er is een circus in de stad. Grappig Zwitsers amusement van weleer, voor jong en nostalgisch oud. In Zwitserland genomineerd voor beste acteur en beste montage.

Transpapa

2012 | Drama

Duitsland 2012. Drama van Sarah-Judith Mettke. Met o.a. Luisa Sappelt, Devid Striesow en Sandra Borgmann.

Samen in de puberteit met je vader. Het overkomt de zestienjarige Maren (Sappelt) als ze haar afwezige pa opzoekt - ze heeft geld nodig voor rijlessen - en hem aantreft als vrouw, vlak na zijn/haar geslachtsaanpassende operatie. Vanaf dat moment deint het drama kalmpjes op en neer, van ontroerend naar pijnlijk, met twee ontluikende vrouwen die zichzelf ontdekken en ondertussen proberen een nieuwe kind-ouderband te smeden. Debuterend speelfilmregisseur Mettke liet zich niet verleiden tot een moralistisch pamflet, maar koos daarentegen bewust voor een welhaast conservatief aanrechtdrama.